Toon posts:

Overstappen?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een ADSL abonnement bij XS4all.nl met 3000 down en 512 upstream voor € 36,95 per maand (alleen Internet, dus zonder TV en telefoon). Ik zit tussen de 700 en de 750 meter van mijn centrale af. ADSL 2+ zal dus rendable zijn.

Nou biedt Orange mij 20480/1024 voor € 23,95. En Tele2 20480/1024 voor € 24,95. Beide zonder aansluitkosten, eenmalige toeslagen en dergelijke. Heel plat gezien zou het dus gewoon zo klaar als een klontje zijn dat ik over moet stappen omdat de downspeed bijna 7 keer zo hoog is en het meer dan 10 euro per maand gekoper is.

Maar nou is het probleem dat mijn ouders het internet betalen en ik die dus (in mijn ogen van het feit) moet overtuigen om over te stappen. Maar mijn vader valt niet echt te overtuigen omdat hij denkt dat wanneer we bijvoorbeeld overstappen hij dan problemen krijgt met onderandere de service. Hij zegt bijvoorbeeld dat als hij wilt bellen (niet dat hij dat zo enorm vaak doet) naar de provider hij bij XS4all maar 10 cent p/m moet betalen en dat het bij Orange bijvoorbeeld dan duurder is. Maar ook bijvoorbeeld dat de internet goed loopt en dat wanneer we overstappen het misschien zo kan zijn dat de internet er steeds uit ligt, en nog meer van zulke dingen.

'k Heb hem al meerdere keren op het topic hier gewezen (over Orange) maar daar doet hij niks mee, vandaar dat ik ook een nieuw topic aanmaak, en dat ga ik hem ook proberen te laten lezen.

Ik wil jullie dus graag om advies vragen: wat is het handigst wanneer je 700/750 meter van je centrale af zit. Bij XS4all blijven of overstappen. Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt. :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heb versatel(nu tele2) slechts twee keer aan de lijn gehad.
Één keer voor de aansluiting, één keer voor overzetten telefonie naar VOIP.

Maar dat is slechts één ervaring van de vele met versatel/tele2. Woon ongeveer dezelfde afstand en haal de maximale snelheid. Overigens wordt tele2 wel gekapt op 15Mbit/s en wordt de overige voor voip / televisie gebruikt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, de vraag is hoe belangrijk de ADSL verbinding is voor je ouders. Ik heb dezelfde aansluiting, en ivm mijn server wens ik gewoon zekerheid te hebben, en daar ben ik bereid voor te betalen. Dat wil niet zeggen dat Orange slecht is, al hoef ik zo'n livebox echt niet! Tele2 zou ik wat voorzichtiger mee zijn.

Hou er rekening mee dat je meestal het modem huurt, en dat er bijvoorbeeld firmware upgrades automatisch worden aangebracht. Verder: krijg je een statisch IP-adres of een wisselend adres (ivm server)?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tele2 met een server is niet gaaf.
hij staat altijd op dhcp-uitdelen en dat kun je niet uitzeten bijv.
daarvoor moet je bellen en dan wil mischien een helpdesker het voor je doen TOT volgende firmware upgrade.
erg kansloos dus.
zelfde geldt voor NAT.

Verwijderd

Topicstarter
@ PROnline; het gaat hier wel om een internet abonnement (dus niet telefoon/internet/tv). Maar dan nog is het 5 maal sneller aangezien ik nu met 3Mbit/s downstream zit, gelukkig. :P

@ gambieter; Ik telde bij voorbaat al een streep door die livebox heen. Maar dan nog steeds is het rendable aangezien het vervangen van die livebox eenmalig is.

@ boudewijn; ok dan valt Tele2 dus af, maar hoe denken jullie dan over Orange?

Mijn ouders hebben overigens geen werk of overmatig veel sociale virtuele contacten via internet (thuis).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 20:57 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Waar haal jij vandaan dat Orange z`n prijs zo drastisch gaat verhogen? 23,95 inclusief modem-huur is gewoon het tarief per maand, dat is geen actie tarief.

Verder heb je bij Orange een statisch IP. Houd er inderdaad wel rekening mee dat je van Orange een LiveBox krijgt. Alhoewel het apperaat doet wat ie hoort te doen, is het ook niet veel speciaals. Veel connecties heeft ie problemen mee en bridgen is ook amper mogelijk. Daarvoor raad ik meestal aan om de livebox gelijk te vervangen voor een Alcatel Speedtouch [weethetnummerffnie], die koop je op marktplaats al voor 12,50. Die kun je er ook gewoon opgooien en geeft meestal zelfs nog hogere snelheden ook.

Kwa verbinding, bij mij heeft ie er in 3/4e jaar 1x uitgelegen voor 3 uurtjes. Daarnaast nog een stuk of 2 korte onderbrekingen. De livebox heeft nog voor de meeste storingen gezorgt icm bittorent (veel connecties). Dit is natuurlijk wel een ervaring van 1 persoon.

Edit: Helpdesk: Ik heb ze 1x nodig gehad omdat KPN weer is niet met z`n [beep] van de kabels af kon blijven en m`n verbinding opeens nog maar 4 mbit was. Uitgelegd aan de helpdesk, die heeft een ticket aangemaakt. Was ik in totaal 10 minuten mee bezig. Verder ben ik teruggebeld, dus geen kosten voor mij. Wat ik hiermee probeer te zeggen, tenzij je vriendinnetje bij de helpdesk werkt wegen de extra abbonomentskosten niet op tegen het hogere helpdesk tarief. Misschien bel je ze 1 of 2x per jaar. Die 10 euro moet je maar voor lief nemen. Als er echt een grote storing is en de telefoonkosten lopen flink op, dan stuur je ze een brief dat je die kosten hebt moeten maken door hun fouten etc etc etc. Meeste bedrijven zijn dan wel bereid tot compensatie. (zekere *ahum*Speedlinq*ahum* gevallen daargelaten)

