Eerst systeem specs:
Intel i865PE (ATX, AGP 8x, Sound, LAN, SATA)
Northwooth Intel Pentium lV 2.4GHZ 512KB Cache, Zalman gekoeld
300 Watt voeding (DELL)
1 x 512MB + 2 x 256 MB geheugen PC2700
250GB Maxtor HD
Asus Ati Radeon X800pro/VIVO
Beste tweakers, ik zit nu op m'n laptopje aangezien het moederbord van mijn pc is overleden, teminste dat denk ik.
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe PC-kast + Cooler binnen! Ik snel alles uitpakken en alles overgezet. Alles keurig en netjes gedaan, alles goed verzorgt
.... maar toen
Alles was netjes aangesloten precies hetzelfde zoals eerst. Ik drukte op de aanknop, en wat denk je? NIETS, behalve 3 ventilatoren die prachtig begonnen te draaien waardoor de pc nog een beetje leek te leven
Dus ik niet de moed opgegeven, en het probleem opzoeken.
Wat ik gedaan heb:
PC volledig KAAL opgestart.
Voeding opengehaald, en zekering gecheckt + eventuele andere defecten.
Nog een keer de nieuwe cooler op de processor bevestigt (uitermate met beleid)
Andere HD geprobeerd, ook al draait die andere wel gewoon.
Andere videokaart geprobeerd, ook al draait die andere wel gewoon.
Na de halfe avond m'n tijd te lopen verspillen ben ik tot een kleine conclusie gekomen: ik denk dat mijn moederbord dood is
Stroom gaat er door het moederbord, maar data dus EGT NIET
Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen. Mocht ik te weinig data geven, roept u maar! Misschien ben ik wat vergeten
Intel i865PE (ATX, AGP 8x, Sound, LAN, SATA)
Northwooth Intel Pentium lV 2.4GHZ 512KB Cache, Zalman gekoeld
300 Watt voeding (DELL)
1 x 512MB + 2 x 256 MB geheugen PC2700
250GB Maxtor HD
Asus Ati Radeon X800pro/VIVO
Beste tweakers, ik zit nu op m'n laptopje aangezien het moederbord van mijn pc is overleden, teminste dat denk ik.
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe PC-kast + Cooler binnen! Ik snel alles uitpakken en alles overgezet. Alles keurig en netjes gedaan, alles goed verzorgt
Alles was netjes aangesloten precies hetzelfde zoals eerst. Ik drukte op de aanknop, en wat denk je? NIETS, behalve 3 ventilatoren die prachtig begonnen te draaien waardoor de pc nog een beetje leek te leven
Dus ik niet de moed opgegeven, en het probleem opzoeken.
Wat ik gedaan heb:
PC volledig KAAL opgestart.
Voeding opengehaald, en zekering gecheckt + eventuele andere defecten.
Nog een keer de nieuwe cooler op de processor bevestigt (uitermate met beleid)
Andere HD geprobeerd, ook al draait die andere wel gewoon.
Andere videokaart geprobeerd, ook al draait die andere wel gewoon.
Na de halfe avond m'n tijd te lopen verspillen ben ik tot een kleine conclusie gekomen: ik denk dat mijn moederbord dood is
Stroom gaat er door het moederbord, maar data dus EGT NIET
Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen. Mocht ik te weinig data geven, roept u maar! Misschien ben ik wat vergeten