Moederbord dood?
Na de conclusie getrokken te hebben dat mijn moedernbord stuk is gegaan, heb ik een nieuw meoderbord nodig, maar..
Onderdelen die ik werkend heb:
Northwooth Intel Pentium lV 2.4GHZ 512KB Cache, Zalman gekoeld SOCKET 478
300 Watt voeding (DELL)
1 x 512MB + 2 x 256 MB geheugen PC2700
250GB Maxtor HD
Asus Ati Radeon X800pro/VIVO
Wat ik van plan ben is:
Een nieuwe voeding aanschaffen, aangezien een DELL voeding niet gaat passen op het gewenste moederbord.
Een AMD Anthlon 4000+ (socket 939)
En een nieuw moederbord.. MSI K8T Neo2-F v2.0 (Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Eerst, waarom ik een verouderde socket 939 systeem wil maken, of de volgende redenen:
- Ik heb hier nog 1 GB aan geheugen liggen PC2700 die op het gewenste moederbord past.
- Heb nog een prachtig voleisende videokaart liggen die ik destijds voor veel geld heb gekocht. En deze past ook op het gewenste moederbord
Ik wil uiteindelijk tot dit systeem komen:
CoolerMaster Extreme Power 380 Watt
MSI K8T Neo2-F v2.0 (Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
AMD Athlon™ 64 4000+ (Bulk, OPGA, "San Diego")
1 GB ram die ik al heb.
Maxtor 250GB HD die ik al heb.
ASUS Ati Radeon X800PRO 256MB die ik ook al heb.
Kast en zalman cooler heb ik al. De zalman cooler kan ook op de socket 939 worden geinstaleert.
Onderdelen die ik dus nieuw moet kopen zijn:
Nou vroeg ik me af of dit allemaal gaat werken. Want op de site (alternate) gaat het in de theorie allemaal passen. Maar in de praktijk blijkt dit nog wel is anders te zijn.
Mijn vorge systeem voldeed aan mijn eisen. Maar ik vind het zonde om alleen een nieuw moederbord aan te schaffen en vrolijk verder te gaan met een pentium 4. M'n pc kon wel een klein opkrikje gebruiken, en dat wil ik bereiken met een nieuwe processor, als ik tog een nieuw moederbord moet aanschaffen.
Later kan wil ik er eventueel nog 2 x 1GB in zetten, en het overgebleven geheugen verkopen.
Wat ik dus vraag is:
Gaat dit allemaal passen op elkaar?
Heeft iemand ervaring met het gewenste moederbord?
Ben ik nog iets vergeten?
Is er nog een andere betere/goedkopere oplossing. Ik heb geen zin om m'n onderdelen te verkopen, aangezien ik er vrijwel alles nog mee kon doen.
Alvast bedankt.
Als ik bepaalde specificaties vergeten ben te geven, roept u maar!
Na de conclusie getrokken te hebben dat mijn moedernbord stuk is gegaan, heb ik een nieuw meoderbord nodig, maar..
Onderdelen die ik werkend heb:
Northwooth Intel Pentium lV 2.4GHZ 512KB Cache, Zalman gekoeld SOCKET 478
300 Watt voeding (DELL)
1 x 512MB + 2 x 256 MB geheugen PC2700
250GB Maxtor HD
Asus Ati Radeon X800pro/VIVO
Wat ik van plan ben is:
Een nieuwe voeding aanschaffen, aangezien een DELL voeding niet gaat passen op het gewenste moederbord.
Een AMD Anthlon 4000+ (socket 939)
En een nieuw moederbord.. MSI K8T Neo2-F v2.0 (Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Eerst, waarom ik een verouderde socket 939 systeem wil maken, of de volgende redenen:
- Ik heb hier nog 1 GB aan geheugen liggen PC2700 die op het gewenste moederbord past.
- Heb nog een prachtig voleisende videokaart liggen die ik destijds voor veel geld heb gekocht. En deze past ook op het gewenste moederbord
Ik wil uiteindelijk tot dit systeem komen:
1 GB ram die ik al heb.
Maxtor 250GB HD die ik al heb.
ASUS Ati Radeon X800PRO 256MB die ik ook al heb.
Kast en zalman cooler heb ik al. De zalman cooler kan ook op de socket 939 worden geinstaleert.
Onderdelen die ik dus nieuw moet kopen zijn:
Nou vroeg ik me af of dit allemaal gaat werken. Want op de site (alternate) gaat het in de theorie allemaal passen. Maar in de praktijk blijkt dit nog wel is anders te zijn.
Mijn vorge systeem voldeed aan mijn eisen. Maar ik vind het zonde om alleen een nieuw moederbord aan te schaffen en vrolijk verder te gaan met een pentium 4. M'n pc kon wel een klein opkrikje gebruiken, en dat wil ik bereiken met een nieuwe processor, als ik tog een nieuw moederbord moet aanschaffen.
Later kan wil ik er eventueel nog 2 x 1GB in zetten, en het overgebleven geheugen verkopen.
Wat ik dus vraag is:
Gaat dit allemaal passen op elkaar?
Heeft iemand ervaring met het gewenste moederbord?
Ben ik nog iets vergeten?
Is er nog een andere betere/goedkopere oplossing. Ik heb geen zin om m'n onderdelen te verkopen, aangezien ik er vrijwel alles nog mee kon doen.
Alvast bedankt.
Als ik bepaalde specificaties vergeten ben te geven, roept u maar!