Gamesysteem, een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Eclipse_nl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-01-2024
Hallo,

Ik ben een computer aan het samenstellen voor mijn broertje en vader. Ze willen een nieuwe computer rond de €1500,- a €1700,-. De computer gaat gebruikt worden voor gaming en ook voor doeleinden zoals internetten, tekstverwerken en misschien 3DSMax.

Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld (prijzen van informatique.nl aangezien ik waarschijnlijk daar ga bestellen)

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz, S775, 4Mb, Box (€ 329,00)
Lekker snelle processor en weinig in energie gebruik. Verder heb ik hier geen twijfels over maar ik ben altijd in voor andere suggesties.

Moederbord:
Asus P5B-V, S775, iG965, 4xDDR2, PCIe, FW, ATX (€ 149,00)
Asus P5N-E SLI, S775, nForce 650i SLI, ATX (€ 121,00)

Van moederborden heb ik niet veel verstand. Zelf heb ik nu ook een moederbord van Asus en deze beviel me goed. Bios ben ik nu best vertrouwt mee. Mij leek dit een goed moederbord maar als jullie iets beter weten hoor ik dit graag.

Videokaart: Asus EN8800 GTS 320MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe (€ 309,00)
Deze videokaart lijkt mij goed. Beste prijs/kwaliteitsverhouding. Ik ga niet op hoge reso's spelen dus zo'n hele dure kaart hoef ik niet. DX10 wordt ondersteunt dus deze lijkt me perfect. Of is het toch beter om een ATI-kaart te kopen?

Geheugen: Kingston 2GB Kit (2x1GB), 667MHz DDR2 ECC (€ 159,00)
2GB is natuurlijk een must als je games op vista gaat spelen. Waarschijnlijk komt er vista op te staan.

Harde Schijf:
Western Digital 320GB, 7200rpm, SATA300, 8MB(€ 94,00)
Seagate Barracuda 7200.10 320GB,7200rpm,16M,SATAII (€ 85,00)

320GB is voor mijn broertje en vader genoeg. Wat spellen + documenten dan kom je nooit aan 320GB. En aangezien Western Digital een goede reputatie heeft en 320GB de beste prijs/kwaliteitsverhouding had was dit mijn keuze.

Brander: Lite-On LH-18A1H 18x8x18x DVDRW, LS, Zwart, bulk (€ 34,00)
1DVD station is genoeg voor hun. Ze branden toch niet veel.

Muis + Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop LX710 Laser (€ 69,00)
Muis en toetsenbord lijken me zo goed, maar als iemand nog iets beters weet rond dezelfde prijs hoor ik het graag.

Behuizing:
AOpen H600B SuperTower ATX2, 400W Silent, zwart (€ 99,00)
Antec Sonata II Piano Black Quiet Midi Tower, 450W (€ 121,00)

De kast ben ik nog erg over aan het twijfelen. is 400W genoeg? En kan ik ook een mediumtower pakken aangezien mijn vader dit liever heeft. Is het niet beter om de voeding en de kast los te kopen?
De wensen zijn in ieder geval en degelijke kast zonder te veel extra's. Hij moet wel zwart zijn.

Beeldscherm: Samsung 931BW 19''WideTFT, 2ms, DVI, Zwart/Zilver (€ 249,00)
Ik heb een widescreen gekozen aangezien ze dit zeer mooi zullen vinden. Lekker overzichtelijk. Ook met internetten en dergelijke. Maar ook hier hoor ik graag andere suggesties.

Koeler: Zalman CNPS7700-ALCU CPU Cooler S478/775/754/939 (€ 34,00)
Simpel processorkoelertje erbij zodat het niet al te heet wordt. Heeft iemand een betere suggestie dan nodig ik je uit om dit onder te posten.

Netwerkkaart: Linksys Wireless-G Adapter 54Mbit, PCI (€ 36,00)
Netwerkkaartje omdat hij draadloos moet.

Totaal: € 1.546,00

Dus samengevat. Over deze dingen ben ik nog aan het twijfelen:
- Moederbord
- De kast + voeding
Andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Tim

[ Voor 6% gewijzigd door Eclipse_nl op 03-03-2007 15:01 ]

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 19:14
Je moederbord heeft een geintegreerde videokaart, maar je gebruikt de 8800GTS. Het is dus overbodig. Misschien kan je kijken naar Asus P5n-E, die heb ik namelijk ook.
Het is maar 100 euro en heeft verder alle aansluitingen die ik nodig heb.

