Samsung LE32R32B of LE32S71B

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 15:32
In dezer dagen ben ik van plan een nieuwe (LCD) TV te kopen. Na veel gezocht en vergeleken te hebben op verschillende formaten en specificaties ben ik gekomen op de volgende twee LCD TV's: De LE32S71B en de LE32R32B.

Beide TV's kan ik voor 615 euro kopen. Mijn voorkeur gaat op dit moment licht naar de LE32S71B, en wel om de volgende punten:
- Contrastratio is 3000:1 i.p.v. 2000:1
- Beter leverbaar
- Prijs is over het algemeen hoger (in dit geval dus niet)

Echter heeft de LE32R32B de volgende voordelen.
- Nieuw model
- Beter geluid (aldus de verhalen?)

Op kieskeurig word ik weinig wijs: Het geluid is bij de LE32S71B gelabberd (om het zo maar te zeggen) en voor de rest zijn de kwaliteit van beide LCD TV's beide geweldig (is het waar of zijn het eigen-bezit-aanbidders).

Op dit moment heb ik dus een lichte voorkeur voor de LE32S71B. Echter las ik zojuist op tweakers (Oude Le32m51 of nieuwe Le32s71b ?) dat dit een goedkoop model is, wat mij weer meer aan het twijfelen heeft gebracht.

Is hier toevallig een kenner (of iemand die mij in elk geval meer kan vertellen/adviseren) die een en ander over de overeenkomsten/verschillen kan vertellen (advies natuurlijk nog beter).

Van de Samsung website word je niet veel wijzer, allebei LCD TV's zouden volgens de website tot de high-range behoren, terwijl het tot echt instappers zijn...

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 14:00
Volgens mij zijn die contrastratio's dynamisch, in werkelijkheid halen ze 1200:1 tops.

Om het nog ingewikkelder te maken.
Ik durf wel te menen dat de R(71) series luxer zijn.

If it aint broke, fix it till it is!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er is hier op GoT een heel mooi topic over alle Samsung LCD TVs. Daar staat echt alles wat je wilt weten en meer!

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

had je ook zelf wel kunnen vinden ;)
http://gathering.tweakers...32S71B&where=GoT#hitstart

[ Voor 28% gewijzigd door Kurios op 01-03-2007 00:26 ]

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 15:32
Oké, bedankt voor de informatie. En inderdaad Kurios, ik had de pagina zelf ook kunnen vinden..

Ik heb weer even verder zitten onderzoeken, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. De R serie is hoger geplaatst dan de S serie, maar de prijs van de S is bij de meeste winkels (waar ze tenminste beide te verkrijgen zijn) ca. 100 euro hoger.

Is bij mij "goedkoop is duurkoop" teveel ingeburgerd of zou de S tóch beter zijn (geluid is bij de R beter, maar ik sluit hem toch aan op mijn versterker).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Laten we het maar bij dat bovenstaande topic houden. Als iedereen hier gaat vragen "Die of die" wordt het een grote bende waar niemand iets aan heeft.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.