[HDD] Samsung Spinpoint VS Seagate : 250GB met RAID?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Een heleboel mensen hier op het forum praten over dat de Seagates zo goed zijn etc. Maar biuj een vriend van mij heb ik zijn harde schijf gehoord. Wat een lawaai! Ik zei zit zeker een Western Digital in, toen zei hij nee, een Seagate. :'( Ik kon het neit geloven. Ik weet enti welke serie, waarschijnlijk de 250 GB 7200.9.

Maar de Samsung's spinpoint, zijn die neit bijna even goed, maar toch stiller?

Ik wil 2X een harddisk kopen en in RAID-0 zetten.

De eisen zijn:

250 / 320 GB
Per HD max 130 E
7200 RPM
16 MB Cache

Hebben jullie ervaring met deze 2 harddisks? De Seagate is een half mb ( vand e 60 MB) sneller in schrijven / lezen maar dat maakt mij neits uit.

Welke meot ik nemen?

BVD

Gulfstream G650

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De Seagate 7200.10 serie is erg goed, beter als de 9 voor zover ik weet :) Maar iedereen heeft weer een andere smaak qua schijven, ik blijf voorlopig bij Seagate :)

Trouwens je kan natuurlijk even ervaringen opzoeken bij Tweakers.net: Tweakers.net Productsurvey ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 05-03-2007 14:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als een HD lawaai maakt dan kan dat inderdaad aan de HD liggen, maar ook net zo goed aan de behuizing. Genoeg behuizingen die lekker gaan meetrillen en daardoor heel veel lawaai gaan maken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

"Welke moet ik nemen?" vragen zijn gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Begin hier: OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen?

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

Een verschrikkelijke geluidsproductie kan trouwens ook gewoon aan een gare schijf of een waardeloze behuizing liggen.

edit:
* BalusC valt in herhaling, maar toch: neem eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT. Het is hier echt wel de bedoeling om o.a. de subforum-FAQ te doornemen eer je een topic wil starten.

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 05-03-2007 14:29 ]

Dit topic is gesloten.