[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 73.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Voor de nieuwe TS:
Edmund schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:49:
Overige adressen.
Primary DNS-server: 195.121.1.34
Secondary DNS-server: 195.121.1.66
SIP-server: 213.75.12.212
Dit varieert. In mijn X-lite werken 213.75.12.212, 213.75.12.214, 145.7.92.158 en 145.7.92.202. In mijn ATA werkt alleen de laatste. Mijn indruk is dat de eerste drie proxies zijn en de laatste de eigenlijke SIP server.
Girotel
Girotel per modem is zo ongeveer mogelijk. Met een 2400bps modem lukt het zonder meer.
Dat laatste is zeker niet meer waar. Laatst lukte het me nog wel via de ATA (en een VoipCheap account). Wellicht hielp het daarbij dat ik de QOS-instelling in mijn ATA op diffserv 0xBE had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218556

Gisteren is de Siemens EPB vervangen door een Thomson.

Internet is enorm traag geworden. Speedtest.nl: < 10kB/s :(

Iemand een tip :?

Alvast bedankt Tweakers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
Anoniem: 218556 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:18:
Gisteren is de Siemens EPB vervangen door een Thomson.

Internet is enorm traag geworden. Speedtest.nl: < 10kB/s :(

Iemand een tip :?

Alvast bedankt Tweakers !
De standaard zaken als splitter verwijderen, kabel < 2m, kabel wisselen al geprobeerd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198630

Airw0lf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:21:
[...]

Mij is het nog steeds niet gelukt.
Kan je iets precieser aangeven wat je waar hebt ingevuld?
Dus uitgedrukt in Nokia termen:
- Profile instellingen
- Proxy server instellingen
- Registrar server instellingen

Alvast bedankt voor de moeite!
Willy-boy,

Hier komen de instellingen voor de E70. Let op: gebeld worden is OK, maar uitbellen lukt nog niet. Ik ga straks nog even wat rommelen met port forwarding zoals getipt door Jan-E.

Verder moet er uiteraard wel een WiFi verbinding mogelijk zijn. Dit kan je controleren door even te surfen met je telefoon. ik gebruik WPA-2 encryptie sinds de laatste firmware van de E70.

Setting>Tools>Connection>SIP Settings
New default profile
Profile name: KPN
Service profile: IETF
Access point: jouw access point (controleer de werking)
Public user name: sip:084xxxxxxx@145.7.9.202
Use compression: No
Registration: Always on
Use security: No
Proxy server
> Proxy server address: sip:145.7.92.202
> Realm: IPPhone_realm_01.kpn.nl
> User name: 084xxxxxxx
> Password: "ga ik je niet vertellen"
> Allow loose routing: Yes
> Transport Type: Auto
> Port: 5076
Registrar server
> Registrar server address: sip:145.7.92.202
> Realm: IPPhone_realm_01.kpn.nl
> User name: 084xxxxxxx
> Password: "ga ik je niet vertellen"
> Transport Type: Auto
> Port: 5076

Dit profile vervolgens de default maken en dan nog in Setting>Tools>Connection>Internet tel. settings een profile aanmaken met de naam KPN die vervolgens verwijst naar het zojuist aangemaakt SIP profile KPN.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:39:
[...]

De standaard zaken als splitter verwijderen, kabel < 2m, kabel wisselen al geprobeerd?
Splitter zit er niet tussen omdat ik al meer dan 1 jaar geporteerd ben.

Kabels zijn er niet meer. Alles draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Lijkt me sterk dat het alleen komt door wisselen tussen Siemens en Thomson.
Bekabeling vervangen tussen IsRA en EB is in ieder geval (hoewel het vroegah wel werkte) zeker een idee (het hoort maar om een 80-100 cm te gaan) , wissel eens van WiFi kanaal en om zeker te wetn dat het niet in je draadloze verbinding zit, probeer eens een test met netwerkkabel op 1 pc?
Aan de hand van wat je dan tegenkomt na deze stappen kunnen we verder helpen, momenteel worden we geacht ineen defecte glazen bol te gluren ;) ...

