Toon posts:

Gamers laptop 2200 euri (XXODD); nu kopen of even wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben al een paar keer een topic begonnen over mijn zoekactie naar een goede gamers laptop. Telkens zonder echt resultaat. Na, gister, mijn financiele meevaller te hebben ontvangen, heb ik nu een budget van 2200 euri. Daar moet ik toch wel wat mee kunnen, dacht ik zelf.

Heb er een op het oog. De 570U3 van XXODD, met de volgende specs:
- Intel Core 2 Duo T7200
- 2 gig @ 667MHz
- 100 gig @ 7200 rpm
- GeForce Go 7950 GTX (512 MB)

Mijn vraag is nu of het niet verstandiger is om nog heel even te wachten op de nieuwe videokaarten? Aangezien de 7950 GTX nog een DirectX 9 kaart is en ik om me heen hoor dat DirectX 10 'belangrijk' is, gelet op de toekomst?

En andere vraag is of er mensen zijn die deze laptop in hun bezit hebben, en wat hun ervaring hiermee is?

Alvast bedankt.

SyNq

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Je zou eens kunnen kijken of er laptops in de pijplijn staan met een geforce 8*** mobile variant. Deze beschikt over DX10. Ati heeft naar mijn weten nog geen DX10 chips op de desktopmarkt, deze komen binnenkort wel maar de mobile variant zal wel even op zich laten wachten. Wat je wel zou kunnen doen is kijken of er een laptop is met Geforce 7*** en dat deze m.b.v. een MXM module is aangesloten. Dit is een interface voor vervangbare mobiele kaarten. Dus dan kun je wanneer DX10 kaarten verkrijgbaar zijn en nodig een upgrade uitvoeren.

Verwijderd

Ja lastige kwestie, de eerste notebook directx10 gpu's zijn zeer waarschijnlijk de go8400 en de go8600. Vooral die laatste is interessant. Te verwachten is echter dat die kaart zeker niet zo snel is als een desktopversie 8600GT, die ook binnenkort uitkomt. Je zou je zelfs af kunnen vragen of die sneller is dan een go7950GTX, ik denk het eigenlijk niet. Deze kaarten zouden rond Q2 uit moeten komen, van een high-end go8xxx is voorlopig geen sprake volgens mij, dus dat valt af.

Dan rest je de vraag of het verstandig is om alleen op een directx10 kaart te wachten voor directx10. Verder heb je ook nog het nieuwe santa-rosa platform dat zeer binnenkort beschikbaar is, hoewel dat imo niet zo spectaculair is. Ik denk zelf dat de go7950GTX, nu een goede keus is voor wat jij nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties!

Kort samengevat; de laptop die ik voor ogen heb, is goed genoeg voor de komende 2 a 3 jaar mee te gaan (op het gebied van spellen), en het is eigenlijk nog onduidelijk wanneer de DX10 kaarten in de laptops belanden. Ik kan wel nog een maand/anderhalf wachten, maar ook echt niet veel meer :P . Wil dat ding hebben!!!! ;)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Of die goed genoeg is voor de komende 3 jaar is nog zeer de vraag, tis eigenlijk een beetje moeilijk nu, t beste zou zijn om te kijken naar een laptop met DX10.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ..nou begin ik dus sterk te twijfelen! :|

Ik heb net een beetje gegoogled, maar heb niets kunnen vinden over de release date van bijvoorbeeld de GF 8800 in laptops.

Ik kan wel ff wachten, maar geen maanden.

Hoop dat iemand me meer kan vertellen over de release date?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Zie dus DX10 videokaarten in laptops? Zijn deze er al?.
De vraag
Mijn vraag is nu of het niet verstandiger is om nog heel even te wachten op de nieuwe videokaarten? Aangezien de 7950 GTX nog een DirectX 9 kaart is en ik om me heen hoor dat DirectX 10 'belangrijk' is, gelet op de toekomst?
valt onder **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. Dit topic gaat dus ook op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.