[ Voor 33% gewijzigd door Nijn op 04-03-2007 21:05 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb donderdagavond een ADSL2+-abo afgesloten bij Concepts-ICT. Dit is full open (24mbit / 1280kbit) voor net geen 30 euro per maand. ( \[Concepts-ICT] 24mbit voor €29,95; adders? ). Misschien ook het overwegen waard (mits je BBNed hebt/kunt krijgen). Ik stap ook over van 3mbit/0.5 maar dan van planet. Ik heb hetzelfde idee als jij hebt, ik voel me genaaid :P
Maar over het algemeen kun je er vanuit gaan dat de service beter is dan bij andere providers, maar je wel minder diensten krijgt. Bijv bij planet krijg ik na een week (!!) antwoord op mijn mail, waarbij ik er dan ook nog eens niets mee kan. Bij concepts kreeg ik elke keer binnen een half uur persoonlijk antwoord op mijn vragen. Ok ze zijn nog bezig met hun binary-usenet, maar wat verwacht je ook voor zo weinig geld. :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
@ Nijn; sorry zat naar de verkeerde te kijken (naar het TV/Internet abonnement). Heb dat deel dus even uit het eerste bericht gevist, de prijs wordt dus inderdaad niet verhoogd naar 1 jaar.

Livebox gaat dus inderdaad niet door, maar wat je zegt over die Speedtouch komt mooi uit want die hebben wel al. ;)

Maar ik zou nu eigenlijk graag conclusie willen horen: zouden jullie het doen? overstappen? :)

• Nijn
Livebox moet je zowiezo huren. Is ook wel handig, aangezien Orange geen support geeft op andere modems. Als er dus iets mis gaat willen ze dat je de Livebox geinstalleerd hebt. Die 1 euro daarvoor kom je dus niet onderuit. Prijs blijft 23,95.

XS4ALL heeft een betere reputatie en waarschijnlijk ook een hogere uptime. Bovendien zijn de news servers van XS4ALL velen malen beter. Is dus de uptime niet extreem belangrijk. (Is 10 uur downtime per jaar een ramp?), dan zou ik zeker overstappen op of Orange of Concepts-ICT.

Mocht je news-servers veel gebruiken, dan kun je uit de besparing altijd nog op een betaalde news-server gaan zitten.

Verwijderd

Topicstarter
'k Ga het ze nu laten lezen. Hartstikke bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij heeft het gelezen en hij zegt nu 'ik wil geen seconde per dag zonder mijn internet'. Maar volgens mij snapt hij niet helemaal waar hij het over heeft aangezien met wat hij verstaat als 'geen seconde zonder je internet kunnen' zo ongeveer niet merkbaar is wanneer je zo nu en dan eens eventjes zit te internetten, hoe groot is de kans dan dat hij er dan precies op dat moment plat is? Die 10 uur die maken alleen maar uit als je werkelijk een bedrijf hebt in de internet diensten maar dat ziet hij gewoon niet in...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, degene die betaalt, die beslist. Als je vader niet over wil, dan heb je dat maar te accepteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja dat is wat ik zei in m'n eerste post. Maar daar moet hij toch een (goed) argument voor hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 21:36 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:35:
Tsja dat is wat ik zei in m'n eerste post. Maar daar moet hij toch een (goed) argument voor hebben?
Nee, waarom? Het is toch zijn geld. En de enige reden dat jij wilt overstappen is ongeduld met downloaden, en dat is ook niet echt een goed excuus.

Dat wordt een kamer zoeken en je eigen internet gaan betalen... ;)

Edit: je houding is ook niet helemaal goed. In je openingspost zeg je "Ik heb een XS4All aansluiting", maar jij hebt geen aansluiting; die hebben je ouders, en jij mag er gratis gebruik van maken. Gratis betekent dat je geen eisen kunt stellen. Ik heb zelf ook 3076/512 en dat is meer dan genoeg, inclusief een server en torrents van tijd tot tijd.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 04-03-2007 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ho is even... Ik heb punt 1 nooit eisen gesteld, heb ik hier nooit gepost, het komt neer op een advies stellen waar ik in dit geval baat bij zou hebben. Deze komt niet alleen maar van één kant (niet alleen ik zou er baat bij hebben). Dan is het ook wel waar dat ik geen eisen kan stellen. Waarom ga ik er dan überhaupt op in? Aangezien ik dat nooit gedaan heb. Punt 2 trek jij te snel de conclusie dat ik ongeduld heb met downloaden, ook dat is hier nooit gepost. Punt 3 maak ik gebruik van de internet verbinding, dus heb ik een internet verbinding, tsja hoe moet je dat anders formuleren zonder al te betweterig te doen? Dan kun je er hoogstens van maken 'wij hebben een internet verbinding', maar als ik dat post zou het betekenen dat er meerdere mensen op deze account zitten. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 22:08 ]

Verwijderd

topic om je ouders te overtuigen om over te stappen? damn what's next...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:59:
Ho is even... Ik heb punt 1 nooit eisen gesteld, heb ik hier nooit gepost, het komt neer op een advies stellen waar ik in dit geval baat bij zou hebben. Punt 2 trek jij te snel de conclusie dat ik ongeduld heb met downloaden, ook dat is hier nooit gepost. Punt 3 maak ik gebruik van de internet verbinding, dus heb ik een internet verbinding, tsja hoe moet je dat anders kunnen formuleren zouden betweterig te doen?
Een advies waar je zelf baat bij hebt, dat kan niet erg onpartijdig worden genoemd ;) . Dat van het ongeduld heb ik inderdaad niet uit dit topic, maar wel uit je vorige topic waar je dit meer dan uitstraalde. Punt 3 is simpel: het maakt uit of je de "eigenaar" bent of de "gebruiker" van de verbinding. Als eigenaar kun je beslissingen nemen, als gebruiker heb je je maar aan te passen.