Wazaa?

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:22
ik zou deze harde schijf nemen

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Die is goedkoper met meer cache geheugen. en ik vind zelf 309 euro voor die videokaart niet waard.
in de pricewatch staan ze veel goedkoper (dan wel een ander merk), voor dat geld ken je beter doorsparen voor de 640 versie vind ik dan.

Voorderest niks op aan te merken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tjona100 op 03-03-2007 10:55 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Eclipse_nl
Bedankt voor de tips. De harde schrijf heb ik aangepast in m'n lijst.
Moederbord ook. Zit ook nog mogelijkheid tot SLI op zie ik.
Bedankt hiervoor!

Ik weet niet of de voor de 640 versie ga. Ik heb namelijk gelezen dat je alleen duidelijk verschillen ging merken bij hoge reso's. En aangezien ik geen hoge reso's op de beeldscherm kan krijgen lijkt mij deze goed.
Maar dit is mijn mening ik hoor graag nog andere meningen.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:22
Welke versie vista ga je nemen? en welke architectuur? x32 of x64?

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Eclipse_nl
X32, verschillende drivers en programma's werken nog niet op X64 heb ik begrepen

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Waarom neem je een dual-core CPU?

Veel spellen ondersteunen dat (nog) niet.Of je moet natuurlijk specifieke spellen op het oog hebben die het wel ondersteunen.

Als ik specifiek aan spellen denk, dan zou ik er nu voor kiezen om een goedkopere / snellere single-core te nemen en later eventueel te upgraden.

Maar ja, misschien ben je wel van plan om stevig te gaan multi-tasken tijdens je spellen, dan zou het theoretisch gezien wel slim zijn om een dual-core te nemen..

Verwijderd

van.der.schulting schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:58:

Veel spellen ondersteunen dat (nog) niet.Of je moet natuurlijk specifieke spellen op het oog hebben die het wel ondersteunen.

Als ik specifiek aan spellen denk, dan zou ik er nu voor kiezen om een goedkopere / snellere single-core te nemen en later eventueel te upgraden.

Maar ja, misschien ben je wel van plan om stevig te gaan multi-tasken tijdens je spellen, dan zou het theoretisch gezien wel slim zijn om een dual-core te nemen..
Dual Core gwn houden, is veel meer toekomstgericht, en gaat imo ook langer mee. DC is nou eenmaal de toekomst, dus om nu nog een oude Pentium te kopen lijkt me bij een nieuw systeem van 1500 euro niet verstandig

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

van.der.schulting schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:58:

Ik ben het met 360FlorisWii eens. Er zijn nu ook al spellen die dual core ondersteunen. Zo uit mijn hoofd: Company of Heroes, Supreme Commander en Test Drive Unlimited. Dual core is dus zeker de moeite waard imo :)

• Eclipse_nl
Ik houd het ook graag bij Dual Core. Inderdaad meer toekomst gericht. En daarbij doet mijn vader veel multi tasking. Maar evengoed bedankt voor de tip!

Ik had wel nog vraagjes over mijn behuizing. Is het verstandig om een miditower te kopen? Omdat mijn vader hier voorkeur aan heeft. Of is een big tower toch echt véél beter? Is de voeding ook krachtig genoeg?

En zijn er eventueel ook nog andere suggesties voor moederborden?

[ Voor 4% gewijzigd door Eclipse_nl op 03-03-2007 14:56 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot.

Een moederbord kiezen is doorgaans niet zo'n ingewikkelde klus. Zeker niet voor een standaard systeem. Zoek dus even wat reviews op over de borden. Bekijk de features (welke heb je nodig en welke niet) en zet een aantal borden op een rij. Daar ga je vervolgens ervaringen over lezen en daarna selecteer je er één :).

De kast kun je selecteren op uiterlijk, bouw en airflow. Reviews zoeken en foto's bekijken is dan geen slecht idee. Wat betreft de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16. Bekijk ook eens wat andere mensen voor systemen hebben en welke voeding gebruikt wordt. Op basis daarvan kun je gaan inschatten welke PSU voldoende is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.