Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 07:11

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Hey,

Ik ben al een tijdje aan het rond kijken voor een nieuwe mp3 speler, omdat mijn iPod nano 4gig toch wat te weinig opslag heeft voor langere reizen.

De voorwaarde die ik stel:
- 30 gig opslag of meer
- Lange batterij duur.
- Nice design
- Hij moet video's kunnen afspelen.
- Niet te groot zijn.
- Redelijke prijs dus : euro, gig verhouding. (iPod video 80 gig staat nog binnen mijn budget maar dat is echt het maximale).
- Hij moet snel muziek/video's kunnen zoeken (ik heb een keer zo'n nano look-a-like ding van de blokker in mijn handen gehad en dat ding deed een uur om een foto fatsoenlijk weer te geven ofzo ;( )

Ik zelf vind dat een iPod video gewoon aan mijn eisen voldoet alleen ik zoek eigenlijk nog alternatieven. Het werken via iTunes vind ik helemaal niet erg dus dat is ook geen reden waarom ik van een iPod afwil ofzo.

Ik heb gehoord dat een archos player ook goed zijn, maar dat design vind ik ronduit lelijk.

Dus als mensen goede ideeën hebben dan zijn ze welkom, het liefst mensen met eigen ervaring van de mp3/video speler.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Check de concurrent?.... de Zune van Microsoft. Ook een mooie speler, veel opslagruimte, wifi, enz. Ook erg mooi beeld bij video's vind ik. Misschien ff een keertje bij de MM naar binnen lopen, kan je zo een heleboel spelers bekijken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Archos vind je dus niks, goed, daarmee elimineer je imo wel een boel erg goede PMP's, maar het is jou smaak :)
De iPod voldoet dus aan je eisen... dan lijkt me dat de Creative Zen Vision:M dat ook wel doet. Verder is de D2 ook wel een goede speler, maar heeft wel weinig opslag.. wat op te lossen is met SD-kaartjes. Maar daar moet je maar net zin in hebben.
Maar ik zou eerst eens naar de ZVM kijken.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Die creative ziet er opzich wel mooi uit, alleen jammer dat hij 2keer zo dik is als de iPod. Verder heeft de 60 gig een nette prijs in de meeste winkels en ligt een euro of 60 weg van de 80 gig van apple.

Beeldkwaliteit van de films scheelt dat heel veel?, zoals subtitles etc zijn die goed te lezen op een ZVM, of iPod ? Ik heb nog geen films gekeken op een video met subtitle wel stukjes film en die waren gewoon goed te zien, iig goed genoeg voor mij.

Oja, die extra dingen zoals radio (heb ik al voor mijn iPod), en voice recording (gebruik ik nooit) zijn geen special needs. Ik luister veelal mijn eigen muziek.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

K heb zelf 'n Zune en ben daar zeer over te spreken!
Goede software, goed geluid en speelt perfect films af...
Je bent er nog enigzins excentriek mee ipv zo'n iPod en tsjaa 't oog wil ook wat :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Subtitles zijn prima te lezen. Schermkwaliteit van de ZVM is beter, kijk maar eens naar het linkje wat ik je gaf.
ZVM heeft verder het voordeel dat er meer codecs ondersteund worden.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Codecs, zijn meestal niet zo'n punt op **** zijn altijd wel fatsoenlijke converters te vinden. Oja, battery life van een creative zit op 16 uur voor muziek iPod 80 gig -> 20 uur als ik het goed heb?.

Die zune, tja het is een blijft iets van microschoft, hij ziet er wel tof uit maar films worden die afgespeeld in de hoogte (normale stand van de zune dus) of in de breedte (dat je hem schuin moet houden)?

Verder is het top dat er telkens super snelle reacties zijn :) !.

• RoD
  • Niet online

RoD

De Zune ondersteund landscape-mode (of "breedbeeld") dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Mooi, fijn om te horen want anders moet je wel erg moeilijk kijken :P .

Oja, @CLB, laad de zune die liedjes een beetje snel en kan je snel zoeken? Bij mijn nano kan ik binnen no time door alle nummers gaan, bij een 30 gig/80 gig iPod gaat dat iets langzamer maar dat scheelt niet.

Is het ook mogelijk om mappen aan te maken, en hoe lang gaat de batterij ongeveer mee?

• CLB
  • Niet online

CLB

Kijk voor ervaringen even in het [HDD] Microsoft Zune - Deel 2

Laad het idd erg snel, batterijduur is gewoon perfect (zeker meer dan 24 uur muziek)
EDIT: Mappen maken in de trend van!? Je kan alles indelen op 'genre' 'artiest' 'album' en dergelijke!