Maar goed. Als het niet door ongeduld komt, wat is dan wel de reden om over te moeten stappen? Je vader geld besparen? De bandbreedte van 3000/512 is meer dan genoeg voor normaal internetgebruik. 5 jaar terug was 768/128 al een dure verbinding.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:17:
[...]

Maar goed. Als het niet door ongeduld komt, wat is dan wel de reden om over te moeten stappen? Je vader geld besparen? De bandbreedte van 3000/512 is meer dan genoeg voor normaal internetgebruik. 5 jaar terug was 768/128 al een dure verbinding.
5 jaar terug.. 5 jaar terug had ik een 512/64 (of 128) verbinding, en die is steeds geupgrade en nu is dat het 3mbit-abo waar je het over hebt :+
Voor dezelfde prijs :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

krvabo schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:20:
[...]

5 jaar terug.. 5 jaar terug had ik een 512/64 (of 128) verbinding, en die is steeds geupgrade en nu is dat het 3mbit-abo waar je het over hebt :+
Voor dezelfde prijs :P
Ik heb een keer een downgrade gedaan, toen ik van HCCnet naar XS4all overstapte :+

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook XS4all en vind ze ook erg duur worden. Maar: Vergeet niet dat je iets pas mist als je het niet meer hebt!

Je gaat een stabiele verbinding die altijd werkt pas missen als het niet meer werkt. Je e-mail die altijd werkt mis je ook als die vijf uur niet meer werkt. Zelfde geldt voor de nieuwsserver, de helpdesk en de opzegtermijn van één maand (die één jaar is bij veel andere providers en je dus veel pieken kan kosten). Bij budget providers kan het allemaal wat minder zijn.

Het enige wat je niet gaat missen is de telefonie van XS4all, want die zuigt behoorlijk :D.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 04-03-2007 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:17:
[...]

Een advies waar je zelf baat bij hebt, dat kan niet erg onpartijdig worden genoemd ;)
Dat heb je goed begrepen, en daarom doe ik een poging het aan een ander te vragen. ;)
. Dat van het ongeduld heb ik inderdaad niet uit dit topic, maar wel uit je vorige topic waar je dit meer dan uitstraalde.
Fout! Zie je mij daar in mijn eerste post klagen over een sloom internet? Nee! En oja zou jij er zo tevreden mee zijn als je Bittorent 10 kb/s ging? En mag ik daar nog aan toevoegen dat dat niet door mijn internet verbinding komt. Heb je dus geen reden om mij ongeduldig te noemen.
Punt 3 is simpel: het maakt uit of je de "eigenaar" bent of de "gebruiker" van de verbinding. Als eigenaar kun je beslissingen nemen, als gebruiker heb je je maar aan te passen.
Klopt, maar jij vergeet één belangrijk ding: sinds wanneer mag je als gebruiker de eigenaar geen advies geven? Zie die vraag maar eens te beantwoorden en dan heb je misschien wel gelijk.
Maar goed. Als het niet door ongeduld komt,
Ach jee!
wat is dan wel de reden om over te moeten stappen? Je vader geld besparen?
Nou niet persee maar mijn vader is niet bepaald iemand die zomaar zijn geld over de balk smijt, maar dat even terzijde.
De bandbreedte van 3000/512 is meer dan genoeg voor normaal internetgebruik. 5 jaar terug was 768/128 al een dure verbinding.
Maar wilt dat ook zeggen dat ik het op wil schroeven om ongeduld? Wat heb jij nou liever? 3/0,5 of 12/1? Noem ik jou ongeduldig? (overigens verwacht ik geen antwoord op deze laatste paar vragen.)

Wat wil je hier nou mee bereiken? Overig geflame kan via PM als ze dat op dit forum hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 22:45 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:35:
[...]
Fout! Zie je mij daar in mijn eerste post klagen over een sloom internet? Nee! En oja zou jij er zo tevreden mee zijn als je Bittorent 10 kb/s ging?
Uhm, ja. Je klaagt dat je na een uur downloaden overnieuw moet beginnen. Wat is een uurtje nou? En mijn torrents gaan soms sneller, soms niet. Dan staat mijn download PC maar een paar nachtjes te werken, is all in the game.
[...]
Klopt, maar jij vergeet één belangrijk ding: sinds wanneer mag je als gebruiker de eigenaar geen advies geven? Zie die vraag maar eens te beantwoorden en dan heb je misschien wel gelijk.
Je hebt hem al geadviseerd, en hij neemt je advies niet aan. En nu open je een topic hier in de hoop hem te overtuigen, en nog steeds wil hij het niet. Op een bepaald moment is het geen adviseren meer, maar dreinen om je zin te krijgen. Dat is geen flame, maar je moet wel even nadenken of je adviseert of dat je aan het zeuren bent om je zin te krijgen.
[...]
Maar wilt dat ook zeggen dat ik het op wil schroeven om ongeduld? Wat heb jij nou liever? 3/0,5 of 12/1? Noem ik jou ongeduldig? (overigens verwacht ik geen antwoord op deze laatste paar vragen.)
Ik heb liever 3000/512 via XS4All dan 12000/1000 via Orange. Anders was ik al lang overgestapt.
Overig geflame kan via PM als ze dat op dit forum hebben.
Dit is geen flamen, dit is een discussie. Als jij elke mening die afwijkt van wat jij wilt horen een flame noemt, tja, dan heb je duidelijk geen inzicht in forums als deze.

Is het al in je opgekomen dat je vader wel eens gelijk zou kunnen hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 04-03-2007 22:43 ]

Verwijderd

dr snuggles schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:30:
Het enige wat je niet gaat missen is de telefonie van XS4all, want die zuigt behoorlijk :D.
Leg eens uit? Ik gebruik voip van XS4ALL al een heletijd zonder problemen.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

aex351

I am the one

Ik zou gewoon alle punten op papier zetten, misschien in een excel sheet, en het dan doornemen met je ouders.

