Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schijf beveiligd en nu kom ik er niet meer in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wou mijn tweede harde schijf beveiligen zodat de andere gebruikers niet in deze bestanden konden komen. Dus ik rechtermuisknop op de harde schijf naar tab beveiliging en daar kun je dus instellen toestaan of weigeren. Hier heb ik per ongeluk alle gebruikers aangevinkt en op weigeren geklikt. |:( Het was de bedoeling dat de Gast account er niet in kon en niet alle gebruikers.

Dus mijn vraag is hoe kom ik weer aan mijn bestanden? Ik heb al geprobeerd in veilige modus via administrator maar werkt ook niet :'(

Het gaat hier niet om de schijf waar Windows op draait maar om de tweede schijf.

systeem:
Windows XP PRO SP2 NL
AMD 3400
2 GB

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan de schijf in kwestie natuurlijk altijd formatteren, dan staan de rechten ook weer goed ;)

Wat ik zo 1-2-3 weet is dat je programma's als ERD commander kunt gebruiken om de rechten te resetten. Of proberen eigenaar te worden van de bestanden als dat nog wel lukt.

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 28-02-2007 20:12 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik ga formatteren ben ik alles kwijt. Ik kijk eens naar het programma wat je zegt

Verwijderd

Misschien de schijf in een andere pc hangen, evt met een ander besturingssysteem, ik ga ervan uit dat de data niet gecodeerd is, dus dat alleen de fat (hoe heet dat bij XP) is aangepast.

Ik heb er geen ervaring mee, wens je veel succes en vind het vreemd dat xp je niet waarschuwt dat alle gebruikers worden geblokkeerd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lees even de sticky topics in WOS door en je bent er weer. Take ownership + rechten weer goed zetten = klaar.

edit:
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:13:
ik ga ervan uit dat de data niet gecodeerd is, dus dat alleen de fat (hoe heet dat bij XP) is aangepast.
Inderdaad is die aanname nodig (als het is encoded kunnen / gaan we je op GoT niet helpen...) Het OS maakt trouwens weinig uit, het gaat om het bestandssysteem en dat zal wel NTFS zijn. Maar dat moet de Topicstarter even zeggen :P NTFS heeft geen trouwens geen losse fat, maar dat maakt niet zo veel uit.

[ Voor 71% gewijzigd door F_J_K op 28-02-2007 20:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is gewoon een NTFS bestandssysteem heb ook niks encoded ofzo het is alleen beveiligd zoals ik het verteld heb p.s waar staan die sticky's :P

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:15:
Lees even de sticky topics in WOS door en je bent er weer. Take ownership + rechten weer goed zetten = klaar.
Ik kan ze echt niet vinden waar is WOS?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Inderdaad: WOS = Windows Clients en stickies zijn de andersgekleurde "sticky" topics die altijd bovenaan staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt :D bedankt allemaal !

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zoals F_J_K al zei: take ownership moet gewoon werken. Externe progjes heb je helemaal niet nodig
Pagina: 1