Beamax of Projecta

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ik sta op het punt om een scherm aan te schaffen. Eigenlijk vraag ik mij af of daar nog veel verschil in zit.

ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 modellen:

10228 R-Black manual projector screen 179x101 16:9
of de:
Projecta ProCinema 180x102 cm (16:9 breedbeeld) Matwit

Nou maakt het volgens mij helemaal niet zoveel uit, maar die Beamax kost 189,-- en die van projecta kost 278.--. Tevens heeft die beamax een vernieuwde manier van oprollen waardoor dat heel rustig gaat en je het niet zelf hoeft te begeleiden.

Is het een goed vergelijking om die beamax met die ProCinema te vergelijken? of moet je hem vergelijken met: Projecta SlimCinema 180x102 cm (16:9 breedbeeld) Matwit

Wat vergelijkingen:
Gain waardes zijn bij alle drie gelijk.
alle drie zijn matwit.
Extra bovenkader verschilt. Procinema 70 CM en Beamax 40 cm.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Beamax door dat verbeterde oprolsysteem. Iemand ervaring hiermee? is dit weer gevoeliger qua duurzaamheid?

Ik hoop dat iemand het voor mij in de juiste context kan plaatsen
(dit kan ook zijn dat dit totaal niet iets is waar je je druk om moet maken :) )

EDIT:
HIER WAT ANDERE ERVARINGEN:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46301.0

[ Voor 3% gewijzigd door JerNL op 04-03-2007 13:43 ]

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:59

FaceDown

Storende factor.

Matwit? In wat voor omgeving hang je het scherm op / wat voor projector gebruik je?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
BenQ Projector W100, 1300 ANSI, 2500:1, SXGA

Hij komt in de huiskamer te hangen in een speciaal vak in de muur. Daar komt het scherm in te hangen. Vandaar dat die 180x102 (excl bak) de vaste maat is.

Ik ga er gebruik van maken met een Xbox360, DVD, TV(alleen voetbal wedstrijden, filmpje op zijn tijd) via een AverMedia box.

ik kan verduisteren middels luxaflex (50MM, brede luxaflex).

Het gebruik is voornamelijk in de avond. Overdag zit ik op mijn werk. Misschien af en toe overdag in het weekend, maar dan heb ik wel echt een verduisterings probleem.

Ik zit ong. 4 meter van het scherm en de beamer hangt ook op deze afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Iemand misschien nog input? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Áls je voor Projecta gaat, kijk dan wel even naar het verschil tussen matwit en high-contrast. Ik vond dit verschil groot genoeg om voor high-contrast te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Anoniem: 21405 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:51:
Áls je voor Projecta gaat, kijk dan wel even naar het verschil tussen matwit en high-contrast. Ik vond dit verschil groot genoeg om voor high-contrast te kiezen...
Ja het veranderd je inkijkhoek en je zwart waardes worden beter heb ik begrepen.
Maar als je dit leest moet je dus weer een hele donkere ruimte hebben voor high-contrast:
Soort projectiescherm

en dat heb ik dus niet echt

edit:
en wat me bevalt van die Beamax is dat je hem niet hoeft te begeleiden als ie oprolt...

[ Voor 8% gewijzigd door JerNL op 05-03-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk voor de BEAMAX gegaan en ik heb zeker geen spijt! top scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 12:49
Anoniem: 21405 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:51:
Vergeet dan niet dat een scherm meerdere projectors overleeft en dat elke generatie projectors beter worden. Ook zwart waardes.....

IK heb een spanscherm van Beamax en heb er niks over te klagen eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 20-04-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:54
Ik heb destijds het topic gemist, maar ik heb ook een beamax van de r-black serie (2,4 bij 1,4 meter, matwit, handmatig). Heb hem nu iets meer dan een jaar, ben er erg tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Effen inpikken in deze discussie nog. Ik ben ook van plan om een projectiescherm te kiezen van dezelfde afmetingen (180 cm breed, 16:9). Ik zal waarschijnelijk voor de SlimCinema van Projecta gaan. Maar indien ik betere alternatieven tegenkom is dit ook handig (heb een Sony basis beamer, nl. de AW-10). Mijn vraag is vooral waar ik ergens goedkoop online een scherm zou kunnen kopen. Ik woon in België, maar het mag een Duitse of Nederlandse online-shop zijn. Het enigste wat ik wens, is dat indien er iets mis is met het scherm, er nog een beetje service is. Bijvoorbeeld gemakkelijke terugzending, omruiling, etc.
Pagina: 1