Toon posts:

[showcase] Mijn geliefde en ik

Pagina: 1
Acties:
  • 4.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-06 15:47
Ik had de regels van de maand-contest niet helemaal gelezen en kwam vrijdag dus tot de conclusie dat mijn foto-shoot met mijn vriendin vandaag niet meer kon meedoen.

Uiteindelijk toch een leuke shoot geweest met leuke foto's. Ik hoop dat de verliefdheid en passie er vanaf straalt; dat was ons doel. Leuk om te vertellen dat alle foto's met de sluitervertraging (10s) zijn gemaakt... Overigens ook credits voor mijn vriendin, die heeft ook achter de camera gestaan, gedrukt en toen gerend... Foto's zijn gemaakt met mijn Canon 400D en 50mm 1.8/II prime-lens.

Bij de derde foto heb ik in Photoshop soft focus gebruikt...

Foto's zijn clickable...

1.
http://farm1.static.flickr.com/138/402592067_c15f559e3a.jpg

2.
http://farm1.static.flickr.com/181/402592070_d9ce25d6ff.jpg

3.
http://farm1.static.flickr.com/155/402592074_bc667f06c0.jpg

[Voor 34% gewijzigd door Aristos op 26-02-2007 00:04]

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37
Is het genoeg als ik alleen w-o-w zeg?

Enige commentaar dat ik kan verzinnen is dat ik foto 2 het mooiste vindt, mits deze gecropt wordt als foto 1..

Hulde!

Mooie vrouw ook ;)

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:24
3 vind ik het mooist. Het haar van uw vriendin ziet er heel goed en glooiend uit. Goed gedaan.. Tis net een stukje film!

• Anoniem: 192104
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
persoondelijk vind ik dat stukje haar op foto 1 op de schouder van je vriendin zeer hinderlijk .
maar goed dat is perzoondelijk voor de rest mooie foto's + vrouw

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Bij #1 en #2 valt je eigen haar net teveel weg tegen de achtergrond vind ik.

Qua compositie had je #1 wellicht kunnen verbeteren door haar hand ter hoogte van je schouder te laten leggen in plaats van bij je nek.
#2 is prima qua compositie, de passie straalt er wel vanaf :)
#3 vind ik erg liefdevol, de bovenkant is echter een donker vlak. Of de foto had meer naar onderen genomen moeten worden (maar ik kan het begrijpen als je dat niet doet én als je het wel doet en hier niet post ;) ). Of je had hem vierkant kunnen croppen, dan komt deze plaat veel meer tot zijn recht.

Al met al een mooie serie met een fijne toning!

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

#1: jammer van dat zwart linksboven :)
#2: valt absoluut niets negatiefs over te zeggen.
#3: absolute topper ;)

Heel mooi gedaan, maak er nog een paar en je heb een showcase.

En veel geluk in de toekomst met je 'din ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:39
[edit][topictitelfix] Correct Nederlands :)[/eidt]

De 2e springt er met kop en schouders bovenuit wat mij betreft overigens :)

Bericht hierboven

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:37

zomertje

Barisax knorretje

#3 vind ik erg mooi en die andere twee mogen er ook zijn. Ik denk dat breinonline al een paar aardige tips gegeven heeft :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

• Aristos
Bedankt voor het commentaar so far:
@breinonline: Ben met je eens dat mijn haar wegvalt, maar anders zou ik een witte achtergrond moeten gebruiken en ik was bang dat de sfeer dan wegviel.
Wat betreft het croppen van het zwarte gedeelte van foto 3. Dat heb ik heel lang over nagedacht. Als je het zwarte weghaalt, dan staat alleen het onderwerp in het midden. Nu staat hij op 1/3 (gulden snede). Dat was mijn motivatie, maar ik moet toegeven dat ik jouw argument misschien wel sterker vind. En inderdaad hij ís wat meer van onderen genomen, maar dat gaat niemand iets aan. ;) Bedankt voor je kritische blik.

@iedereen: grappig dat iedereen een andere voorkeur heeft. Mijn favo is nummer 2.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:19
Jammer dat je niet mee mee kan doen met de maandopdracht, ik denk dat 1 van de 3 een erg goede kans had gemaakt! De foto's zijn heel recht toe recht aan, maar in combinatie met de goede uitwerking geeft dat juist veel 'gevoel' aan de foto's. Nice :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Aristos
Snakiej schreef op maandag 26 februari 2007 @ 06:53:
...
Heel mooi gedaan, maak er nog een paar en je heb een showcase.