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 09-05-2007 10:58 . Reden: volledig zijn scheelt hoop onnodige vragen :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Anoniem: 152867 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:57:
[...]

Zonder problemen van kpn naar casema binnen 10 dagen! Met behoud van nummer.
Hou er wel rekening mee dat KPN soms wel wat tijd nodig heeft om een en ander administratief te regelen. (eindafrekening)
Thx.

Dus een maand voor afloop opzeggen, en de concurrent aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

In omgekeerde volgorde (bij concurrent aanvragen, als van toepassing aangeven dat je je nummer mee wilt nemen). Na plaatsen order oude provider opzeggen (staan ook wel voorbeeldbrieven op o.a. KPN.com) en heel duidelijk aangeven wat de bedoeling is. Dus niet "ik wil mijn ADSL opzeggen" en geen wooord zeggen over je telefoonaansluiting, ik zie er een aantal mensen toe in staat om dan een order in te schieten voor teruggang naar een analoge aansluiting zonder ADSL ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Anoniem: 137469 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:11:
[...]

Thx.

Dus een maand voor afloop opzeggen, en de concurrent aanvragen ?
Ik heb een iets meer daan een maand van te voren opgezegd, en tegelijkertijd bij nieuwe provider alles aangevraagd.(internet en telefonie)
Die sturen je dan o.a. een formulier wat je moet ondertekenen om ze toestemming te geven je nummer te porteren.
Let wel bij KPN willen ze je graag terugzetten naar de situatie van voor IPB. Dus "gewoon" ADSL en een analoge lijn.
Als je namelijk zegt dat je geen IPB meer wilt gaan ze er vanuit dat je weer een analoge lijn wilt.
Als je dit niet wilt, geef dan duidelijk aan dat je helemaal niets meer wilt van KPN.
Wees daar echt heel stellig in, want ze proberen je echt te houden :-)
Bij mij was alles binnen 4 weken geregeld, en heb nog een 1 1/2 week met een dubbele internet aansluiting gezeten, maar dat wilde ik zelf.(zekerheid boven alles)
Het enige is dat het bij mij nog 4 maanden heeft geduurd, voordat KPN door had dat ik niet wilde betalen voor een dienst die ik niet meer afnam.
Ze bleven dus afschrijven, en het duurde vervolgens 4 maanden eer ik mijn geld terug had.

.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 09-05-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:34
Niet voor mezelf maar voor bij iemand anders die IPB heeft, is het volgende probleem.
Toen ik zijn verbinding installeerde toen bleek al snel dat dus het telefonie gedeelte niet werkte.
Hier voor is toen een monteur van KPN zelf gekomen en toen is het ook gemaakt.
Na verloop van tijd toen werkte de fax niet meer. Na een tijdje ook de telefoon niet meer.
Deze man heeft dus een bedrijf, en kan dus niks meer.
Er is een keer een monteur gekomen en toen is heel die Experiabox vervangen. Toen werkte het weer, maar nu is het weer bij af.
De bedoeling was na deze ellende (al 5 weken gaat het zo dat het niet werkt en hij dus niks kan), om de verbinding stop te zetten en weer terug te gaan naar het oude (gewone telefoonlijn, en ADSL), helaas kon dit allemaal niet volgens de helpdesk.

De vraag is eigenlijk, weet iemand een nummer ofzo waar je het probleem voor kan leggen, zodat er ook echt iets aan gedaan kan worden?

Ik heb zelfs al zitten denken om gewoon een analoge lijn er naast te nemen, zodat er weer gebeld kan worden, maar tjah, probleem dan is weer dat hij weer andere nummers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

eX0duS schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:16:
De vraag is eigenlijk, weet iemand een nummer ofzo waar je het probleem voor kan leggen, zodat er ook echt iets aan gedaan kan worden?
Helpdesk bellen misschien?? Je kunt natuurlijk af blijven wachten totdat je verbinding op magische wijze weer gaat werken, maar dan kun je lang wachten... Heb je dit al voorgelegd aan de HD? Al contact gehad met 2e lijns??

