Toon posts:

[Cube] Wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren wil mijn Cube niet meer opstarten. Hij blijft hangen bij het grijs scherm met applelogo.
Ik zat in mijn vers geinstalleerde OSX en system preferences wilde maar niet opstarten, vervolgens heb ik gereboot en sinds dien start hij niet meer op!

Wat ik heb geprobeerd:

-PRAM zappen
-gewacht in de hoop dat het grijs scherm zou verdwijnen en ik osx te zien zou krijgen

Zou het misschien aan het batterijtje kunnen liggen? Want de Cube is al een goei 6 jaar oud en ik dank dat het nog nooit vervangen is geweest.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Start 'ns op met [cmd] + [v] en kijk wat er daar voorbij komt. Je kunt nog wel opstarten van de installatie cd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hele boel tekst die voorbij scrolled en vervolgens stopt bij "IP firewall loaded". Voor de rest niet veel..
Als ik mijn iMac opstarts met cmd+v dan krijg ik ook die tekst maar vervolgens start dan OS X op.

Opstarten met CD probeer ik zo.

EDIT: Opstarten vanaf de installatiecd lukt ook niet. Blijft ook hangen bij het grijsscherm.
Maw een herinstallatie van OS X via cd gaat ook niet lukken..?

EDIT2: Het enige wat me niet correct lijkt uit het stuk tekst dat ik kan lezen is:
code:
1
2
AppleRS232Serial         0          0 AppleRS232Serial::start - returning fals early, Connector or machine incorrect
ROM ndrv for ATY,RagePd is too old (0xb59217fe)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 14:24
Gewoon een idee hoor, maar moet je in de openfirmware niet je nvram resetten? Ik weet niet of jouw mac het nog heeft, maar goed :P Moet je maar even Googlen dan :P

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Is dat een G4 cube? En blijft hij hangen voor het starten van OS X of nadien? Inderdaad zap eens je PRAM (ga in openfirmware en type reset-nvram en dan reset-all, hij gaat helemaal herstarten dan). Als dat niet lukt, even een diagnostic cd'tje of je installatie cd'tje erin en zien of je harde schijf nog goed is (ik verdenk iig je schijf). Als je niet kunt opstarten van CD, dan kan het zijn dat je drive en cd op hetzelfde kanaal zitten en je drive het kanaal blokkeert (omdat ie stuk is). Ik had hetzelfde op een iBook G3. Trek je schijf uit en zie of je nog steeds problemen hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Guru Evi op 08-03-2007 22:09 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1