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 26-02-2007 19:10 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Wow, 24 uur :9~ , jammer dat er maximaal 30 GB is. En dan hij officieel eind 2k7 in nederland komt. Is er dan ook een kans dat er een grotere versie komt, vind die zune wel erg mooi btw. Ook vet dat je naar mede zune dudes je muziek via wifi kan sturen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Nog een linkje naar 'n filmpje waar je 13 minuten lang kunt kijken naar de Zune,
hoe die werkt, de menu's en andere shit: http://www.youtube.com/watch?v=hKlWrRDUmx8

Hier staan nog twee eigen filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=3Om2nqAsvjU
http://www.youtube.com/watch?v=gguluNCDzXQ

Naja er komen wel nieuwe Zunes aan ja, maar die worden natuurlijk niet gelijk in Nederland gereleased! Als NL komt met de 30GB versie zal er in Amerika wel weer 'n grotere versie te koop zijn!
Ook zijn er geruchten over de zogenaamde 'Zunephone' (concurrent van de iPhone)

Maarja als er 'n grotere Zune is, bestel ik die wel weer via eBay net zoals de Zune die ik nu heb!

[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 26-02-2007 19:25 ]

Verwijderd

RoD schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:38:
Subtitles zijn prima te lezen. Schermkwaliteit van de ZVM is beter, kijk maar eens naar het linkje wat ik je gaf.
ZVM heeft verder het voordeel dat er meer codecs ondersteund worden.
Hoe werkt dat op de ZVM met subtitles? Herkend ie ook .srt bestanden of moet je ze echt erin bakken als het ware?

• CLB
  • Niet online

CLB

inbakken :)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zou toch eens naar Archos kijken, immers boeit het uiterlijk na een paar dagen toch niet meer. Ik heb zelf een Archos 404(cam) en vind een iPod er ook vele malen beter uit zien, maar verkies dan toch de functionaliteit over het uiterlijk. Ook geef je aan video te willen kijken, een iPod(zvm dus ook) heeft naar mijn mening een te klein scherm daarvoor, een archos 404 daarintegen heeft een groot 3,5" scherm en het apparaat is qua oppervlakte niet eens groter dan de iPod.

• CLB
  • Niet online

CLB

Heb zelf ervaringen met 'n iPod Video 30GB (10 maanden gehad) en was goed te doen qua video-films kijken hoor! 3,5" van de Zune en de Archos is daarentegen gewoon iets groter en in mijn ogen ook iets relaxeder. Zelf vind ik de menu's van e Archos en de bedieningsknopjes niet echt chill...

Ga eens naar 'n MM ofzo en bekijk daar de Archossen en de iPod video's.. een Zune tsjaa.. :9

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Ach het grote van de iPod vind ik prettig om naar te kijken, maat van me heeft ook een 30 gig en die haad filmpjes laten zien :).

Verder hoeft er gene camera op tezitten (Nutteloss IMO) heb al een tel en als ik betere pics wil maken pak ik mijn pentaxje wel :).

• Jazzle
  • Niet online
CLB schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:11:
Zelf vind ik de menu's van e Archos en de bedieningsknopjes niet echt chill...
Granted, had ook liever bediening en interface zoals iPod gehad, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het goed te doen. Nog een voordeel aan de Archos is dat laatst de source is vrijgegeven waardoor er in de toekomst mischien wel eens leuke extra's bij zouden kunnen komen, denk aan games, of zelfs complete linux distro (archos heeft meer dan genoeg rekenkracht hiervoor).
...Ruud... schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:34:
Verder hoeft er gene camera op tezitten (Nutteloss IMO) heb al een tel en als ik betere pics wil maken pak ik mijn pentaxje wel :).
Zit er ook niet op bij de gewone 404

En bij mij, hoe dom het mischien ook is, ging het er ook deels om dat het géén iPod was, waarom? omdat ik vind dat die veels te overhyped is voor wat het eigenlijk doet/kan. Als iemand mij toevallig ziet lopen met die Archos zijn ze toch meestal wel geinteresseerd in wat het is en wat het kan, dan krijg je dit soort dingen to horen "oh, mooi ding weer eens wat anders dan een iPod". en dat is het ook.

[ Voor 39% gewijzigd door Jazzle op 26-02-2007 20:47 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Juist. :)

Voor meer informatie, zie: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Verder ben ik het eigenlijk wel een beetje met Jazzle eens. De formfactor van de 404 is gewoon beter om video's mee te kijken (imo).

• CLB
  • Niet online

CLB

Jazzle schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:36:
[...]

