padonker schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:46:
Wat ik dus met deze vraag wil is gewoon een antwoord op mijn vraag, maar schijnbaar moeten allerlei kiddies hun schijnbare kennis op kinderachtige wijze ventileren.
Ik zoek gewoon een board wat geoptimaliseerd is op datatransport, en waar een p4 in kan. Asus heeft er een paar, dus welke is dan ok.
Zakelijk koop je voor dit soort dingen een HP GL380 ofzo, maar ik heb een paar sata schijven, geheugen en procs liggen en die wil ik inzetten. Als je niet in staat bent om gewoon te antwoord zonder neerbuigend te doen, laat je opmerkingen dan lekker achterwege. Dit geld niet voor iemand in het bijzonder, maar in het algemeen
Je doet alsof je alles ervan kent, maar geeft onvoldoende basisparameters om een keuze van chipset/mobo te kunnen maken. Dan kan deze topic niet vooruit en je krijgt bakken kritiek.
Geef exacte beschrijving van wat je ermee gaat doen. Is het slechts paar filmjes tegelijkertijd kijken van een fileserver? Dan voldoet gewoon 100Mbps en een harde schijf op een 440BX-mobo ook wel. Of is het bedoeld als bv centrale opslag waar capturebakken hun bestanden dumpen en de videobewerkingscomputer verwerkt de bestanden op de centrale opslag, dan moet het al wat sneller gaan. Of is het een superheavy, lanparty-battlecruiser-class-fileserver die 4 Gigabitnetwerkkaarten probeert vol te blazen?
Exacte omschrijving van je huidige hardware. Op welke socket passen de P4 631 processors? Welke en hoeveel ram heb je liggen? Nog meer van die dingen om een realistische keuze te kunnen maken. We kunnen moeilijk adviseren om al je raid-controllers, processors en ram door het raam te smijten.
Zo zijn er nog meer parameters nodig om een keuze te kunnen maken, omschrijving van gemeten bottlenecks is ook handig,...