IP address conflict

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoi

eerst wat info:
Ik heb een Speedlinq ADSL Comfort 4096 abonnement (over KPN)
Ik heb een eigen modem, de Sweex Annex A (wired) (op 10.0.0.2)
ik heb een laptop van het werk (verder geen PC in huis aanwezig) DELL inspiron 9400
(ik is eigenlijk een vriendin van me, maar de ikvorm typt makkelijker :))

Toen ik de speedlinq verbinding was gerealiseerd kon ik nog niet het internet op. Heb de speedlinq helpdesk gebeld, en samen wat settings voor mijn modem doorgenomen.
Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC zetten
VPI: 0
VCI: 34
DHCP Client: Enabled
DHCP Hostname: [blank]
bij PPP Servicename, Username en password moest ik niets invullen

Mijn internet verbinding werkte toen... holadieeee... maarrrrrr

ik krijg nu dus om de x minuten (x > 1 en x <= 25) de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.formulaworld.com/pics/ipconflict.jpg

Mijn verbinding wordt dan verbroken en dan moet ik rechtsklikken op het netwerk icoontje en "Repair" kiezen... soms werkt ook dat niet en dan moet ik naar netwerkverbindingen en de LAN connectie Disablen en weer Enablen.

Heb weer de helpdesk gebeld. Maar die jongen had geen idee wat het probleem was.

Kan iemand hier mij helpen?

nog even wat screenshots van de instellingen:
http://www.formulaworld.com/pics/WANconfig.jpg
http://www.formulaworld.com/pics/LANconfig.jpg

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 20:45

TheVMaster

Moderator WOS
ehh..het WAN IP lijkt mij beetje private-range ;)

Enneh..wat is het IPadres van de client? (Start->Uitvoeren->CMD->ipconfig /all en plak dan die gegevens even hier) ;)

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 05-03-2007 15:43 ]

• P.O. Box
  • Niet online
Ja, dat dacht ik ook (voor zover ik er verstand van heb)... maar volgens de helpdesk jongen moest ik daar niets aan veranderen.... bovendien, ik heb op zich wel verbinding met het internet.... valt alleen om de x minuten weg...
waar zou ik het in moeten wijzigen dan denk je?

Verwijderd

Ik ga er toch van uit dat voor zo een probleem ook genoeg op Google kan worden gevonden... Maar goed, er zijn wel meer mensen die alleen hier komen om even een probleempje te posten die andere tweakers dan moeten oplossen

Om weer even optopic te zijn
1. Is het internet beveiligd? Zonee; doe dit eens, zoja; laat dit dan even weten
2. Verder niks op het internet? Ook geen overige apparaten?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Waarschijnlijk heb je op je werkstation & laptop hetzlefde ip ingesteld.

Als je je ip adres op je dell handmatig insteld moet dit een ANDER adres zijn dat de laptop. Of je gebruikte "automatisch ip adres toewijzen"

/edit: niet goed gelezen.. de dell is de laptop...

Of je hebt ergens internet delen aangezet? (denk het niet maar...)

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 05-03-2007 15:45 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
leuk_he schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:44:
Waarschijnlijk heb je op je werkstation & laptop hetzlefde ip ingesteld.

Als je je ip adres op je dell handmatig insteld moet dit een ANDER adres zijn dat de laptop. Of je gebruikte "automatisch ip adres toewijzen"

Volgens mij is het DELL=LAPTOP :) dus er is maar 1 pc..of niet Edwardvb?

'k was net te snel :+

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 05-03-2007 15:46 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zet voor de gein eens je DHCP server in je router uit en stel handmatig de ip adressen in. Ik denk dat ik zo'n sweex error is... :/

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:51
Vind 't wel gek dat je als Wan adres een "private" IP hebt..... Misschien hoort dat bij Speedling ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat is je ip adres van je laptop (ipconfig)?

Stel die is 10.0.0.16. Zet hem dan even handmatig op 10.0.0.20 en ping dan eens naar 10.0.0.16 en kijk waar je op uitkomt. Ik denk dat je 2 apparaten op hetzelfde IP hebt.

Gebruik je DHCP?