Je argument dat je met bitorrent zo nu en dan op 10KB/s snelheid zit te downloaden doet er helemaal niet toe. Dat de router er zo nu en dan uitligt komt waarschijnlijk doordat het overbelast raakt door connecties van je bitorrent client. Een snellere internet abonnement veranderd hier niets aan. Je vader zit waarschijnlijk alleen zijn e-mail te bekijken en/of wat aan het surfen. Een nieuwe en betere router zal dit probleem doen oplossen.

Dus leg eens aan ons uit waarom je nou precies Orange wilt vs XS4ALL want uit je vorige thread incombinatie met deze thread komt het niet echt goed naar voren. Waarbij je wilt dat wij je vader ervan overtuigen om Orange te nemen.
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:39:
Hallo allemaal,
.....
Ik wil jullie dus graag om advies vragen: wat is het handigst wanneer je 700/750 meter van je centrale af zit. Bij XS4all blijven of overstappen. Wat zouden jullie doen?
...
Niemand gaat overstappen omdat een centrale van aanbieder A vs B 50 meter dichterbij ligt :P. Je stapt over omdat de diensten pakket van A beter is en/of goedkoper.

Dus om de bovenstaande redenen zou ik niet overstappen maar een nieuwe router kopen waardoor ik de router niet steeds hoef te resetten. Ik zou wel overstappen, pas na het grondig bekeken te hebben, op Orange, omdat de dienstenpakket van Orange wel aardig en goedkoper in elkaar zit dan XS4ALL.

[ Voor 38% gewijzigd door aex351 op 04-03-2007 23:02 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik zou gewoon bij xs4all blijven

Never change a winning team :D

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ja. Je klaagt dat je na een uur downloaden overnieuw moet beginnen. Wat is een uurtje nou? En mijn torrents gaan soms sneller, soms niet. Dan staat mijn download PC maar een paar nachtjes te werken, is all in the game.
Lezen voordat je post. Ging niet over een uurtje. Overigens zijn jouw torrents mijn torrents niet; en staat mijn PC ongeveer 1 meter van mn bed af.

Bovenstaande heeft overigens niks met verslavingen of iets dergelijks te maken voordat je daar weer over begint te mauwen.
Je hebt hem al geadviseerd, en hij neemt je advies niet aan. En nu open je een topic hier in de hoop hem te overtuigen, en nog steeds wil hij het niet. Op een bepaald moment is het geen adviseren meer, maar dreinen om je zin te krijgen. Dat is geen flame, maar je moet wel even nadenken of je adviseert of dat je aan het zeuren bent om je zin te krijgen.
Hoe heette dat ookal weer: 'LEZEN IS OOK EEN VAK' hij heeft nooit gezegd dat hij het uitsluit en dat zie je mij dan ook niet posten. Dreinen? 'Ik denk er over' hoorde ik hem ook nog zeggen.
Ik heb liever 3000/512 via XS4All dan 12000/1000 via Orange. Anders was ik al lang overgestapt.
Tsja omdat jij een server hebt, overigens is dat gebaseerd op de mening/positie van een persoon. Het advies heeft geholpen. Misschien had ik hetzelfde geadviseerd; als ik een server op 'de eigenaar' (phew doe jij zaken met je ouders oid?) zijn netwerk had gehad. (dus om bij XS4all te blijven.)
Dit is geen flamen, dit is een discussie. Als jij elke mening die afwijkt van wat jij wilt horen een flame noemt, tja, dan heb je duidelijk geen inzicht in forums als deze.
Nee, dit is geen discussie; discussies zijn er bijvoorbeeld op gebaseerd om de ander van zijn mening te overtuigen. Maar omdat ik niet inzie wat jij met je gemauw wilt bereiken, vandaar.
Is het al in je opgekomen dat je vader wel eens gelijk zou kunnen hebben?
Nee. (nadere uitleg hierover heb je reeds tot je beschikking. Wel goed lezen hè!?)

• Nijn
Budget-providers moet je niet allemaal bij elkaar gooien. Ik kan ook zeggen dat jij een bril draagt en nooit buiten komt omdat je op Tweakers komt. Wanadoo (nu Orange) is voor een "budget" provider een vrij goeie provider op ADSL gebied. Ze hebben dan ook al wat ervaring ermee he ;) Sommige providers, ik noemde eerder al Speedlinq, halen inderdaad trucs uit. Veel storingen, geen reacties op brieven/mailtjes, alles om te zorgen dat je naar hun 75 cent / minuut nummer belt. Terugbellen doen ze ook niet aan en 10 minuten in de wacht is niets. Dan heb je het dus echt over de onderste segmenten in de "budget" markt. Daar bevind Orange zich niet in. Ze zouden niet durven, ze proberen juist om naamsbekendheid op te bouwen. Daarom hebben ze de naam Wanadoo ook veranderd naar Orange. (Was allemaal al het zelfde bedrijf).

Zonder verder in te gaan op de eerdere nogal kinderachtige reacties:

De kans dat het internet er uit ligt:
Dit zijn pure schattingen, de echte cijfers heb ik helaas niet.
Bij XS4ALL zal de uptime zo`n 99,9995% bedragen. (Zo`n 4,5 uur downtime per jaar).
Bij Orange bedraagt mijn uptime zo`n 99,9990%.

De kans dat het internet eruit ligt op het moment dat je vader wilt gaan internetten is dus nog steeds >>>enorm<<< klein.
Die 100% garantie die je vader wilt, kan geen enkele provider leveren. Ook XS4ALL niet. Er kan altijd iets mis gaan en er is altijd wel onderhoud nodig op het netwerk. (Onderhoud wordt bij beide netwerken zo veel mogelijk `s nachts gedaan).

