Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik zoek een mp3-speler...

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een draagbare mp3-speler die aan de volgende criteria voldoet:

-Speler moet bij voorkeur een harde schijf hebben.
-Speler moet een afstandsbediening hebben met LCD-scherm, waar vandaan ik de speler kan bedienen.
-Nummers moeten snel en gemakkelijk kunnen worden opgezocht met de afstandsbediening. Terwijl een bepaald nummer draait, wil ik het volgende nummer al op kunnen zoeken. Ik wil dus als het ware een kleine playlist maken, waarbij ik in het LCD-scherm van de afstandsbediening kan zien welk nummer er draait en welke het volgende nummer wordt.

Mijn voorkeur gaat uit naar een harde schijf speler, maar een flash speler van bijv. 2 GB kan ook voldoen. Het moet dan een klein, licht apparaatje zijn, waarop ik de nummers direct snel kan opzoeken en programmeren (bij een flash-spelertje zal wel geen afstandsbediening zitten).

Snelheid en bedieningsgemak, dat is dus waar het voor mij om draait. Heeft iemand tips voor me? Alvast heel hartelijk dank.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Beetje dubbel topic:
Ik zoek een mp3-speler...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik ben net nieuw op dit forum en helaas had ik in eerste instantie de verkeerde rubriek.

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:44
Je kunt dit knopje voor je oude topic gebruiken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif en zeg dan gewoon vriendelijk dat je topic in de verkeerde rubriek staat

Verwijderd

Topicstarter
kapert schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:18:
Je kunt dit knopje voor je oude topic gebruiken [afbeelding] en zeg dan gewoon vriendelijk dat je topic in de verkeerde rubriek staat
Het andere topic in de verkeerde rubriek is inmiddels gesloten. Hopelijk komen in deze rubriek mensen die ervaring hebben met de specifieke eigenschappen van spelers die ik hierboven heb beschreven.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:33:
[...]

Het andere topic in de verkeerde rubriek is inmiddels gesloten. Hopelijk komen in deze rubriek mensen die ervaring hebben met de specifieke eigenschappen van spelers die ik hierboven heb beschreven.
Je andere topic is niet voor niets gesloten.
Hoi I-fool. Als eerste welkom. Maar lees wel even de policy van onze forums door. Dit soort vragen zijn erg vaak gesteld. Zoek dus door die topics heen en kijk eens op kieskeurig enzo. Ervaringen met elke speler zijn wel te vinden op het forum!
\
Succes
Dit topic zal dus ook wel dicht gaan.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:35:
[...]

Je andere topic is niet voor niets gesloten.

[...]

Dit topic zal dus ook wel dicht gaan.
Dat hoop ik niet en dat zou ook niet terecht zijn. Mijn eisen aan een speler zie ik nog nergens op dit forum beschreven, maar ik blijf verder zoeken. Het zijn blijkbaar niet van zulke gemakkelijke vragen, waarop mensen bij bosjes reageren. Ja, mensen die lopen te katten, omdat ik per ongeluk als beginnend forum lid een foutje maak met het plaatsen in een rubriek..

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Neehoor zo zijn wij hier niet ;)

De bedoeling van GoT is om zelf met alternatieven te komen en deze tegen elkaar af te wegen!
Als je komt met 'ja ik heb wel gegoogled, maar niks gevonden' hoe kunnen wij dan wat vinden?

Wat zijn je precieze eisen? Alleen muziek of ook films? Software of 'externe HD'?
Prijs? Hoeveel GB'tjes wil je? Mappenstructuur of niet? Bepaalde voorkeur voor 'n merk?

Kijk bijvoorbeeld eens op www.mp3shop.nl, daar staan aardig wat mp3 spelers en shizzles! Succes

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 05-03-2007 15:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:59:
Neehoor zo zijn wij hier niet ;)

De bedoeling van GoT is om zelf met alternatieven te komen en deze tegen elkaar af te wegen!
Als je komt met 'ja ik heb wel gegoogled, maar niks gevonden' hoe kunnen wij dan wat voor je opzoeken?

