Toon posts:

ander koeler voor een x1950xt

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben op zoek naar een goede (vervangende) koeler voor mijn sapphire X1950XT.
Dat ding wordt zeer heet en de fan blaast redelijk hard als je wat vermogen vraagt.

ik heb nog geen juiste oplossing kunnen vinden.
een zalman koeler zal het niet worden aangezien het wel handig is dat de warme lucht direct je kast uit geblazen wordt zoals bij de stock koeler.

iemand een idee/oplossing?

Verwijderd

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=90
Hoe moeilijk kan zoeken zijn? Had een klein beetje rondgekeken hier en je was dit ongetwijfeld tegengekomen... :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Wildfire

Joy to the world!

Of een Zalman VF900Cu (zit op m'n Sapphire X1950XTX). Werkt heerlijk :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:37:
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=90
Hoe moeilijk kan zoeken zijn? Had een klein beetje rondgekeken hier en je was dit ongetwijfeld tegengekomen... :)
Wildfire schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:19:
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:32:
hallo,

ik ben op zoek naar een goede (vervangende) koeler voor mijn sapphire X1950XT.
Dat ding wordt zeer heet en de fan blaast redelijk hard als je wat vermogen vraagt.

ik heb nog geen juiste oplossing kunnen vinden.
een zalman koeler zal het niet worden aangezien het wel handig is dat de warme lucht direct je kast uit geblazen wordt zoals bij de stock koeler.

iemand een idee/oplossing?
De ts zoek dus een koeler die luch uit de kast blaast, wat de zalman en de arctic dus niet doen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bassie_ schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:33:
[...]

[...]

[...]

De ts zoek dus een koeler die luch uit de kast blaast, wat de zalman en de arctic dus niet doen.
Er is niet echt veel toegevoegde waarde aan een fan die de boel naar buiten afvoert. Kasttemperatuur wordt er hooguit marginaal door beïnvloed.

Verwijderd

ik heb een VF900-Cu op een overgeclockte 7950GT en de temps in de kast worden er niet door beinvloedt -_-

en bij de weg, een deel van de lucht wordt bij mij wel degelijk naar buiten gevoerd... de lucht die tussen de vinnen wordt gevoerd aan de kant van 't linker paneel gaat naar buiten via een stuk geperforeerd metaal in 't paneel.

dus ja, echt veel maakt 't niet uit en de VF900 doet 't gewoon lekker. alles in mijn kast blijft gewoon koel dus 't zal allemaal wel meevallen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
die koelers had ik zelf ookal gezien.
maar wil dus een oplossing zoals de stockkoeler maar dan 1 die beter is.
m'n videochip wordt met gemak 90 graden in stress.
dat moet omlaag :)

ik zat eventuell te denken aan een waterjkoel oplossing , maar dat gaat aardig wat centjes kosten ben ik bang voor:(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 09:51:
die koelers had ik zelf ookal gezien.
maar wil dus een oplossing zoals de stockkoeler maar dan 1 die beter is.
m'n videochip wordt met gemak 90 graden in stress.
dat moet omlaag :)

ik zat eventuell te denken aan een waterjkoel oplossing , maar dat gaat aardig wat centjes kosten ben ik bang voor:(
Mijn X1950XTX werd met gemak zo'n 35 graden koeler door de VF900Cu. Daar heb je dus echt geen waterkoeling ofzo voor nodig.

• Tailgunner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2025
Zowel de Zalman als de X2 hebben hetzelfde minpunt, beide recirculeren de lucht in de kast. Hoewel dit maar marginaal is wordt het bij een tweede GPU wel een dingetje om rekening mee te houden.

De AcceleroX2 werkt prima op de X19XX! Ik heb er eentje op een X1900XT geplakt en de GPU bleef lekker koel, onder 80' bij enige OC en lekker stil.

Later heb ik er een X1950CF (XTX) bijgeplaatst. Hierop heb ik ook de X2 geplakt (de fan aansluiting moest ff ge-McGyvert worden), welke op zich prima werkt en stil is.

Alleen wordt de combi in CrossFire errug warm en loopt de temperatuur in de kast hoog op, CPU 50+ stressed en MoBo 50-.

> Update:
Probleem opgelost! De AC Freezer 64 Pro had moeite met het te koelen thermisch vermogen. Na het plaatsen van een TT BigTyp120 waren alle problemen opgelost!! Het kastje loopt nu heerlijk stil en alles blijft lekker koel. Sressed: MOBO 38' CPU 45'

[ Voor 17% gewijzigd door Tailgunner op 02-03-2007 08:41 ]

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
heb ook een x1950xtx van club 3d laatst ook spontane reboot gehad omdat mn kaart te warm was :P

( was ook op een lanparty)

maar goed denk dat ik voor in mn kast nog paar grote koelers zet ( die wel stil zijn)

heb een coolermaster cmstacker :D

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 16:31

TheTeek

TheTeek

He marx..., ken ik jou niet ergens van..;)

Maar ben zelf ook opzoek naar een beter alternatief, nu is de X1950XTX koeler voor mij een aantrekkelijke koeler (mooi design en efficient), maar die is niet los te koop, alleen die lelijke Arctic cooling X2 koeler.

