Daedalus schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:34:
Het
maximale geheugen wat deze iMac zou moeten kunnen ondersteunen is 1 GB in de vorm van PC100 3.3V 168-pin SDRAM. Alhoewel PC133 meestal wel in een computer gebruikt kan worden dat PC100 nodig heeft, is het niet per definitie backwards compatible.
Wat je zou kunnen proberen als de computer helemaal niet meer opstart, is eerst alle stekkers loshalen. Daarna het geheugen eruit halen en er weer goed in stoppen. Druk vervolgens op de CUDA switch. Dat is als het goed is een klein rood drukknopje dat ergens in de buurt van het RAM slot moet zitten. Vervolgens kun je alles aansluiten en kijken of het weer werkt.
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:38:
In een iMac DV kan 1GB geheugen en dat geldt uiteraard ook voor een Snow.
Er gaat gewoon PC100 168 pins SDRAM in dus dat moet geen probleem zijn.
Wanneer het geheugen het niet zou doen dan zou de Mac nog gewoon moeten opstarten. Het geheugen wordt niet altijd herkent maar het zou wel moeten werken.
Misschien kun je aangeven hoeveel geheugen er eerst inzat en in welke configuratie en welke je vervangen hebt.
Om de Mac weer aan de praat te krijgen met het oude geheugen kun je denk ik het beste je PRAM zappen.
Beide slots waren bezet met elk een latje van 128MB PC-100 SDRAM. Ik heb één latje vervangen en de iMac gaf slechts 128MB aan. Ook heb ik het latje van 512MB in het andere slot geprobeerd.
De iMac start dus wel degelijk op maar herkent gewoon het nieuwe geheugen niet.
Nu heb ik het oude geheugen er weer terug in en dat wordt gewoon herkend. Wel krijg ik geen "boing" meer te horen.
Ik zal eens proberen het PRAM te zappen en zien of ik de chime terug te horen krijg.
Misschien dat het PRAM zappen met het nieuwe geheugen er in er voor zorgt dat het wel wordt herkend..? Ik zal het morgen (bij wat daglicht

) allemaal eens proberen.
Ik weet niet of het iets uitmaak maar hier op deze foto links zie je het ramlatje. Ter vergelijking zie je rechts het geheugen dat uit mijn Cube komt. Dergelijk geheugen zit ook in de iMac.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 06-03-2007 03:26
]