Apple Special Event 15 april 2007: Wat te verwachten?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Waarschijnlijk (i.t.t. 20 februari) zal Apple op 15 april 2007 een special event houden op de National Association of Broadcasters (NAB) trade show.

Afbeeldingslocatie: http://loop.worldofapple.com/wp-content/post-images/mainimage2_1.jpg

Ik denk dat Leopard wordt geintroduceerd, valt precies op de lijn, van wat verwacht werd qua planning..
Alleen loopt het volgens dit artikel nog wat tegen..

bron
bron
bron

[ Voor 18% gewijzigd door Kaspers op 03-03-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:46

Maximus

There is no substitute

Ik zou eerder hopen op iWork 07 en de apple oplossing voor Excel. Ansich voor de eindgebruiker lijkt Leopard niet echt een hele grote vooruitgang.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat Leopard wordt geintroduceerd, valt precies op de lijn, van wat verwacht werd qua planning..
Ik denk 't niet. Leopard heeft niets te maken met broadcast en film, en ook de 'theater' achtergrond van die aankondiging wijst imo meer op iets dat met media te maken heeft.

[edit]

Eh, welk plaatje wordt 't nou? Want net stond er een andere...

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 03-03-2007 18:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
CyBeR schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:18:
Eh, welk plaatje wordt 't nou? Want net stond er een andere...
Eh van google geript.. heeft er verder niks mee te maken, alleen dat het van een andere event is geweest o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Laatst online: 01-09 11:39
15 april duurt nog wel erg lang :(

Ik denk dat het geen Leopard wordt, berichtgeving over de recente Developer releases suggereren dat het allemaal nog erg onstabiel is. Persoonlijk verwacht ik Leopard pas ergens tegen het einde van het jaar.

Omdat het op een NAB show gehouden word verwacht ik eerder nieuwe versies van Final Cut Pro en nieuwe Cinema Displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Final Cut Pro is inderdaad te verwachten volgens vele artikelen.. alleen eind van het jaar voor Leopard duurt wel heel erg lang, zal wen een beetje meevallen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Apple heeft gezegd dat Leopard komt in Spring 2007 dus we hebben nog wel wat tijd voor we te voorbarige conclusies trekken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
*Zucht*... kunnen we niet gewoon eens een keertje wachten tot de event zelf?

Dat eeuwige gehype verandert toch niets aan de uiteindelijke uitkomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:41:
*Zucht*... kunnen we niet gewoon eens een keertje wachten tot de event zelf?

Dat eeuwige gehype verandert toch niets aan de uiteindelijke uitkomst..
Dan lees je dit topic toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik denk zelf dat ze de Mac mini C2D gaan aankondigen...

hopelijk met standaard 1gb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Er zal wel iets van software komen.. Maar dat is dan in de richting van Final Cut Pro/Extreme of Logic oid..

Als er hardware komt, hou ik het op nieuwe displays en/of Mac Pro bumps..

Wat er zeker niet komt (volgens mij):
Consumenten producten en Leopard/iWork/iLife

[ Voor 19% gewijzigd door Eswip op 03-03-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Waarschijnlijk komen er geen nieuwe iPods, aangezien ze net met de iPhone bezig zijn..
Wat mij betreft doen ze een price drop met de iPod video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Aangezien de National Association of Broadcasters een beurs/evenement is voor de professionals (denk hierbij aan radiozenders/tv-stations e.d.) zullen we naar mijn verwachting géén consumentenproducten zien:

Dus géén iPod, MacBook, Mac Mini, iPhone of wat dan ook maar bij de consumentenproducten hoort.
Daarentegen verwacht ik wel pro stuff te zien:

- De nieuwe Mac Pro (volgens geruchten een 8-core Mac Pro): bron1 - bron2
- Nieuwe Apple Cinema Displays bron2
- Eventueel nieuwe pro-software zoals Final Cut Pro/Express.