Overigens is deze koeler, De S2 van hetzelfde merk:
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=125
ook een optie, al zou deze alleen geschikt zijn tot de X1650XT, maar met een extra fan moet het toch wel lukken?!

Of deze thermalright
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JZZ%2360
Helaas zijn dit geen oplossingen die de warme lucht naar buiten blazen.

Weet niet of er iemand anders is met een briljant idee, een Zalman oplossing is misschien ook nog het proberen waard, maar een uitvoer naar buiten zou de allermooiste oplossing zijn.
Mijn x1950XT standaard koeler is gewoon bagger maakt veel herrie en wordt ook veel te warm.
De koeler van een HIS kaart is overigens ook heel erg goed, maar ook die koeler is niet los te koop...AAARRGGGHHHHH....:)

No one knows what TheTeek is

Verwijderd

maybe zit hier wat voor je bij: http://www.thermaltake.com/product/Cooler/TMG/vgacooler.asp
deze coolers blazen de warme lucht wel naar buiten

ik zoek zelf ook nog een cooler voor mijn x1800xt(stressed rond de 80 graden)
en ik zit te denken aan 1 van deze coolers desnoods de watercooling versie.

edit: typo

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Hoi Winner, ziet er niet verkeerd uit, echter ben ik niet zo'n fan van thermaltake, ik heb al een vraag (aanbod) geplaatst voor een X1950XTX koeler, hoop dat dit wat opleverd.
Anders zet ik m'n zalman fatality (CF-900 gebasseerd model) koeler wel op deze kaart, die heb ik nu op een X850XT PE zitten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheTeek schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:19:Of deze thermalright
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JZZ%2360
Helaas zijn dit geen oplossingen die de warme lucht naar buiten blazen.
*O* Deze moet je gewoon hebben : Als je hem zodanig monteert dat die op de achterkant van je kaart zit dan ook nog eens let's say een leuk 92 mm. Papstje erop zet en die alles laat wegzuigen dan kan je de Fan achterin je kast al die lucht weer wegblazen en eventueel je voeding of een of andere fan die je toevallig bovenin je kast hebt :)

* nero355 happy 1900XTX+HR-03 owner enzo :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Zitten hier ook koelblokjes voor je geheugen bij?
vind dit inderdaad ook een heel goed alternatief, ga eerst m'n Zalman koeler van m'n x850 gebruiken op deze kaart, eens zien wat voor winst dit geeft en anders ga ik voor de HR-03!
bedankt voor je bevindingen, want de koeler onderste boven monteren is zeker een optie!!
De airflow in mijn kast helpt zeker mee bij de koeling als ik hem jou beschreven manier plaats...

Nu alleen nog hopen dat ze weer beschikbaar komen!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheTeek schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:09:
Zitten hier ook koelblokjes voor je geheugen bij?
vind dit inderdaad ook een heel goed alternatief, ga eerst m'n Zalman koeler van m'n x850 gebruiken op deze kaart, eens zien wat voor winst dit geeft en anders ga ik voor de HR-03!
bedankt voor je bevindingen, want de koeler onderste boven monteren is zeker een optie!!
De airflow in mijn kast helpt zeker mee bij de koeling als ik hem jou beschreven manier plaats...

Nu alleen nog hopen dat ze weer beschikbaar komen!
Ziehier mijn Case met nu nog te weinig ThermalRight dingen erin :+
De chipset moet er nog aan geloven en ik wil nog wat dingetjes veranderen aan mijn Fan opstelling, maar dat is weer een ander verhaal ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Ziet er wel goed uit hoor, denk dat ik (ooit) wel voor deze koeler ga, maar eerst m'n zalman fatality koeler eens proberen, de standaard koeler van nu maakt gewoon teveel herrie.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wildfire schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:19:
Voor mij ter lering (voor jullie ter vermaak?): De standaard koeler is een blok van ong 20x10 cm. Deze Zalman is een blok van nog geen 10x10 cm. Raakt (en dus koelt) de Zalman dan alle onderdelen van de kaart die gekoeld moeten worden? Of heb je daar nog aanvullende koelelementen voor nodig?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:46:
[...]

Voor mij ter lering (voor jullie ter vermaak?): De standaard koeler is een blok van ong 20x10 cm. Deze Zalman is een blok van nog geen 10x10 cm. Raakt (en dus koelt) de Zalman dan alle onderdelen van de kaart die gekoeld moeten worden? Of heb je daar nog aanvullende koelelementen voor nodig?
De standaardkoeler maakt alleen contact met de core en de geheugenchips, meer niet.

De VF900Cu gaat op je GPU en je kunt dan nog goede heatsinkjes plaatsen op de geheugenchips.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heatsinkjes als deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/120x120/i/i-zz01.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-08-2007 15:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Die zijn meegeleverd, maar het staat je natuurlijk vrij om er zelf iets beters op te doen. Koperen heatsinkjes ofzo, bij voorkeur met Arctic Silver Thermal Adhesive (of iets gelijkaardigs).

Pagina: 1