Brand probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Hallo iedereen,

Ik heb een groot probleem. Ik heb zo'n 600 dvd's in de kast staan, allemaal gebrand met mijn brander, een Pioneer. Nog nooit problemen mee gehad.

Laatst weer een lading dvd's besteld, de Arita 16x DVD+R. Ook nog nooit problemen mee gehad.

Als ik nu een DVD ga branden, met Nero (6 denk ik, nog nooit problemen mee gehad), krijg ik geen foutmelding. Alleen in mijn dvd speler (nog nooit problemen mee gehad) pakt hij hem niet, hij blijft zeg maar laden. Ook de computer pakt hem niet meer als hij gebrand is.

DVD brander kapot? Wat kan ik er misschien toch aan doen? Ik heb nu al zoveel dvd's verpest :-/

Hartstikke bedankt voor jullie hulp.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Branders kunnen "verslijten" over tijd. En ik denk dat het best mogelijk is dat dit gebeurt is :)

Aangezien het altijd heeft gewerkt en er blijkbaar niets is verandert...zal het hardwarematig moeten zijn!

There is no place like ::1

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Doen de oude DVD's het wel? Heb je iets aan de instellingen van NERO veranderd? Heb je met een andere brander getest of het daarmee wél goed gaat?

ARME AOW’er

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Andere merken dvd's proberen, meerdere merken graag.

Leren hoe je een dvd kunt testen na het branden, dat je nooit problemen hebt gehad geloof ik niet, test maar een aantal oude dvd's, dan je zul je slechte zien.

• Mosselmaniac
Hoe bedoel je? als ik nu een dvd in de kast in m'n dvdspeler stop, dan doet hij het hoor?

geen instellingen veranderd in Nero, maar waar aan welke zou het kunnen liggen?

deze dvd's zijn in principe wel dezelfde als die ik eerst had hoor. Ook zijn er enkele WEL gelukt. Dat is dus het gekke. Als het aan de dvd's ligt, mooi kut, zit ik met 400 van die dingen. Als het aan de dvdspeler ligt (waar het dus niet aan ligt, want hijspeelt wel al het andere)... is het minder kut maar dat is dus niet zo.

Als het aan m'n brander ligt, wel kut, vet veel doekoes. bah

tips?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Op de laagste snelheid branden proberen misschien? In principe dezelfde DVD's of exact dezelfde DVD's?

Branders kosten niet echt veel dus is het leed te overzien.

ARME AOW’er

• spacemouse
Is mij ook al eens overkomen. Het koste heel veel moeite om de DVD herkend te krijgen, Nero had vaak de neiging om te melden dat er een DVD geplaatst moest worden, terwijl die gewoon in de brander zat. Na herhaaldelijk de lade van de DVD-speler open en dicht te doen werd dan uiteindelijk de DVD wel "gezien". Dacht eerst dat het ook aan mijn brander lag, maar nadat de partij DVD's op was, heb ik nadien dit probleem (nog steeds hetzelfde merk DVD's) niet meer gehad.

• Mosselmaniac
Guardian Angel schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:29:
Op de laagste snelheid branden proberen misschien? In principe dezelfde DVD's of exact dezelfde DVD's?

Branders kosten niet echt veel dus is het leed te overzien.
Ben er nu mee bezig, + verifieren van de data zeg maar.

Niet exact dezelfde, ik bestel altijd bij opus (ken je misschien wel), en daar wisselt het nog wel eens, welke je krijgt. maar wel hetzelfde merk altijd + dezelfde snelheid, alleen labeltje is anders.... bah.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mosselmaniac schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:17:
...

Als het aan m'n brander ligt, wel kut, vet veel doekoes. bah

tips?
Denk dat een nieuw DVD brandertje minder kost dan die hoeveelheid DVD's die je hebt binnen laten komen...
Bijvoorbeeld een Nec ND 7170, die zijn al voor 25 a 30 euro te krijgen...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:)
Dus misschien niet geschikt voor jouw brander. Kijk eens naar een firmware-flash voor je brander. Misschien dat dit je probleem verhelpt.

ARME AOW’er

• Mosselmaniac
Shit shit shit

Het is zover, ik ging met nero verifyien, dat kan als je gebrand hebt:

Pioneer DVD-RW DVR-106D
Read errors from sector 2005504 to 2005505

geeft hij aan, en daarna nog 3 van die errors.... Toen heb ik hem maar afgebroken.

Shit!HIj was op 89% van het verifieren, daarna stopt hij dus.

Wat nu? Hij's echt kapot? |:(

• Mosselmaniac
Ligt dit nou aan de brander, of aan de dvd zelf....

Hoe kan dit nou, verdomme van de week nog puk van de petteflet :? gebrand, daar was nix mee mis 8)7

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Editknopje gebruiken graag.

Tja, als een auto niet rijdt is of de motor kapot, de accu leeg of geen bezine... enz. enz.

Probeer eens nog een ander merk DVD.

ARME AOW’er

• Mosselmaniac
Ok ga ik doen, maar die puk vd petteflat waa rik het over had, was wel DIT merk dvd, uit dezelfde pack van 50 zeg maar.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Tja, die PUK hè. :)

Je kunt ook een slechte partij DVD's hebben.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:08
Toevallig speakers in de buurt van je pc staan, en luister je tijdens t branden muziek?
Ik heb t dan met name over de trillingen die bass veroorzaakt. 8)

oisd.nl

Pagina: 1