Gewoon v1. Draait al sinds de eerste beta en daarna de OEM en eigenlijk altijd probleemloos.
Ahh ja.. Ik had dat ook zo nu en dan op v1. Eigenlijk nooit kunnen vinden wat het hele probleem was, maar ik vermoed dat het gewoon de DE service is die op volle toeren staat te draaien, of de systeem disk zelf die druk bezig is. Maar zeker weten doe ik het ook helaas niet.Ferret schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 08:17:
Gewoon v1. Draait al sinds de eerste beta en daarna de OEM en eigenlijk altijd probleemloos.
Vail is trouwens retesnel! Zeker met een systeem schijf (die bij mij RAID1 is) uit de pool verwijderd is. Het verschil is duidelijk merkbaar.
Misschien zou je die eens moeten proberen, Ferret?
Kon ik het maar proberen maar ik heb helaas geen testsysteem tot m'n beschikking en ik ben een leek op 'virtueel' gebied (laat staan dat ik er de tijd voor heb).babyxl schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:43:
[...]
Ahh ja.. Ik had dat ook zo nu en dan op v1. Eigenlijk nooit kunnen vinden wat het hele probleem was, maar ik vermoed dat het gewoon de DE service is die op volle toeren staat te draaien, of de systeem disk zelf die druk bezig is. Maar zeker weten doe ik het ook helaas niet.
Vail is trouwens retesnel! Zeker met een systeem schijf (die bij mij RAID1 is) uit de pool verwijderd is. Het verschil is duidelijk merkbaar.
Misschien zou je die eens moeten proberen, Ferret?
Overigens is het nog steeds drama hier; kan niks kopieeren want alles stopt na 10 seconden.
Ik ga eerst maar eens genieten van een korte vakantie en daarna zie ik wel weer
hey,
gebruik een appart domeinnaam voor m'n homeserver (Gewoon via mijndomein) maar nu krijg ik constant van die kl*te 'Certificate Error' meldingen, iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen, zonder dat ik een certificaat moet gaan kopen?
gebruik een appart domeinnaam voor m'n homeserver (Gewoon via mijndomein) maar nu krijg ik constant van die kl*te 'Certificate Error' meldingen, iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen, zonder dat ik een certificaat moet gaan kopen?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Heb met succes "Vail" geinstalleerd op VMWare Server 2.In tegenstelling tot WHS v1.krijg ik remote access niet aan de praat.Heb in VMW server de instelling bridged gebruikt.Heb dezelfde instellingen in mijn router gebruikt als in versie 1,waarbij Remote Acces wel werkt.natuurlijk met het IP adres van "Vail".Werken doet het echter niet.Geeft aan dat router niet werkt.Omdat ik nog niet zo bekend met virtualisatie zie ik misschien wat over het hoofd.Bij de setup van "Vail" heb ik niets aan instellingen veranderd.Iemand een idee?
Have fun mate!Ferret schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:59:
Ik ga eerst maar eens genieten van een korte vakantie en daarna zie ik wel weer
Ik ben bang dat je die gewoon zal moeten kopen... Wat je ook dan doen is ipv direct op je eigen domein draaien, een forward scriptje maken naar een homeserver.com domein (waar je je whs op laat draaien).Toppe schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:14:
hey,
EDIT: Wat je evt. ook gewoon kan die is het ongelidge domein gewoon 'importeren' (zeg ik dat goed?). Bij Firefox weet ik als je dat een een exception importeert dat je er daarna geen last meer van hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door Cybergamer op 24-05-2010 17:00 ]
Heb je wel gewoon internet verbinding met Vail?Wouter02 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:38:
Heb met succes "Vail" geinstalleerd op VMWare Server 2.In tegenstelling tot WHS v1.krijg ik remote access niet aan de praat.Heb in VMW server de instelling bridged gebruikt.Heb dezelfde instellingen in mijn router gebruikt als in versie 1,waarbij Remote Acces wel werkt.natuurlijk met het IP adres van "Vail".Werken doet het echter niet.Geeft aan dat router niet werkt.Omdat ik nog niet zo bekend met virtualisatie zie ik misschien wat over het hoofd.Bij de setup van "Vail" heb ik niets aan instellingen veranderd.Iemand een idee?
Nja, zal wel. Irriteer me er niet echt aan, maar is toch vervelend. Ga eerst eens opzoek naar wat andere mailserver software. Zoek iets wat qua instellingen niet al te is (ala hmailserver) maar wat wel een ingeboude webmail heeft, dit mis ik echt bij hmailserver, heb het wel los draaien (RoundCube) daar ben ik alleen totaal NIET te vreden over...babyxl schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:40:
[...]