Je geeft een beetje weinig info

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:43:
Ik ga er toch van uit dat voor zo een probleem ook genoeg op Google kan worden gevonden... Maar goed, er zijn wel meer mensen die alleen hier komen om even een probleempje te posten die andere tweakers dan moeten oplossen
Ik snap je afkeer hiertegen... ik verplicht je ook niet te antwoorden... toch bedankt dat je wel wilt antwoorden....
overigens heb ik me suf gegoogled maar dat wat ik er over vindt, daar begrijp ik geen zak van....
Om weer even optopic te zijn
1. Is het internet beveiligd? Zonee; doe dit eens, zoja; laat dit dan even weten
2. Verder niks op het internet? Ook geen overige apparaten?
1. ik heb geen extra beveiliging behalve een virusscanner en de standaard windows firewall...
2. nee, geen overige apparaten... alleen het modempje en deze laptop...

• Tailgunner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2025
Is de sweex router een draadloze router?

De melding die je krijgt doet zich alleen voor als op hetzelfde netwerk een machine wordt aangemeld met hetzelfde IP adres. Dat zou betekenen dat wanneer je een draadloze (WiFi) router hebt, waarbij je je laptop wired aansluit, er iemand in de buurt geniet van gratis toegang tot het internet!

Verder is de vraag al gesteld, wat krijg je te zien als je ipconfig /all inklopt achter een dos prompt (zie eerdere post)

• P.O. Box
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:44:

nope... helaas...

• P.O. Box
  • Niet online
Fairy schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:50:
Wat is je ip adres van je laptop (ipconfig)?

Stel die is 10.0.0.16. Zet hem dan even handmatig op 10.0.0.20 en ping dan eens naar 10.0.0.16 en kijk waar je op uitkomt. Ik denk dat je 2 apparaten op hetzelfde IP hebt.

Gebruik je DHCP?

Je geeft een beetje weinig info
als ik ipconfig doe krijg ik:
89.220.x.x
default gateway:
89.220.x.1

voor zover mijn netwerk kennis rijkt had ik daar ook iets van bijv. 10.0.0.15 verwacht... zo zit het bij de pc van mijn ouders namelijk ook...

Verwijderd

1. ik heb geen extra beveiliging behalve een virusscanner en de standaard windows firewall...
Dan alvast 1 tip (ongeacht of dit het probleem wel of niet oplost)

Beveilig je draadloze internet! Dat doe je niet op de PC zelf maar in het config scherm van je router

het is namelijk mogelijk dat er nu gewoon (bewust of onbewust) andere apparaten/computers op je netwerk zitten

• P.O. Box
  • Niet online
Mishmash schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:46:
Zet voor de gein eens je DHCP server in je router uit en stel handmatig de ip adressen in. Ik denk dat ik zo'n sweex error is... :/
volgens de helpdesk van speedlinq moest die DHCP absoluut aan blijven staan... maar ik zal het zo eens proberen...
kwa handmatige IP adressen: ik zal dat ook proberen zo, maar dat lijkt me niet zo handig, want als ik dan op het werk kom, kan ik al die IP adressen weer gaan wijzigen... en als ik dan 's avonds thuiskom kan ik het weer terugveranderen....

• P.O. Box
  • Niet online
Tailgunner schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:51:
Is de sweex router een draadloze router?

De melding die je krijgt doet zich alleen voor als op hetzelfde netwerk een machine wordt aangemeld met hetzelfde IP adres. Dat zou betekenen dat wanneer je een draadloze (WiFi) router hebt, waarbij je je laptop wired aansluit, er iemand in de buurt geniet van gratis toegang tot het internet!

Verder is de vraag al gesteld, wat krijg je te zien als je ipconfig /all inklopt achter een dos prompt (zie eerdere post)
Nee, geen draadloze... heb ik niet zo duidelijk in mijn openingspost aangegeven blijkbaar...

ipconfig / all levert het volgende op:
DHCP enabled: Yes
Autoconfiguration enabled: Yes
IP address: 89.220.x.x
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default gateway: 89.220.x.1
DHCP Server: 89.220.y.1
DNS Server: 62.100.32.133 en 195.18.103.141

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:56:
[...]

