Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Het probleem is dat ik geen Mac-laptop heb, zou hij ook onder Windows te installeren zijn?
edit: Wat zijn de verzendkosten naar Nederland trouwens?
[ Voor 14% gewijzigd door DarthPlastic op 02-03-2007 17:29 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Laat wel hier wel iets weten als ik hem heb ontvangen.
If it ain't broken it doesn't have enough features
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Zijn er mogelijkheden om extra zenders te ontvangen of wordt dit in de toekomst misschien mogelijk?
Het is pas sinds gisteren te bestellen, dus ik denk het niet. Half uurtje nadat ik mail kreeg dat 't bestellen was heb ik het besteld, dus ik verwacht dat ik toch wel 1 v/d eersten ben die 't ding ontvangtdawuss schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:59:
Heeft iemand 'm al thuis en werkend? Lijkt me wel een leuk speelgoedje namelijk
Verder hoop ik dat er één of andere software hack komt die een digitenne card emuleert zodat ook de andere zenders te ontvangen zijn
Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt? Zelf weet ik weinig van deze materie dus ik kan geen inschatting daarover maken, wel weet ik dat na jaren film1 nog steeds niet goed gekraakt is op de pc (met een tvkaart) altijd was er wel iets mis, geen geluid oid.BaSsDruM schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:57:
[...]
Verder hoop ik dat er één of andere software hack komt die een digitenne card emuleert zodat ook de andere zenders te ontvangen zijn
Ik ben iig benieuwd naar dit product, weet trouwens iemand of dit een betrouwbaar bedrijf is?
Nou ja, ik wil er best voor betalen hoor als dat kan. Altijd goedkoper dan een TV die alleen maar in de weg staatBigg Balls schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:08:
[...]
Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt? Zelf weet ik weinig van deze materie dus ik kan geen inschatting daarover maken, wel weet ik dat na jaren film1 nog steeds niet goed gekraakt is op de pc (met een tvkaart) altijd was er wel iets mis, geen geluid oid.
Ik ben iig benieuwd naar dit product, weet trouwens iemand of dit een betrouwbaar bedrijf is?
micheljansen.org
Verwijderd
eriktiekstra: Smilde zendt sinds december 2006 uit: http://digitenne.nl/pagina_46.html
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Verwijderd
tsja, woon alleen niet in SmildeAntiChris schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:28:
Sinds 10 december 2006 zou heel Nederland buiten-dekking (met hark-antenne) van de FTA kanalen moeten hebben hoor. In de loop van 2007 worden dan de lokale antennes met de commerciële zenders uitgerold.
eriktiekstra: Smilde zendt sinds december 2006 uit: http://digitenne.nl/pagina_46.html
Ik woon in Leeuwarden, en daar komen ze met digitenne in het 2e kwartaal van 2007 (zegt KPN, zal dus wel begin 2008 worden
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Wanneer de antenne buiten hangt werkt alles wel zoals verwacht, beeld is goed & artifact vrij dus met de tubestick zelf lijkt er niets mis.
Update:
Hij word iig ook herkend onder windows, installeert de driver automatisch en word herkend als een af9015 bda device
Update2:
Ja onderkant is sterk magnetisch, zal dus geen probleem zijn om het op het dak te zetten.
K'heb daarnet getest in een andere kamer, werkte ook niet meteen, zelfs niet met grote ramen wijd open want ik dacht dat het misschien wel aan het dubbel glas kon liggen. Jammer genoeg nog steeds geen ontvangst, enkel de antenne eraan & buiten hangen lijkt te helpen. K'heb er hier nog één liggen, zal aan hem eens vragen wanneer hij hem heeft getest, hij kan hem makkelijk in Antwerpen stad testen misschien dat de signalen daar wat beter zijn dan hier (zit op ong 30km van antwerpen).
[ Voor 38% gewijzigd door Apache op 07-03-2007 14:08 ]
Verwijderd
Het is dus alleen leuk als je in de auto zit en de antenne op dak kan plaatsen... Zat er nou een magnetische onderkant aan?
http://www.afatech.com.tw/product/e_product_AF901x.htm
Het ontvangst moet goed blijven tot ±150 km/u.