Ik ben bang dat je die gewoon zal moeten kopen... Wat je ook dan doen is ipv direct op je eigen domein draaien, een forward scriptje maken naar een homeserver.com domein (waar je je whs op laat draaien).
EDIT: Wat je evt. ook gewoon kan die is het ongelidge domein gewoon 'importeren' (zeg ik dat goed?). Bij Firefox weet ik als je dat een een exception importeert dat je er daarna geen last meer van hebt.
Ja,internetverbinding is in orde.babyxl schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:00:
[...]
Heb je wel gewoon internet verbinding met Vail?
Iemand enig idee: ik wil de folder webmail verwijderen, krijg alleen constant access denied, heeft iemand enig idee hoe ik deze map wel kan verwijderen? Ook als ik er naar toe blader krijg ik geen resultaten, hij heeft het over een bestand dat ingebruik is... Best irritant, want m'n webmail hoort daar te staan!!
[ Voor 190% gewijzigd door Toppe op 24-05-2010 19:10 ]
Eh....wrom draai je je webmail niet gewoon (gratis) bij Google Apps of bij Hotmail (ja..dat laatste kan ook). gewoon op gmail of hotmail inloggen met je 'eigen' domein dus user@domeinnaam.nl en dan je mail ontvangen.Toppe schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:29:
[...]
Nja, zal wel. Irriteer me er niet echt aan, maar is toch vervelend. Ga eerst eens opzoek naar wat andere mailserver software. Zoek iets wat qua instellingen niet al te is (ala hmailserver) maar wat wel een ingeboude webmail heeft, dit mis ik echt bij hmailserver, heb het wel los draaien (RoundCube) daar ben ik alleen totaal NIET te vreden over...
Niets geen gekloot meer met mailservers draaien op je whs..hehe..
Hoe doe je dat dan? Als ik me wil registreren bij Windows Live ID krijg ik de volgende melding als ik aanklik: gebruik uw eigen e-mail adres: Als u uw eigen e-mailadres gebruikt, kunt u onze e-mailservice niet gebruiken. Met een e-mailadres van Windows Live heeft u toegang tot alle services van Windows Live ID.TheVMaster schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:38:
[...]
Eh....wrom draai je je webmail niet gewoon (gratis) bij Google Apps of bij Hotmail (ja..dat laatste kan ook). gewoon op gmail of hotmail inloggen met je 'eigen' domein dus user@domeinnaam.nl en dan je mail ontvangen.
Niets geen gekloot meer met mailservers draaien op je whs..hehe..
http://domains.live.compeeter94 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:05:
[...]
Hoe doe je dat dan? Als ik me wil registreren bij Windows Live ID krijg ik de volgende melding als ik aanklik: gebruik uw eigen e-mail adres: Als u uw eigen e-mailadres gebruikt, kunt u onze e-mailservice niet gebruiken. Met een e-mailadres van Windows Live heeft u toegang tot alle services van Windows Live ID.
Bedankt! Werkt super!
Zat eens te kijken naar de Exchange mogelijkheden op mijn Homeserver SP2. Maar dat liep uit op een groot drama. Ik had de Exchange 2007 SP1 package gedownload en alle stappen gevolgd, totdat de installer diverse fouten aangaaf. Toen heb ik mijn server tot Domain Controller omgezet aan de hand van dit topic: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?p=1488666. Maar door die stappen raakte veel server onderdelen van slag en kon ik niet meer op de Remote Access komen. Toen heb ik dit linkje maar gevolgd: Procedure: Active Directory verwijderen met het hulpprogramma Dcpromo in Windows 2000. En dat was de druppel. De server is zo goed als onbereikbaar, alleen via de administrator account kan ik nog bij de data (via extern bureaublad en shared folders on server alles behalve de Users folder). De Server Console werkt niet meer en alle gebruikers zijn hun account kwijt. Hebben jullie een ideetje om dit nog te repareren? Ben bang dat het ophoud, (en een reïnstall noodzakelijk is) maar misschien is er nog hoop om de server weer up and running te krijgen...
hehe,
Wil echt niet via live.com gaan werken of wat dan ook. Ik werk lekker via mijn eigen mailserver omdat ik ook m'n telefoon, laptop etc er op heb zitten. Zal via dat live.com vast werken, alleen ben ik nu al niet tevreden.
Wil juist uitbreiden, calanders sync'n en ook contacten. Zag ik Windows Phone wel een mogelijkheid voor een online adressboek, alleen kan ik er niet achterkomen hoe je dit activeert op server 2003
Wil echt niet via live.com gaan werken of wat dan ook. Ik werk lekker via mijn eigen mailserver omdat ik ook m'n telefoon, laptop etc er op heb zitten. Zal via dat live.com vast werken, alleen ben ik nu al niet tevreden.