Dan alvast 1 tip (ongeacht of dit het probleem wel of niet oplost)

Beveilig je draadloze internet! Dat doe je niet op de PC zelf maar in het config scherm van je router

het is namelijk mogelijk dat er nu gewoon (bewust of onbewust) andere apparaten/computers op je netwerk zitten
ik heb dus geen draadloos netwerk..... laptop heeft wel WiFi en Bluetooth, maar dat heb ik altijd uitstaan...

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Edwardvb schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:00:
[...]

Nee, geen draadloze... heb ik niet zo duidelijk in mijn openingspost aangegeven blijkbaar...

ipconfig / all levert het volgende op:
DHCP enabled: Yes
Autoconfiguration enabled: Yes
IP address: 89.220.x.x
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default gateway: 89.220.x.1
DHCP Server: 89.220.y.1
DNS Server: 62.100.32.133 en 195.18.103.141
Je krijgt een IP van de DHCP server van Speedlinq en niet van je eigen DHCP. Overigens zie ik dat je modem op bridged staat. Dit houdt dus in dat je max. maar 1 pc kunt aansluiten (of je moet meer publieke ip's hebben natuurlijk). Vreemde manier van configureren... :(

Lekker onveilig ook. Je Windows machine hangt nu rechtstreeks aan het internet. Het zou handiger zijn als die Sweex als Router zou functioneren dan heb je tenminste nog een beetje beveiliging tussen je pc en het internet zitten.

Waarschijnlijk hebben 2 pc's op het Speedlinq netwerk hetzelfde IP?

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 05-03-2007 16:04 ]

• P.O. Box
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Je krijgt een IP van de DHCP server van Speedlinq en niet van je eigen DHCP. Overigens zie ik dat je modem op bridged staat. Dit houdt dus in dat je max. maar 1 pc kunt aansluiten (of je moet meer publieke ip's hebben natuurlijk). Vreemde manier van configureren... :(
na al mijn gegoogle had ik ook zoiets gevonden ja, maar als ik hem niet op bridged zet, maar op iets anders, kan ik daarna niet meer het internet op.... ook niet na herstarten laptop en modem...
ik heb er nu ook maar 1 pc op aangesloten... dus dat is niet heel erg.... maar voor de toekomst is dat misschien niet handig...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 22:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Inderdaad en daardoor ben je (of je vriendin) ook veel kwetsbaarder, enkel de firewall van Windows beschermt je nu. Bel de helpdesk en leg uit dat je nu de router als modem gebruikt en dat je hem als router wilt gebruiken. Kunnen ze je vast wel bij helpen als het uberhaupt zo op hun netwerk mag.

This footer is intentionally left blank

• P.O. Box
  • Niet online
Ik heb nu in het modem DHCP op Disabled gezet.... ik kan nog steeds posten blijkbaar... dus dat vormt geen probleem :)... maar als ik nu ipconfig /all doe, dan krijg ik wel de volgende regel:
Dhcp Enabled: Yes

dat zit hem gok ik in het feit dat de Dhcp enabling van het modem en van de laptop verschillend zijn?

• P.O. Box
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:05:
[...]

Inderdaad en daardoor ben je (of je vriendin) ook veel kwetsbaarder, enkel de firewall van Windows beschermt je nu. Bel de helpdesk en leg uit dat je nu de router als modem gebruikt en dat je hem als router wilt gebruiken. Kunnen ze je vast wel bij helpen als het uberhaupt zo op hun netwerk mag.
ok.... ik hoop dat ze dat begrijpen :)

welke zou ik hier: http://www.formulaworld.com/pics/WANconfig.jpg
dan bij encapsulation moeten kiezen?
PPPoA VC-Mux
PPPoA LLC
1483 Bridged IP LLC
1483 Routed IP LLC
1483 Bridged IP VC-Mux
1483 Routed IP VC-Mux
Classical IP over ATM
PPPoE VC-Mux
PPPoE LLC
PPPoE None

• P.O. Box
  • Niet online
Edwardvb schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:10:
[...]

