Soort projectiescherm

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00
Matched: contrast, high
't Is eindelijk zover... een tweedehands projectortje op de kop getikt: een Panasonic PT-AE300E.
Na de projector komt het scherm dus. Ik ga der alleen films op kijken in een verduisterde kamer. Gordijnen zullen voorzien worden dat het echt donker wordt.

Aangezien dit toch een ietwat low-cost setup moet blijven dacht ik aan een scherm van Beamax. Meer bepaald de manuele R-serie met afmetingen 267 X 150 (16:9) leek me wel wat. Kostprijs < 500 euro. linkje fabrikant
Dit is dus een gewoon matwit scherm.

De vragen, is dit ene geschikt scherm voor mijn applicatie? Of neem ik beter high contrast spul? Kan m'n projector zonder al teveel verlies 267 X 150 projecteren?
Ik was ook van plan om dit scherm op de gordijnkast te monteren. Dat wil dus zeggen dat't boven tegen de muur hangt maar daaronder gewoon vrij in de lucht hangt zonder steun van een muur. Kan/mag dit?

Verdere info is ook zeer welkom.. ik ben namelijk niet bijster op de hoogte van al deze toestanden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen matches
Deze vraag is al vaker voorbij gekomen. Ikea schijnt hele goede voor projectie geschikte rolgordijnen te hebben. Ben je voor een fractie van die 500 euro klaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00
Geen matches
The_Eagle schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:10:
Deze vraag is al vaker voorbij gekomen. Ikea schijnt hele goede voor projectie geschikte rolgordijnen te hebben. Ben je voor een fractie van die 500 euro klaar :)
Da's nu niet meteen antwoord op mijn vragen he. Verder niemand ervaring met dit spul?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:07

Sabbi

je denkt aan mij.

Je schreef dat verdere info zeer welkom was, en als je dat krijgt ga je het afkraken? :?

Voor de meeste mensen is een gewoon wit scherm goed zat, als je in veel licht gaat projecteren (tl-verlichte zaal oid) zou je een high contrast geval kunnen nemen, lijkt me in jouw geval vrij overkill...
Probeer als je je beamer ontvangen hebt eerst even op de (witte) muur of het bevalt, en haal dan voor 20 eur een rolgordijn bij de ikea...

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Sabbi schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:49:
... als je in veel licht gaat projecteren (tl-verlichte zaal oid) zou je een high contrast geval kunnen nemen ...
Integendeel, voor een high contrast scherm heb je juist een donkere ruimte nodig, voor een verlichte ruimte kan je beter matwit nemen.

http://www.projecta.nl/pa...D=5&taalCode=NL&subgroep=
http://www.projecta.nl/pa...Code=NL&rID=127&subgroep=
Ik heb zelf een ProCinema high contrast scherm, ik vind het op zich prima kwaliteit, de kleuren zouden dieper moeten zijn dan matwit. Maar aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb, kan ik je niet vertellen of dat ook zo is.

Wat betreft je beamer, post de specs: (throwdistance, lumen, contrast, resolutie, LCD/DLP, etc.) ik heb geen zin om dat op te zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door GoT op 22-07-2005 12:10 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.