Wil juist uitbreiden, calanders sync'n en ook contacten. Zag ik Windows Phone wel een mogelijkheid voor een online adressboek, alleen kan ik er niet achterkomen hoe je dit activeert op server 2003
Toppe schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:40:
hehe,
Wat bedoel je trouwens met omdat ik ook m'n laptop erop heb zitten??
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 24-05-2010 22:47 ]
@ Peeter94:
Niet slim.. Als je WHS om wil zetten naar een AD server dan moet je even kijken in de Wiki van WeGotServed. Verschillende mensen is het gelukt om AD te draaien op hun WHS (Including me).
Maar om daar dan meteen Exchange op te plempen? Nee dank je... Beste wat je kan doen is een VMWare server opzetten op je WHS en daar Exchange te draaien.
Ik hou het wel bij Custom Domains.. tis net wat Vmaster al zei: Binnenkort kun je ook prima syncen met Windows Live/Hotmail. Ik wacht dat eerst ff af.
Heb je al eens gekeken naar alternatieven zoals Smartermail en Axigen? Van Axigen staat ook een howto in de Wiki van WeGotServed (die door mij geschreven is). Die kun je prima installen op WHS zonder AD. Het is ook nog eens een stuk makkelijker dan Exchange instellen.
Niet slim.. Als je WHS om wil zetten naar een AD server dan moet je even kijken in de Wiki van WeGotServed. Verschillende mensen is het gelukt om AD te draaien op hun WHS (Including me).
Maar om daar dan meteen Exchange op te plempen? Nee dank je... Beste wat je kan doen is een VMWare server opzetten op je WHS en daar Exchange te draaien.
Ik hou het wel bij Custom Domains.. tis net wat Vmaster al zei: Binnenkort kun je ook prima syncen met Windows Live/Hotmail. Ik wacht dat eerst ff af.
Heb je al eens gekeken naar alternatieven zoals Smartermail en Axigen? Van Axigen staat ook een howto in de Wiki van WeGotServed (die door mij geschreven is). Die kun je prima installen op WHS zonder AD. Het is ook nog eens een stuk makkelijker dan Exchange instellen.
ik heb Kerio Connect als mail/groupware server draaien op m'n WHS, draait perfect en kan alles aan !
En geen geklooi met Active Directory; ben wel (onder andere) sysadmin in m'n dagdagelijkse job maar heb geen zin om thuis ook nog eens hetzelfde te doen
En geen geklooi met Active Directory; ben wel (onder andere) sysadmin in m'n dagdagelijkse job maar heb geen zin om thuis ook nog eens hetzelfde te doen
Jullie kunnen mij gierig vinden, het moet ook een beetje een hobby blijven. Ga er niet voor betalen... Zit nu via hmailserver, werkt allemaal zonder problemen, wil alleen graag opzoek naar een 'alles-in-een' programma, wat naast een mailserver ook gelijk webmail ondersteunt, zodat ik niet heel moeilijk van alles hoef te gaan instellen.
Tevens werkt hmailserver perfect, wil alleen ook makkelijk 'rules' kunnen aanmaken (van: xxx -> Folder: spam). Kan nu allemaal wel, maar niet zo makkelijk.
Misschien dat ik WebAdmin van hmailserver eens ga ontdekken...
Active Directory schijnt te werken, alleen zou ik me eens moeten gaan verdiepen wat het precies allemaal kan.
@ The VMaster: Omdat ik ook via imap m'n laptop/telefoon verbonden heb, vind het ideaal, geen gezeik of wat dan ook.
Tevens werkt hmailserver perfect, wil alleen ook makkelijk 'rules' kunnen aanmaken (van: xxx -> Folder: spam). Kan nu allemaal wel, maar niet zo makkelijk.
Active Directory schijnt te werken, alleen zou ik me eens moeten gaan verdiepen wat het precies allemaal kan.
@ The VMaster: Omdat ik ook via imap m'n laptop/telefoon verbonden heb, vind het ideaal, geen gezeik of wat dan ook.
Volgens mij kan dat via iig GMail ook. En als je nu ff wacht op de nieuwe hotmail..tja..dan heb je gewoon ActiveSync connectie. 'k weet niet of imap nog nodig is dan..maar goed.Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:54:
Jullie kunnen mij gierig vinden, het moet ook een beetje een hobby blijven. Ga er niet voor betalen... Zit nu via hmailserver, werkt allemaal zonder problemen, wil alleen graag opzoek naar een 'alles-in-een' programma, wat naast een mailserver ook gelijk webmail ondersteunt, zodat ik niet heel moeilijk van alles hoef te gaan instellen.