Kijk bijvoorbeeld eens op www.mp3shop.nl, daar staan aardig wat mp3 spelers en shizzles! Succes
Ik vraag van niemand of ze dingen voor me op willen zoeken. Zoeken doe ik zelf. Maar misschien zijn er mensen die zelf een mp3-speler hebben, waarvan ze weten dat die aan mijn criteria voldoen. Ik zou het erg op prijs stellen als ze dat hier dan even melden met het merk en typenummer van de speler erbij natuurlijk..

Verwijderd

Tja ik heb een Philips 6320. 30gb gekocht voor 164 inclusief verzend kosten. Maar wat ik uit het topic opmaak is dat ze EOL(end of life) zijn. Dus als je die wil hebben moet je snel zijn. Hij bevalt super. goed geluid en genoeg ruimte.

zie:
[HDD] Philips GoGear HDD6320

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:59:
Wat zijn je precieze eisen? Alleen muziek of ook films? Software of 'externe HD'?
Prijs? Hoeveel GB'tjes wil je? Mappenstructuur of niet? Bepaalde voorkeur voor 'n merk?
-alleen muziek
-het liefst HD, maar flash van 2 GB is denk ik ook voldoende.
-mappenstructuur hoeft niet, het moet zo simpel mogelijk zijn om op de afstandsbediening zo snel mogelijk nummers op te kunnen zoeken (terwijl er een ander nummer speelt).
-het schijnt dat Cowon een goede geluidskwaliteit heeft, dus een Cowon speler heeft m'n voorkeur.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:05:
Tja ik heb een Philips 6320. 30gb gekocht voor 164 inclusief verzend kosten. Maar wat ik uit het topic opmaak is dat ze EOL(end of life) zijn. Dus als je die wil hebben moet je snel zijn. Hij bevalt super. goed geluid en genoeg ruimte.

zie:
[HDD] Philips GoGear HDD6320
Bedankt voor je reactie. Volgens mij heeft deze geen aftsandsbediening? In dat geval dus niet geschikt voor mij..

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Omdat je nieuw bent 'n kleine tip: Gebruik voortaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop om je berichten aan te passen!
Dit voorkomt dat je 2 of 3 of zelfs nog meer posts onder elkaar hebt van een en dezelfde user!

Waarom wil je perse een AB in je snoertje? Dat is tegenwoordig niet echt standaard meer!
Ik weet dat veel MiniDisc speler dat hadden, heb er hier nog eentje liggen namelijk ;)
Tegenwoordig zijn die mp3 spelertjes zo klein dat 'n AB, waarschijnlijk nog groter zou zijn!

Zijn er geen universele AB's te vinden ofzo? Zodat je 'n losse mp3 speler koopt en 'n losse AB?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:18:
Tegenwoordig zijn die mp3 spelertjes zo klein dat 'n AB, waarschijnlijk nog groter zou zijn!

Zijn er geen universele AB's te vinden ofzo? Zodat je 'n losse mp3 speler koopt en 'n losse AB?
Dat eerste betijfel ik (bij HD-spelers). Er zijn losse AB's te koop ja (als accesoire bij bepaalde merken). Maar ik wil weten met welke speler ik met een AB een nummer op kan zoeken, terwijl er een ander nummer draait. Snel en makkelijk. Het nummer dat draait moet zichtbaar zijn in de AB plus het nummer dat komen gaat. Dat zijn de eisen.

Zoals ik al eerder aangaf mag het ook een klein flash playertje zijn met een behoorlijke capaciteit. Dan zal er geen AB bij zitten en is dan inderdaad ook niet nodig.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

De Creative Zen V Plus misschien iets?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, tsja. De defacto-standaard hdd mp3 speler is natuurlijk de iPod. Zit standaard geen remote bij maar die is wel te koop (met FM ontvanger erin, zojewilt.) Maar een LCD schermpje in de afstandsbediening heb ik al heel lang niet meer gezien. Laatste keer was op een discman toen we nog in de 20e eeuw leefden :X

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:13
Op de Mp3 spelers van Sony kan je wel een AB met LCD aansluiten (van de MD), maar je kan niet zoeken via dat ding.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:36:
Eh, tsja. De defacto-standaard hdd mp3 speler is natuurlijk de iPod. Zit standaard geen remote bij maar die is wel te koop (met FM ontvanger erin, zojewilt.) Maar een LCD schermpje in de afstandsbediening heb ik al heel lang niet meer gezien. Laatste keer was op een discman toen we nog in de 20e eeuw leefden :X
De Cowon iAudio M3L had een AB met LCD, helaas nieuw niet meer te krijgen, wellicht 2e hands. De vraag is: kan ik met de AB wat ik wil?