Misschien is het handig om je vader ook even de voordelen voor te leggen:
36,95 - 23,95 = 13,00.
13,00 * 12 = 156,00
We hebben het hier dus over een besparing van 156 euro op jaarbasis. Jouw vader wilt dus 156 euro betalen voor 5,5 uur extra internet. Dat is een kleine 28,36 euro per uur! Dan gaat je pa toch ff telefoneren met die kennis in Niewzeeland ipv chatten ;)

Bovendien, iets wat veel mensen vaak vergeten: Een verhoging van de snelheid betekend niet alleen dat je meer tegelijkertijd kunt downloaden! Het staat er al, de SNELHEID gaat omhoog. Daar heeft dus ook je vader profijt van.

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
En xs4all heeft btw ook een 20 mbit abbo, heb het zelf ook.
Kun je beter daarvoor gaan dan een of andere budget provider.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, het is wel duidelijk uit je antwoorden dat je dit topic alleen maar geopend hebt om je zin te krijgen. Dan is alle verdere discussie overbodig geworden. Ik geef je vader groot gelijk om niet over te stappen, en deze mening waardeer jij niet. Dat je het mauwen gaat noemen is jammer, en nergens voor nodig. Ik heb je argumenten gelezen, en vind ze niet overtuigend, het is niet anders :) .

offtopic:
Ik betaal mijn eigen internet, in mijn eigen huis, van mijn eigen salaris. Dat geeft me aardig recht tot spreken ;)

Verwijderd

Topicstarter
aex351 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:54:
Ik zou gewoon alle punten op papier zetten, misschien in een excel sheet, en het dan doornemen met je ouders.
Goed idee. :)
Je argument dat je met bitorrent zo nu en dan op 10KB/s snelheid zit te downloaden doet er helemaal niet toe.
Pak ik erbij omdat meneer mij ongeduldig noemt ivm vorige topic (lees maar eens door). Doet er inderdaad niet toe.
Dus leg eens aan ons uit waarom je nou precies Orange wilt vs XS4ALL want uit je vorige thread incombinatie met deze thread komt het niet echt goed naar voren. Waarbij je wilt dat wij je vader ervan overtuigen om Orange te nemen.
Sneller internetten, sneller downloaden (zitten met meer dan twee computers in een netwerk, en ik download lang niet altijd via Bittorrent), geen overbelaste client (zoals je zelf al zegt) waardoor 'ie er uit lazerd. Corrent me if I'm wrong over die laatste.
Niemand gaat overstappen omdat een centrale van aanbieder A vs B 50 meter dichterbij ligt
Doe ik ook niet. Ik bedoelde dat mijn centrale tussen de 700 en 750 meter van mijn huis vandaan ligt.
Never change a winning team
Dat is een van de dingen die mijn vader ook gezegd heeft, maar dan iets minder letterlijk.

• Nijn
Die overbelaste clients zal je altijd houden. Dat komt gewoon omdat consumenten-routers/modems geen duizenden verbindingen tegelijk aankunnen. Daarom kun je in Bittor en andere download programma`s meestal een "max. connections" instellen. 200 is daarvoor een erg veilig aantal. Vanaf daar kun je natuurlijk omhoog gaan en testen of het wel/niet mis gaat.

offtopic:
Gambiter, wat is jouw probleem? De TS vraagt om argumenten, niet om afstraffing

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nijn schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:09:
[...]
offtopic:
Gambiter, wat is jouw probleem? De TS vraagt om argumenten, niet om afstraffing
Geen probleem, maar de TS moet zijn argumenten wel helder brengen. Hij reageert nogal negatief op meningen die niet overeen komen met wat hij wil horen. Als hij een kritische pa wil overtuigen moet hij zijn argumenten goed op een rijtje hebben, en daar helpen ook reacties die het niet met de TS eens zijn. :)

Edit: ik zal me terugtrekken uit deze discussie, en wens zowel vader als kind veel wijsheid toe ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 04-03-2007 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terugbellen doen ze ook niet aan en 10 minuten in de wacht is niets.
Bij XS4all had ik er laatst 25 (minuten), in het weekend nog wel. Terugbellen doet XS4all volgens mij ook niet, weet ik niet zeker. Ik heb veel aan je posts overigens. ;)
Tja, het is wel duidelijk uit je antwoorden dat je dit topic alleen maar geopend hebt om je zin te krijgen
Alweer fout. Maar jij er van. Ga ik verder niet meer op in.
Ik geef je vader groot gelijk om niet over te stappen
Er ligt nu werkelijk iets op het puntje van m'n tong (niet te letterlijk svp) om te posten. 'k Zal het je maar besparen...
Dat je het mauwen gaat noemen is jammer, en nergens voor nodig. Ik heb je argumenten gelezen, en vind ze niet overtuigend, het is niet anders.
We hebben iets gemeen...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:15

3DDude

I void warranty's

Gast zeg gewoon dat het beter is over te snappen want:
1. het kost minder p maand ( abbo kosten) (scheelt je pa 10 euro p maand ?)

2. Je download / upload is sneller en je haalt de snelheid omdat je wel dicht in de buurt van de centrale zit, dus dat zit wel goed.

3. omdat je download hoger is, kan je sneller dat torrentje / of nieuwsgroepen of wat jij wilt downloaden; conclusie je bespaart de stroom (lees hierboven over iemand die z'n computer de hele nacht laat aanstaan om te downloaden) want je hebt je download / bestandje sneller binnen he, en dan vooral met het argument komen dat stroom steeds duurder gaat worden he ;)

4. moet je zelf maar onderzoekje doen naar de downtime maar wat is 10 uur op een heel jaar als je daar al moeilijk over doet tsjah..volgens mij is het overigens helemaal niet 10 uur ? maar veel minder maar dat zal wel...

succes verder 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 04-03-2007 23:25 ]

Be nice, You Assholes :)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Mijn ouders hebben al een jaar of 3 wanadoo (nu orange). In het begin problemen omdat we een router hadden gekocht die niet werd ondersteund door de helpdesk. E-tech gebeld, die zeiden dat wanadoo mxstream was, en tadaa! Probleem opgelost (er stonden wél mxstream instellingen in de handleiding).
Vorige maand is de router overleden, een 2e hands speedtouch had ik nog liggen. Kreeg ik niet goed ingesteld, wanadoo orange ik kan er maar niet aan wennen :+ helpdesk gebeld (deze ondersteunen ze wel), binnen 5 minuten was ik weer online (was wel op zondag).

