VGA-DVI kabel splitsen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Als ik 12 meter VGA kabel nodig heb om een PC aan te sluiten op een LCD-TV, kan ik dan het beste gewoon een 15 meter kabel nemen of 1 van 10m en 1 van 2,5m aan elkaar knopen?

M.a.w. wat geeft meer verlies, 2,5m kabel of een extra stekkerverbinding?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het zal allebei niet veel soeps zijn, maar een kabel uit 1 stuk zal wel beter zijn dan nog een stekkerverbinding. :) Neem dan wel een echt goede kabel, kost wel wat meer maar de standaard kabels van de computerboer op de hoek geven bijzonder slecht beeld.

[ Voor 37% gewijzigd door AtleX op 24-02-2007 17:18 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een hele kabel is altijd beter. Neem dan ook een goed afgeschermde. VGA wordt aanzienlijk zwakker bij afstanden boven de 10 meter, zeker als je gaat knopen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• vitokj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04-2024
verschil merk je niet.

het is dus wat jij wilt. zou persoonlijk gaan voor 15 mtr. heb je gewoon 1 kabel.
wel zo makkelijk

• vitokj
Michael Knight schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:18:
VGA wordt aanzienlijk zwakker bij afstanden boven de 10 meter, zeker als je gaat knopen :)
dit is niet echt merkbaar hoor, heb het bij mij thuis ook en dat is minimaal 20 mtr. en zelfs nog verlengd met extra kabel.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het beeld bij 15 meter niet echt geweldig meer zal zijn. Ik zou wel zorgen voor een kabel van goede kwaliteit. Ik wou mijn laptop aansluiten op een LCD TV met een kabel van een meter of 6. Nu heb ik de laptop maar vlak bij de TV gezet en werk ik met een draadloze muis.
dit is niet echt merkbaar hoor, heb het bij mij thuis ook en dat is minimaal 20 mtr. en zelfs nog verlengd met extra kabel.
20 meter en dan nog goed beeld ? Wat ik gehoord heb is dat het bij meer dan 6 meter al slecht wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2007 17:24 ]

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of sluit je TV met DVI aan, dat kan grotere lengtes aan. (9,6 meter volgens spec)

[ Voor 18% gewijzigd door P.B. op 24-02-2007 17:28 ]

• vitokj
PilatuS schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:21:

[...]

20 meter en dan nog goed beeld ? Wat ik gehoord heb is dat het bij meer dan 6 meter al slecht wordt.
dat klopt ook. heb nl wel hoge kwaliteit vga. maar DVI is altijd nog wel beter
hangt er ook vanaf wat je wilt zien nl. als je echt HD films wilt bekijken, zou ik zeker geen lange vga kabel gebruiken. dat verschil merk je namelijk wel degelijk

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Je zou ook eens de draadloze opties kunnen overwegen, bij zo'n afstand zal het elkaar kwa prijs weinig ontlopen namelijk..

• vitokj
schaap2005 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:31:
Je zou ook eens de draadloze opties kunnen overwegen, bij zo'n afstand zal het elkaar kwa prijs weinig ontlopen namelijk..
zou zeker geen draadloze optie willen nemen als ik jou was. was je nog kunt doen is een KVM extender erop aansluiten. kun je gewoon met je korte VGA kabel werken en gewoon UTP gebruiken. kun je je hele woonkamer 3 keer mee rond. maar nadeel is dat het relatief duur is

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Het zit 'm in de frequenties.

Een VGA kabel kan een X hoeveelheid MHz aan. Hoe langer de kabel, hoe minder MHz er over de kabel kan zonder dat er storing optreedt, dit uit zich vooral in overspraak en dat zie je als ghosting.

Het kan bijvoorbeeld zomaar zijn dat je met 15 meter kabel goed beeld hebt op 800x600x60hz, maar als je een hogere resolutie neemt, of een hogere refreshrate gaat de bandbreedte die het signaal nodig heeft ook omhoog en de kwaliteit dus omlaag. (in de analoge wereld wordt de bandbreedte aangegeven in Hz of MHz).

Kortom: Hoe langer de kabel, des te lager de resolutie/refreshrate die hij storingsvrij kan transporteren.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb net een 32" TV gekocht en wil daar natuurlijk ook goed gebruik van maken. Ik speel wel 720p HD films af en wou de laptop eerst bij mijn bed hebben met een VGA kabel van 6 meter. Toen ging ik informeren naar zo'n kabel en ik kreeg het advies om zelfs met een goede dure kabel niet meer dan 5 meter te doen. Ik draai op de max res van mijn TV namelijk 1360x786.

Een beetje kabel zou erg duur zijn geworden dus daarom maar de laptop in de kast gezet vlak naast de TV met een kabel van 1.5 meter. Draadloze muis op FM er bij en dit werkt super.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2007 17:43 ]

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Kijk eens aan wat een reacties, thanks.

Dat ik het niet over DVI had was omdat ik in de search had gevonden dat VGA minder problemen geeft bij 10m en langer.

Dat idee van een VGA extender is misschien zo gek nog niet. Of misschien dan een DVI repeater?
Geven deze oplossingen geen vertraging? Anders loopt audio niet meer synchroon.

(Een tweede pc wil ik in eerste instantie proberen te voorkomen).

Ik heb hier wel een goedkoop ding gevonden maar heb hier weinig vertrouwen in, wat denken jullie?
http://www.livingcinema.n...i-dvi-extender-p-201.html

Nu met voeding:
http://www.kabelsenmeer.n.../327/11/DVI_Extender.html
of
http://shop.varitech.nl/product_info.php?products_id=368

[ Voor 30% gewijzigd door Pino64 op 24-02-2007 20:44 ]

• vitokj
tsja audio weet ik niet of dat dan vertraging zou opleveren. ga je geluid via tv doen of via aparte receiver? als je dan beetje receiver hebt, kun je evt geluid laten vertragen.

voor de rest suc6 ermee.
Pagina: 1