ok.... ik hoop dat ze dat begrijpen :)
grrr, "op dit moment bedraagt de gemiddelde wachttijd meer dan 15 minuten, we vragen u op een later tijdstip terug te bellen...." klik... tuut tuut tuut... wat als ik nou wil wachten? :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Edwardvb schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:55:
[...]

als ik ipconfig doe krijg ik:
89.220.x.x
default gateway:
89.220.x.1

voor zover mijn netwerk kennis rijkt had ik daar ook iets van bijv. 10.0.0.15 verwacht... zo zit het bij de pc van mijn ouders namelijk ook...
ipconfig geeft geen x.x......

ik denk dat je je IP statisch ingesteld hebt staan. Zet de hele zooi eens op DHCP. Weet je niet hoe dit moet, dan kun je beter even naar de plaatselijke computerboer gaan.
Edwardvb schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:07:
Ik heb nu in het modem DHCP op Disabled gezet.... ik kan nog steeds posten blijkbaar... dus dat vormt geen probleem :)... maar als ik nu ipconfig /all doe, dan krijg ik wel de volgende regel:
Dhcp Enabled: Yes

dat zit hem gok ik in het feit dat de Dhcp enabling van het modem en van de laptop verschillend zijn?
Joh..... :o

Sorry hoor maar als je dit niet weet kun je het beter _laten_ installeren.

op GoT wordt wel bovengemiddelde kennis en interesse verwacht.

[ Voor 34% gewijzigd door Fairy op 05-03-2007 16:17 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ten eerste: zou je de edit knop rechtsboven elk eigen bericht willen gebruiken......

Qua instelling, het moet PPPoA zijn, welke is me niet duidelijk. 50% kans dus...

• P.O. Box
  • Niet online
Fairy schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:15:
[...]

ik denk dat je je IP statisch ingesteld hebt staan. Zet de hele zooi eens op DHCP. Weet je niet hoe dit moet, dan kun je beter even naar de plaatselijke computerboer gaan.

[...]

Joh..... :o

x.x heb ik gedaan omdat ik niet mijn ip adres over het net wil slingeren als ik net een paar replies eerder hoor dat mijn systeem niet goed beveiligd is...

• P.O. Box
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:15:
Ten eerste: zou je de edit knop rechtsboven elk eigen bericht willen gebruiken......

Qua instelling, het moet PPPoA zijn, welke is me niet duidelijk. 50% kans dus...
ok... ik ga het proberen.... bedankt!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fairy schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:15:
[...]

'k weet niet hoor, mara je kunt ook gewoon ff helpen ofzo ipv zo op de TS te reageren :) nergens voor nodig toch?

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Grrr, volgens deze link zou hij wel op "1483 Bridged IP (RFC1483) LLC" moeten staan. Dan dus enkel die "Bridge" optie uitzetten in je modem/router.

Edit:
Op de Speedlinq site staat dit, weliswaar een ander modem. Maar ook hier kiezen ze de "RFC1483 Bridged" optie.

En wat dacht je van deze?

[ Voor 39% gewijzigd door ajhaverkamp op 05-03-2007 16:41 ]

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Een aantal dingen vind ik vreemd:

1. Waarom staat je WAN-IP niet gewoon op 192.168.1.1 daar je subnet op 24 staat (en ook logisch is)?
2. Waarom staat je gateway niet op 192.168.1.254?
3. Waarom laat je je IP niet door de DHCP server instellen?
4. Waarom staat je statische IP van de client in godesnaam op een 172-adres?

Gewoon even wat balletjes, hoor...

(addendum: dit zijn geen strikte nummers - lijkt net of ik dat zo poneer - maar in ieder geval iets logischer dan de huidige instelling me dunkt)

[ Voor 34% gewijzigd door Wilf op 05-03-2007 17:08 ]

• P.O. Box
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:26:
Grrr, volgens deze link zou hij wel op "1483 Bridged IP (RFC1483) LLC" moeten staan. Dan dus enkel die "Bridge" optie uitzetten in je modem/router.

Edit:
Op de Speedlinq site staat dit, weliswaar een ander modem. Maar ook hier kiezen ze de "RFC1483 Bridged" optie.