Ik kan me geen downtime herinneren...

Met andere woorden: kies lekker voor Orange, lekker goedkoop :).

[ Voor 9% gewijzigd door stefan001 op 04-03-2007 23:28 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

aex351

I am the one

Laat je vader gewoon je gewenste dienstenpakket van Orange zien en geef daarbij je eigen "eerlijke" argumenten waarbij je de voor en na-delen toelicht. Indien je vader je input waardeerd zal hij dit belonen door je input ten uitvoer te brengen. Ik zelf heb een beeld gekregen dat je (TS) nog erg jong is (dichter bij 10 dan 20) en je vader je mening over dit soort zaken minder waardeerd desondanks hij geen bal verstand heeft van het "internet gebeuren" of minder verstand maar omdat hij "ouder" is toch de beslissingen wil maken ondanks hij het ook fout kan hebben. Streng dus wat in het nadeel van de TS werkt.

En als dit niet werkt. Zeuren zeuren zeuren tot hij erbij neervalt *O* . Maar hier was je volgens mij al mee bezig :+

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 04-03-2007 23:36 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is sowieso gewoon triest om misbruik te maken van iemands ontwetendheid (niet dat hij enorm ontwetend is, want hij kan aardig meekomen, maar is ook zeker geen technicus).
Ik zelf heb een beeld gekregen dat je (TS) nog erg jong is (dichter bij 10 dan 20) en je vader je mening over dit soort zaken minder waardeerd desondanks hij geen bal verstand heeft van het "internet gebeuren" of minder verstand maar omdat hij "ouder" is toch de beslissingen wil maken ondanks hij het ook fout kan hebben.
Over die mening minder respecteren en de leeftijd kan je best wel eens gelijk in hebben. Doe maar ergens in het midden. Natuurlijk wil hij de les niet gelezen worden door iemand van meer dan 30 jaar jonger dan hij zelf. Daar streef ik overigens ook niet naar.
En als dit niet werkt. Zeuren zeuren zeuren tot hij erbij neervalt . Maar hier was je volgens mij al mee bezig
Nee, doe ik niet, deed ik niet, en ga ik ook niet doen. Niet mijn stijl. Daar houdt het op. Die discussie is bij deze dan ook gesloten, flamen doen we via PM stel ik voor. Waar ik om vraag dat is een advies. Een advies dat ik nodig heb omdat jouw vorige quote heel goed kloppen kan. Ik heb geen zin in flame wars en ander gemekker. Gambieter begint erover dat ik mijn vaders beslissingen te accepteren heb. Daar heeft hij op zich een punt, maar dan mag ik toch zeker wel zeggen dat ik verwacht dat hij dan ook een goed argument heeft? Ja toch? Vervolgens gaat hij me met allerlei loze argumenten(?) bekogellen over dat ik ongeduldig ben en dat ik zeur..., en... (sorry rest ben ik vergeten omdat ik de argumenten op zich wellicht met een korrel zout neem). Nou wie lokt er dan een 'discussie' uit zoals hij het zelf noemt? Wil je een voorbeeld? Ik ervaar dit als een gebed zonder end. Laten we ophouden daarover, nergens goed voor. Mijn (en misschien wel andere) mening tegen die van hem (en misschien wel andere). Laat hem lekker geloven dat ik misschien wel een verwend kiddy ben of iets dergelijks, daar heb ik totaal geen baat bij. Wel jammer dat dit nodig is trouwens in een topic dat ik mijn ouders nog moet laten lezen. Overigens wil ik het overgrote deel nogmaals bedanken voor hun adviezen en goede argumenten (zowel voor- als tegen overstappen)! Ik ga jullie werk ook zeker opnemen in de excel cheet die ik ga maken.

Goed, gaan we weer verder:

Nijn, die overbelaste clients krijg ik niet alleen als ik met bit torrent aan het knoeien ben. Die krijg ik ook bij onderandere grabit (een van de programmas die ik vrij veel gebruik en dan ook een downspeed van rond de 315 kb/s krijg. Met soms wat uitschieters tussen de 500 en de 250 kb/s; meestal in het begin. Maar stel nou eens dat we overstappen naar Orange, 12mbit up en 1mbit downstream. Hoe snel wordt mijn kb/s via grabit dan ongeveer?