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198630

Jan-E schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:39:
[...]
Heb je al geprobeerd om je SIP port te forwarden naar je Nokia en je Nokia in DMZ te zetten? Pas wel op, want dan kan het zijn dat de registratie van je regionale nummer niet meer lukt tot je die settings weer ongedaan maakt. Maar het is het proberen waard.
Jan-E, ondertussen geprobeerd zowel de SIP poort (5076) te forwarden en ook de Nokia in de DMZ op te nemen. Beide zonder reultaat. Kan dus wel gebeld worden, maar kan niet uitbellen met die Nokia WiFi telefoon. Overigens vreemd, want met de X-Lite Softphone werkt het prima.

iemand nog andere suggesties?

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Foamy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:17:
[...]

Helpdesk bellen misschien?? Je kunt natuurlijk af blijven wachten totdat je verbinding op magische wijze weer gaat werken, maar dan kun je lang wachten... Heb je dit al voorgelegd aan de HD? Al contact gehad met 2e lijns??
Denk je nou dat ik dat nog niet geprobeerd heb? 2e lijns? Volgens mij ben ik doorgezet naar de 5e lijn...
Ze lossen het gewoon niet op... Tjah reset de modem eens. Nee, dat is nog nooit gebeurd natuurlijk. :X Laat gewoon nog iemand komen, en óf los het op, óf zet het gewoon terug naar het oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:13
@ Bas de Bruin

Ik heb die instellingen geprobeerd.
En kan dan inderdaad gebeld worden. Alleen niet zelf bellen.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met port triggering.
Wat me hierbij opviel is dat:
- de Siemens doos staat geen public UPD/TCP toe. Wel local. En ook alleen TCP of alleen UDP.
- ik krijg na enige tijd bijna altijd 'registration failed'.
- bij UDP krijg ik die melding niet. Maar ook niet dat het wel lukt.
- gebeld worden lukt bij mij ook zonder re-alm

Wat me zeer verbaasde is dat gebeld worden lukt zonder dat de aanmelding gelukt is. 8)7
Sterker nog, zelfs als er helemaal geen SIP gegevens of port triggers zijn ingesteld, kan ik gebeld worden! 8)7 8)7
Mijn Nokia maakt gebruik van een access point van een router achter de Siemens doos.
En ook hier staat niets van port triggering aan... 8)7 8)7 8)7

Ik kan er geen touw aan vastknopen wat hier gebeurd.

==> Edit
En nu nog veel minder.
Ik kan ook gebeld worden op kantoor waar een ADSL asl. is via Versatel.
En onderweg met een T-Mobile abo.
Dus nogmaals, op mijn Nokia E61 is niks ingesteld...

Iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 26% gewijzigd door Airw0lf op 10-05-2007 22:03 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Niet voor mezelf maar voor bij iemand anders die IPB heeft, is het volgende probleem.
Toen ik zijn verbinding installeerde toen bleek al snel dat dus het telefonie gedeelte niet werkte.
Na verloop van tijd toen werkte de fax niet meer. Na een tijdje ook de telefoon niet meer.
Er is een keer een monteur gekomen en toen is heel die Experiabox vervangen. Toen werkte het weer, maar nu is het weer bij af.
De bedoeling was na deze ellende (al 5 weken gaat het zo dat het niet werkt en hij dus niks kan), om de verbinding stop te zetten en weer terug te gaan naar het oude (gewone telefoonlijn, en ADSL), helaas kon dit allemaal niet volgens de helpdesk.

