Hallo! Er zijn al veel topics over digitale tv's maar een paar vragen kan ik niet terug vinden. Deze hoop ik via deze topic duidelijk te krijgen.
Ik twijfel nl tussen een 82cm (720) of 94cm (1080) tv.
Ik zit ongeveer 3 a 4 meter van de tv af. Ik heb digitale tv van @home.
Mijn grote vraag:
Wat is de resolutie van digitale tv? Kan ik echt nergens vinden! Want ik wil wel weten of tv uitzendingen niet teveel worden uitgerekt op een grote 94cm tv (= kwaliteitsverlies?). Dit is namelijk de enige reden dat ik mss zou kiezen voor een 82cm tv. Ik de toekomst wordt er uiteraard uitgezonden op 1080 formaat en binnen 1 of 2 jaar al via HD-DVD en BlueRay maar ik wil ook NU al goed beeld.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij deze vraag.
Dus heb je minder kwaliteit beeld op een 94cm 1080px scherm ten opzichte van een 82cm 720px scherm bij digitale tv?
Alvast bedankt!
Ik twijfel nl tussen een 82cm (720) of 94cm (1080) tv.
Ik zit ongeveer 3 a 4 meter van de tv af. Ik heb digitale tv van @home.
Mijn grote vraag:
Wat is de resolutie van digitale tv? Kan ik echt nergens vinden! Want ik wil wel weten of tv uitzendingen niet teveel worden uitgerekt op een grote 94cm tv (= kwaliteitsverlies?). Dit is namelijk de enige reden dat ik mss zou kiezen voor een 82cm tv. Ik de toekomst wordt er uiteraard uitgezonden op 1080 formaat en binnen 1 of 2 jaar al via HD-DVD en BlueRay maar ik wil ook NU al goed beeld.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij deze vraag.
Dus heb je minder kwaliteit beeld op een 94cm 1080px scherm ten opzichte van een 82cm 720px scherm bij digitale tv?
Alvast bedankt!