...
Die heb ik ook gemaakt, maar ik had ze nog niet bewerkt. Gisterenavond lopen spelen en nog twee, naar mijn mening, mooie foto's eruit gekomen.

Hopelijk wordt deze serie zo showcase waardig. Zou voor mij de eerste keer zijn.... (Hoe werkt dat uberhaubt, showcase waardig worden?)

4.
http://farm1.static.flickr.com/188/405470317_bd19d9366f.jpg

5.
http://farm1.static.flickr.com/137/405470820_1ecf0abf77.jpg

Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de kwaliteit en vooral kleur van de nabewerking.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08-2021
mooie serie :)

trouwens, het is nog februari he!
Foto-contest februari - Geliefden

stomme regeltjes :| ;)

[Voor 12% gewijzigd door BasieP op 28-02-2007 11:04]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 10:01
http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif
Topicreport ingediend. De titel is overduidelijk fout IMHO. Dit is een dikke vette SHOWcase!

_/-\o_ voor foto 4, heeft bijna iets overspeligs, de manier waarop ze naar de toeschouwer kijkt (waarmee ik absoluut NIKS slechts bedoel tav de huwelijkse trouw van je (overigens zeer wel van poten en oren voorziene) dinnetje!)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:45
Van de eerste set vind ik foto 3 het mooist en van de tweede set vind ik foto 4 wel iets hebben. Wat ik alleen jammer vind is dat jij ook naar de camera kijkt of te ver naar voren in iedergeval ipv alleen zij en jij naar haar.
Als alleen zij naar de camera zou kijken zou dat echt het overspelerige neerzetten wat degene boven mij ook al zei.
Foto 5 vind ik het jammer dat je ordinair gezegd in haar borst staat te knijpen. Dit voegt ook niet echt veel toe aan de foto zelf.
Misschien de foto croppen met dat gedeelte eraf? Mooier zou zijn met je hand onder haar borst, maar dat ga je natuurlijk hier niet posten. Logisch ook.

Voor de rest is het een hele leuke serie geworden.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 20:16
groei op!
:o

[Voor 65% gewijzigd door YellowCube op 28-02-2007 19:05]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

breinonline

Are you afraid to be known?

offtopic:
Als je niks nuttigs te zeggen hebt, houd dan je mond 8)7

#4 is nog beter dan #3. Bij #4 kijkt je vriendin erg ondeugend, dat maakt de foto spannend. #5 is meer van hetzelfde :)

De toning van de toevoeging vind ik echter minder mooi geworden, te roze.

[Voor 2% gewijzigd door YellowCube op 28-02-2007 19:05]

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:20
Erg mooi moet ik zeggen. Jammer dat het zwarte haar zo af en toe in de achtergrond verdwijnt maar zwart op zwart is lastig. Heb zelf de neiging om het contrast een tikkeltje op te schroeven met curves ofzo, maar is meer smaak denk ik. Zou wel proberen de kleuren wat homogener te krijgen, 1-3 hebben ongeveer zelfde kleur en dan heb je 4 los en 5 los qua kleur.

Hmm.. mooisten.. lastig.. keus genoeg.. doe 3 en 4 dan maar :)

[Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 28-02-2007 18:52]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aristos schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:23:
[...]

Die heb ik ook gemaakt, maar ik had ze nog niet bewerkt. Gisterenavond lopen spelen en nog twee, naar mijn mening, mooie foto's eruit gekomen.

Hopelijk wordt deze serie zo showcase waardig. Zou voor mij de eerste keer zijn.... (Hoe werkt dat uberhaubt, showcase waardig worden?)
Nou, als je genoeg zelfvertrouwen hebt kan je een case vanaf het begin de showcase titel geven. Als je dat vertrouwen niet hebt noem je het testcase en dan verandert een modje het vanzelf (evt. naar aanleiding van een topic report van iemand (of van jouzelf) wel naar showcase als uit het commentaar blijkt dat je te bescheiden was ;)
4.
[afbeelding]

5.
[afbeelding]

Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de kwaliteit en vooral kleur van de nabewerking.
Weer twee mooie platen. Wellicht was het misschien wel mooier geweest als je de kleuren een beetje consistent probeert te houden binnen zo'n serie. Foto 4 valt wat betreft de kleur nu een beetje buiten het geheel.

[Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 28-02-2007 19:06]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Mooie foto's met 3 en 4(!) als favoriet.

Wat een beetje afbreuk doet aan met name 3 maar ook 4 en 5 is jouw (bij 3 en 5 half fijngeknepen) blik.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• Floor-is
Wat mij overigens tegenstaat aan #4 is hoe je haar er op staat: als een soort pluizige bal lijkt het wel.
Nummer 4 is top, hoewel ik je eigen ogen wel ietsjes zou bewerken: ofwel iets donkerder, ofwel dat het net is of jij naar haar kijkt en zij naar de camera.
De vijfde staat me in die zin tegen dat het overduidelijk is wat je in je hand hebt, snap wel dat dat ook bij geliefden hoort, maar het maakt het wat te plastisch in mijn beleving.

Desalniettevermenigvuldig of zelfs vierkantswortel trekken is het tijd om hier een showcase-stempel op te drukken. :)

edit:
Ik hoop overigens dat het je bewerking is die de foto's dermate 'onzuiver' maakt, want als jouw camera dermate foto's durft af te leveren op 800ISO, dan lijkt het me tijd om eens maatregelen te nemen ;-)

[Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 01-03-2007 00:52. Reden: nou waar lijkt het op?]

Bericht hierboven

• Aristos
Hmmm, dank voor jullie commentaar.

@Floris: Wat betreft mijn ogen van #4; Ik ben er lang mee bezig geweest, maar ik kreeg het niet voor mekaar. Ik kijk ook naar haar, maar ze staat een stuk voor me, dus ik kijk vooruit.
Wat betreft #5; ik kan het me voorstellen, maar zonder handen is het ook niets. Maar de blik van mijn vriendin vind ik erg mooi.
Wat betreft toning heb ik foto #4 opnieuw gedaan. Maar ik vind het erg moeilijk, ik ben er 45 minuten mee bezig geweest. Ik heb zoveel versies nu, en ik heb geen idee welke ik nu het mooiste vind.

@rest: zoals gezegd de toning wat veranderd. Wat betreft mijn haar... Tja, ik had er inderdaad wat water doorheen kunnen gooien, maar het was mijn vrije zondag ;)

@Floris: Hoe ze uit mijn camera komen, zie onderste foto. Maatregelen nodig? Ik heb wel achteraf gezien te weinig licht gebruikt. Dus het was 800 ISO en we hebben flink met het scherpstellen liggen ruzieen....

4b.
http://farm1.static.flickr.com/188/406948017_8ddccbad04.jpg

4origineel:
http://farm1.static.flickr.com/163/406956429_5c5eb41a70.jpg?v=0

• Linor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2021
Ik ben erg benieuwd hoe je tot dit resultaat bent gekomen. Hoe heb je die foto's gemaakt met die zwarte achtergrond (wat voor opstelling) en wat voor bewerkingen heb je later uitgevoerd?

• Floor-is
Ik weet natuurlijk niet wat voor spullen je allemaal beschikbaar hebt, maar mocht je twee grote softboxes hebben (60x90 oid), dan is het tijd om die te gebruiken.

De zwarte achtergrond is super, de toning past helemaal, maar met meer licht kan je net dat stukje extra doen waardoor je terugstapt naar 200ISO. Dan zijn je foto's naaiend scherp, moet je wel weer oppassen dat je de huid nog een beetje 'zacht houd'.

[edit2]Ik zit even te spelen met je foto in Lightroom, je had rustig een volle stop meer kunnen belichten, als ik de JPG bewerk krijg ik wel echt een pestberg ruis, maarja hier is het tussenresultaat.[/edit]

Ik hoop binnenkort eens met wat studiospul te gaan spelen, heb nu een kamer over in mijn huis waar ik een studio zou kunnen inrichten. Maar eerst eens een paar keer proeven voor ik dat ga doen. :)

[Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 01-03-2007 23:58]

Bericht hierboven

• Aristos
Je gelooft het of niet. Maar dit is gewoon een stuk zwart doek gekocht in de stad bij een stoffenzaakje à 15 euro. Daarnaast 2 x 40 Watt Ikea spotjes met plastic om het wat te verzachten ervoor. Inderdaad dus hoog tijd voor een paar softboxes, hoewel ik eraan zat te denken om bij de gamma eerst twee bouwlampen te scoren.... Zo een softbox is toch echt wel duur....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee