Ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen. En ik wacht tot April daarmee, zodat de prijzen wat gezakt zijn.
Nu was ik aan het vergelijken en de E6700 gaat straks 316 dollar (1000 stuks prijs) kosten.
Nu is deze cpu in bijna alle benchmarks sneller dan de Q6600.
Dit heeft te maken met latencies. Ok zo ver was ik.
Wat is het voordeel van de Quad Core dan ten opzichte van de duo core?
En wanneer wordt daar de software voor geoptimaliseert. En in welke hoeveelheid.
Ik weet dat Alan Wake, een spel geoptimaliseert zal zijn voor Quad cores.
Maar dat is maar 1 spel van de duizenden.
Toch zie ik dat de Duo cores die te koop staan in Vraag en Aanbod, weg gaan vanwege overstap naar quad cores.
Ik zie de voordelen niet van een quad core.
Zie ik iets over het hoofd?
Kan ik dan toch beter gaan kijken naar de E6700? En de Quad cores links laten liggen.
Ik heb zeer veel al gelezen, maar ik vind niet de voordelen en nadelen.
Meeste tekst gaat over dat dan je zoveel cores hebt ipv zoveel cores en dat je dan meerdere cpu threads kunt draaien.
Moet je voor Quad cores ook weer 64bit windows draaien? Wat misschien weer duurder is?
Kortom, is het beter om gewoon de E6700 te nemen.
A. In de huidige benchmarks komt de E6700 beter uit in de snelheid.
B. Prijs is een stuk gunstiger.
C. Geen 64Bit windows nodig. Of maakt dat niet uit?
D.Wellicht in de toekomst upgraden naar Quad core, wanneer deze meer mainstream is?
Nu was ik aan het vergelijken en de E6700 gaat straks 316 dollar (1000 stuks prijs) kosten.
Nu is deze cpu in bijna alle benchmarks sneller dan de Q6600.
Dit heeft te maken met latencies. Ok zo ver was ik.
Wat is het voordeel van de Quad Core dan ten opzichte van de duo core?
En wanneer wordt daar de software voor geoptimaliseert. En in welke hoeveelheid.
Ik weet dat Alan Wake, een spel geoptimaliseert zal zijn voor Quad cores.
Maar dat is maar 1 spel van de duizenden.
Toch zie ik dat de Duo cores die te koop staan in Vraag en Aanbod, weg gaan vanwege overstap naar quad cores.
Ik zie de voordelen niet van een quad core.
Zie ik iets over het hoofd?
Kan ik dan toch beter gaan kijken naar de E6700? En de Quad cores links laten liggen.
Ik heb zeer veel al gelezen, maar ik vind niet de voordelen en nadelen.
Meeste tekst gaat over dat dan je zoveel cores hebt ipv zoveel cores en dat je dan meerdere cpu threads kunt draaien.
Moet je voor Quad cores ook weer 64bit windows draaien? Wat misschien weer duurder is?
Kortom, is het beter om gewoon de E6700 te nemen.
A. In de huidige benchmarks komt de E6700 beter uit in de snelheid.
B. Prijs is een stuk gunstiger.
C. Geen 64Bit windows nodig. Of maakt dat niet uit?
D.Wellicht in de toekomst upgraden naar Quad core, wanneer deze meer mainstream is?
Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!