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
wordt vervolgd
Zelfde probleem hier... ook mediacentral loopt vast met de tubestick. Ben momenteel niet echt tevreden over dit product. Als ze niet snel met een oplossing komen gaat de handel terug.Piggel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:57:
Ik heb hem ook net binnen gekregen en uitgeprobeerd op mijn powerbook G4 en Mac mini (intel), hierop heb ik de software geinstalleerd en via de software kanalen gezocht (na de update). Dit gaat allemaal goed maar zodra hij naar zender gaat zoeken loopt het programma vast en sluit hij af. Ik heb al een report gestuurd naar equinux maar ik hoop dat jullie mij eerder kunnen helpen met een oplossing hiervoor.
K'heb ondervonden dat als de antenne dicht genoeg tegen de (buiten)muur staat er ook ontvangst is, dus het kan wel indoor, misschien een probleem met de isolatie hier?
K'stuur het nog niet meteen terug, wil er wat mee experimenteren om wat op te nemen op vrijdag, en ook zeker eens op een andere locatie, k'denk dat het een op termijn gerichte aankoop is, de receiver kan iig ook dvb-t HD ontvangen dus dat zit wel ok.
Op het dak zal hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn hoorBaSsDruM schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:56:
[...]
Antenne is magnetisch.... op het dak en het moet werken toch?
Zelf nu ongeveer driekwart jaar TV in de auto. In het begin uiteraard slechts zeer beperkte ontvangst maar nu is de ontvangst over het algemeen goed te noemen. Hier in het noorden is het prima tv kijken.
De ontvangst komt van een Alpine DVB-T Tuner, de antenne's zijn simpele sprietjes die op de de zijramen achter de ramen van de achterpassagiers geplakt zitten (twee antenne's dus). Ik neem aan dat de antenne van dit setje toch wat uhm 'gevoeliger' zou moeten zijn omdat hij voor in huis bedoeld is..
Rondrijden is in ieder geval geen enkel probleem voor de techniek.
[ Voor 54% gewijzigd door alienfruit op 08-03-2007 03:11 ]
zucht, net binnen; kanalen worden herkend; binnen ons kantoorpand veel storingen op nl 1-3 maar dat zal wellicht thuis beter gaan.hlz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:20:
[...]
Zelfde probleem hier... ook mediacentral loopt vast met de tubestick. Ben momenteel niet echt tevreden over dit product. Als ze niet snel met een oplossing komen gaat de handel terug.
Maar het probleem is net als voorgaande postings: om de haverklap stopt de applicatie en geeft een unexpected error....
ik ga nu ook maar een email sturen want dit lijkt een algemeen probleem te zijn (waar ik overigens behoorlijk ziek van ben
wie heeft er al reactie van Equinux gehad????
Zelfde probleem hier... ook mediacentral loopt vast met de tubestick. Ben momenteel niet echt tevreden over dit product. Als ze niet snel met een oplossing komen gaat de handel terug.hlz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:20:
[...]
Zelfde probleem hier... ook mediacentral loopt vast met de tubestick. Ben momenteel niet echt tevreden over dit product. Als ze niet snel met een oplossing komen gaat de handel terug.
[/quote]
zucht, net binnen; kanalen worden herkend; binnen ons kantoorpand veel storingen op nl 1-3 maar dat zal wellicht thuis beter gaan.
Maar het probleem is net als voorgaande postings: om de haverklap stopt de applicatie en geeft een unexpected error....
ik ga nu ook maar een email sturen want dit lijkt een algemeen probleem te zijn (waar ik overigens behoorlijk ziek van ben
wie heeft er al reactie van Equinux gehad????
Probeer eens met iTele (http://www.defyne.org/dvb/iTele%20v0.6.4.dmg)
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Reactie op het telkens crashen van Tube:
"Thank you for taking the time to write to us with your concern regarding
TheTube. My name is Candyse and I am happy to assist you further.
The problem you describe is a known issue and our developers are already
working on it. We might need some additional information to reproduce and
resolve the bug. Please send me a short note if you do not wish to be
contacted. Otherwise, you might receive a message from one of our developers
in the next few days.
Sorry for the inconvenience, and thanks for using our software.
Kind regards,
Candyse"
[ Voor 5% gewijzigd door hlz op 08-03-2007 14:06 ]
Nou, weer een beetje een opluchting... hopen dat ze nu echt snel een oplossing hebben... duimen maar...hlz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:04:
Met iTele en EyeTv krijg ik de tubestick niet aan de praat.
Reactie op het telkens crashen van Tube:
"Thank you for taking the time to write to us with your concern regarding
TheTube. My name is Candyse and I am happy to assist you further.
The problem you describe is a known issue and our developers are already
working on it. We might need some additional information to reproduce and
resolve the bug. Please send me a short note if you do not wish to be
contacted. Otherwise, you might receive a message from one of our developers
in the next few days.
Sorry for the inconvenience, and thanks for using our software.
Kind regards,
Candyse"
Zoals je al eerder heb kunnen lezen wordt de stick herkent door windows en worden er drivers geinstalleerd, de software zal niet werken onder windows maar hier zijn vast wel alternatieven voor.eth0 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:21:
Leuke prijs, gaat deze ook onder windows en/of linux werken?
Snelle service van Equinux
Het viel me op dat de fout meestal kwam wanneer ik een zender als sbs of cnn of zo koos die niet vrij te bekijken is. Elke keer na aanklikken van die zender liep het programma vast. Als ik nu zo'n zender aanklik krijg ik alleen de melding dat er geen content available is...
lijkt dus in de nieuwe versie opgelost te zijn. En het beeld is bij mij binnen superscherp en helder.
ik heb de volgende kanalen:
nl 1, 2 en 3
tv gelderland/tvutrecht en tv brabant...
helaas niet meer dan dat...
Bizarre hier is dat wanneer ik de antenne op mijn bureau plaats ik slecht beeld heb, wanneer ik hem op mijn ijzeren bloembakding plak dan heb ik perfecte ontvangst zit 3 meter van t raam op de 2e verdieping van een huis met 3 verdiepingen in Utrecht.
Verwijderd
Mediacentral werkt ook goed nadat ik de Skype in de opties had uitgezet.
Misschien heb je een breedbeeld laptop, maar die schermen zijn iets minder breed dan 16:9, daarom zou dat misschien zo kunnen lijken.Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:18:
In de bijgeleverde "TheTube" software lijkt breedbeeld iets breder dan het eigenlijk zou moeten zijn. Hebben jullie dat ook?
Heeft iemand btw een full-size screenshot? Die op de site zijn beetje klein en niet klikbaar.
En de mensen die slecht ontvangst hadden, hebben jullie dat na de update nog steeds?
[ Voor 19% gewijzigd door Sijmen op 09-03-2007 01:32 ]
En hij lijkt het nu goed te doen, hier kreeg ik vorige x helemaal geen signaal met v 1.0.1 terwijl dat nu perfect werkt
de stick, zeker het metalen overgangsstuk van stick naar antenne word warm, misschien wel wat _te_ warm kan hem nog net vastnemen.
[ Voor 26% gewijzigd door Apache op 09-03-2007 02:55 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
er bestaan genoeg usb dvb ontvangers die op IEDER platform werken. Waarom zoveel mensen er nu plots een willen omdat het van apple komt is me een raadseleth0 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:21:
Leuke prijs, gaat deze ook onder windows en/of linux werken?
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 02:11 ]
Verwijderd
Eerste indrukken zijn postitief; installatie ging vlekkeloos (meteen de melding dat er een update naar v1.02 beschikbaar was). Alle kanalen van Digitenne worden gevonden en de kanalen die moeten werken doen het ook (NL1,2 en 3 + regionale zenders).
Stick werkt ook feilloos onder Vista MediaCenter; hier heb ik alleen geen programmainfo (op de Mac wel) + de gevonden radio zenders werken slecht; veel haperingen.
Ervaringen over het meegeleverde MediaCentral zijn wat minder...2 pogingen: 2 crashes..
[update] opnemen werkt prima (helaas (nog) niet te schedulen). Opnames kun je afspelen met Quicktime.
[ Voor 8% gewijzigd door ZiSE op 14-03-2007 16:01 ]
Kan wel kloppen, iTele ondersteudn nog geen AF90xx chipsets. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de Tubestick met mediacentral communiceert, waarschijnlijk niet met een generieke driver maar met een eigen(aardig) zelfbedacht protocol. Dat zou erg jammer zijn want dan zit je aan Mediacentral vast.hlz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:04:
Met iTele en EyeTv krijg ik de tubestick niet aan de praat.