Ik heb zelfs al zitten denken om gewoon een analoge lijn er naast te nemen, zodat er weer gebeld kan worden, maar tjah, probleem dan is weer dat hij weer andere nummers heeft.
Ik kan je 1 ding vertellen, de beste man had een zakelijk abbonament moeten nemen, dan waren de problemen snel opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat is nu natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Maar dan nog. Het is toch wel gek dat zijn verbinding gewoon niet werkt, en er ook niemand naar komt kijken?
Het heeft wel gewerkt, en hij is compleet computer gestoord zeg maar, dus hij heeft echt niet zelf aan die modem gezeten.
Het begon met de fax, dat die spontaant niet meer zijn werk deed. Ook een andere fax er op verhielp het probleem niet. Voorheen werkte deze nog wel. Later ging ineens zijn telefoon niet meer af, maar ging hij op de fax af. Nog later gaat hij 1 x over en daarna niks meer. Nu werkt het helemaal niet meer. Modem is al een keer vervangen. Er is al 10x met KPN gebeld ,en nog steeds geen oplossing.
Hij belt ons steeds (wij zijn een automatiseringsbedrijf en wij moeten dat dan weer opnemen met KPN, maar bellen in de middag heeft geen zin, je staat of 20 minuten in de wacht, of er word meteen verteld dat het momenteel erg druk is, en dat je later maar eens terug moet bellen), hij kan zelf ook niet echt met KPN bellen omdat hij 0,0 verstand er van heeft.

Ik heb al heel wat IPB aangesloten, zonder problemen, maar er zijn gevallen tussen, dat bijv. het telefonie gedeelte gewoon niet werkt, alleen tuut-tuut-tuut, terwijl het VOIP lampje dan wel brand. Alles gewoon correct aangesloten, maar het werkt dus niet.
Moet er achteraf een monteur van KPN zelf komen, deze sluit het aan, mensen krijgen een rekening van 50 euro, en dan nog vrolijk zeggen dat het niet goed aangesloten was. Nou ik heb misschien wel 100x IPB aangesloten, dus ik weet echt wel hoe het moet.

En ik denk eigenlijk nu dat het probleem van deze meneer dus ergens intern bij KPN zit.
Zijn internet werkt overigens wel.

Het is ook wel raar dat zijn fax dus ineens gewoon niet meer werkt. En bedenk dat de modem ook al een keer vervangen is...

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 09-05-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216695

eX0duS schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:49:
Dat is nu natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Maar dan nog. Het is toch wel gek dat zijn verbinding gewoon niet werkt, en er ook niemand naar komt kijken?
Het heeft wel gewerkt, en hij is compleet computer gestoord zeg maar, dus hij heeft echt niet zelf aan die modem gezeten.
Het begon met de fax, dat die spontaant niet meer zijn werk deed. Ook een andere fax er op verhielp het probleem niet. Voorheen werkte deze nog wel. Later ging ineens zijn telefoon niet meer af, maar ging hij op de fax af. Nog later gaat hij 1 x over en daarna niks meer. Nu werkt het helemaal niet meer. Modem is al een keer vervangen. Er is al 10x met KPN gebeld ,en nog steeds geen oplossing.
Hij belt ons steeds (wij zijn een automatiseringsbedrijf en wij moeten dat dan weer opnemen met KPN, maar bellen in de middag heeft geen zin, je staat of 20 minuten in de wacht, of er word meteen verteld dat het momenteel erg druk is, en dat je later maar eens terug moet bellen), hij kan zelf ook niet echt met KPN bellen omdat hij 0,0 verstand er van heeft.

Ik heb al heel wat IPB aangesloten, zonder problemen, maar er zijn gevallen tussen, dat bijv. het telefonie gedeelte gewoon niet werkt, alleen tuut-tuut-tuut, terwijl het VOIP lampje dan wel brand. Alles gewoon correct aangesloten, maar het werkt dus niet.
Moet er achteraf een monteur van KPN zelf komen, deze sluit het aan, mensen krijgen een rekening van 50 euro, en dan nog vrolijk zeggen dat het niet goed aangesloten was. Nou ik heb misschien wel 100x IPB aangesloten, dus ik weet echt wel hoe het moet.

En ik denk eigenlijk nu dat het probleem van deze meneer dus ergens intern bij KPN zit.
Zijn internet werkt overigens wel.

Het is ook wel raar dat zijn fax dus ineens gewoon niet meer werkt. En bedenk dat de modem ook al een keer vervangen is...
Beste eX0duS,

Als u een Siemens Experiabox gebruikt is het verstandig om de fax op een andere telefoonpoort uit te proberen. Werkt dit ook niet, dan kunt u de bitrate van de fax zo laag mogelijk zetten.

