DVD omzetten naar PSP (MP4)

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 20:49
Ik zou maar al te graag willen weten hoe ik een dvd film omzet naar mp4 formaat, en dat verkleind krijg.

Het is mij gelukt om films om te zetten en op mijn psp te krijgen, maar een aflvering Friends is al snel 250 mb en bevat geen ondertiteling. Ik heb met DVD Shrink al wat geluidssporen eraf gehaald, maar toch blijft de film erg groot en er zit geen ondertiteling bij.

Mijn vraag is dus;

1. Hoe krijg ik de film kleiner
2. Hoe kan ik de NL Ondertiteling eronder krijgen?

Verwijderd

gebruik dvdfab platinum,dat doe ik ook voor mijn psp.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt de film een stuk resizen of een lagere bitrate nemen. Dit kun je bijvoorbeeld doen met SUPER. Ondertitelingen op een speler die geen .srt's ondersteund kun je bijvoorbeeld krijgen door VirtualDub te gebruiken met een speciaal filter.
Over deze programma'tjes en features heb ik een tutorial geschreven, misschien heb je er wat aan:
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Edit: SUPER heeft ook een speciaal PSP profiel die je kunt gebruiken, zodat ie automatisch de juiste instellingen voor de PSP pakt :)

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 25-02-2007 11:18 ]

• maarud
Mooie tut! Alleen ivm met de ondertiteling heb ik een vraagje, ik heb alleen .ifo,, .bup en .vobjes in mijn mappen staan, dus waar haal ik de ondertiteling vandaan?

• RoD
  • Niet online

RoD

Oh ik dacht dat je je videofile al met ondertitelingen had. Als je een DVD ript kun je met sommige programma's ondertitelingen meerippen. Welk programma daar het beste voor is weet ik niet, maar met Google of de search zou je een heel eind moeten kunnen komen. Nadat je de ondertitelingen en videofiles hebt kun je doen wat ik hierboven beschreef.

• maarud
hartstikke bedankt! Alleen de file is nu 700 mb :P dus ik moet ff kijken hoe ik dat verkleind krijg :(
En dit is nog maar 1 aflevering ......

Ik zal eens even verder kijken

wtf er staat 700 bytes

Oeeeh misschien wordt hij dan toch nog wel vet klein :)

[ Voor 19% gewijzigd door maarud op 25-02-2007 12:02 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

700 bytes lijkt me niet goed 8)7 Maar wat ik zou doen is eerst de dvd rippen naar een .avi file, ondertitelingen erin branden, en dan converteren en resizen met SUPER.

• maarud
nee, maar hij is nog bezig, hij staat nu op 10% ongeveer, en de aflvering is nog maar 1,62 Mb :D :D :D :D

Nu de ondertiteling nog, dat zal ik ff uitzoeken hoe je die kunt importeren uit een dvd....

• maarud
hmmm het groene balkje gaat nu overnieuw, maar de output-bestandsgrootte gaat niet overnieuw, zou dat dan een 2e bewerking zijn? Hij is nu 20,01 mb ongeveer, eerst 888.932 Mb (input)....
Is dit normaal dat dat zo uberlang duurt of gaat er iets mis?

whoops new message ipv edit, sorry

ik heb trouwens als output codec DivX gedaan, en als container Sony - PSP. Zou dat werken? Of is een andere codec sneller? Dit duurt echt vet lang namelijk....

hmm DivX is echt superlelijk, en bij H.xxx-codec wordt het bestand heel groot. Is er geen gulden middenweg? Klein bestand, goeie kwaliteit?

[ Voor 42% gewijzigd door maarud op 25-02-2007 16:57 . Reden: per ongeluk nieuw bericht ]

Pagina: 1