Als ik 'm binnenheb ga ik testen maar anders koop ik op ebay wel een terratec/eyetv setje voor eur 50 en gaat deze terug naar de leverancier.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
die review gaat er wellicht wel helemaal niet komen. Ik hem 'm net binnen en:ludo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:09:
Dit klinkt best leuk! Jammer dat we het hier in NL moeten doen met Ned 1,2 en 3... Maar de prijs is heel redelijk en het heeft ook wel een cool gadget gehalteIemand ergens al een goede review kunnen vinden?
er zitten geen zelfstandige drivers bij zodat je afhankelijk bent van hun applicatie
ding hangt om de haverklap
denk dat ik deze maar terugstuur of op windows ga gebruiken :((
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
zie mijn sigHydraulik-Phunk schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:12:
Iemand met een G4 al ervaringen ?
EyeTV werkt op mijn 1.25 ghz trouwens wel goed.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Dat wordt even wachten...We're Sorry! The TubeStick is temporarily sold out!
Due to the overwhelming demand, TubeStick is currently sold out! But supply is on the way. If you want to be one of the first to get TubeStick as soon as our stock is filled with fresh TubeSticks you should preorder now without obligation. All preorders for the TubeStick will find a full version of MediaCentral 2.5 for free in the package.
Ik vindt het wel jammer dat je hem (nog?) niet kan schedulen om iets op te nemen.
Even een Windows vraagje erover.
Met welke andere software kan je hem eigenlijk nogmeer op Windows (XP Pro) gebruiken?Update:
Hij word iig ook herkend onder windows, installeert de driver automatisch en word herkend als een af9015 bda device
==
Stick werkt ook feilloos onder Vista MediaCenter; hier heb ik alleen geen programmainfo (op de Mac wel) + de gevonden radio zenders werken slecht; veel haperingen.
Bij de link van hierboven over de chip die erin zit.
( http://www.afatech.com.tw/product/e_product_AF901x.htm ) staat enkel dat hij Windows Media Center aankan. En bij Vista MediaCenter doet hij het dus, zonder gids. Is dit nog via een omweg werkend te krijgen?
# WHQL, MCE, USB-IF, CE/S1 certified
# Full Application software for Windows XP & Windows MCE
Verder is de software nog steeds enorm instabiel en lijkt dat toe te nemen als je niet met internet verbonden bent terwijl ik juist overal TV wil kunnen kijken)
Als laatste zit er nogal een vervelend licentie systeem op de software waardoor je niet je stickje op allerlei macs kan insteken ...
Dit alles samen met het feit dat je niet kan opnemen met timer is voor mij de reden dat ik spijt heb van de aankoop.
Voor ca evenveel geld ga ik nu een stickje zoeken dat compatible is met iTele - iTele ondersteund zelfs het streamen van de beelden over je netwerk met VLC - beetje a la dreamboxen.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 23-03-2007 11:41 ]
Blaze HDTV is een applicatie die mijn vriendin gebruikt onder windows met haar AF9005 stickje, ik zal eens kijken of die het ook doet met deze 9015 (denk het wel).T-Junkie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 00:10:
[...]
Met welke andere software kan je hem eigenlijk nogmeer op Windows (XP Pro) gebruiken?
[...]
Eigenljik stom dat de apple de radio niet ondersteund en de windows wel!
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 23-03-2007 09:26 ]
Kan iemand mij zeggen hoe ik daar aan kom ? (Mediacentral kan ik ook via Macupdate installeren).
Is 62MB groot dus mailen lukt niet zo 1-2-3 ... ? Mail me anders.xebeche4you schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:48:
Ik heb de Tubestick eergisteren ontvangen. De doos was beschadigd en de bijgeleverde CD-ROM ziet er ovaal uit. M.a.w. die is naar de fillestijnen. Nu heb ik dus een Tubestick met 2 licentie papiertjes en geen software. Equinux zelf geeft geen kik meer op mijn verzoek om een nieuwe CD. Nu ben ik alleen op zoek naar de driver van de Tubestick.
Kan iemand mij zeggen hoe ik daar aan kom ? (Mediacentral kan ik ook via Macupdate installeren).
Verwijderd
Het enige probleem is dat het signaal tijdens het rijden wel eens wegvalt. Dat komt omdat het signaal simpelweg daar niet sterker is en waarschijnlijk overgaat in een "nieuw" signaal.
micheljansen.org
We're Sorry! The TubeStick is temporarily sold out!
