DVI/HDMI vs. S-Video

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
ik wil een LCD (samsung 26 inch) op mn pc aansluiten. kheb een radeon 9800 pro, dus heb de keuze uit DVI->HDMI of S-video, ik vroeg me dus af of t echt merkbaar zal zijn als ik s-video zal gebruiken (zit namelijk nogal verschil in t prijsje) t gaat om een afstand van 15 meter (kweet niet hoe snel kwaliteit achteruit gaat met lengte)

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:29

-d-

DVI/HDMI kan HD aan, S-Video alleen standaard (SD) resoluties. Dus het is zeker aan te raden om DVI/HDMI te kiezen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
het is altijd beter dvi/hdmi te nemen. Alleen op zo'n afstand speelt geld wel een belangrijke rol. Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een goedkope maar degelijke vga kabel. Die zijn toch goedkoper dan DVI kabels voor die lengte terwijl je toch nog de hogere resoluties van je scherm kunt gebruiken.

• Raptec
maar ik heb maar 1 vga uitgang en 1 dvi en die ene vga gebruik ik voor mn TFTje, dus denk dat DVI dan toch wel een betere optie is

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
Raptec schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:18:
maar ik heb maar 1 vga uitgang en 1 dvi en die ene vga gebruik ik voor mn TFTje, dus denk dat DVI dan toch wel een betere optie is
DVI-VGA verloopje ;)

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Dat zou ik ook doen inderdaad. Pak ook even de handleiding erbij want veel tv's doen niet pc - hdmi! Mijn samsung 27" staat in de handleiding ook 'do not try to connect a graphics card to the hdmi input' oid. D-Sub aka VGA is de beste en goedkoopste optie. Vergelijk het eens met je monitor, daar draai jij toch ook geen 640x480 op maar bijv 1280x1024? Hoge resolutie is zeker aan te raden.

• Raptec
okej tnx Irminsul kheb ff gekeken en idd niet DVI-Compatible.
En hoe zit dat met lengte? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1200978
lees hier over 5 meter enzo.

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Irminsul schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:09:
Dat zou ik ook doen inderdaad. Pak ook even de handleiding erbij want veel tv's doen niet pc - hdmi! Mijn samsung 27" staat in de handleiding ook 'do not try to connect a graphics card to the hdmi input' oid. D-Sub aka VGA is de beste en goedkoopste optie. Vergelijk het eens met je monitor, daar draai jij toch ook geen 640x480 op maar bijv 1280x1024? Hoge resolutie is zeker aan te raden.
Ik heb een 37" Samsung LCD en zoals ook in het grote Samsung LCD topic te lezen is kan je wel een pc aansluiten middels DVI --> HDMI (ongeacht wat in de handleiding staat). De kleuren met HDMI zijn veel mooier, maar helaas treedt er overscan op. Met VGA heb je hogere resolutie, maar dat vind ik er minder mooi uitzien.

zie bijv. mijn verhaal: norris92 in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

...maar 15m is wel erg lang. Zulke lange hdmi kabels zullen duur zijn, dus waarsch. is vga dan de betere keus.

[ Voor 5% gewijzigd door norris92 op 06-03-2007 12:33 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ah oke, nouja ik heb ook verhalen gehoord dat het niet werkte. En ik vind de kleuren echt prima, zie geen fletsere kleuren ofzo in vergelijking tot het lcd scherm van mijn laptop.

Verder heb ik geen ervaring met VGA kabels over lange afstanden dus ik kan daar niet veel over zeggen.
Pagina: 1