Leopard verwacht ik ook nog niet, aangezien er recentelijk weer een developer seed uitgebracht is en volgens velen, kijkende naar die seeds, de staat van het OS niet dusdanig is om het al aan te kondigen.
Daarbij verwacht ik dat Apple het groots aanpakt en dat houdt dus in een event alleen voor Leopard.
Daarom verwacht ik ook dat de eerste dag van de WWDC de release van Leopard plaats zal vinden.
Misschien eerder, maar april is denk ik nog steeds te vroeg. Eind mei klinkt dan logischer maar veel mensen gokken toch op WWDC '07 in juni dit jaar.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
damn, als dat zo is moet ik misschien wachten tot de WWDC voor een mac mini C2D, als die al komt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Oh een update voor de mac mini komt wel hoor.. no worries voor het einde van 2010 is er wel een update geweest

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Voor een mini c2d gaan ze echt geen event houden. Dat wordt gewoon een "stille" release. 24" imac is ook op die manier geintroduceerd en dat is toch wel wat bijzonderder dan een cpu upgrade... ;)

ik denk display, macpro, pro software. Gewoon elke keer roepen dan is het vanzelf een keer waar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Anders MacMini Core Duo zijn anders erg leuk als renderfarm te gebruiken hoor. Bloedjesnel met After Effects of Shake... Ken toch enkele bedrijven die van zijn een MacMini in te zetten hiervoor. Maar ja, het is NAB dus ze zullen komen met een Mac Pro upgrade of FCP, Motion of een demo van de opvolger van Shake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Was apple ook niet bezig met een spreadsheet programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Kaspers schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:53:
Die geruchten gaan wel.. maar die zal echt niet bij dit event worden gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Kaspers schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:53:
Klopt, als update op iLife. iLife '07 wordt naar verwachting omstreeks de release van Leopard gereleased omdat er nogal wat specifieke Leopard-features in zouden zitten.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 12:07
IT-Pro schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:16:
[...]

Klopt, als update op iLife. iLife '07 wordt naar verwachting omstreeks de release van Leopard gereleased omdat er nogal wat specifieke Leopard-features in zouden zitten.
Ik denk eerder dat dat spreadsheet programma bij iWork '07 komt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Als we bij de buyers guide kijken van macrumors dan moet er haast wel een iMac en MacMini update bij zitten.

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
RobbieB schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:19:
[...]

Ik denk eerder dat dat spreadsheet programma bij iWork '07 komt.
Ja, je hebt gelijk. Ik zat even met iLife in mijn hoofd maar het moet inderdaad iWork '07 zijn, mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
lowfi schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:31:
Voor een mini c2d gaan ze echt geen event houden. Dat wordt gewoon een "stille" release. 24" imac is ook op die manier geintroduceerd en dat is toch wel wat bijzonderder dan een cpu upgrade... ;)

ik denk display, macpro, pro software. Gewoon elke keer roepen dan is het vanzelf een keer waar :Y)
ja, dat klopt, kheb trouwens liever standaard 1GB dan Core 2 Duo
ff offtopic Is het waar dat een 1GB upgrade voor mac mini 300,- euro kost?!
digit7722 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:24:
Als we bij de buyers guide kijken van macrumors dan moet er haast wel een iMac en MacMini update bij zitten.
Ja dat dacht ik dus ook al....

[ Voor 5% gewijzigd door NickvdB op 04-03-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
UserNick8482 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:36:

Kijk eens in de Apple store als je het antwoord wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
UserNick8482 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:36:
Nee!! Eerder 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
ebis schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:43:
[...]

Kijk eens in de Apple store als je het antwoord wilt weten.
Ik bedoel een upgrade he, dus achteraf erin laten zetten
een upgrade achteraf.... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door NickvdB op 04-03-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Haha nou nee dat gaat echt geen 300 kosten lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Kaspers schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:31:
Haha nou nee dat gaat echt geen 300 kosten lijkt mij...
Nee? gelukkig, ik las het in een of andere review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
een upgrade achteraf.... ;)
Ow, jah misschien dat het op 300,- komt omdat de manuren erbij zijn geteld. Maar je kan hem zelf ook wel open krijgen en ze erin duwen, dan hoef je alleen maar de reepjes zelf te betalen, en die zijn ook nog goedkoper dan van apple zelf. Maar voor die 80,- zou ik het niet laten. (ook al ben je 12 en heb je geen enorm budget ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
MickyHendrix schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:58:
[...]

Ow, jah misschien dat het op 300,- komt omdat de manuren erbij zijn geteld. Maar je kan hem zelf ook wel open krijgen en ze erin duwen, dan hoef je alleen maar de reepjes zelf te betalen, en die zijn ook nog goedkoper dan van apple zelf. Maar voor die 80,- zou ik het niet laten. (ook al ben je 12 en heb je geen enorm budget ;) )
Mja, das waar...'t probleem is alleen dat de garantie dan ongeldig is...

maar oke, back ontopic dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

UserNick8482 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:05:
[...]

