[PHP] Code afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Het probleem wat ik op het moment ondervindt. Ik ben op het moment een PHP code aan het schrijven (voor het eerst) en het lukt mij op de een of andere manier niet om de code af te sluiten

Ik heb niet echt een idee waardoor dit komt. Ik kwam er achter nadat ik de foutmelding:"Parse error: syntax error, unexpected $end in blablabla/connect.php on line 15". Toen bleek dus dat die code inderdaad niet afgesloten was. (zie ook plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://www.in-gaming.nl/meuk/damn.JPG

Ik heb dit een aantal keren opnieuw geprobeerd in te stellen, het van een WEL werkende afsluiting te kopieren, maar het wil simpelweg niet lukken.

Om samen te vatten: Ik kan mijn PHP code dus niet afsluiten in Dreamweaver, kunnen jullie mij helpen dit probleem op te lossen?

Groet,

Tankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt omdat je alle aanhalingstekens aan het escapen bent... dat lijkt me niet de bedoeling in dit voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik snap uberhaupt niet waarom je <html><head> bovenaan zet:S Je gebruikt je geen html!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben nogal newb met PHP dus ik zal dit eens even proberen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dennus2006, of ik nu <html> en <head> weghaal of niet, ik kan mijn code niet afsluiten.

TRRoads, wat bedoel je precies met aanhalingstekens escapen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Op de regel
code:
1
$server = "localhost\";
begin je met een string maar sluit je hem niet goed af. \" is bedoeld om een " te escapen zodat je die zonder problemen in een string kunt gebruiken.
Die regel (en alle andere waar het voorkomt) moet veranderd worden in:
code:
1
$server = "localhost";

[ Voor 5% gewijzigd door MTWZZ op 01-03-2007 13:29 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:13

Coldcat

HODL

Een tip van mijn kant is een goede editor gebruiken die de php code highlight. Dat is wel zo handig om een taal te leren :)

En verder kun je bijna alle / en \ er wel uit weg laten.

[ Voor 19% gewijzigd door Coldcat op 01-03-2007 13:30 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bent goed op weg als dit je eerste keer met PHP is. Lees eens iets over escapen en wanneer het nodig is. Escapen betekent dat PHP het teken niet moet interpreteren als programmeertaal maar als letterlijk dat teken. Nu escape je tekens die eigenlijk programmeertaal zijn en gaat het dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 16:50

Crazy-

Best life ever

www.crimsoneditor.com

Neem dan op z'n minst de moeite om dit te onderbouwen.... :|

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 01-03-2007 13:31 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zoals je ziet start je bij $server = " een string. Deze is ook rood. Deze string sluit je nooit af omdat je overal alle quotes geëscaped hebt met een backslash. Als je die backslashes voor quotes zet behandeld php deze gewoon als string.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt allemaal!! Het werkt nu inderdaad goed. Ik ben nog niet goed met PHP dus er zullen misschien nog wat meer vragen volgen. Ik zal mij in ieder geval aan hand van tutorials enz. wat gaan verdiepen.

Heb dus de \ verwijderd en alles werkt nu goed

Close topic maar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 13:40 . Reden: beleid.. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:33:
Jongens, bedankt allemaal!! Het werkt nu inderdaad goed. Ik ben nog niet goed met PHP dus er zullen misschien nog wat meer vragen volgen. Ik zal mij in ieder geval aan hand van tutorials enz. wat gaan verdiepen.
We zijn allemaal ooit ergens begonnen ;) Wel adviseer ik je om een paar goede tutorials door te nemen, want dit is toch wel redelijk basiskennis. Als je verder ons Programming Beleid en Het algemeen beleid in acht houdt voorzie ik een mooie tweakers-toekomst voor je :Y)

Oh, en als je code post, kun je dat ook doen zonder plaatjes, met behulp van de code tags:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html>
<body>
<?php
$server = "localhost\";
$gebruiker = \"blah\";

...
...

?>
</body>
</html>

En zoals je ziet geeft onze highlighter ook al aan waar 't probleem zit ;) (rode lijntjes)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 01-03-2007 13:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

btw, mocht het zo zijn dat je een \ teken nodig hebt dan zet je dus \\ in je string...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok.. :) Heb nooit eerder via deze fora gewerkt, dus zal het in acht houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Coldcat schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:29:
Een tip van mijn kant is een goede editor gebruiken die de php code highlight. Dat is wel zo handig om een taal te leren :)
Dat doet Dreamweaver wel, maar als jij alle code als string laat highlighten, tja, dan ziet alles er hetzelfde uit hè 8)7
dennus2006 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:27:
Ik snap uberhaupt niet waarom je <html><head> bovenaan zet:S Je gebruikt je geen html!
Lul niet joh. Je kunt bij PHP probleemloos HTML-pagina's maken met de .php-extensie, zodat ze door de PHP-parser geparsed worden en kun je vervolgens lukraak tussen je HTML wat PHP-code pleuren. Werkt prima.

Vraag me trouwens af wáárom de TS opeens begint met 't escapen van dingen die niet escaped moeten worden, vooral omdat aannemelijk mag zijn dat de TS niet eens weet wat escapen exact inhoud :+

[ Voor 45% gewijzigd door Osiris op 01-03-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Osiris schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:40:
[...]
Vraag me trouwens af wáárom de TS opeens begint met 't escapen van dingen die niet escaped moeten worden, vooral omdat aannemelijk mag zijn dat de TS niet eens weet wat escapen exact inhoud :+
Misschien een keer ergens gehoord dat je quotes e.d. moet escapen. En dan gedacht: "Hee, quotes. Escapen die handel".

gevalletje "melk horen klotsen, maar de uiers niet kunnen vinden". Maar then again, als dit één van de eerste resultaten van de TS is, is het niet onaardig :D

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik gok eerder op een geCopy->Paste script waarbij een van de strip_slashes varianten niet goed over de info uit de script database gehaald is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Dit topic had al meteen een slotje moeten hebben. Zelfs als beginnende newbie is dit nog beetje standaard kennis :{

Doe dan een topicreport :|

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 01-03-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
4Real schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:25:
Dit topic had al meteen een slotje moeten hebben. Zelfs als beginnende newbie is dit nog beetje standaard kennis :{
offtopic:
Reageer dan niet hier maar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif daar ;)
Pagina: 1