[I&H] Motorola surfboard wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:01

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Ik wil deze vraag hier graag even overleggen, het is betreffende dit topic:

Wiebbe in "\[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic ..."

Hierin wordt vooral casema besproken en hoe je je signaal kan verbeteren en meten. Hiervoor werd vroeger een rechstreekse pagina gebruikt op het modem om zo je sterkte uit te lezen. In de nieuwe revisie zit er een standaard wachtwoord/login combo op het modem van de fabrikant.

Met het uitlezen van het modem kan eigelijk niks kwaads worden gedaan. Je ziet alles qua status, dus signaal sterkte, ip adres, keywords die goed zijn, welke frequentie, eigelijk allemaal diagnostische info.

Maar toen het wachtwoord werd gepost in dit topic, werd hij meteen weg gehaald door een modje. Mij lijkt het vreemd dat dit wachtwoord niet gepost mag worden aangezien het alleen voor je eigen modem werkt aangezien de interface gesloten is via het publieke net en dus alleen lokaal werkt. Hier komt nog bij dat er niks op het modem aangepast kan worden wat het zou moeten "verpesten"

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25335278

Ik wil toch graag deze gegevens posten aangezien we altijd in dat topic op het modem hebben gewerkt en er alleen door een nieuwe firmware een wachtwoord op zit.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hai, ik heb eventjes de betreffende Mod een DM gestuurd .... omdat die niet altijd direkt zien wat voor vragen er over hun forum gesteld worden in LA :)

ik houd dit topic eventjes in LA, omdat er gevraagd wordt naar uitleg over beleid en daarover ook discussie gevoerd kan worden :)

[ Voor 30% gewijzigd door RM-rf op 26-02-2007 13:45 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus het wachtwoord is alleen om het stukje meten af te schermen? Er kan geen enkele instelling worden gewijzigd op de modem?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alleen DHCP aan en uit, voor zover ik kan zien... Zal eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

code:
1
2
3
4
Frequency Plan:  North American Standard/HRC/IRCEuropean PAL I/B/GJapan NTSC  
Upstream Channel ID:   
Frequency (Hz):   
 Enable DHCP Server

dat zijn de instellingen die je kunt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Yep, je kan je channel aanpassen, DHCP van de standby mode, en de frequency. Dat zijn oa de dingen waarmee je je snelheid zou kunnen "verhogen"

Als er bijvoorbeeld op kanaal 4 minder mensen zitten kan je jezelf op kanaal 4 zetten ipv kanaal 5. Mocht dit niet lukken kan je altijd je modem weer terug zetten naar reset to defaults.

Het punt is meer dat dit altijd al mogelijk was, ook zonder in te loggen op het modem, maar nu zit er een standaard password/login combo van de fabrikant op. Het is ook niet zo dat het niet op google te vinden is, maar het leek me gewoon handig dit op het forum te kunnen zetten aangezien het al het gehele topic hierover hebben gehad.

Deze dingen worden bijv ook behandeld op Chello underground, welke een zelfde soort modems gebruikt. Het is ook niet "hacken" van je modem, maar meer het tweaken van het signaal en kanaal instellingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Wiebbe op 26-02-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens hoef ik geen wachtwoord in te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
klopt mikeyman, het is ook alleen bij de nieuwe versie's van het modem, jij hebt waarschijnlijk een SB5100, of SB5101e, deze hebben gewoon een oudere firmware zonder de password/login combo.

Daarom vond ik het zo krom dat de gegevens niet gepost mochten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MikeyMan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:11:
Overigens hoef ik geen wachtwoord in te voeren...
Ligt dus waarschijnlijk aan je revisie.

De enige reden waarom ik het vroeg; hierdoor wordt het iets meer inzichtelijk en kunnen de betreffende moderators beter beoordelen waarom we het wel of niet toelaten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Is dit niet hetzelfde als dat wachtwoord wat je op die oude Alcatel SpeedTouch Home modems moest invoeren (toen ADSL van KPN nog Mxstream heette) zodat je een bitje kon veranderen en dat ding opeens dacht dat het een SpeedTouch Pro was? Is zelfs een FAQ item ;). Nu weet ik niet of het Motorola wachtwoord voor alle modems van dat model hetzelfde is of dat er net zoals bij de Alcatels er een challange-response systeem aan hangt, maar dat zou weinig uit mogen maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Nope, dit wachtwoord is gewoon een standaard wachtwoord voor de motorola modems. Het is zelfs zo dat het bijna hetzelfde is als de meesta routers hebben van admin//admin. Maar juist door die modbreak wilde ik eerst duidelijkheid hebben voordat ik het in hetzelfde topic ging posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Staat het niet in de gebruiksaanwijzing?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er is een tijdje geleden iemand ontslagen bij Casema omdat hij het wachtwoord hier op op GoT postte. Lijkt me dus duidelijk dat ze dat gewoon niet willen bij Casema. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Satch schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:17:
Er is een tijdje geleden iemand ontslagen bij Casema omdat hij het wachtwoord hier op op GoT postte. Lijkt me dus duidelijk dat ze dat gewoon niet willen bij Casema. :)
Processorfabrikanten willen ook niet dat je een locked cpu kunt overklokken, terwijl je met een eenvoudige potloodstreep dat ding kan unlocken. Lijkt mij ook duidelijk dat ze dat bij de fabrikant niet willen, maar op GoT wordt het wel toegestaan ;). Het is in dit geval niks anders dan het tweaken van instelling door eenvoudigweg een wachtwoord in te voeren: oftewel de core bussines van Tweakers.net. Als gebruikers er problemen door krijgen dan is het hun eigen schuld, niet die van T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de support site van motorola, als er een isp is die hier problemen mee heeft moeten ze bij hun eigen (luie) systeem beheerders zijn:)

https://broadband.custhel...3N3b3Jk&p_li=&p_topview=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ehm ja, dank je.. maar dit topic was 2,5 jaar geleden al (succesvol) opgelost, en die wachtwoorden zijn zelfs te raden ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.