Infrastructuur database

Pagina: 1
Acties:

• sjans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:18
Hallo medetweakers!

Ik heb een vraag.

Ik ben bezig voor een bedrijf het netwerk in kaart te brengen. Dit is niet zo'n probleem want er zijn genoeg tooltjes voor die dit kunnen. Echter wil ik alle gegevens invoeren in een database.

De database moet een vrij gedetaileerde worden met bijvoorbeeld deze informatie:

PC1 is verbonden met GebouwA>PatchkastA>PatchpaneelB>Aansluiting3
die verbonden is met GebouwB>PatchkastB>SwitchC>Aansluiting5
die switch is verbonden met GebouwC>PatchkastC>SwitchF>Aansluiting10
die switch is verbonden met GebouwC>Proxy
die verbonden is met GebouwC>PatchkastC>Router1
die verbonden is met GebouwC>PatchkastC>Modem1
en GebouwC>Modem2

De database moet dus redelijk gedetailleerd worden. Men moet dus terug kunnen kijken waar elke pc mee verbonden is.

Ik heb geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden, maar kan geen goede database op internet vinden. Ik ben benieuwd of één van jullie ook eens dit heeft gemaakt of een goed idee heeft hoe ik dit het beste aan kan pakken, en of het wel slim is om dit zo te doen.

Ik ben benieuwd!

MVG

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zomaar iets uit de search:
LAN in kaart brengen
Applicatie om netwerk in kaart te brengen

edit/ oh laat maar, dat van die database even over 't hoofd gezien. Hoewel dit soort gegevens volgens mij helemaal niet handig zijn om in een database op te slaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Noork op 27-02-2007 11:32 ]

• sjans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:18
Noork schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:31:
Zomaar iets uit de search:
LAN in kaart brengen
Applicatie om netwerk in kaart te brengen

edit/ oh laat maar, dat van die database even over 't hoofd gezien. Hoewel dit soort gegevens volgens mij helemaal niet handig zijn om in een database op te slaan.
Jah dit zijn idd handige programma's maar die had ik al gezien, maar iig bedankt ik zal het sowieso ff doorlezen,