Toon posts:

Disk Reactivate lukt niet [xp]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola
Ik heb net mn halfjaarlijkse format gedaan en zoals gebruikelijk maak ik een backup van mijn mail, muziek etc... Dit doe ik op een gewone IDE HDD. (maxtor) Dit is al zeker 4 x goed gegaan in de afgelopen paar jaar maar vandaag is er om een of andere reden iets mis gegaan.

Ik krijg mijn schijf niet terug. Daar komt het geloof ik op neer. Bij het diskmanagement staat dat de bewuste schijf onleesbaar is. Hij wordt als 'missing' aangegeven en status is failed blabla. Rechtermuisknop op de schijf om "reactivate disk" te doen -> the disk cannot be located.

Heel gek daar ik hardwarematig niets heb veranderd.

Ik kan ook kiezen voor convert to basic disk alleen dan gaat al mijn data verloren (is soort van format neem ik aan)

Mis ik iets? En wat kan ik doen?

Alvast bedankt

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
de schijf is dus dynamic, heb je de schijf soms in raid gebruikt met een andere schijf erbij?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer in ieder geval wat datarecoverytooltjes die met dynamische volumes overweg kunnen en post hier je bevindingen :) OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Verwijderd

Topicstarter
hmja ik heb een hoop datata terug gekregen met file scavenger. Helaas niet alles waaronder de.mov files. Quicktime dingen dus. Maar het wordt gekker. Het is een schijf van 180 gig maar op een of andere manier heb ik nu nog maar maximaal 130 gig?!?!? Hij is nu aan het formateren... maar windows geeft aan dat het dus max 130 gig wordt... wtf?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens netjes de OM FAQ / Beleid door om te kijken of het antwoord op deze vraag niet al in staat. In de FAQ's staan namelijk -hoe kan het ook anders- de antwoorden op de meest gestelde vragen ;) Zo ook in dit specifieke geval: Mijn harddisk wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 28-02-2007 15:15 ]

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 07:27
heb je sp2 wel geinstaleerd? ik heb ooit dezelfde fout gemaakt, toen ik sp2 erop gezet had kon ik al mijn schijven weer bij :) :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de hierboven gelinkte FAQ genoemd B)
Pagina: 1