En bij mij, hoe dom het mischien ook is, ging het er ook deels om dat het géén iPod was, waarom? omdat ik vind dat die veels te overhyped is voor wat het eigenlijk doet/kan. Als iemand mij toevallig ziet lopen met die Archos zijn ze toch meestal wel geinteresseerd in wat het is en wat het kan, dan krijg je dit soort dingen to horen "oh, mooi ding weer eens wat anders dan een iPod". en dat is het ook.
Dat is idd net als bij mij (en m'n iPod was na 10 maanden echt niet meer om aan te zien)
Ik heb toen ook 'n topicje gestart wat eigenlijk Archos 404 vs Zune was...
Archos 404 was toen ook gewoon (nog) niet te krijgen en de ingebouwde radio van de Zune sprak me erg aan, zodoende ben ikzelf voor de Zune gegaan en heb er voor de rest nog niemand mee gezien! De Archossen zijn ook erg, erg mooi, maar ik ben zeer blij met m'n Zune en zou zodoende niet 1 2 3 willen ruilen. Zou best een weekje 'n Archos willen proberen ofzo, maarja dat gaat niet :)

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Waarom was je, je iPod zat?
- punten ?

Graag want het is toch een smak geld voor een 15-jarige :p.

• CLB
  • Niet online

CLB

-Iedereen heeft 'n iPod, want iPod is goed :X
-Zag er na 10 maanden uit als 'n auto van 100 jaar oud --> krassen/ putjes en dergelijke
-Vond het design nou ook niet echt erg biek (mja das erg persoonlijk)
-Vond het schermpje wel lekker, maar groter was imho beter (want ik kijk veel films op m'n PMP)

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:31:
-Iedereen heeft 'n iPod, want iPod is goed :X Bullshit reden IMO, als het een kut mp3/video speler was geweest was ie wss ook niet zo populair, maar dat vind ik :p.
-Zag er na 10 maanden uit als 'n auto van 100 jaar oud --> krassen/ putjes en dergelijke
Ik bestel dan, mocht ik een iPod nemen, een iMoschi in amerika (heb er ook 1 voor mijn nano en dat vind ik super goed werken :) , de nieuwe gen heeft trouwens een verbeterd meer krasbestendig scherm.
-Vond het design nou ook niet echt erg biek (mja das erg persoonlijk)
-Vond het schermpje wel lekker, maar groter was imho beter (want ik kijk veel films op m'n PMP)
Tja, ligt eraan per persoon, zo super veel films zal ik waarschijnlijk niet gaan kijken (denk ik), maar ik ben een nano gewend en dat is vergeleken met zo'n big ass 80 gig ding helemaal niets :)
Het gaat me ook veel om de opslag van het ding ik heb redelijk wat films + muziek nu op mijn pc staan en dan soms wil ik weleens wat grote bestanden van boven naar beneden meenemen of naar andere personen en dat is meestal al gauw een een dvd fikken omdat mijn nano "maar" 3,6 gig heeft.

• Jazzle
  • Niet online
Erm... je reacties wijzen er nogal op dat je je keuze voor de iPod toch eigenlijk al gemaakt heb, waarom heb je dit topic dan gemaakt? Welke argumenten er ook worden gegeven, ook als dat argument klopt is de iPod toch goed genoeg voor je, waarom vraag je dan in hemels naam om argumenten :?

Beetje zinloze discussie IMHO

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 27-02-2007 19:57 ]

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Het is zo dat ik al ver over ben, zoals in de topicstart vermeld (alles is redelijk gebaseerd op iPod), maar ik ben eigenlijk opzoek waarom mensen vinden dat een iPod zuigt en of ze een goede vervanger (of huidige mp3 speler) hebben die ook aan de eisen voldoet. Ik loop nu ong. een jaartje met de nano en vind het gewoon heel prettig werken snel, geen fratsen etc.

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom wil jij zo graag overtuigd worden van het feit dat een iPod slecht is? Het is gewoon een afweging van wat jij in een speler zoekt, en niet iemand anders. Als de iPod voor jou goed is, dan koop je em toch? :)

• CLB
  • Niet online

CLB

idd koop dan 'n iPod en geen mooie Archos of Zune, blijven wij excentrieker :9

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:00:
Het is gewoon een afweging van wat jij in een speler zoekt, en niet iemand anders. Als de iPod voor jou goed is, dan koop je em toch? :)
Ik sluit me hierbij aan. Zowieso, welke speler je ook koopt, een echte miskoop zal je nooit doen bij deze grotere merken (apple, microsoft, archos, creative, etc).

[ Voor 7% gewijzigd door Jazzle op 27-02-2007 22:06 ]

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Ja ik denk dat ik dan maar voor een iPod 80 gig ga. Mijn nano kan ik waarschijnlijk al aan iemand verkopen voor een leuk prijsje zodat ik met mijn verjaardag een 80 kan kopen. Ik heb trouwens al een aantal assecoires voor de iPod zodat ik die ook niet opnieuw hoef te kopen/verkopen (mocht ik toch van gedachte veranderen). Harstikke bedankt dat jullie toch wilde reageren op mij! :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Enjoy your iPod :)

Pagina: 1