Ben nog steeds bezig Remote Access te krijgen met Vail geinstalleerd met VMWare Server 2.Gisteren alle instellingen opnieuw nagelopen en aangepast.Zag zowaar even de internet pagina en ingelogd.Kon echter niet in de mappen komen of PC's.Daarna is de pagina ook weer uit de lucht gegaan en geeft Vail nog steeds aan dat RA niet mogelijk is door router?Ik denk echter dat het door de standaard adapter komt die in Vail staat geinstalleerd.Kan volgens mij deze niet veranderen.Heeft iemand dat probleem ook met Vail gevirtualiseerd?
Waar kan ik me aanmelden bij GMail, zoals bij Hotmail, domains.live.com? Helaas ondersteund mijn provider (HOSTING2GO) Live Domains nietTheVMaster schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:03:
[...]
Volgens mij kan dat via iig GMail ook. En als je nu ff wacht op de nieuwe hotmail..tja..dan heb je gewoon ActiveSync connectie. 'k weet niet of imap nog nodig is dan..maar goed.
Hoezo zou je provider dat niet ondersteunen!? Kun jij je dns records aanpassen? Nee? Ik zeg domeinen verhuizen naar dns provider als TransIP ofzopeeter94 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:28:
[...]
Waar kan ik me aanmelden bij GMail, zoals bij Hotmail, domains.live.com? Helaas ondersteund mijn provider (HOSTING2GO) Live Domains nietDus helaas moet ik nu op zoek naar een GMail oplossing. (En daar heb je bijvoorbeeld geen Skydrive, terwijl ik dat wel graag wil gaan gebruiken)
Laatste keer dat ik keek koste Exchange ook geld.Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:54:
Jullie kunnen mij gierig vinden, het moet ook een beetje een hobby blijven. Ga er niet voor betalen...
Of gewoon een mailtje sturen met de vraag of ze het DNS gebeuren kunnen aanpassen of jou de optie kunnen geven zelf aanpassingen te maken.TheVMaster schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:30:
Hoezo zou je provider dat niet ondersteunen!? Kun jij je dns records aanpassen? Nee? Ik zeg domeinen verhuizen naar dns provider als TransIP ofzodan werkt het zeker...hosting kun je natuurlijk wel bij je huidige ISP laten staan...
Mijn provider heeft dat standaard ook uit staan (wat IMHO best logisch is), maar na mijn mailtje hebben ze het DNS gebeuren voor mij open gezet (met de nodige waarschuwing).
Ik moet eerlijk zeggen da tik dat vroegah ook had. Heb nu DNS gebeuren en hosting lekker gescheiden en dat bevalt me beterbabyxl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:37:
[...]
Of gewoon een mailtje sturen met de vraag of ze het DNS gebeuren kunnen aanpassen of jou de optie kunnen geven zelf aanpassingen te maken.![]()
Mijn provider heeft dat standaard ook uit staan (wat IMHO best logisch is), maar na mijn mailtje hebben ze het DNS gebeuren voor mij open gezet (met de nodige waarschuwing).
Ach...als het open staat is het een kwestie van ff wat zaakjes inregelen en domains.live.com werkt dan zo
Ik had via de DNS Beheerpagina verschillende records aangepast, (gisteren gedaan) maar vandaag werkte het nog steeds niet. Heb toen een ticket geplaatst, en ze hebben het nu correct ingesteld. Het werkt nog niet, maar kreeg reactie om 16:48. Dus denk dat het binnen een half uur doorgestuurd wordt naar de Live Domainsbabyxl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:37:
[...]
Of gewoon een mailtje sturen met de vraag of ze het DNS gebeuren kunnen aanpassen of jou de optie kunnen geven zelf aanpassingen te maken.![]()
Dat outlook live spul, zou je mij daar wat meer over kunnen vertellen? (Evt. via PM, of een topic waar dat in besproken wordt). Want ik ben daar zelf ook erg in geïnteresseerd!TheVMaster schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:51:
..al ga ik die binnenkort overzetten naar Outlook LiveYeah!
Peeter94:
DNS records veranderingen kunnen tot wel 48 uur duren voordat dat helemaal correct werkt. Tis niet iets wat met 5 min. gedaan is.
[ Voor 17% gewijzigd door Cybergamer op 25-05-2010 17:08 ]
ohw?babyxl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:07:
[...]
