Toon posts:

onbekende netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb de faq helemaal doorgespitst, en google is me zat ondertussen. Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen.

Gisteren is Vista gecrashed en wilde ook niet mee opstarten zonder blue screen (zelfs niet in safe mode). Dus toen maar windows xp professional opnieuw geinstalleerd(ik bezit de windows vista dvd niet op dit moment). Toen begon alle ellende; een stroom aan allerlei errors van verkeerde boot.ini en schijfleesfouten. Windows toch nog op een nieuwe partitie weten te installeren. Echter, er zijn geen PCI bus drivers, geen Netwerkdrivers, geen geluidsapparaten, zo'n beetje alles hangt met een draadje aan elkaar.

Waaronder dus ook internet. Ik wil graag aan netwerk adapter drivers komen, maar ik kan niet eens opzoeken -welke- netwerkadapter ik heb (windows apparaatbeheer geeft onbekend) Als ik alleen internet aan de praat kan krijgen dan kan ik vanuit daar verder de komende paar dagen. Wat kan ik in hemelsnaam doen?

Sorry voor zo'n lang verhaal :X

Gabriel.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06

-ET-

Phone Home

is het een onboard netwerk kaart. Dan kan je aan de hand van je merk en type moederbord achterhalen welke chip erop zit en de betreffende drivers downloaden

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Everest Ultimate even downloaden, die ziet welke spullen in je doos zitten

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

PC opentrekken en de specs van je moederbord geven (als het onboard is) of kijken welke chip er op je NIC zit.

Dat is toch de logica zelf... niet ? :?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
Device manager, properties van de onbekende kaart opvragen, dan tabblad details zie je een device_instance_id. Als je dat aan google voert kom je waarschijnlijk er wel achter wat voor kaart het is.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zo ver!

Ik heb je advies opgevolgd, Sloompie, maar het tabblad details bestaat niet.. Er is niks bekend van de netwerkadapter. Ik snap niet hoe dit kan...hoort windows xp het gewoon te herkennen bij een installatie? Waarom moet ik nu zelf bijna alle drivers downloaden? Ook geeft windows aan dat mijn harde schijf nu (maar) 127 GB groot is, terwijl het 250GB hoort te zijn :S
Dit gaat echt m'n pet te boven!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Zoals al een paar mensen hebben aangegeven: je kunt op de netwerkkaart zelf gewoon kijken wat voor type het is. Kast open, kaart eruit, even kijken, kaart erin, kast dicht. Kwestie van nog geen 5 minuten werk. :)

De 127 GB-limiet wordt veroorzaakt doordat je waarschijnlijk SP2 nog niet hebt geinstalleerd ofzoiets. Correct me if I'm wrong, want de details ken ik niet... Zie ook: OM FAQ / Beleid. Daar staat het netjes uitgelegd. Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 24-02-2007 05:03 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met iedereen boven me : kijk gewoon op de NIC zelf, das echt snel genoeg.
Wat betreft de 127 GB limiet : dat komt, zoals Bergen als vermoedt, doordat je geen Service Pack geïnstalleerd hebt. Vanaf SP1 worden grotere schijven ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb op aanraden van veel van jullie toch de kast opengemaakt en op de NIC gekeken en zo mijn netwerkadapter achterhaald en de betreffende drivers weten te installeren. Internet werkt weer! Er is nog zo veel te doen, maar ik kom er wel. Wat dat betreft kan dit topic afgesloten worden maar ik heb nog een klein vraagje; ondersteund windows Vista de grotere schijf ook?

In ieder geval bedankt! _/-\o_

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, Vista ondersteunt out of the box grote schijven. Als MS dit niet had gedaan, hadden ze nu een heel groot probleem. Computers worden steeds vaker met 160 of grotere schijven geleverd, laptops komen ook al aardig in de buurt met 120 GB.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ook Windows Vista geeft een schijf van 127GB aan. BIOS herkent wel een schijf van 250GB. Partitieprogramma? Verlies ik daardoor niet nogmaals alles?
Sorry dat ik deze vragen stel in het netwerken-forum.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista heeft daarentegen wel een uitstekende Disk Management Tool waarbij keurig 104,84 GB unallocated space op de C: schijf stond. Probleem opgelost!

Dank en op slot d:)b

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mooi dat alles weer werkt ;)
Volgende keer even een nieuw topic starten over een volgend probleem als dat niets met het huidige subforum te maken heeft (die harde schijf vraag hoort niet echt in Netwerken thuis ;) ).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1