Hoe haal ik m'n Windows HDD leeg? Van wat ik heb gelezen kan het via je XP boot disk of via een floppy, maar via de XP boot disk herinstall je meteen Windows en met een floppy kan ik het niet doen omdat ik geen floppydrive heb.
Het is vrij lastig, maar je kunt een USB stick bootable maken.
Ingrediënten:
Ingrediënten:
- USB stick
- WinImage software
- floppy image van http://bootdisk.com/ (de Win98SE vind ik het prettigst om mee te werken)
- HP USB stick software van http://www.bay-wolf.com/utility/usbkey/usbmemkeyboot.zip
- met WinImage emuleer je een A: naar een gemounte floppy image van bootdisk.com
- met de HP software kopiëer je de geëmuleerde A: naar je USB stick
- en voilá!
[ Voor 11% gewijzigd door The Merovingian op 26-02-2007 13:39 ]
Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."
Okay, ik zal het proberen. Net de Win98SE bootdisk gedownload en ben nu bezig met WinImage. Waarschijnlijk zal ik het niet meteen helemaal snappen, maar dat zie je zo dan wel. Bedankt alvast.
Je kunt toch een bootable CD maken met klein partioneerprogramma dat onder dos werkt? Of een Knoppix CD gebruiken?
Dit is trouwens geen hard- maar softwareprobleem. (en waarom van die superkleine letters)
Dit is trouwens geen hard- maar softwareprobleem. (en waarom van die superkleine letters)
ARME AOW’er
Dit is wat er gebeurd als ik de boot disk wil mounten met WinImage:
Error in mounting image
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
@ Guardian, Hoe dat zou moeten weet ik niet.
Ja, ik wist niet zeker waaronder ik dit moest posten.
Error in mounting image
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
@ Guardian, Hoe dat zou moeten weet ik niet.
Ja, ik wist niet zeker waaronder ik dit moest posten.
Wat bedoel je met "via de XP boot disk herinstall je meteen Windows"?
Je hebt toch ergens de keuze voor een command prompt ? Die installeert niets!
Je kunt dan nog bij je harddisc komen (ook als die NFTS is) en een harddisc eraser opstarten. Mijn voorkeur is KillDisk (http://www.killdisk.com/). Je kunt hem van tevoren eventueel op de harddisc zetten (of anders op een CD) want hij werkt geheel vanuit het geheugen en heeft de harddisc niet meer nodig
Je hebt toch ergens de keuze voor een command prompt ? Die installeert niets!
Je kunt dan nog bij je harddisc komen (ook als die NFTS is) en een harddisc eraser opstarten. Mijn voorkeur is KillDisk (http://www.killdisk.com/). Je kunt hem van tevoren eventueel op de harddisc zetten (of anders op een CD) want hij werkt geheel vanuit het geheugen en heeft de harddisc niet meer nodig
Gewoon booten met de XP CD. Op een gegeven moment vraagt ie op welke partitie je Windows geïnstalleerd wilt hebben. Daar kan je ook de partities verwijderen (dus leeg).
Via de windows xp install disk, kiezen voor windows installatie en dan krijg je de optie om partities te maken/kiezen/verwijderen.
Verwijder je windows partitie en formatteer hem hierna gewoon weer opnieuw. En leeg is je partitie.
Sluit de windowsinstallatie af en je bent klaar.
Verwijder je windows partitie en formatteer hem hierna gewoon weer opnieuw. En leeg is je partitie.
Sluit de windowsinstallatie af en je bent klaar.
Gewoon die WinXP pakken, booten van CD. Dan krijg je dat blauwe venster waar je partities kunt maken. De partitie met WinXP verwijder je. Als je wilt kun je hem meteen formatteren.
Als je klaar bent met formatteren kun je daarna gewoon met F3 de installatie procedure stopzetten.
Als je klaar bent met formatteren kun je daarna gewoon met F3 de installatie procedure stopzetten.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
alleen je data is natuurlijk niet weg als je een snelle format doet,je kan alles zo terughalen !Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:23:
Wist niet dat je temidden de installatie kon afsluiten zonder een error. Hartstikke bedankt.
Neem eens de OM FAQ / Beleid » Hoe kan ik mijn HDD volledig wissen? door
Dit stukje kan wellicht ook handig zijn: Hoe maak ik een bootable CD?
En start de volgende keer alsjeblieft een normaal topic. Op deze manier ga ik jou niet eens serieus nemen. Zie verder ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT
En start de volgende keer alsjeblieft een normaal topic. Op deze manier ga ik jou niet eens serieus nemen. Zie verder ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT
[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 26-02-2007 14:35 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()