En wat dacht je van deze?
Hoi,

die eerste twee links had ik ook gevonden.... op de eerste link gaat het over BBnet... heb daar wel in mee proberen te gaan, maar tot een oplossing kwam ik toen niet...
tweede link heb ik eerder ook al geprobeerd na te doen, maar kwam ik ook niet tot een oplossing...
die laatste link had ik niet gevonden, maar wordt ik niet veel wijzer van...

misschien heeft Fairy wel gelijk en moet ik gewoon maar opzouten van dit forum ;)

• P.O. Box
  • Niet online
Wilf schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:52:
Een aantal dingen vind ik vreemd:

1. Waarom staat je WAN-IP niet gewoon op 192.168.1.1 daar je subnet op 24 staat (en ook logisch is)?
2. Waarom staat je gateway niet op 192.168.1.254?
3. Waarom laat je je IP niet door de DHCP server instellen?
4. Waarom staat je statische IP van de client in godesnaam op een 172-adres?

Gewoon even wat balletjes, hoor...
zoals ik eerder al zei, weet ik er wel iets van maar niet heel veel... dus punt 1, 2 en 4 vond ik zelf ook raar... maar hoe ik het dan moet oplossen, dat is net even een niveau-tje te hoog voor me :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je modem op bridged (en niet routed) staat moet je in ieder geval al het DHCP meukin de modem uit staan. want dan is je modem echt een modem.

Als je dhcp client in de sweex aan staat (en werkt...) dan zou de provider ook aan je modem hetlfde ip kunnen toeknnen als je zelf.

(uiteraard speculatie, aangezien zo'n sweexmodem mijn huis niet inkomt... O-) )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:24:
[...]

'k weet niet hoor, mara je kunt ook gewoon ff helpen ofzo ipv zo op de TS te reageren :) nergens voor nodig toch?
Wacht maar tot iedereen het gaat vragen... Mag jij ze allemaal gaan beantwoorden :w

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je hier nog wat aan?
PC instellen op DHCP, de router zoals link hierboven.

Edit:
reactie op hieronder. IP adres wordt door de DHCP server gekoppeld aan het MAC adres van het apparaat. Van je router en je PC zijn die verschillend (tenzij je MAC adressen spoofed), dus krijgen ze verschillende IP adressen.

[ Voor 42% gewijzigd door ajhaverkamp op 05-03-2007 17:17 ]

• P.O. Box
  • Niet online
Ik heb n.a.v. de post van Mishmash DHCP op disabled gezet op het modem....
tot nu toe nog steeds die melding niet... kan toeval zijn, van dat soort idioot toeval heb ik namelijk wel vaker last (ooit een keer PC geformatteerd voor mij pa, krijg ik na installatie de internetverbinding niet aan de praat... hele avond geklooit... wat blijkt, net op dat moment had de ISP een probleem waardoor niemand had kunnen internetten.... ja, dan kun je lang zoeken)....

mijn gedachte, weet niet of dat mogelijk is, dus correct me if i am wrong:
modem/router heeft DHCP enabled, dus vraagt IP adres aan bij Speedlinq DHCP server... krijgt IPadres: w.x.y.z..... vervolgens gaat mijn laptop, waar ook DHCP enabled aanstaat, een IP adres aanvragen.... aangezien de router op bridged staat (net geleerd van een van jullie), wordt de router als modem gebruikt en wordt de IP adres aanvraag door de modem direct doorgestuurd naar de Speedlinq DHCP server... de Speedlinq DHCP server geeft vervolgens hetzelfde IP adres, w.x.y.z terug... waardoor zowel mijn router als mijn laptop als IP adres w.x.y.z hebben, en dus een conflict hebben....

is dit mogelijk?

Dan heb ik in ieder geval een tijdelijke oplossing (als er dus niet sprake is van dom toeval)... nu de boel nog routed maken omdat dat dus veiliger is... dat wordt de helpdesk bellen... bedankt allemaal voor jullie hulp.... jullie zijn schatten ;)

• P.O. Box
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:11:
Als je modem op bridged (en niet routed) staat moet je in ieder geval al het DHCP meukin de modem uit staan. want dan is je modem echt een modem.