Dat outlook live spul, zou je mij daar wat meer over kunnen vertellen? (Evt. via PM, of een topic waar dat in besproken wordt). Want ik ben daar zelf ook erg in geïnteresseerd!
Peeter94:
DNS records veranderingen kunnen tot wel 48 uur duren voordat dat helemaal correct werkt. Tis niet iets wat met 5 min. gedaan is.
hee,
Ik gebruik nu anderhalf jaar Windows Home Server (inclusief PP3), maar ik begin nu tegen een hinderlijk probleem aan te lopen. Sommige users worden namelijk regelmatig 'locked out'. (Te vinden via Computer managment, Local Users en Groups.)
Ik ben de enige die Remote kan inloggen op de de server en verder weet ik zeker dat de desbetreffende users het juiste password invoeren. (Alles is Windows 7 hier). Nu moet ik telkens het vinkje weer uitschakelen, maar met 5 users wordt dit vrij irritant, aangezien dit elke dag moet.
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat een Account 'locked out' wordt, en hoe ik dit kan voorkomen?
Bedankt,
Ik gebruik nu anderhalf jaar Windows Home Server (inclusief PP3), maar ik begin nu tegen een hinderlijk probleem aan te lopen. Sommige users worden namelijk regelmatig 'locked out'. (Te vinden via Computer managment, Local Users en Groups.)
Ik ben de enige die Remote kan inloggen op de de server en verder weet ik zeker dat de desbetreffende users het juiste password invoeren. (Alles is Windows 7 hier). Nu moet ik telkens het vinkje weer uitschakelen, maar met 5 users wordt dit vrij irritant, aangezien dit elke dag moet.
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat een Account 'locked out' wordt, en hoe ik dit kan voorkomen?
Bedankt,
't enige wat ik me zo kan voorstellen is dat de user een verkeerd password gebruikt. Of dat het wachtwoord (lokaal en whs) niet in sync is ofzo..MaZeLe schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:58:
hee,
Bedankt,
[echteservermodus-aan]MaZeLe schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:58:
Nu moet ik telkens het vinkje weer uitschakelen, maar met 5 users wordt dit vrij irritant, aangezien dit elke dag moet.
Je kan ook je security eventlogs een keer goed nakijken op zo'n moment.
Een standaard succesvolle logon event heeft op een 2003 machine bijvoorbeeld het eventID 680 en bevat ook de source machine waarvandaan de logon is gedaan.
Een failed logon met een verkeerd wachtwoord heeft weer eventID 529 en vermeldt dezelfde zaken (workstation ID).
Een benadering van een fileshare is EventID 528 bijvoorbeeld....
Genoeg over te vinden
[echteservermodus-uit]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nou hier werkt het dus niet. Kreeg de volgende reactie van HOSTING2GO:TheVMaster schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:10:
[...]
ohw?'k moet zeggen dat binnen NL het toch redelijk binnen een paar minuten werkt..althans zolang het een .nl domein is en je de TTL beetje laag hebt staan
We hebben uitgebreid getest, maar het is niet mogelijk gebleken een domeinnaam die op onze servers gehost wordt te gaan beheren vanuit Windows Live.
De DNS verificatie (ook al is alles ingesteld zoals de site aangeeft) wordt door Microsoft niet voltooid, waardoor de maildiensten niet door Windows Live verwerkt kunnen worden.
We moeten dan ook concluderen dat Windows Live helaas geen ondersteuning biedt voor domeinnamen die op onze servers actief zijn.
Toch maar eens kijken wat Google allemaal aanbied.
Wat een prutsers! Als ze al met zo'n reactie komen zou ik maken dat ik weg kwam daarzo.
Ikzelf zit bij Antagonist, niet duur en die gasten zijn erg behulpzaam op hun forums. Reageren snel en weten waar ze het over hebben, ook als jij het niet precies weet zijn ze de beroerdste niet om je op weg te helpen.
Misschien een tip om daar naar toe te verhuizen?
Ikzelf zit bij Antagonist, niet duur en die gasten zijn erg behulpzaam op hun forums. Reageren snel en weten waar ze het over hebben, ook als jij het niet precies weet zijn ze de beroerdste niet om je op weg te helpen.
Dit staat dan in een standaard FAQ bericht, dus er zijn meer klanten die dit ook wilden. Het probleem is als ik weg ga bij hun, moet ik ook al mijn klant paketten om gaan zetten die ik bij ze heb(het handigst is dan om alles bij een hoster te hebben en niet de ene hier en andere daar). Ben nu bezig met Google Apps, een uur geleden de records omgezet naar de Google servers, maar nog steeds 'bezig met bijwerken'.babyxl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:32:
Wat een prutsers! Als ze al met zo'n reactie komen zou ik maken dat ik weg kwam daarzo.