En dan kun je hem wel Pre-Orderen
TubeStick now has a few new tricks up its sleeve:
With the latest version of The Tube, you'll be able to timeshift live TV, jump back in time to start a Déjà Vu recording, watch your shows in various quality settings on your Apple TV or iPod and even edit recordings with iMovie.
Key Feature Overview
- Timeshift with intelligent disk space management
How far you can rewind a TV show depends on when you selected the channel and how much disk space you assigned The Tube. By clicking the play/pause button, you can manually pause your current program and resume watching it whenever you'd like. An intelligent algorithm dynamically adjusts how much disk space The Tube utilizes , depending on the space left on your hard drive. - Déjà Vu - start recording later
The Tube 1.1 allows you to not only pause and rewind your current TV shows, but you can also start recording them a few minutes after you've already started watching them. - Connecting to Apple TV, iPod and iMovie
Not only can recorded shows be exported to a video iPod at different video qualities, The Tube can now also export your recordings to Apple TV, using one of three different image quality settings. With the new iMovie export feature you can even edit recordings, e.g. to remove commercials or to allow for your recordings to be burned onto DVD. - TV-Guide at a glance
In order to display what shows are on as soon as the software is started, The Tube stores the latest EPG (electronic program guide) information and neatly displays the titles of currently running shows in the channel overview. This lets you to see all the currently running TV shows at a glance immediately after launching the software. The Tube 1.1 also includes support for multiple audio channels, which can be easily changed by a simple click.
Ik gebruik software versie 1.1.1 (en mediacentral is 2.6) Ik vind het activeren erg omslachtig, dat moet toch beter kunnen, ik ga het ding komend weekend op m'n (media) macmini zetten, hopelijk gaat dat een beetje lekker.
Het enige bezwaar dat ik zo kan bedenken is dat het kabelwerk allemaal wel heel erg zuinig is. Er is dan weliswaar een soort verloopstukje naar standaard coax mee geleverd, maar op zich heb je daar niet veel aan. Ik had liever een meter of twee meer lengte gehad voor hetzelfde geld.
[ Voor 0% gewijzigd door Vieze op 04-06-2007 19:38 . Reden: typos ]
Verwijderd
Kwaliteit is goed, en sinds kort kan je ook je opnames exporteren naar iMovie, en ze dus delen met anderen.
Standaard coax kan je geloof ik alleen gebruiken voor de digitale kanalen over coax.Vieze schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:08:
Het enige bezwaar dat ik zo kan bedenken is dat het kabelwerk allemaal wel heel erg zuinig is. Er is dan weliswaar een soort verloopstukje naar standaard coax mee geleverd, maar op zich heb je daar niet veel aan. Ik had liever een meter of twee meer lengte gehad voor hetzelfde geld.
Bij m'n Tubestick zat een ruime 2 meter kabel. lijkt me ruim voldoende, op dak van auto zetten gaat daarom ook goed.
Je kan het eerste stuck (usb-kabeltje) toch zeer gemakkelijk verlengen met een grotere verlengkabel dan dat bij geleverd zat.
Ik heb een MacBook 2GHz Core 2 Duo, 2GB.Maartenvs schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:52:
Hoeveel cpuload is er als je video kijkt in een venster en fullscreen?
top geeft een cpuload van gemiddeld op 31% (28%-33%), fullscreen voegt daar hooguit een paar % aan toe. opnemen van video doet er een dikke 5% bovenop (en dat geldt dan dus ook voor kijken met de timeshift functie)
das dus 16% voor je hele machientje...
[ Voor 7% gewijzigd door Vieze op 07-06-2007 09:27 ]
Verwijderd
en om in nederland ff naar de tv te kijken op een macbook pro........
is dit een redelijke oplossing
of is er nu iets beters????
https://www.equinux.com/e...e/products/tubestick.html
Ik denk dat dit nog de oude is. Volg de blog al een tijdje en is nog niks aangekondigd. Enkel die voor voor de Verenigde Staten is nieuw. Wel kan ik melden dat de software de laatste tijd tal van verbeteringen heeft ondergaan. Verbeterde EPG is hier een voorbeeld van maar er is nu ook TubeToGo waar je je opnames gewoon kan bekijken op een andere locatie. Ben er best tevreden over mijn Tubestick moet ik zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:07:
mensen is dit een verbeterde versie van de stick die jullie ( of een aantal van jullie gebruiken )
en om in nederland ff naar de tv te kijken op een macbook pro........