Als je dhcp client in de sweex aan staat (en werkt...) dan zou de provider ook aan je modem hetlfde ip kunnen toeknnen als je zelf.

(uiteraard speculatie, aangezien zo'n sweexmodem mijn huis niet inkomt... O-) )
zit ik een heel verhaal te typen, vat jij het ff in twee zinnen samen.... grrr.... ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fairy schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:13:
[...]

Wacht maar tot iedereen het gaat vragen... Mag jij ze allemaal gaan beantwoorden :w
Dat zal best wel meevallen ('k vond je opmerking mbt ipconfig geeft geen x.x ook getuigen van een hoog gehalte technische kennis :+ maar goed).

Succes met oplossen verder Edwardvb :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 05-03-2007 17:22 ]

• P.O. Box
  • Niet online
dank...

Verwijderd

Zet de bridge functie eens uit in het modem.....

Met de bridge functie vervalt de router functie namelijk. Ip adressen die door de dhcp server van je provider worden verstrekt worden dan rechtstreeks aan je pc gegeven.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 18:30 ]

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:28:
Zet de bridge functie eens uit in het modem.....

Met de bridge functie vervalt de router functie namelijk. Ip adressen die door de dhcp server van je provider worden verstrekt worden dan rechtstreeks aan je pc gegeven.
ik ga het straks eens proberen.... las op een van de links die hierboven gepost is dat ik na de encapsulation op Routed gezet te hebben 3 uur lang het modem uit moet laten... stond niet bij waarom, maar zal wel iets met de verbinding met speedlinq te maken hebben... dus ik probeer dat vanavond voordat ik naar bed ga, dan weet ik morgenvroeg of het werkt :)
bedankt voor je hulp...

Verwijderd

Nou aan een ip adres (die door dhcp is uitgegeven) hangt een lease tijd. Kan zijn dat je provider een leasetijd heeft van bijvoorbeeld 120 minuten. Na die tijd is het voor de router weer mogelijk om een ip adres op te vragen.

Trouwens als je provider zegt dat het 1483 bridged meot zijn, dan moet je dat wel zo laten. Als het goed is moet er ook ergens een gewone optie zijn met "bridge". Die moet je uitzetten.

DHCP server in je modem uiteraard aan laten staan :)

ps: ik zie op je screenshot dat je de "bridge"functie idd aan hebt staan. Alle isntellingen zo laten staan en alleen bij bridge op disabled zetten. Submitten en save configuration doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 18:48 ]

• P.O. Box
  • Niet online
ik heb gedaan wat je zei... en het lijkt te werken... ipconfig /all geeft nu als ipadres 10.0.0.11... en ik kan gewoon internetten... zoiets simpels... :)

maar is het nu ook zo dat ik beter beveiligd ben omdat ik de modem routed gebruik, of staat de modem nog in bridged, maar denkt alleen mijn laptop dat het modem routed is... en is de beveiliging nog net zo als bij bridged? m.a.w. kan ik wel beter naar routed overgaan als dat mogelijk is ? (ik meen me te herinneren dat de helpdeskmedewerker van Speedlinq zei dat het niet uitmaakte of ik Routed of Bridged had... dus blijkbaar kan het beiden)

bedankt wederom

Verwijderd

geen dank :)

hmm weet niet of het werkt als je hem zet op rfc 1483 routed. Denk niet dat het gaat werken, naja proberen dus... :)

Maar doordat je de bridge uit hebt gezet functioneerd je router nu ook echt als router. Zo als het nu is ingesteld is goed zo. Beveiliging is wel redelijk dacht ik. Ik neem altijd wat extra maatregelingen :)

Nou have fun in ieder geval :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:20:
[...]

Dat zal best wel meevallen ('k vond je opmerking mbt ipconfig geeft geen x.x ook getuigen van een hoog gehalte technische kennis :+ maar goed).

Succes met oplossen verder Edwardvb :)
Als je voor je interne netwerk x.x moet gaan gebruiken dan kun je zelf ook wel nagaan dat er iets niet klopt.

Daarnaast heb ik mijn papiertjes op zak hoor, maak je maar geen zorgen :Z

Uitgeflamed 8)7 :z
Pagina: 1