Duurt trouwens enorm lang zeg, dat herinstalleren van de Home Server. Heb er 2x1TB SATA en 750GB usb aan hangen met allemaal >80% verbruikt aan data. Is al sinds einde van de middag bezig met de stap Installing Windows Home Server, terwijl alle schijfledjes continu branden.

Antagonist heeft ook reseller pakketten.
Ja, WHS installen kan even duren
Heeft bij mij een keer 18 uur geduurd voordat die klaar was met een herinstall...
Ja, WHS installen kan even duren
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 25-05-2010 22:06 ]
Ik heb al geprobeert te zoeken, maar echt een heel apart probleem.
Naast wat ik gewoonlijk al had (waarbij ik alle drivers ondertussen geprobeert hebt inclusief die van de CD).
Krijg ik nu net het probleem dat een bepaalde directory niet beschikbaar is.
Dit gaat om de map Alcohol Files. Ik wilde er net iets naartoe kopiëren.
Wat apart is, is dat ik wel gewoon de link naar de server kan openen op het bureaublad en dan krijg ik alsnog alle root mappen te zien. Maar als ik daar dan naar Alcohol files wil, dan begint hij te zoeken, maar kan het niet vinden. Later is de map wel weer beschikbaar.
Is er een manier om te kijken op welke schijf de bestanden staan? Wellicht dat ik daar aan kan zien of die schijf opspeelt.
Naast wat ik gewoonlijk al had (waarbij ik alle drivers ondertussen geprobeert hebt inclusief die van de CD).
Krijg ik nu net het probleem dat een bepaalde directory niet beschikbaar is.
Dit gaat om de map Alcohol Files. Ik wilde er net iets naartoe kopiëren.
Wat apart is, is dat ik wel gewoon de link naar de server kan openen op het bureaublad en dan krijg ik alsnog alle root mappen te zien. Maar als ik daar dan naar Alcohol files wil, dan begint hij te zoeken, maar kan het niet vinden. Later is de map wel weer beschikbaar.
Is er een manier om te kijken op welke schijf de bestanden staan? Wellicht dat ik daar aan kan zien of die schijf opspeelt.
peeter94 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:48:
[...]
Dit staat dan in een standaard FAQ bericht, dus er zijn meer klanten die dit ook wilden. Het probleem is als ik weg ga bij hun, moet ik ook al mijn klant paketten om gaan zetten die ik bij ze heb(het handigst is dan om alles bij een hoster te hebben en niet de ene hier en andere daar). Ben nu bezig met Google Apps, een uur geleden de records omgezet naar de Google servers, maar nog steeds 'bezig met bijwerken'.
Duurt trouwens enorm lang zeg, dat herinstalleren van de Home Server. Heb er 2x1TB SATA en 750GB usb aan hangen met allemaal >80% verbruikt aan data. Is al sinds einde van de middag bezig met de stap Installing Windows Home Server, terwijl alle schijfledjes continu branden.

De records omzetten naar Windows Live werkte niet ofzo? Volgens mij werkt Google Apps op dezelfde manier?
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 26-05-2010 14:29 ]
msdn.microsoft.com <- heerlijk. Maar goed. heb een EX490 staan als WHS en dat beestje is wel goed, maar kan geen exchange aan. Word hij een beetje over-loaded...babyxl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:32:
[...]
Laatste keer dat ik keek koste Exchange ook geld.Daarbij is er geen retail versie van Exchange op 32 bit...
Er moet toch een alternatief zijn voor exchange?
Ik mis gewoon een alles-in-een pakket, een mailserver met webmail (Ok, hmailserver met roundcube werkt..) die ook gelijk agenda's ed beheert.
Had ergens een setup gezien voor gedeelde agenda's via server 2003, maar daar moest je volgens mij AD voor hebben en dat vind ik vrij riskant...?
[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 26-05-2010 16:38 ]
http://www.wegotserved.com/2009/04/06/duplication-info/Arunia schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:55:
Dit begint redelijk offtopic te worden, maar ik had je al 2 alternatieven voorgeschoteld een paar reacties hierboven. (Smartermail en Axigen). Voor Axigen heb ik een howto geschreven in de Wiki @ WeGotServed. Kijk daar eens naar. Voor beiden geen AD nodig en werken prima op WHS!Toppe schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:27:
Er moet toch een alternatief zijn voor exchange?
Ik mis gewoon een alles-in-een pakket, een mailserver met webmail (Ok, hmailserver met roundcube werkt..) die ook gelijk agenda's ed beheert.
