Asus P4s8x-x + P4 2,8 GHZ Wil (helft van de tijd) niet boote

Pagina: 1
Acties:

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:28
Ik heb een dag of 2 geleden een topic geopend in het forum voor de videokaarten, maar na een aantal reacties kwam ik er achter dat het niet aan de videokaart ligt dat mijn computer niet werkt maar aan het mobo of de processor, ik bedacht me zus dat ik hier beter eventjes heen kon gaan met mijn probleem zodat ik waarschijnlijk gerichter ben op de mensen met verstand van die dingen,

mijn oude topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1201115

Korte omschrijving van mijn probleem,

Mijn computer is een
Asus Mobo (P4s8x-x Socket 478)
p4 2,8 ghz
1 ghz ram (2x512)
gforce fx5200 128 mb
120 gig hd, ong. 2,5 jaar oud..

tot een paar dagen geleden deed hij het perfect (nooit problemen mee gehad) maar hij bootte ineens niet meer, (9 van de 10 x deed hij het niet en als hij het deed, dan deed hij het eventjes en liep daarna muurvast; ctrl+alt+del , numlock, aan/uitknop werkte allemaal niet dus stroom moest er dan weer af)

Nu dacht ik eerst dat het aan de videokaart lag, die heb ik vervangen door een andere videokaart maar het probleem bleef zich voortdoen,
ik heb de computer toen proberen op te starten zonder cd/dvd spelers + HD maar het probleem bleef,
ik heb een memtest gedaan voor het geheugen en dat kwam na 24 uur zonder enige foutmeldingen terug,
ik heb een andere voeding geprobeerd maar dit werkte ook niet,

en nu zit ik dan met het probleem, welke van de 2 is het probleem? de mobo of de processor? Van beide heb ik geen in huis en echter geld om het weg te brengen naar een computerzaak heb ik niet, iemand enig idee hoe ik erachter kan komen waar de fout zit? :X

Ik hooop dat jullie me kunnen helpen!
Bedankt alvast!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Verwijderd

Ik kan je zo snel niet vertellen wat het is, maar ik kan je wel zeggen dat ik exact het zelfde probleem heb met een asus p4s800 mobo. Ik zelf loop al een tijdje te zoeken in de richting van mobo/cpu of de combinatie daarvan, maar met jouw post begint het voor mij iig er op te lijken dat het mobo dood is.

overige config:
cpu: p4-3000ht
mem: 1gb kingston valueram
vga: sapphire ati radeon 9800 pro
hdd1: seagate 20gb
hdd2: seagate 120gb

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik had hetzelfde probleem met een p4s800 en ook een P IV 2.8 (non ht).
Ik was cod 2 aan het doen toen ie ineens muurvast sloeg.
Na een reboot was alles heel traag en werkte het geluid voor geen meter meer.
Toen dacht ik mijn geluidskaart is mischien kapot ofzo, ik heb een creative audigy 4 dus ik heb toen het onboard geluid geprobeerd maar nee nog steeds slecht.
Toen systeemherstel gedaan en deed ie het weer perfect behalve dat ie een beetje trager was.
Nou kom ik vandaag op een lan start ik mn pc op en ging ik toca 3 spelen en ineens sloeg ie weer compleet vast toen wilde ie eerst niet aan en daarna reboote hij na het windows laadbalkje of in het logon scherm.
Na heel veel prutsen werd t steeds slechter, hij boote nu helemaal niet meer en gaf alleen de melding improper boot device ofzo.
Na het aansluiten van een andere hard disk en het kiezen van een nieuw hardware profiel boote ie weer prima. Maar de grap is nu dat thuis beide harddisk prima werken en volgens smart 98 en 99 procent ok zijn. Ik heb gewoon het idee dat het ligt aan de sis chipset op de p4s mobo's.

De harddisk die eerst niet werkte is een seagate barracuda 7200.10 250 gb 16 mb cache.
De 2e die het wel deed is een maxtor 80 gb satamet 8mb cache (goedkoopste 80gb schijf die ik in de winkel zag :P)
Ik heb ook 2x 512 mb kingston ram in dual channel en mn harddisk zaten op een 5 poorts xfx revo 64 sata controller.

[ Voor 12% gewijzigd door dutch_warrior op 19-04-2007 17:44 ]

Verwijderd

vergeten te vermelden:
ik heb 2 dagen terug de bios geflashed naar revision 1009 (was 1007) waarna ik dacht dat het probleem over was. Echter vanochtend weer niets doen

Overigens krijg ik niet eens een melding op het scherm. Het blijft gewoon donker. Aan m'n monitor, vga of verbinding tussen die 2 ligt het niet, aangezien de pc na een paar keer proberen over het algemeen wel wil.