Gebruikt u een Speedtouch Modem? Dan is het verstandig om contact met de helpdesk te zoeken. Het probleem zal waarschijnlijk zitten in de laatste firmware, versie 6.2.19.1. Bij de helpdesk zullen ze een andere versie uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat op die andere poort is al geprobeerd, hij staat nu op poort 1 geloof ik (je kon hem het beste op poort 1 zetten had ik begrepen). Die bitrate is ook al omlaag gehaald, en tevens zijn nog een aantal andere settings op een lagere modus gezet. Voorheen werkte de fax ook gewoon hoor... Hij deed het gewoon opeens niet meer, een andere ook niet, zoals ik al gezegd heb.

Het is een Speedtouch ja (zo'n zwarte).

De helpdesk heeft niks gezegd over een andere firmware. Maar ik zal deze eens downloaden en dat eens proberen, wie weet...

/edit
Moet dat persé via de HD? Kan op de KPN site geen firmware vinden, en die op de Speedtouch website zijn andere...

[ Voor 38% gewijzigd door eX0duS op 09-05-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216695

eX0duS schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:30:
Dat op die andere poort is al geprobeerd, hij staat nu op poort 1 geloof ik (je kon hem het beste op poort 1 zetten had ik begrepen). Die bitrate is ook al omlaag gehaald, en tevens zijn nog een aantal andere settings op een lagere modus gezet. Voorheen werkte de fax ook gewoon hoor... Hij deed het gewoon opeens niet meer, een andere ook niet, zoals ik al gezegd heb.

Het is een Speedtouch ja (zo'n zwarte).

De helpdesk heeft niks gezegd over een andere firmware. Maar ik zal deze eens downloaden en dat eens proberen, wie weet...

/edit
Moet dat persé via de HD? Kan op de KPN site geen firmware vinden, en die op de Speedtouch website zijn andere...
Beste eX0duS,

Bij de zwarte Experiabox heeft het vaak weinig zin om de poorten om te wisselen (maar niet geschoten is altijd mis). Met de laatste firmware versie zijn er i.c.m. enkele faxapparaten wat problemen. Alleen via de helpdesk kan er een andere (lees: de juiste voor InternetPlusBellen) firmware versie geüpload worden. Zelf kunt u dit dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Het kan natuurlijk zijn dat beide fax apparaten niet goed met die Experiabox werken... Tjah dan zal er nogmaals gebeld moeten worden (voor de inmiddels 15e keer denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 23:25

svijf

b5beveiliging.nl

Foamy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 07:54:
[...]

Hebben die mensen daar vaker last van? Dat ze dus niet gebeld kunnen worden door mensen met IPB?
Heb het nagevraagt en is :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74880

het telefonie gedeelte niet werkte.

De bedoeling was na deze ellende (al 5 weken gaat het zo dat het niet werkt en hij dus niks kan), om de verbinding stop te zetten en weer terug te gaan
De algemene voorwaarden ( met name vanaf punt 7..) zorgen echt wel dat een zakelijke klant genoegdoening krijgt, ik snap dus niet waar jij je zo druk over maakt..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74880 op 10-05-2007 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hij heeft geen zakelijke lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218556 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Splitter zit er niet tussen omdat ik al meer dan 1 jaar geporteerd ben.

Kabels zijn er niet meer. Alles draadloos.
Mijn probleem is opgelost. Nadat de helpdesk de firmware opnieuw op de EPB had geplaatst, waren de problemen verholpen. Er waren 10 telefoontjes nodig om de nieuwe box goed te laten draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als iemand wil mag hij de TopicStart overnemen en een nieuw topic aanmaken.
Ik heb hier eventjes geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 10:47
Edmund schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:04:
Als iemand wil mag hij de TopicStart overnemen en een nieuw topic aanmaken.
Ik heb hier eventjes geen tijd voor.
Ik ben ermee bezig!

Edit:

En het nieuwe deel: [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13

[ Voor 16% gewijzigd door _Brake_ op 10-05-2007 19:05 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.