Toon posts:

Canon S3 Powershot verbinden met PC

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de Canon S3 Powershotgekocht. Ik zit echter met het probleem dat ik deze niet kan verbinden met mijn PC.
Inmiddels ook al contact gehad met de helpdesk maar deze konden me niet verder helpen (al kreeg ik het idee dat er nog wat ruimte zat tusssen kunnen en willen..)

Ik gebruik XP SP2. Ik heb de bijgeleverde software geinstalleerd, Zoombrowser geupdate van 5.6. naar 5.8 maar als ik de camera connect krijg ik geen Camera Window (of de melding 'Cannot detect camera' verschijnt). Ook wanneer ik deze via het start-menu opstart geburt er niks (ik open de applicatie maar deze verschijnt niet). Wanneer ik bij Device Manager kijk in Windows wordt de camera echter wel herkend en ook de diagnostics test alhier is positief. Ook in Zoombrowser (wanneer ik deze open) kan ik niet connecten met de camera. Ik klik op 'connect' en er gebeurt vervolgens weer niets. Wanneer ik de EOS Utility open is alleen 'monitor folder' clickable. De andere 3 buttons niet.

Ik heb inmiddels ook andere USB-poorten gechecked maar zonder resultaat.

Ik heb begrepen dat je bij XP eigenlijk geen drivers nodig hebt.
Echter, bij het connecten van de camera vraagt ie wel om de bijgeleverde CD. Als ik
deze in de drive doe worden de drivers toch geinstalleerd. Echter, ook zonder resultaat.

Ik ben ten einde raad. De helpdesk zegt dat ik het op een andere PC moet proberen maar uiteindelijk moet de camera natuurlijk gewoon werken op mijn eigen PC! Daarnaast heb ik en is mijn PC verbonden met meerder externe apparaten, allemaal zonder probleem dus ik betwijfel of het aan mijn
configuratie ligt.

Kan iemand mij s.v.p. helpen of verwijzen naar een ander forum (kan weinig
tot geen andere uitgebreide fora vinden over de S3 op internet)

Alvast ontzettend bedankt.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Zou eens zeggen: lees hier eens daar heeft iemand het wel aan de praat gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Die topic gaat alleen over de mogelijkheid van remote control. Die zit idd standaard op de S3 maar bij mij is het probleem dat de computer niet kan communiceren met de camera.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
andere (ook XP SP2) computer proberen. Krijg je een idee of het in je computer of in je camera zit. Heb je verder geen problemen met andere USB (2.0?) apparaten?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Ok je boedoelt dus: je bestanden van de camera afhalen. (wat een verhaal heb je daar dan voor nodig in je TS ;))

Zou eens zoeken in je menu naar Mass storage. Grote kans dat je camera op een ander communicatieprotocol staat.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Waarschijnlijk staat je camera verkeerd ingesteld. In je handleiding kan je het terugvinden, iets met communications.
De camera kan als PTP of Normal ingesteld worden, waarschijnlijk heb je de verkeerde ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:44:
Ok je boedoelt dus: je bestanden van de camera afhalen. (wat een verhaal heb je daar dan voor nodig in je TS ;))

Zou eens zoeken in je menu naar Mass storage. Grote kans dat je camera op een ander communicatieprotocol staat.
Ja, realiseer me dat het wat chaotisch is neergezet maar ik wilde zoveel mogelijk informatie geven in de hoop dat iemand daar wat uit kon afleiden.
Volledigheidshalve is het zo dat ik bedoel, dat er niet gecommuniceerd kan worden tussen de PC en de camera. Behalve foto's overzetten kun je bijv. ook de functies van de camera via de PC besturen en dit werkt dus ook niet ...

Volgens de manual, Canon en andere fora kun je het communicatieprotocol niet instellen op de camera. Dit is automatisch PTP, voor XP zijn er ook geen drivers te downloaden ...

Verwijderd

Topicstarter
kdekker schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:24:
andere (ook XP SP2) computer proberen. Krijg je een idee of het in je computer of in je camera zit. Heb je verder geen problemen met andere USB (2.0?) apparaten?
Heb het idee (gevoel) dat het aan de PC ligt alhoewel andere USB-apparaten via dezelfde port verbinden zonder probleem. Rare is dus dat Device Manager de camera wel herkend

Verwijderd

Topicstarter
abrakadaver schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:50:
Waarschijnlijk staat je camera verkeerd ingesteld. In je handleiding kan je het terugvinden, iets met communications.
De camera kan als PTP of Normal ingesteld worden, waarschijnlijk heb je de verkeerde ;)
In de manual en op het internet kan ik niets vinden over het instellen van protocollen op de camera. Zou standaard PTP moeten zijn. Kun je iets specifieker zijn waar ik dit kan vinden?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:07

Sponge

Serious Game Developer

Iets wat ik destijds had met mijn vorige computer, en mijn Powershot S1 (die ik nog steeds heb, ze blijven leuk), is dat het aardig wat stroom van de USB poort afhaalde. Als ik tegelijk een webcam had draaien, zou die uitvallen.

Het werkte overigens wel allemaal perfect, maar misschien kan je eens kijken onder:

Device manager -> USB controllers -> En dan USB root hubs checken op 'Power' (Wanneer de camera is aangesloten)

Het is slechts een gokje hoor! Maar wellicht interessant of hij er bij staat.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01 12:56
Cardreader ?
Voor een euro of 10 ben je klaar, werkt sneller om je foto's over te zetten, en geen geklooi meer om camera te verbinden met pc.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:15
Het probleem met iig de S2 is dat hij geen standaard mass storage device is. In mijn ervaring komt hij (s2 dus in mijn geval) wel bij deze computer (of my computer) te staan zodra je hem connect en XP draait (bij windows 2000 doet ie dat niet en ben je overgeleverd in feite aan de canon software). Kijk eens of dat werkt.

Overigens kan je misschien ook een ander programma proberen, bijvoorbeeld ACDsee ondersteunt de S2 volgens mij ook onder windows 2000 dus misschien heb je daar wat aan dan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 16:03
Canon camera's werken altijd met PTP, ze zijn niet als mass storage te gebruiken dus dat kan al niet fout gaan.

Controleer eens of de software volledig is geinstalleerd, dus: Zoombrowser en Camera Window (de rest is interessant maar heb je waarschijnlijk niet of niet altijd nodig). Haal ze anders eerst eens er af en installeer ze opnieuw.
Herstart je systeem (vaak niet nodig maar het kan helpen).
Sluit je camera aan, zet de camera aan en op 'foto's bekijken'.
Als het goed is moet XP nu zo'n dialoogje geven met de vraag 'welk programma wil je gebruiken'. Kies hier voor Canon Camera Window, en vink aan dat hij dit altijd moet doen.

Zorg ervoor dat je een USB poort hebt die rechtstreeks op je moederbord zit aangesloten, dus niet via 5 hubs ofzo.

Dat zijn alle tips die ik kan bedenken, succes!
Pagina: 1