Kijk hier eens naar: http://www.adslthailand.com/Image/News/04-adsl2-2.gif

Zoals jullie zien is ADSL 2+ wanneer je meer dan 1,5 kilometer vanaf je centrale zit niet erg rendable. Ongeveer 700 meter er vandaan zitten is dan ook niet voor iedereen weggelegd en ook zeker van belang indien het overstappen door gaat, daar ben ik me ook ten volle bewust van. Daar komt overigens bij dat ik sterk mijn twijfels heb aan de afstand aangezien mijn centrale 3 straten verderop staat... Ik ga er dus van uit dat het met een 'omweg' of iets dergelijks gaat, mogen die +/-700 meter toch kloppen.
4. moet je zelf maar onderzoekje doen naar de downtime maar wat is 10 uur op een heel jaar als je daar al moeilijk over doet tsjah..volgens mij is het overigens helemaal niet 10 uur ? maar veel minder maar dat zal wel...
Kan wel kloppen volgensmij hoor. Want er is een of andere reclame op TV dat zo'n kerel per jaar 0,5 uur aan zijn oor krabt. Wanneer je dat ziet denk je: die heeft ook een ontsteking daar ofzo. Terwijl je in de praktijk het gewoon onbewust doet, ook jij. Niet eens een dagelijkse bezigheid of dag indeling. Dan is de downtime van internet 20 keer zoveel. Alweer zo'n afschrikwekkend getal. Maar dat valt toch wel mee volgens mij. 10 uur is minder. Dat ik 20 uur per jaar niet veel vind is ook weer gebasseerd op een mening. Ligt daar ook maar weer aan waar je je internet voor gebruikt. Wat mij vader nou zegt: ik wil elke minuut van de dag internet hebben is ook onzin want hij slaapt bijna de halve dag (8/9 uur). Tsja, die downtime kan net zo goed 's nachts zijn, toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 15:22 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:13:
[crap]Hoop geneuzel zonder enters[/crap]
[...]
Nijn,
Wat heeft Nijntje er nu weer mee te maken :+. Maar serieus, maak je post eens wat korter in het vervolg als je wil.
die overbelaste clients krijg ik niet alleen als ik met bit torrent aan het knoeien ben. Die krijg ik ook bij onderandere grabit (een van de programmas die ik vrij veel gebruik en dan ook een downspeed van rond de 315 kb/s krijg. Met soms wat uitschieters tussen de 500 en de 250 kb/s; meestal in het begin.
Je hebt 3MBit/s van xs4all. Dat is max zo'n 315 kb/s. De uitschieters zijn onnauwkeurigheden in de snelheidsmeting van GrabIt. GrabIt opent drie verbindingen (meer kan Newszilla niet aan). Van drie verbindingen wordt je modem niet overbelast.
Overbelasten is zwaarder belasten dan mogelijk. Dit doe je niet door maximaal de slurpen uit de nieuwsgroep, maar door meer verbindingen te openen dan je modem aan kan. Gebeurt vaak bij crappy modems icm Torrent verkeer. Bij jou gebeurt dat nu dus niet met GrabIt.
Maar stel nou eens dat we overstappen naar Orange, 12mbit up en 1mbit downstream. Hoe snel wordt mijn kb/s via grabit dan ongeveer?
0 kb/s. Orange heeft geen goede nieuwsgroep.
[...]
[crap]Nog meer crap die je kan weglaten[/crap]

10 uur is minder. Dat ik 20 uur per jaar niet veel vind is ook weer gebasseerd op een mening.
Jij hebt zeker nog nooit downtime gehad :+.
Ligt daar ook maar weer aan waar je je internet voor gebruikt. Wat mij vader nou zegt: ik wil elke minuut van de dag internet hebben is ook onzin want hij slaapt bijna de halve dag (8/9 uur).
offtopic:
8 uur slapen is standaard en compleet offtopic.
Tsja, die downtime kan net zo goed 's nachts zijn, toch?
Downtime gebeurt om twee redenen:
1) Geplande downtime: Werkzaamheden die meestal 's nachts gebeuren
2) Ongeplande downtime: Storing, gebeurt meestal op momenten van zware belasting, als iedereen tegelijk iets wil doen. Jij dus ook.

Bij de meeste providers gebeuren werkzaamheden op hele rustige tijden, zodat je daar geen last van hebt. Alleen de ongeplande downtime merk je. 10 uur downtime per jaar kan hetzelfde zijn als 50 min per maand 's-avonds geen internet. Dat zuigt enorm, als je dan internet nodig hebt.

Verder kan ik mij voorstellen dat je pa downtime als iets bijzonder irritants beschouwd. Hij heeft waarschijnlijk veel minder vrije tijd per dag dan jij en zijn vrije tijd is ook veel meer waard. Als je daar een gedeelte niet nuttig kan gebruiken omdat je internet eruit ligt, dan ben je veel minder blij dan een scholier die heel de dag kan internetten en nu even niet. Hoe ouder je wordt, hoe schaarser en duurder je vrije tijd wordt.

Ik wil hiermee dus niet aangeven dat je niet moet overstappen. Ik wil wel aangeven dat ik vermoed dat je nog niet goed hebt nagedacht over de gevolgen en de kosten van downtime.

Wat wil je trouwens met die 12 of 20MBit gaan doen :? Een gedeelte van de servers kunnen die snelheid niet aan (behalve nieuwsgroepen, maar daar moet je een los abonnement voor nemen bij Orange). Torrents downloaden gaan altijd traag en vereisen veel meer verbindingen bij 20MBit/s. Trekt de livebox van Orange dat?
Nijn schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:58:
De kans dat het internet er uit ligt:
Dit zijn pure schattingen, de echte cijfers heb ik helaas niet.
Bij XS4ALL zal de uptime zo`n 99,9995% bedragen. (Zo`n 4,5 uur downtime per jaar).
Bij Orange bedraagt mijn uptime zo`n 99,9990%.
Je cijfers kloppen niet. Er zitten 8760 uur in een jaar. De uptime is dus (8760-4,5) / 8760 * 100% = 99.95%. Voor Orange is de uptime dus 99.9% volgens jouw cijfers.
In werkelijkheid zijn beide cijfers veel te positief. Je betrouwbare analoge telefoon haalt met moeite 99.9%. Voor internetproviders waren de cijfers globaal zo'n 99%, maar daar kan ik zo snel geen bron van vinden. Tel alleen maar alle uren van de werkzaamheden per jaar op, dan zul je ver boven de 4.5 uitkomen. Jij merkt de overige downtime misschien niet, maar hij is er wel.

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 05-03-2007 19:52 ]

Verwijderd

Het is best opvallend om te zien dat veel XS4ALL-klanten bang zijn om over te stappen, terwijl het doorgaans weinig uitmaakt bij wie je je internet afneemt. Als het werkt dan werkt het - en als er iets gruwelijk fout gaat ben je bij iedere provider simpelweg het bokje. Als er ergens iemand een kabel in de centrale lostrekt maakt het vrij weinig uit of je nu via XS4ALL of Orange internet; beiden zijn wel even bezig voordat ze het probleem hebben gelokaliseerd en opgelost.

Het enige risico wat je loopt bij een overstap is dat het ergens fout gaat, maar mijn ervaring is dat Orange de zaken wel goed op de rails heeft staan. Weinig problemen. Daarnaast: je kunt nu ook van het ene op het andere moment problemen krijgen.