Had ergens een setup gezien voor gedeelde agenda's via server 2003, maar daar moest je volgens mij AD voor hebben en dat vind ik vrij riskant...?
Zoals gezegd: Kerio Connect. Draait zelfs op mijn Acer H340 probleemloos !Er moet toch een alternatief zijn voor exchange?
Ik heb sinds enige tijd ook een Windows Home Server (zelfbouw) staan. Nu ben ik echter benieuw voor welke taken jullie je WHS zoal gebruiken en icm. met welke software.
Hier alvast mijn lijstje
Hier alvast mijn lijstje
- Backup (Windows PC's via Connector software)
- Fileserver (Windows en Linux)
- Printserver
- Usenet downloaden (Sabnzbd)
- Torrents downloaden (uTorrent)
- Webserver (simpel fotoalbum via Whiist)
- Whs Mobile (beheer vanaf mobiele telefoon, onder meer iPhone app)
- Disk Management (de naam zegt het al en voor de meeste wel bekend)
- Whiist (voor simpel website management)
Niet nodig. Daar hebben we www.wegotserved.com voor. Een geweldige community met leuke admins!Mvdbeld schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:45:
Als ik dit topic doorlees zijn er nog zat mogelijkheden. Wellicht dat we hier een apart topic voor aan kunnen maken? Met overzicht van veel gekozen toepassingen, add-ins en andere software?
Daarbij is is het ook nog eens zo dat de nederlandse community die WHS gebruikt erg klein is, meer kans op goeie ideeën daar doordat er zoveel mensen actief zijn.
Ikzelf ben een beetje afgestapt van WHS en wat meer gefocust op Vail... I like cutting edge!
Maar een kleine greep waar ik WHS voor gebruik:
* Downloaden (torrent en nzb)
* Streaming van muziek en films (zowel lokaal als over internet)
* Backup storage
* file storage en sharing (dmv Hamachi)
* Expirimenteel webdesign (waarbij ik code e.d. test voordat ik naar mijn echte webpagina gaat).
* VM servers
* Digitale TV opnemen (nog mee bezig op te zetten).
En nog wel wat andere dingen die ik ff niet weet op te noemen. En nee, geen mail server...
[ Voor 26% gewijzigd door Cybergamer op 27-05-2010 00:58 ]
Thanks! Die heb ik er nu net op gezet.
Mijn Alcohol files folder staat opde 1,5 TB schijf waarvan ik vermoed dat die niet helemaal jofel is.
Wellicht toch maar een extra schijf aanschaffen.
Kan geen kwaad omdat ik dan de 1,5 TB wissel voor de nieuwe. Die ruil (mits het probleem weg is) en de 1TB aan het einde eruit haal als backup schijf voor "belangrijke" data zoals foto's, thuis films e.d.
Ik gebruik m'n WHS voor
* backup
* file share
* webserver (incl sharepoint services)
* downloaden (JDownloader: webinterface, plugin, auto unrar, ...)
* DLNA - streaming
* binnenkort als m'n squeezebox er is als squeezebox server (maar da's ook streamen zeker)
* SQL server
* Helium Music Manager server en database
* Search Everything (zalig progje voor zoeken bestanden)
* email (Kerio Connect)
* backup
* file share
* webserver (incl sharepoint services)
* downloaden (JDownloader: webinterface, plugin, auto unrar, ...)
* DLNA - streaming
* binnenkort als m'n squeezebox er is als squeezebox server (maar da's ook streamen zeker)
* SQL server
* Helium Music Manager server en database
* Search Everything (zalig progje voor zoeken bestanden)
* email (Kerio Connect)
Ik ga morgen toch maar een extra schijf halen voor mijn WHS.
Krijg toch het vermoeden dat de Drive niet helemaal lekker is.
Het nadeel is dat het de boot schijf is. Het voordeel is dat de 1,5 TB (WD15EARS) een 64MB cache heeft.
Ik las wel ergens iets over dat je iets moest doen om het lekker te laten werken in WHS, maar dat stond op WGS.
Nu komt natuurlijk het grote probleem.
Omdat de schijf de Bootschijf is, kan ik hem niet dismounten zomaar.
Mijn idee was om beide schijven in de server los te koppelen en de 1,5TB (nieuwe) volledig nieuw te installeren als boot schijf. Daarna de andere twee schijven koppelen en aan de pool toe te voegen. Daarna de 1,5 TB oud unmounten en dan ruilen.
Ik wil niet een image maken van WHS omdat ik niet weet of er echt iets mis is met de schijf en ik niet beschadigde WHS bestanden over wil hebben naar de nieuwe.
