GeForce FX5200 geeft geen beeld of crasht

Pagina: 1
Acties:

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb nu met mijn computer een 'zwaar' probleem..

Mijn computer is een Asus Mobo (P4s8x-x) p4 2,8 ghz 1 ghz ram gforce fx5200 128 mb 120 gig hd, ong. 2,5 jaar oud..

tot 2 dagen geleden deed ie het perfect, maar toen ik hem eergisterne aan wou zetten kreeg ik alleen maar op het scherm te zien no input signal en de computer deed verder niets,

na alle kabels nagekeken te hebben en de stroom eraf gehaald te hebben starte hij op maar liep gelijk daarna vast in windows (niks deed het meer ctrl+alt+del deed niet, numlock werkte zelfs niet meer! hij hing!) moest aanknop aantal seconden in houden anders wou die niet uit! gisteren heb ik de computer weer aangehad en hij draaide nou zeker een uur of 3/4 stabiel..

toen heb ik hem uitgezet en gisterenavond wou ik er weer eventjes achter en toen deed het beeldscherm het weer niet (no input signal) dus ik kast open gedraait en gekeken wat ie deed als ik alleen de stroom en het beeldscherm erop had.. hij geeft geen beeld maar hij start wel door (aan de piepjes te horen) de videokaart cooler draaide NIET en hij was behoorlijk warm..

de computer heeft toen eventjes uit gestaan weer en toen probeerde ik het weer en toen deed hij het voor 2 minuutjes.. ik was in windows en hij hing weer.. vast niks mee te doen.. vanmorgen heb ik computer weer aangehad deed ie het gewoon en opgegven moment liep die weer vast.. heb de logboeken van windows na gekeken maar daar staan geen foutmeldingen in.. misschien ligt de fout in de videokaart, maar het kan ook het moederbord zijn.. hij geeft geen blue screens dus voor mij is het een vraag waar het aan ligt.. hoop dat ik het in het goede topic heb geplaats anders move maar 8)7

Bedankt alvast!!

[ Voor 1% gewijzigd door Ultraman op 25-02-2007 14:58 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb even een titelfix uitgevoerd en je groetjes weggehaald. Probeer eens een iets duidelijkere titel te verzinnen de volgende keer, en we doen elkaar hier automatisch de groeten, die hoef je er dus niet bij te zetten :)

Je geeft aan dat de koeler van de videokaart niet meer draait. Heb je daar al naar gekeken? Als het allemaal te warm wordt kan het goed vastlopen.
Wat voor voeding heb je hier aan hangen?
Om te kijken of de videokaart defect is kun je deze het beste uitproberen in een ander systeem. Als hij het daar wel goed doet zul je naar de rest van je computer moeten kijken.

Edit: titelfix 2: crashed -> crasht O-)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 28-02-2007 14:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 21:27

Twazerty

AVCHDCoder developer

Je videokaart kan niet te heet zijn binnen 2 minuten. Windows moet gewoon werrken met een kapotte koeler. Ik heb zo'n soort probleem al 2 keer gehad bij klanten. Bij de een was het geheugen defect en bij de andere de processor.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Ik had laatst een soortgelijk probleem. De knop ingedrukt, PC lijkt "vast te hangen" doordat het lampje van de HD de hele tijd op volle toeren aanstaat, terwijl hij dat normaal gesproken nooit doet. Ook num-lock en dat soort dingen deden het inderdaad niet meer. Nou heb ik 1x de videokaart er rustig uitgehaald met het doel deze te vervangen, maar toen kwam ik erachter dat ik geen ander kaart meer had liggen. Toen ik de kaart daarna terugzette ( ook een FX5200 ) deed hij het gewoon weer :S. Weet niet ofdat dit al helpt ( want jouw systeem hangt blijkbaar NIET vast ), maar je kan het proberen.

Daarna kan je proberen de PC op te starten met de "laatst bekende instellingen die werkten". Heb ik ook een keer moeten gebruiken omdat hij om de haverklap vastliep bij het bootten van windows. Gewoon voordat je het Windows-scherm ziet tijdens het opstarten ( met dat blauwe balkje eronder ) even een paar keer op F5 drukken, en dan in dat menuutje dat je dan krijgt dat "Laatst bekende instellingen die werkten" kiezen. Hopelijk helpt dit je verder.

• Zanzibar-1337
  • Nu online
De computer heeft een 350 watt voeding, en van de groetjes en topic is perfect weet ik dat voor de volgende keer O-)

heb naar de voeding van de videokaart gekeken en die draait niet meer en wil ook niet mee rgaan draaien heb hem stof vrij gemaakt maar draaien doet hij niet..

ik ga proberen de kaart erop nieuw in te drukken en eventueel een andere kaart erin te doen kijken of dat wil gaan werken..

weet niet of iemand nog andere oplossingen heeft.. maar ik ga dit in ieder geval vast proberen en hopen dat het werkt! bedankt!

• Zanzibar-1337
  • Nu online
Ik heb de videokaart erin opnieuw ingedaan, en vervangen, maar bij allebei de kaarten loopt hij vast in windows (dan doet hij echt helemaal NIKS meer) of hij start niet eens op.. hoor je schijven aan gaan, brand lampje van HD volop.. maar je krijgt geen beeld..

zou het aan de processor of aan het moederbord kunnen liggen?? (als hij in windows blijft hangen dan blijft het beeld gewoon staan , geen blue screen.. alles werkt niet meer.. en om hem uit te zetten meot ik aanknop 7 seconden inhouden..

Iemand nog ideeën wat ik kan proberen? bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Controleer de voltages eens van je voeding...

• Zanzibar-1337
  • Nu online
Exorcist schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:12:
Controleer de voltages eens van je voeding...
Vcore voltage = 1,55 V
3,3v voltage = 3,24 v
5v voltage = 4.99v
12v voltage = 11.84 volt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zanzibar-1337 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:21:
[...]

Vcore voltage = 1,55 V
3,3v voltage = 3,24 v
5v voltage = 4.99v
12v voltage = 11.84 volt
Kan beter maar is niet slecht.

Heb je Memtest al eens gedraaid?

• Zanzibar-1337
  • Nu online
Exorcist schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:26:
[...]

Kan beter maar is niet slecht.

Heb je Memtest al eens gedraaid?
Nee dat ga ik maar is doen.. kan ik gewoon vinden @ google toch?

** edit **

Gevonden en test runt nu :) 8 uur bezig en 22 % done! :P

[ Voor 12% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 28-02-2007 22:54 ]

• Zanzibar-1337
  • Nu online
Hij is nu nog aan scannen.. 24 uur lang,

Cached : 1024 MB
RSVDMEM : 76k
memmap : e820-std
cache : on
ecc : off
test : std
pass: 27
Errors : 0
ECC Errs ----

Pass complete, no errors, press Esc to exit

Hij is alweer overnieuw begonnen een paar keer en zitten na mijn weten geen fouten in het geheugen.. iemand andere ideeën nog??

Pagina: 1