Verwijderd

Topicstarter
nXXt schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:33:
De Creative Zen V Plus misschien iets?
Misschien wel, maar kun je hiermee snel zoeken terwijl de muziek speelt?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Misschien wel, maar kun je hiermee snel zoeken terwijl de muziek speelt?
Niet via de afstandbediening iig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb misschien een bruikbare speler gevonden: de Cowon iAudio 5. Een flash speler met een zgn. dynamic playlist functie. Iemand hier ervaring mee? Werkt die dynamic playlist snel en makkelijk?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dynamic playlists, je moet er van houden. Ik vind het zelf wel lekker werken. Zoek anders even met Google naar wat het inhoudt. Winamp maakt ook gebruik van dynamic playlists :)
Voor ervaringen met iAudio spelers moet je trouwens in [Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers zijn.

Verder even inhoudelijk op je TS:
-Speler moet bij voorkeur een harde schijf hebben.
Die zijn er zat te vinden.
-Speler moet een afstandsbediening hebben met LCD-scherm, waar vandaan ik de speler kan bedienen.
Waarom persé een schermpje? Het doel van een AB is juist dat je zonder geauwehoer play/stop en songs kunt skippen imo.
-Nummers moeten snel en gemakkelijk kunnen worden opgezocht met de afstandsbediening. Terwijl een bepaald nummer draait, wil ik het volgende nummer al op kunnen zoeken. Ik wil dus als het ware een kleine playlist maken, waarbij ik in het LCD-scherm van de afstandsbediening kan zien welk nummer er draait en welke het volgende nummer wordt.
En dat alles op een klein schermpje van een AB? Dan krijg je of een heel onhandige AB, of een ontzettend onhandige besturing. Wat jij wilt lijkt me een utopie.
Mijn voorkeur gaat uit naar een harde schijf speler, maar een flash speler van bijv. 2 GB kan ook voldoen. Het moet dan een klein, licht apparaatje zijn, waarop ik de nummers direct snel kan opzoeken en programmeren (bij een flash-spelertje zal wel geen afstandsbediening zitten).
Waarom hdd als flash ook kan voldoen? Flash is beter als je het budget en de mogelijke opslag achterwege laat. Aangezien je zegt met 2GB wel voldoende te hebben lijkt hdd me onzinnig.
Snelheid en bedieningsgemak, dat is dus waar het voor mij om draait. Heeft iemand tips voor me? Alvast heel hartelijk dank.
Veel te algemeen om antwoord op te geven. Echter, deze punten worden in goede reviews standaard behandeld.

Als ik jou was zou ik de eis van die AB laten vallen en op andere punten je speler uitzoeken. Beter zou zijn om een speler te nemen met mappensupport, en een display met veel lijnen en een handige* interface als je snel door je muziek heen wilt bladeren. Of bijvoorbeeld touchscreen. Dynamic playlists kan bij het afspelen dan een handige feature zijn.
De DAP.db is een goede link om mee te beginnen.

* Handig = zeer subjectief en zul je dus zelf moeten bepalen.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:47
Mensen,

Het antwoord is simpel: Hij moet een iAudio X5 met afstandsbediening hebben! Deze heeft nog zo'n fijne afstandsbediening.

Ik ken iemand met zo een mp3-speler, en die kan wat je wilt precies. Wat prijzig, dat wel.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Allereerst welkom op GoT.

Jouw manier van aanpak is echter niet wat we van de gebruikers van GoT verwachten. Voordat je een vraag stelt, willen we graag zien wat je zelf al hebt gedaan. Je moet je zelf ingezet hebben, dat moeten anderen niet voor je hoeven doen. Daarom sluit ik dit topic.

Ik denk dat je met alle bovenstaande reacties een heel eind komt, maar neem voor de zekerheid eens een kijkje op DAP.db, in de PMD FAQ en de bestaande topics over individuele spelers.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.