Toon posts:

HDD niet herkend help plz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst is er een HDD gecrasht van een oude pc. :'(
Het gaat hier om een Maxtor diamondmax 8 van 30 GB.
Als ik de HDD in een andere pc douw, dan wordt deze na 2 x opstarten wel in de bios herkend, maar niet door windows XP/Vista.
De hardeschijf staat niet eens onder systeembeheer.
Ik weet dat het mogelijk is om de eerste paar clusters van deze HDD in een partitie te zetten en de rest van de schijf in een 2e partitie, zodat deze toch als 1 schijf wordt herkend...
Maar nu is de vraag: hoe los ik dit op? :?

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 12:26
Je kan altijd partition magic proberen, misschien dat die wat vind.
Dat werkt altijd bij mij...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Met recovery software, zie ook de faq. Wat je iig níet moet doen is proberen te schrijven naar de schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Dr Pro schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:23:
Je kan altijd partition magic proberen, misschien dat die wat vind.
Dat werkt altijd bij mij...
Helaas vind partition magic/manager hem ook niet...
Het gaat mij niet zozeer om de gegevens die erop staan(formatteren mag), maar ik wil de HDD gewoon weer kunnen gebruiken.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:40
Ik wil je niet ontmoedigen maar als je ze niet meer onder schijfbeheer vindt, dan geef ik het niet veel kans dat je ze ooit nog gaat gebruiken. Sowieso niet echt betrouwbaar meer.

Probeer eerst eens met een diagnostische tool van maxtor te kijken wat er juist aan de hand is. Ik denk dat die powermax noemt en je kan die wel terugvinden op hun site. Je kunt die dan op een diskette zetten en mee booten.

EDIT: Maxtor is overgenomen door SEAGATE dus het zal wel op hun site staan...

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 03-03-2007 14:31 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. nja ik zal maar een nieuwe aanschaffen, want "powermax" van maxtor zelf herkend hem ook niet...
De HDD wordt soms door de bios herkend en andere keren weer niet, dus ik denk wel dat hij zijn langste tijd gehad heeft.
Thx voor de hulp ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan houdt het op, tenzij de IDE kabel brak is. Anders kun je hem na al die jaren wel afschrijven ;)
Pagina: 1