Mja, das waar...'t probleem is alleen dat de garantie dan ongeldig is...
Nee hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Om hier maar even leven in te blazen.. Vandaag zijn de uitnodigingen verstuurd.

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/apple-nab07-invite-070320.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Hmm, net te laat, de rest van m'n post voegt wel wat toe :P

De verwachtingen/speculaties van Appleinsider zijn namelijk verder ook wel interessant. Vooral omdat zij bijv. de Intel transitie ook volledig goed hadden voorspeld incl. de hardware/uiterlijk in november 2005. Maar goed voor nu de komende tijd:

-Macbook Pro's met LED backlights (ik voeg daar zelf aan toe, wellicht tegelijk met Santa Rosa (Centrino Pro platform), immers de introductie van Santa Rosa is ook begin mei (de 9e)).
-Nieuw design iMacs ("slimmer & sleeker"), met speciale hardware die door Leopard gebruikt gaat worden, overigens verwachten ze niet dat die al dit event wordt aangekondigd, omdat Leopard waarschijnlijk nog niet klaar is.
-Nieuwe cinema displays (misschien met iSight en LED verlichting).
-Zij verwachten Leopard zeker niet voor mei (gezien de developer builds).
-Een subnotebook ergens wat verder in het jaar.
-iPhone voor juni, zodat de invloed op de verkopen van de iPods (mensen gaan wachten) niet te groot is, dus een vervroegde introductie, net als met de Intel Macs.

Overigens verwachten ze voor het komende event de octacore Mac Pro en de introductie van een nieuwe versie van Final Cut Pro.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 20-03-2007 16:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik gok.

Presentatie:
- Final Cut Studio 6.
- Nieuwe Cinema Display (hoop ik op, aangezien ik nu geen ACD durf te kopen :') )

Stille updates:
- 8 Core Mac Pro
- Core 2 Duo Mac Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

<<knip>>

[ Voor 95% gewijzigd door LoeiOrdinair op 20-03-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
8 Core Mac Pro staat vast..
Nieuwe look iMac 20 en 24 inch is ook best wel verdacht..

En een stille hoop voor C2D Mac Mini..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Ik gok ook op nieuwe Displays.

Wat me ook logisch lijkt, is een update van de superdrives naar Blu Ray of HD-DVD branders. DVD-studio is er al op voorbereid.

En misschien omdat het een broadcastbeurs is, wat verder nieuws over de apple tv?

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop op nieuwe CD... wil namelijk 1 hebben en wacht nu gespannen af op nieuwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 10:27

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

Aan de uitnodiging te zien wordt het Final Cut Pro 6, de vervanger van Shake misschien en nieuwe ACDs. Ik denk dat de 8-core Mac Pro pas op de WWDC wordt aangekondigd, hoewel de website al klaarstaat natuurlijk :)

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:48:
Ik hoop op nieuwe CD... wil namelijk 1 hebben en wacht nu gespannen af op nieuwe :D
je bent niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Nog 3 dagen. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Laatst online: 09-09 13:05
ik h oop echt dat ze nieuwe 24 imacs introduceren. Ik ben al 9 weken er op aan het wachten. ben dat wachten zat. :(

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
mr.inno schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:03:
ik h oop echt dat ze nieuwe 24 imacs introduceren. Ik ben al 9 weken er op aan het wachten. ben dat wachten zat. :(
Ga er maar niet vanuit...

Als er al hardware wordt gepresenteerd, dan zal het mischien nieuwe displays zijn of eventueel iets met de macbook pro... Ga maar niet uit van consumer hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe CD's en een aantal nieuwe Pro apps (FCS).....................

hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
http://www.apple.com/hotnews/

Apple Statement

iPhone has already passed several of its required certification tests and is on schedule to ship in late June as planned. We can’t wait until customers get their hands (and fingers) on it and experience what a revolutionary and magical product it is. However, iPhone contains the most sophisticated software ever shipped on a mobile device, and finishing it on time has not come without a price — we had to borrow some key software engineering and QA resources from our Mac OS X team, and as a result we will not be able to release Leopard at our Worldwide Developers Conference in early June as planned. While Leopard's features will be complete by then, we cannot deliver the quality release that we and our customers expect from us. We now plan to show our developers a near final version of Leopard at the conference, give them a beta copy to take home so they can do their final testing, and ship Leopard in October. We think it will be well worth the wait. Life often presents tradeoffs, and in this case we're sure we've made the right ones. [Apr 12, 2007]

Tot zover dus alle Leopard geruchten.