is dit een redelijke oplossing
of is er nu iets beters????
https://www.equinux.com/e...e/products/tubestick.html
Enige nadeel is dat ik die EPG nog niet zo simpel gevuld krijg maar daar vinden we op termijn wel iets op.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 14:35 ]
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Opnemen kan en dan kan je exporteren nar iMovie, Apple tv, iPhone en iPod. Hoe goed de kwaliteit is hangt natuurlijk vooral van de uitzending zelf af.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:33:
Hm klinkt interssant die TubeStick, heeft iemand ervaring met opnemen? Kun je die opname vervolgens als DVD branden (als dvd film, niet als bestand dus) Hoe is de kwaliteit? Ik heb zelf digitenne van KPN momenteel, maar geen recorder op programma's op te nemen, vandaar. Ik gebruik btw een macmini 1,83C2D (mét dvd brenner)
Maar op welk kanaal woord het voetbal uitgezonden? Nederland1?? Erg interesant. voor 40 Euro kan je het haast niet laten leggen
A Soldiers manual and a pair of boots.
De komende maanden gaan die DVB-T stickjes als een dolle verkopen. EK, Olympische Spelen en Eredivisie 08/09 komen immers allemaal op de publieke zenders en zo hoef je deze zomer geen schotel meer op je caravan te zetten.To_Tall schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:42:
leuk stukkie hardware. jammer dat het alleen free o air is..
Maar op welk kanaal woord het voetbal uitgezonden? Nederland1?? Erg interesant. voor 40 Euro kan je het haast niet laten leggen
En als half Nederland dan een FTA-only tuner heeft zullen de commerciele omroepen wel over de brug komen - het is nu puur een geldkwestie. De commercielen willen de kosten van uitzending niet betalen, en dus komen ze in het betaalpakket van KPN. Betalen ze dat wel (zoals de publieke zenders nu, en de commercielen in Duitsland/UK) dan kunnen ze gewoon FTA.
Verwijderd
in your dreamsDreamvoid schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:24:
[...]
En als half Nederland dan een FTA-only tuner heeft zullen de commerciele omroepen wel over de brug komen - het is nu puur een geldkwestie. De commercielen willen de kosten van uitzending niet betalen, en dus komen ze in het betaalpakket van KPN. Betalen ze dat wel (zoals de publieke zenders nu, en de commercielen in Duitsland/UK) dan kunnen ze gewoon FTA.
Het kan niet aan mijn stick liggen, want als ik het meegeleverde "Media Central" gebruik, heb ik wel geluid. Bovendien heb ik ook geluid als ik een opname terugkijk in iTunes.
Het ligt dus waarschijnlijk aan de software. Heeft iemand een idee?

Maximaal geluid.
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB
@co0lman: Nope, dat was niet het probleem...
Had jij de tv-gids werkende zonder dat je er iets voor hoefde te doen? Hebben andere mensen dit ook?Algurgazan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:44:
Die werkt bij mij gewoon, zonder dat ik er iets voor hoefde te doen.. Net als het geluid trouwens..
Ik geloof dat ik alleen aan het begin moest kiezen of ik de EPG wilde gebruiken of iets internet achtigs.. maar dat weet ik niet eens zeker meer, kan ook zijn dat ik dat alleen bij de preferences langs heb zien komen.. Ik hoefde er in ieder geval niet iets extra's voor te installeren of iets achteraf te configureren ofzo..generator schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:09:
[...]
Had jij de tv-gids werkende zonder dat je er iets voor hoefde te doen? Hebben andere mensen dit ook?
Verwijderd
Verwijderd
Wat ik zo weet is het alleen onder Mac OSX te gebruiken aangezien het meegeleverde programma (The Tube & Media Central) alleen onder OSX werkt. Volgens mij is er geen 3rd party software voor deze stick. Maar correct me if I'm wrong!Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:16:
Gebruiken mensen de Tubestick ook onder windows? Wat zijn de ervaringen hiermee? Ik heb namelijk een Alu iMac en een Dell laptop, zou super zijn als ik hem op allebei zou kunnen gebruiken.