Toon posts:

Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst systeem specs:

Intel i865PE (ATX, AGP 8x, Sound, LAN, SATA)
Northwooth Intel Pentium lV 2.4GHZ 512KB Cache, Zalman gekoeld
300 Watt voeding (DELL)
1 x 512MB + 2 x 256 MB geheugen PC2700
250GB Maxtor HD
Asus Ati Radeon X800pro/VIVO

Beste tweakers, ik zit nu op m'n laptopje aangezien het moederbord van mijn pc is overleden, teminste dat denk ik.

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe PC-kast + Cooler binnen! Ik snel alles uitpakken en alles overgezet. Alles keurig en netjes gedaan, alles goed verzorgt :) .... maar toen :(

Alles was netjes aangesloten precies hetzelfde zoals eerst. Ik drukte op de aanknop, en wat denk je? NIETS, behalve 3 ventilatoren die prachtig begonnen te draaien waardoor de pc nog een beetje leek te leven :+

Dus ik niet de moed opgegeven, en het probleem opzoeken.

Wat ik gedaan heb:

PC volledig KAAL opgestart.
Voeding opengehaald, en zekering gecheckt + eventuele andere defecten.
Nog een keer de nieuwe cooler op de processor bevestigt (uitermate met beleid)
Andere HD geprobeerd, ook al draait die andere wel gewoon.
Andere videokaart geprobeerd, ook al draait die andere wel gewoon.

Na de halfe avond m'n tijd te lopen verspillen ben ik tot een kleine conclusie gekomen: ik denk dat mijn moederbord dood is :/

Stroom gaat er door het moederbord, maar data dus EGT NIET :?

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen. Mocht ik te weinig data geven, roept u maar! Misschien ben ik wat vergeten O-)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Een bios reset wil nogal is helpen?

Heb je afstandsbusjes gebruikt bij het installeren van je mobo?

Niet toevallig de core van je processor gecrushed?

Alle kabeltjes dus ook de 4p stekker?

[ Voor 11% gewijzigd door bassie op 02-03-2007 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:55:
Een bios reset wil nogal is helpen?

Heb je afstandsbusjes gebruikt bij het installeren van je mobo?

Niet toevallig de core van je processor gecrushed?

Alle kabeltjes dus ook de 4p stekker?
Bios kan ik niet resetten, ik krijg niet eens beeld.

Afstandsbusjes heb ik gebruik ja.

Nee ik ben er heel voorzichtig mee omgegaan

Die andere stekker van de voeding die op het mobo gaat? Die zit er in ja (geel met wit in mijn geval)

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:58:
[...]

Die andere stekker van de voeding die op het mobo gaat? Die zit er in ja (geel met wit in mijn geval)
Tuurlijk kan je je BIOS resetten, gewoon even het batterijtje een een paar seconden d'r uit halen.
Het kan BTW ook met een jumpertje.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcusso op 03-03-2007 00:04 ]

No Shame, only Fame!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Om de bios te resetten, moet je even het boekje lezen van het moederbord, daar staat dat wel in. Daar hoef je namelijk geen beeld voor te krijgen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:58:
[...]

Bios is wel te resetten.

In de buurt van de batterij op je moederbord zit een jumper. ( CMOS CLEAR staat er meestal bij )

Volg de volgende stappen.

Zorg dat de computer GEEN stroom krijg.
Zet jumper om. Druk een paar keer op de aanknop. Zet de jumper weer in de orginele stand.
Zorg dat je computer weer stroom krijgt.

Je bios is nu gereset :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik allemaal al gedaan, maar dit heeft totaal geen effect. Ik denk dat de bios niet eens opstart (anders zou ik tog ook wel beeld krijgen) Ik sta echt voor een raatsel. De bios kan ik dus ook NIET inkomen.

Verwijderd

Ik heb ook een keer gehad dat alleen da fans nog draaiden maar de computer voor de rest niets deed.
Ik naar de computerwinkel, wat bleek, kortsluiting op moederbord omdat de geluidskaart niet vastgevezen was.
Dus waarschijnlijk is jouw moederbord ook naar de knoppen. :|

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt nog een CPU en geheugen wat je kunt testen.

Probeer het eens met 1 reepje geheugen erin? En weet je zeker dat de CPU nog werkt?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Je moet gewoon alles goed controleren, en niet te snel willen. Je kan beter even een paar keer controleren dan dat je eem in een keer stuk maakt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis :o.
Beste tweakers, ik zit nu op m'n laptopje aangezien het moederbord van mijn pc is overleden, teminste dat denk ik.
Als je het moederbord verdenkt dan is Processors, Mobo's & Geheugen een veel betere locatie.

Neem overigens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Daar staan veel tips in :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses Thandor. Had inderdaad wat beter moeten kijken.

Ik heb de pc met 1 geheugen bankje getest ook zonder geheugen bankje. Ik heb nu ongeveer alle mogenlijke opties gehad. Maar ook al werkt een onderdeel niet (wat me stug lijkt) Een bios krijg je tog altijd te zien. Het scherm blijft nu gewoon zwart stand-by geen leven in te zien.

EDIT:

Heb net alles uit de kast gehaald en laten draaien op een kleed. Alles draait, groene lampje brand op het mobo maar NERGENS gaat data door heen, niet door de HD, Videokaart of processor.

Iemand nog ideeen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 23:15 ]

Verwijderd

Als je processor niet werkt doet je PC niets. De fans gaan wel aan en de lampjes van je Mobo gaan aan, wat erop duidt de mobo goed is maar verder komt ie dan niet, geen piepjes en geen geen beeld. Ik denk dus dat je procesoor niet goed meer is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:12:
Als je processor niet werkt doet je PC niets. De fans gaan wel aan en de lampjes van je Mobo gaan aan, wat erop duidt de mobo goed is maar verder komt ie dan niet, geen piepjes en geen geen beeld. Ik denk dus dat je procesoor niet goed meer is.
Had niet verwacht dat er iemand nog zou reageren. Inmiddels een nieuw systeem aangeschaft.
Pagina: 1