Beste Mensen,
Mijn WD Caviar 250Gb wordt niet herkend door Windows XP SP2
Ik heb gisteren mijn systeem geupgrade naar het volgende:
ASUS P5B Deluxe
Intel Core 2 Duo 6600
2x Seagate Barracuda 320Gb (Raid 0 op ICH8R)
ASUS 8800GTS
Oud:
Lite-on DVD speler
Lite-On CD RW
WD Caviar 250GB (twee partities, op partitie 1 staat nog windows XP Prof)
Ik heb een schone installatie gedaan van Windows XP Prof. op de Raid 0. Vervolgens geupgrade naar SP2. Nu probeer ik mijn oude bestanden van de WD Caviar over te zetten op de Seagate HDD's.
Ik heb het volgende ondernomen:
- HDD WD in een externe USB 2.0 casing gestopt.
- Aangesloten op USB 2.0 en USB 1.0. Beide werken zo traag als dikke stront en na 10 minuten loopt de hele handel vast. Als ik de hardware veilig verwijder en vervolgens weer aansluit hoor ik wel de USB "Pling" maar zie ik geen WD HDD in Explorer.
Vervolgens:
- HDD WD aangesloten als Single/master/cableSelect op PRI (en de enige) Ide (Jmicron). En natuurlijk bijbehorende Jumper instelling gechecked.
- In de bios JMicron controller op IDE gezet
- BIOS herkent WD HDD
- Jmicron controller laat na de POST zien dat hij de WD herkent als NON-Raid
- Windows laat WD niet zien in explorer maar staat wel in HDD lijst als zijnde SCSI HDD. Functioneert volgens windows goed.
- Jmicron.com geeft inderdaad aan dat alle apparaten aangesloten achter Jmicron controller gezien worden als SCSI apparaat.
- MAAAAR de schijf is niet benaderbaar in explorer
De vraag:
- Heeft iemand enig idee hoe ik deze HDD benaderbaar kan maken voor mijn huidige systeem zodat ik i.e.g. de oude bestanden kan overzetten?
Alvast bedankt,
Grtz Michiel
Mijn WD Caviar 250Gb wordt niet herkend door Windows XP SP2
Ik heb gisteren mijn systeem geupgrade naar het volgende:
ASUS P5B Deluxe
Intel Core 2 Duo 6600
2x Seagate Barracuda 320Gb (Raid 0 op ICH8R)
ASUS 8800GTS
Oud:
Lite-on DVD speler
Lite-On CD RW
WD Caviar 250GB (twee partities, op partitie 1 staat nog windows XP Prof)
Ik heb een schone installatie gedaan van Windows XP Prof. op de Raid 0. Vervolgens geupgrade naar SP2. Nu probeer ik mijn oude bestanden van de WD Caviar over te zetten op de Seagate HDD's.
Ik heb het volgende ondernomen:
- HDD WD in een externe USB 2.0 casing gestopt.
- Aangesloten op USB 2.0 en USB 1.0. Beide werken zo traag als dikke stront en na 10 minuten loopt de hele handel vast. Als ik de hardware veilig verwijder en vervolgens weer aansluit hoor ik wel de USB "Pling" maar zie ik geen WD HDD in Explorer.
Vervolgens:
- HDD WD aangesloten als Single/master/cableSelect op PRI (en de enige) Ide (Jmicron). En natuurlijk bijbehorende Jumper instelling gechecked.
- In de bios JMicron controller op IDE gezet
- BIOS herkent WD HDD
- Jmicron controller laat na de POST zien dat hij de WD herkent als NON-Raid
- Windows laat WD niet zien in explorer maar staat wel in HDD lijst als zijnde SCSI HDD. Functioneert volgens windows goed.
- Jmicron.com geeft inderdaad aan dat alle apparaten aangesloten achter Jmicron controller gezien worden als SCSI apparaat.
- MAAAAR de schijf is niet benaderbaar in explorer
De vraag:
- Heeft iemand enig idee hoe ik deze HDD benaderbaar kan maken voor mijn huidige systeem zodat ik i.e.g. de oude bestanden kan overzetten?
Alvast bedankt,
Grtz Michiel