Toon posts:

cpu gebruik schiet opeens omhoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen

omdat ik geen virusscanner had en er toch maar aan wou beginnen heb ik windows live one care geinstaleerd. daarna heb ik gelijk een virusscan gedaan en windows geopimaliseerd, hij vond 1 virus en heeft die verwijderd

maar mijn computer doet hierna veel slomer, als ik bij het taakbeheer kijk zie ik dat mijn cpu telkens minstens 20% word belast. vroeger was dat meestal 4%. als ik dan bij processen kijk zie ik dat bij de niet-actieve systeemprocessen en dan bij het tabblaatje cpu 90 staat.

komt het door windows live one care dat mijn cpu gemideld meer word belast en mijn computer echt merkelijk slomer is of zou iets anders de oorzaak kunnen zijn ?

ik heb 1gb aan ram
en een amd 64 x2 3800 processor

ik heb echt al een poos gegoogled maar kom er niet uit alsjeblieft help me , ik maak me er best zorgen over

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat niet-actieve systeemprocessen op 90% staat is alleen maar goed :)
En je zou Windows Live One Care ervan af kunnen halen om te testen als je pc nou wel of niet langzamer is geworden ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is toch wel vrij gebruikelijk dat je pc iets meer resources verstookt als je een programma toevoegt wat constant op allerlei plaatsen mee blijft draaien...
Je vergeet even te vermelden welk OS je gebruikt, dat zien we conform de Windows Clients - Policy graag in de topictitel.

Kan natuurlijk ook altijd nog iets van het virus achtergebleven zijn... echt zeker weten dat het weg is doe je nooit :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
bedangt voor jullie reacties, en sorry dat ik de naam er niet goed boven heb gezet.

ik gebruik windows XP
maarr ik had de virusscan eens uitgezet en hij was gelijk merkelijk sneller, en de cpu was nu nog maar voor 7% actief als de computer niks deed

ik weer blij, wat gebeurt er nou vandaag toen ik hem opstarte... internet doet het niet en toen ik naar start--> verbindingmaken liep hij vast

ik zet hem uit (wat niet normaal kon) en probeer het nog een keer. lukte weer niet.

toen heb ik maar besloten windows live one care te deinstaleren en op zoek te gaan naar een andere virusscaner. nou doet hij alles weer gewoon :*)

weten jullie nog een goede (en minst prijzige) virusscanner ?

groeten Tom

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:40:
bedangt voor jullie reacties, en sorry dat ik de naam er niet goed boven heb gezet.

ik gebruik windows XP
maarr ik had de virusscan eens uitgezet en hij was gelijk merkelijk sneller, en de cpu was nu nog maar voor 7% actief als de computer niks deed

ik weer blij, wat gebeurt er nou vandaag toen ik hem opstarte... internet doet het niet en toen ik naar start--> verbindingmaken liep hij vast

ik zet hem uit (wat niet normaal kon) en probeer het nog een keer. lukte weer niet.

toen heb ik maar besloten windows live one care te deinstaleren en op zoek te gaan naar een andere virusscaner. nou doet hij alles weer gewoon :*)

weten jullie nog een goede (en minst prijzige) virusscanner ?

groeten Tom
Ikzelf gebruik NOD32, voor 10 euro gekocht omdat ik student ben... Gebruikte altijd Norton Internet Security, maar dit was toch aardig zwaar voor een laptop :P NOD32 is een iets lichtere versie

Verwijderd

Niet zo gratis: Kaspersky, NOD32
gratis: AVG, Avast, AntiVir

Heel persoonlijk verder...

Het zijn er nogal wat: http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 19:46 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat je ook kan doen is Beveiliging & Virussen doornemen en dan kwam je vanzelf hier terecht: [Virusscanners] Discussietopic deel 3

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1