[ Voor 48% gewijzigd door ericafterdark op 12-04-2007 23:07 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Eiríkr schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:02:

Apple Statement

iPhone has already passed several of its required certification tests and is on schedule to ship in late June as planned. We can’t wait until customers get their hands (and fingers) on it and experience what a revolutionary and magical product it is. However, iPhone contains the most sophisticated software ever shipped on a mobile device, and finishing it on time has not come without a price — we had to borrow some key software engineering and QA resources from our Mac OS X team, and as a result we will not be able to release Leopard at our Worldwide Developers Conference in early June as planned. While Leopard's features will be complete by then, we cannot deliver the quality release that we and our customers expect from us. We now plan to show our developers a near final version of Leopard at the conference, give them a beta copy to take home so they can do their final testing, and ship Leopard in October. We think it will be well worth the wait. Life often presents tradeoffs, and in this case we're sure we've made the right ones. [Apr 12, 2007]

Oktober :o Als ze dan maar wel hardware upgrades doen, koop ik Leopard wel met studentenkorting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Eiríkr schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:02:

Apple Statement

Kinda sucks.. hoewel ik me afvraag als ze wel iedereen op Leopard hadden gezet het dan wel op tijd af was gekomen.. Dit is natuurlijk wel een mooi excuus.. :)

Anyway, nu hebben we wel weer een wat specifiekere datum.. en weet ik dus hoelang ik nog kan sparen voor een 24 inch iMac.. die tegen die tijd hopelijk weer een update heeft gekregen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Goed gebaar van Apple. Ik ben blij dat ze niet rushen en rustig naar de release toe werken. De nieuwste build vertoont al de beginselen van de nieuwe unified interface, a-la iTunes 7. Het gaat de goede kant uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik vind het ook niet erg, het wordt wel een heftig najaar voor Europa. Zowel de iPhone als Leopard op de markt rond dezelfde tijd (hopen we).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Whooo!
3 weken terug een beetje in een opwelling een MacBook gekocht, en ik zat al te balen dat als Leopard nu een beetje te snel uit kwam. Had ik beter kunnen wachten, en 129 euro kunnen besparen ;)

De 24" iMac is toch niet zo oud? En waarom een "iMac" bij een de NAB?
iMac staat voor Internet Mac, en de i-naam geving, tot de MacBook, staat voor consumenten.
De Mac Pro zal bij de NAB beter staat. , Pro is voor deze club interessanter. en deze is onthult in de 8-core versie vorige week.

Edit; Hoe kan je "boos" worden op een bedrijf met zulke coole pressreleases

[ Voor 7% gewijzigd door weeraanmelden op 12-04-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 12:07
weeraanmelden schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:27:
Edit; Hoe kan je "boos" worden op een bedrijf met zulke coole pressreleases
Idd.
En de nieuwe 'Get A Mac' commercials zijn ook weer geniaal.

o ja, lees net op macosx.com:

"Leopard zal pas in october uitkomen, dit is geen gerucht maar door Apple zelf naar buiten gebracht. Het komt omdat ze mensen die aan Leopard aan het werk waren nodig hadden om de iPhone op tijd af te maken."

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het is natuurlijk een leuk excuus. Het is vooral erg jammer dat het is uitgesteld. Maar dit maakt wel m'n beslissing weer moeilijker. Als je daarvoor een Mac koopt moet je wel rekening houden om veel geld te betalen voor een nieuwe iLife en een nieuwe Mac OS X. Daarbij zal ook iWorks nog komen, dus al met al maakt dat het een stuk lastiger...

[ Voor 54% gewijzigd door Hoedje op 13-04-2007 12:04 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra Leopard uit komt zal je huidige Tiger installatie er niet op achteruit gaan hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Mwa ivm Leopard only programma's is dat toch wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Hoedje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:03:
Het is natuurlijk een leuk excuus. Het is vooral erg jammer dat het is uitgesteld. Maar dit maakt wel m'n beslissing weer moeilijker. Als je daarvoor een Mac koopt moet je wel rekening houden om veel geld te betalen voor een nieuwe iLife en een nieuwe Mac OS X. Daarbij zal ook iWorks nog komen, dus al met al maakt dat het een stuk lastiger...
iWorks moet je zowiezo betalen.. er zit alleen een trial bij een nieuwe mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:07:
Zodra Leopard uit komt zal je huidige Tiger installatie er niet op achteruit gaan hoor :+
Ik heb geen zin om meteen weer 200+ euro uit te gaan geven aan een besturingssysteem en wat andere progjes als ik net onwijs dure hardware heb gekocht. Daarbij vind ik het ook nogal een groot bedrag op het totaal... maar wachten heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin in (was van plan om in juni te gaan bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
tweak_dude schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:27:
Mwa ivm Leopard only programma's is dat toch wel minder.
Hoeveel zullen dat er zijn tot october?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:32:
[...]

Ik heb geen zin om meteen weer 200+ euro uit te gaan geven aan een besturingssysteem en wat andere progjes als ik net onwijs dure hardware heb gekocht. Daarbij vind ik het ook nogal een groot bedrag op het totaal... maar wachten heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin in (was van plan om in juni te gaan bestellen).
Iedereen praat er hier over alsof je moet upgraden, of dat je echt niet zonder kan.

Ik gok dat dat wel mee valt, de enige productie-verhogende feature die ik gezien heb zijn de meerdere werkomgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:41:
[...]

Iedereen praat er hier over alsof je moet upgraden, of dat je echt niet zonder kan.

Ik gok dat dat wel mee valt, de enige productie-verhogende feature die ik gezien heb zijn de meerdere werkomgevingen.
Inderdaad, het wordt wel een beetje overdreven gehyped nu. Alsof een MB die je nu koopt compleet nutteloos wordt als Leopard uitkomt, alsof Tiger stopt met werken, etc. Kom op mensen, dat zijn Windows fratsen allemaal. OS X is prima, en word nog mooier. Wacht het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:41:
[...]

Het gaat er ook niet om dat iedereen moet upgraden. Het gaat erom dat ik moet upgraden. Ik wil gewoon graag het nieuwste hebben. Daarbij heeft Leopard wel wat meer leuke features en moet er nog een hoop bekend worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:39

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

We zitten hier allemaal grotendeels omdat wij computers, en met name Apple, als hobby zien. Dat betekent dat we altijd een drang hebben naar het nieuwste om te kijken hoe het werkt, wat het is, wat we er mee kunnen en belangrijkste: Kritiek geven :)

Dus de argumenten van Tiger werkt ook nog wel goed is ook zo. Alleen de gemiddelde tweaker wil altijd het nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Apple is mijn werk maar ik vind het prima zo. Natuurlijk wil ik graag Leopard gebruiken maar een beetje uitstel kan alleen maar goed zijn, meer kans op een goed product dan een "deels" afgerond of snel afgewerkt product waar in de eerste weken een hoop updates en work arounds voor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:29

Hertog

Aut bibat, aut abeat

weeraanmelden schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:27:
De 24" iMac is toch niet zo oud? En waarom een "iMac" bij een de NAB?
iMac staat voor Internet Mac, en de i-naam geving, tot de MacBook, staat voor consumenten.
De Mac Pro zal bij de NAB beter staat. , Pro is voor deze club interessanter. en deze is onthult in de 8-core versie vorige week.
Nou, de 24" iMac is al weer van september vorig jaar, en daarmee al weer ruim over zijn gemiddelde update-periode heen. Ik zit zelf ook te wachten op een nieuwe iMac, omdat ik voor rond de 2000 euro nu toch wel iets meer Mac verwacht dan pakweg 7 maanden geleden :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Hertog schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:15:
Nou, de 24" iMac is al weer van september vorig jaar, en daarmee al weer ruim over zijn gemiddelde update-periode heen. Ik zit zelf ook te wachten op een nieuwe iMac, omdat ik voor rond de 2000 euro nu toch wel iets meer Mac verwacht dan pakweg 7 maanden geleden :)
Zelfde hier, zit al maanden te wachten op leopard en nieuwe imacs. In eerste instantie hoopte ik dat deze 2 tegelijkertijd zouden uitkomen maar nu leopard is uitgesteld hoop ik toch echt zondag de nieuwe imacs worden gepresenteerd. Mn portomonnee staat klaar, mn handen jeuken, alleen dat rode DO NOT BUY op macrumors houdt me toch tegen..

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me leuker nu weer even te bedenken wat er dan wel op de 15e kan worden gepresenteerd nu 10.5 het iig niet meer kan zijn.. De rest is offtopic en ik ben wel benieuwd of iemand nu een goed idee heeft over wat we kunnen verwachten. Helaas kan ik daar niet bij helpen..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Hoedje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:32:
[...]

Tjah, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze he.. Wil je niet wachten, dan koop je nu en betaal je in oktober +/-200euro voor leopard+je progs, of je wacht tot oktober en dan zit het erbij... Maar je zal toch een van de 2 moeten kiezen, kleine kans dat ze 15april daar zullen staan en zeggen: "grapjeee!! Leopard is klaar en wordt vanaf morgen geshipped!"... denk et niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MYST schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:48:
[...]

Tjah, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze he.. Wil je niet wachten, dan koop je nu
Dat is natuurlijk helemaal waar. Maar ik had voor mezelf de beslissing genomen om te wachten tot en met juni (nieuwe revisie Macbook/Macbook Pro + Leopard), dus dan is dit even lastig. Maar ik denk dat ik nu gewoon meteen na de revisie, een Macbook of Macbook Pro koop...
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:46:
De rest is offtopic en ik ben wel benieuwd of iemand nu een goed idee heeft over wat we kunnen verwachten.
Ik denk dat het best lastig is om te voorspellen. Op zich zijn alle computers aan 't einde van hun updatecycle, dus komen ze er allemaal wel voor in aanmerking.

Je kunt verder zeggen dat het een pro-event is en in het verleden hebben ze daar alleen Powerbooks/Macbook Pro's geintroduceerd naast software.De Cinema Displays en Mac Pro zijn net in prijs verlaagd. Ik vind Pro producten het meest waarschijnlijk. Daarbij komt dat Intel waarschijnlijk 9 mei het Santa Rosa platform gaat introduceren.

Ik gok dus op vernieuwde Macbook Pro's met Santa Rosa, nieuwe videokaarten en wellicht een nieuwe case. Sowieso met de magnetische sluiting van de Macbooks. Daarnaast natuurlijk software :P

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 13-04-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb het net even opgezocht. Het event begint om 20:00. Het is sowieso te volgen op:
[list]• Macrumors Live
Engadget

Volgens mij is er geen live videofeed. Al zal de keynote waarschijnlijk na afloop wel weer op Apple.com gezet worden. Ik ben benieuwd wat Steve vanavond laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Hoedje schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:45:
Ik heb het net even opgezocht. Het event begint om 20:00. Het is sowieso te volgen op:
[list]• Macrumors Live
Engadget

Volgens mij is er geen live videofeed. Al zal de keynote waarschijnlijk na afloop wel weer op Apple.com gezet worden. Ik ben benieuwd wat Steve vanavond laat zien.
Volgens mij geeft Steve toch helemaal geen keynote? Of zit ik er helemaal naast??! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
LoeiOrdinair schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:03:
[...]
Volgens mij geeft Steve toch helemaal geen keynote? Of zit ik er helemaal naast??! :?
Goed ik weet ook niet zeker dat Steve de keynote geeft, maar dat er een keynote is vanavond om acht uur weet ik wel zeker. En aangezien die dingen meestal door Steve worden gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Hoedje schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:06:
[...]

Goed ik weet ook niet zeker dat Steve de keynote geeft, maar dat er een keynote is vanavond om acht uur weet ik wel zeker. En aangezien die dingen meestal door Steve worden gegeven ;)
Geil... das een meevaller. Vanavond een BBQ met mn collega's van iCentre :D gaan we mooi dus even volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Keynote wordt niet door Steve gegeven wat ook logisch is aangezien dit een hele specifieke beurs is. Als er al iets uitkomt dan heeft het te maken met audio en video programmatuur (Logic, Shake, FCP etc.) althans dat is het meest voor de hand liggend. Consumenten producten zijn daar niet eens te vinden en de Mac Pro heeft pas een upgrade gehad.
Dus verwacht niets, dan kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:14:
De Keynote wordt niet door Steve gegeven wat ook logisch is aangezien dit een hele specifieke beurs is. Als er al iets uitkomt dan heeft het te maken met audio en video programmatuur (Logic, Shake, FCP etc.) althans dat is het meest voor de hand liggend. Consumenten producten zijn daar niet eens te vinden en de Mac Pro heeft pas een upgrade gehad.
Dus verwacht niets, dan kan het alleen maar meevallen.
Bull. Steve geeft wél een keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:14:
De Keynote wordt niet door Steve gegeven
Bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat is het nou, geeft Jobs een keynote of wordt het Schiller ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Begint het niet zometeen al om 18.00 uur Nederlandse tijd?

