Toon posts:

Beste moederbord voor 8800GTS XXX

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds kort al een tijdje aan het zoeken op internet naar een goed moederbord voor in mijn toekomstige pc en die ultiem is voor de Nvidia 8800GTS XXX. Ik zou daarom graag jullie advies hierover willen hebben zodat ik er zeker van wordt welke ik moet/zal nemen!

Alvast bedankt!

Mvg,

Jorn

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 14:26 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
elk moederbord met een pci-express 16 slot zal voldoen...... er is geen verschil er zijn dus geen perfecte moederborden voor een videokaart maakt (vrijwel) niets uit
Verder zou het wel fijn zijn te weten wat voor processor socket en geheugen er bij komt. hoeveel hdd's raid enz.

[ Voor 22% gewijzigd door dewil1990 op 28-02-2007 14:31 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Euh, wat heb je zelf al opgezocht? We moeten eerst nog weten aan wat voor CPU je zit te denken. Verder maakt het weinig uit, als de PCI Express sloten maar snel genoeg zijn. Er is gewoon geen ideaal moederbord voor een bepaalde VGA kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok harstikke bedankt voor de snelle reactie.

Ik had in mijn gedachten om hem dan waarschijnlijk in samenwerking met deze processor te zetten:

Intel® Core™ 2 Duo E6700 Boxed, FC-LGA6, "Conroe"

Deze is dus geschikt voor op een moederbord met Socket 775.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ook al weten we voor welke socket je gaat, dan nog kunnen we geen zinnige uitspraken doen. Je geeft namelijk totaal niet aan wat je met de pc wil doen.
Verdiep je wat verder in de mogelijkheden die er zijn, zoek en lees wat benchmarks en trek je eigen conclusies :)

Zie ook: PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

[ Voor 15% gewijzigd door Kawaii op 28-02-2007 14:37 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
je zou een gewoon moederbord kunnen nemen met een intel p965 chipset maar ook de nforce 6 chipset het verscheelt nogal in prijs. Maar voor je videokaart maakt het geen bal uit wel voor overclocken van je processor.
geheugen is meer van belang of het compatibel is met je moederbord.

dit topic heeft idd verder weinig zin.

Heb je al onderdelen anders even posten wat je hebt wat jij denkt dat je wilt kopen je budget en verdere eissen dan kunnen we je een stuk beter helpen

[ Voor 38% gewijzigd door dewil1990 op 28-02-2007 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, snap wat je bedoelt, ben ook een beginner in het bouwen van eigen pc's, dat is dan ook 1 van de redenen waarom ik jullie adviezen vraag. Ik wil er graag een gaming pc maken, zoals eigenlijk al te zien is aan de 8800GTS. Zoals ik nu al uit jullie antwoorden heb kunnen trekken is dat het helemaal afhangt van wat voor geheugen, socket etc erin komt voordat je een moederbord kunt kiezen. Wil er dus graag een 2 x 1 gig geheugen die draaien op een snelheid van 800mhz. Wil er dan uiteindelijk een 320gig sata hd op aan kunnen sluiten.

EDIT: postte iets later nadat je die link had gepost Kawaii, zal daar eens goed doorheen spitten, bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 14:44 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

bestel dan gewoon de rest van mijn pc uit mijn sig met een e6600 ipv e4300 en eventueel een wat zwaardere voeding.

En lees dan dit en dit eens door.

met name deze stukjes:
Waarom een P965? Op SLI performance na is de 965 chipset momenteel de chipset met de beste performance. Andere populaire chipsets zijn de Intel 975x en Nvidia nForce 650 en 680. Mocht je SLI/CrossFire willen dan is een 965 geen goede keuze. Voor SLI is van de nForce borden de Asus P5N32-E SLI Plus het vermelden waard. Dit bord is identiek aan de 100 euro duurdere Striker Extreme (de Striker Extreme tekst is met een stickertje afgeplakt) met alleen iets andere heatpipes/geen lcd poster/geen leds en switches op het bord/andere chipset uitvoering waarbij het derde PCI-e 16 slot (8x) aan de southbridge zit. Qua performance geen enkel verschil. De Intel 975 chipset is ouder dan 965, duurder en haalt iets minder hoge clocks, maar voor CrossFire een beter keuze. Voor meer informatie over bijna alle Core 2 Duo moederborden, is dit een subliem topic, helaas staat de DS4 er niet bij, dit zou volgens mij #1 bij de P965 geweest zijn, prijs/feature van DS3 met de features van de DQ6.

Waarom een Gigabyte P965? Van de 965 borden zijn de Gigabyte en Asus series het populairste, qua geboden features/prijs is de Gigabyte serie iets goedkoper. Qua kloks maakt het niets uit en zal het meer per exemplaar verschillen.

Welk Gigabyte bord is aan te raden? Prijs technisch valt de S3 af, 4 euro voor een betere soundchip en solidcaps(DS3). De DS3P lijkt prijstechnisch ook geen logische keuze, voor 13 euro meer heb je heatpipes (DS4). Ook de DQ6 lijkt geen 44 euro extra waard voor Virtual 12 Power Phases en Dolby Digital encoding.(DS4) De DS3 en de DS4 zijn de aanraders dus. De vraag is of je 42.50 over hebt voor Matrix raid (DS3P/DS4/DQ6 hebben ICH8R en S3/DS3 niet), Crossfire, Firewire, Heatpipes en nieuwere lan chip.

Welke CPU moet ik halen? Dit is behoorlijk persoonlijk. Een Core 2 Duo is aan te bevelen en van de Core 2 Duo's zijn vooral de e6600, e6300 en e4300 populair. Iemand die niet gaat overklokken is waarschijnlijk het beste af met een e6600. Iemand die wel gaat overklokken kan voor een e4300 of e6300 kiezen, beide hebben wel 2MB cache en de e6600 4MB. Het voordeel van de 2MB extra cache is gemiddeld vrijwel weg bij een 200 MHz hogere clock. De e4300 heeft als voordeel dat deze een hoge multiplier heeft en dus op minder hoge bussnelheden hoeft te draaien (waar door dus ook goedkoper geheugen gebruikt kan worden), als nadeel heeft de e4300 geen Virtualization Technology, iets wat momenteel alleen vertraging geeft en door de meesten niet gebruikt zal worden.

[ Voor 168% gewijzigd door |sWORDs| op 28-02-2007 14:49 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Reflexy, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

dit is niet de manier om een topic te openen in PMG, zie ook PMG Beleid en daarom gaat je topic dicht.

zie ook het topic in de FAQ Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Turkish op 28-02-2007 14:49 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Hier op GoT verwachten we dat je zelf de nodige inzet toont voor je een topic opent. Dat heb je als het goed is al gelezen in de registratievoorwaarden waar je je accoort EN bekend mee verklaard hebt.

Die eigen inzet blijkt hier in het geheel niet. Je hebt blijkbaar puur arbitrair een videokaart uitgekozen en dan kom je met de vraag wat eromheen te bouwen. Dat is zeer kort door de bocht, zo niet te zeggen dom. Begin eens met je eigen eisen op te stellen, bepaal dan je budget, en ga dan kijken hoe je binnen dat budget het best die eisen kunt vervullen. Mogelijk kom je op zelfde CPU en VGA uit, mogelijk niet. Zie onder andere de best buy guides enzo...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.