Daarnaast valt het mij al een tijdje op dat de klantenservice van XS4ALL hard achteruit holt. De helpdesk wordt steeds onvriendelijker, ondeskundiger en de wachttijden worden langer. Sterker nog: meestal sta je bij XS4ALL langer in de wacht dan bij Orange.

Ik zou dus ook gewoon overstappen. Het is goedkoper en sneller - qua stabiliteit maakt het geen moer uit. Ik heb nog nooit een storing meegemaakt in >1 jaar Orange ADSL Family. Alleen de Livebox is af en toe wat nukkig, maar dat kun je oplossen door er desnoods een tijdklok voor te hangen (automatisch laten resetten door de prik er heel even af te halen). En qua oplossend vermogen: ik heb rond 25-2 een verhuizing aangevraagd en kreeg vandaag bericht dat ze het niet kunnen leveren op mijn nieuwe adres (terwijl ze dat wel kunnen). 1 telefoontje later was het opgelost. Wat bleek? Ze hadden geprobeerd om vandaag al ADSL aan te sluiten op het nieuwe adres (nog geen 1,5 week na aanvraag!!), terwijl de KPN telefoonlijn pas op 13-3 wordt opgeleverd. Na een kort gesprek (direct geholpen, totale gesprek <3 minuten) was de verhuizing opnieuw ingeschoten - en wel op 13-3. Ik ben dus zeer tevreden over Orange (als ex-Cistron en later dus ook ex-XS4ALL klant).

• Nijn
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:01:
Alleen de Livebox is af en toe wat nukkig,
Ook voor jouw het advies, koop op marktplaats voor 12,50 / 15 euro een Speedtouch 546 (V5 of V6 zijn het beste naar mijn mening). Stukken minder gezeur mee dan met de livebox, heeft 4 poorten en kan waar nodig ook gewoon bridgen.

@dr. Snuggles:
Inderdaad, de procenten kloppen niet. Ben gisteren vreemd bezig geweest met m`n rekenmachine :S De uren kloppen overigens wel. Volgens de logs van mijn WRT54G is er in het afgelopen jaar slechts ongeveer 10 uur geweest waarin de livebox wel bereikbaar was maar het internet niet. (Ergo, of ik zat met de kabels te klieren of het internet lag eruit). Grootste daarvan was een flink aantal uren 's nachts voor onderhoud. Maar zoals ik ook al eerder aangaf, dit zijn resultaten die op 1 punt gemeten zijn, en dus per definitie onbetrouwbaar. Daarnaast was mijn schatting van XS4ALL gebaseerd op de verwachting dat XS4ALL ongeveer 2x beter presteerd dan Orange.

[ Voor 50% gewijzigd door Nijn op 06-03-2007 00:01 ]

Verwijderd

Kan die Speedtouch dan ook VoIP aan? Heb nl ook Orange telefonie...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Neem gewoon 20 mbit via xs4all. Heeft je pa xs4all, heb jij je snelheid, het kost wat meer, maar als je ouders toch betalen.

PSN: djmurcielago

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Murcielago schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:01:
Neem gewoon 20 mbit via xs4all. Heeft je pa xs4all, heb jij je snelheid, het kost wat meer, maar als je ouders toch betalen.
80 euro per maand :')

🌞🍃

• Nijn
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:58:
Kan die Speedtouch dan ook VoIP aan? Heb nl ook Orange telefonie...
Nee, dan zit je helaas aan de Livebox vast.

Verwijderd

Topicstarter
dr snuggles schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:21:
[...]

Wat heeft Nijntje er nu weer mee te maken :+. Maar serieus, maak je post eens wat korter in het vervolg als je wil.
Zoals ik al zei: kap met dat doelloos mekkeren, nergens goed voor. 'Nijn,' is het punt waarop ik een poging doe deze discussie op een normale manier door te zetten, wat jij nu weer onderbreekt.
Jij hebt zeker nog nooit downtime gehad.
JE MOEST EENS WETEN (dagelijks).
offtopic:
8 uur slapen is standaard en compleet offtopic.
Is niet offtopic whinertje. Als ik overdag slaap ipv 's nachts kan ik toch ook overdag downtime hebben. Terwijl ik er niks van merk aangezien ik niet zit te internetten (omdat ik slaap), is dan toch niet offtopic... geez.
Verder kan ik mij voorstellen dat je pa downtime als iets bijzonder irritants beschouwd. Hij heeft waarschijnlijk veel minder vrije tijd per dag dan jij en zijn vrije tijd is ook veel meer waard. Als je daar een gedeelte niet nuttig kan gebruiken omdat je internet eruit ligt, dan ben je veel minder blij dan een scholier die heel de dag kan internetten en nu even niet. Hoe ouder je wordt, hoe schaarser en duurder je vrije tijd wordt.
*onderdrukt een lach* Details heb je weinig mee te maken maar je hebt het fout, laten we het daar op houden.
Wat wil je trouwens met die 12 of 20MBit gaan doen Een gedeelte van de servers kunnen die snelheid niet aan (behalve nieuwsgroepen, maar daar moet je een los abonnement voor nemen bij Orange). Torrents downloaden gaan altijd traag en vereisen veel meer verbindingen bij 20MBit/s. Trekt de livebox van Orange dat?
Zoals gezegd: wij wilden sowieso geen livebox gebruiken.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 21:08 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:59:
[...]
Zoals ik al zei: kap met dat doelloos mekkeren, nergens goed voor. 'Nijn,' is het punt waarop ik een poging doe deze discussie op een normale manier door te zetten, wat jij nu weer onderbreekt.
Je posts beginnen iets leesbaarder te worden, dat is fijn. Nu nog de inhoud verbeteren. Mijn gratis hint over nijn: klik.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 06-03-2007 21:09 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Mensen, lees eens de FaQ. Zo werken we hier niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.