http://www.macrumorslive.com/ is zojuist geswitched naar de live coverage mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het lijkt me sterk, op diezelfde site staat dat het event begint over ruim 2 uur ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 15-04-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 12-09 18:27
Hoedje schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:50:
Het lijkt me sterk, op diezelfde site staat dat het event begint over ruim 2 uur ;)
08:00AM - Hawaii
11:00AM - Pacific
12:00PM - Mountain
01:00PM - Central
02:00PM - Eastern
06:00PM - GMT
07:00PM - London
08:00PM - Paris
03:00AM - Tokyo (April 16th)

2000 dus pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Jeuzus, mijn excuses. Het is een feit, ik ben echt 0 waard op zondag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

hellboy123 schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:52:
[...]
08:00AM - Hawaii
11:00AM - Pacific
12:00PM - Mountain
01:00PM - Central
02:00PM - Eastern
06:00PM - GMT
07:00PM - London
08:00PM - Paris
03:00AM - Tokyo (April 16th)

2000 dus pas :)
Zie ook de timer op macrumorslive: The Special Event is due to start in 2 hours, 12 minutes.... :)

[ Voor 23% gewijzigd door mindcrash op 15-04-2007 18:20 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zomertijd ;)
Dan is London GMT / UTC +1 en wij GMT / UTC +2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
mindcrash schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:19:
[...]

Zie ook de timer op macrumorslive: The Special Event is due to start in 2 hours, 12 minutes.... :)
The Special Event is due to start in 2 hours, 16 minutes.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 14:13
Ok "my guess" voor vanavond...

- Nieuwe Cinema Displays
- Final Cut update
- GEEN nieuwe MacBook Pro's maar nieuwe opties voor de MBP

en that's it...wat mij opvalt is dat na dergelijke presentaties de teleurstelling altijd erg groot is, omdat er niet genoeg nieuwe producten zijn aangekondigd. Denk dat het deze keer weer het geval zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Voor het laatste nieuws:

join #macrumors on server irc.macrumorslive.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Daar gaan we
11:08am - Music is done, And here we go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze link is veel beter voor de live coverage sneller en wat duidelijker

http://www.engadget.com/2...ynote-live-from-nab-2007/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Ok dat is 1!!

Final Cut Server
11:14am - "We get tons and tons of feedback. Editors live in this software day in and day out. At the same time, there are issues that haunt them. There are massive, massive amounts of content. We have to start working in parallel. What we've done is to combine the feedback we get from our customers with our obsession. We're introducing Final Cut server."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

Apple store down! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
NL niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd Mektoub, very up-2-date:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/04/dsc_3183.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/04/dsc_3184.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/04/dsc_3185.jpg

PS. Ook de NL-store was effe dicht

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
wat is het verschil tussen FinalCut Studio en -Server :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Introducing a HD-input device. Hardware encoder box will get into prorez 422 automatically. Realtime SD-HD conversion. Available in July.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Wat is een "4k file" ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Voor digitale cinema camera's zoals de nog niet gereleasde red one camera. Die kan op een resolutie van 4k schieten. Film resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
wibblemoo schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:29:
Voor digitale cinema camera's zoals de nog niet gereleasde red one camera. Die kan op een resolutie van 4k schieten. Film resolutie.
ow ok thanks :)

Nou de software hebben we gehad... op naar de hardware :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is Steve Jobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Misschien komt hij nog om hardware aan te kondigen enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het is wel bizar dat alleen de Amerikaanse Apple Store dicht is, de Europese stores zijn gewoon nog open :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:22

The_DoubleU

Tweaker in München

Steve job gaat hier geen aankondiging doen. Verder hoef je geen iPod of mini te verwachten, dit is een PRO event.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vermeld bij eventuele verwachtingen graag je bron. Dan gaat de discussie nog ergens over in plaats van te verzanden in oeverloos gespeculeer :)