Uiteindelijk is het de bedoeling om de 1TB schijf uit de server te laten en deze weg te bergen voor backups van belangrijke data.
Zijn er dingen met bovenstaande waar ik aan moet denken of wat ik beter anders zou kunnen doen?
Krijg toch het vermoeden dat de Drive niet helemaal lekker is.
Het nadeel is dat het de boot schijf is. Het voordeel is dat de 1,5 TB (WD15EARS) een 64MB cache heeft.
Ik las wel ergens iets over dat je iets moest doen om het lekker te laten werken in WHS, maar dat stond op WGS.
Nu komt natuurlijk het grote probleem.
Omdat de schijf de Bootschijf is, kan ik hem niet dismounten zomaar.
Mijn idee was om beide schijven in de server los te koppelen en de 1,5TB (nieuwe) volledig nieuw te installeren als boot schijf. Daarna de andere twee schijven koppelen en aan de pool toe te voegen. Daarna de 1,5 TB oud unmounten en dan ruilen.
Ik wil niet een image maken van WHS omdat ik niet weet of er echt iets mis is met de schijf en ik niet beschadigde WHS bestanden over wil hebben naar de nieuwe.
Uiteindelijk is het de bedoeling om de 1TB schijf uit de server te laten en deze weg te bergen voor backups van belangrijke data.
Zijn er dingen met bovenstaande waar ik aan moet denken of wat ik beter anders zou kunnen doen?
migreer alles van de D:\ (Landingspace) naar de andere schijven (er is een tooltje voor op WGS - DriveBalancer IIRC), en dan gewoon een herinstallatie doen.
Dit heb ik zelf ook verschillende keren gedaan zonder problemen.
Zie bovenstaand, gratis alternatief...wimmme schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:00:
[...]
Zoals gezegd: Kerio Connect. Draait zelfs op mijn Acer H340 probleemloos !
Het probleem is alleen dat de nieuwe schijf straks als boot schijf gaat dienen. De huidige schijf die als boot schijf staat dus door gesluist moet worden, maar ik dus op de nieuwe schijf een schone install wil gaan doen.babyxl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:50:
migreer alles van de D:\ (Landingspace) naar de andere schijven (er is een tooltje voor op WGS - DriveBalancer IIRC), en dan gewoon een herinstallatie doen.
Dus huidige situatie 1,5TB boot/data, 1TB data.
Nieuwe situatie 1,5TB (nieuw) boot/data, 1,5TB (geruild) data, 1TB externe backup.
Zou het mogelijk zijn om beide oude schijven los te koppelen, eruit te halen (heb eSATA), de nieuwe 1,5 TB in de server te zetten en hier WHS op te installeren.
Daarna de 1TB en de 1,5 TB weer aan te sluiten en toe te voegen aan de pool (ongeacht of er een installatie op de oude 1,5TB staat). De data van de 1,5 TB te laten migreren naar de andere 2 schijven.
Een ander idee waar ik mee zit te spelen is om de nieuwe 1,5TB een partitie van 20GB te geven voor WHS. De rest leeg te laten. Dan de schijf toe te voegen aan de pool en de data te laten migreren van de oude 1,5TB naar de rest.
Dan de oude schijf eruit en op de nieuwe schijf WHS installeren.
Gevonden op WGS.
Gewoon de nieuwe 1,5TB schijf in de server hangen. De rest eruit. Dan WHS installeren en alle updates draaien. Dan de rest weer aan de server aansluiten en de share kopiëren. Waarbij het voor mij dus zo is dat ik dan in ieder geval de oude 1,5TB moet migreren.
http://wiki.wegotserved.c...and_Backups_to_New_System
[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 28-05-2010 11:04 ]
Hmz, zit toch nog eens te kijken naar dat Kerio Connect, ziet er gelikt uit. Alleen €95,- voor een stukje software, vind ik toch vrij veel. Zeker omdat je genoeg open-source programma's hebt, ok niet zo uitgebreid maar toch...
Erg jammer, als het gratis was, zeker dat ik het probeer! Nu sla ik helaas over
Erg jammer, als het gratis was, zeker dat ik het probeer! Nu sla ik helaas over
Je hebt gelijk, zat ff scheef te kijken. Sorry maar vind dat toch wel vrij overdrevenlowfi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:48:
kerio connect is 300 euro?
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Exchange is een veelvoud daarvan namelijk. Bovendien is het windows only en moeilijker in te stellen. Extra users zijn duurder ga zo maar door.
Kerio connect is een erg goed pakket voor (kleine) bedrijven.
Kerio connect is een erg goed pakket voor (kleine) bedrijven.
Gisteren middag begonnen met het opnieuw installeren van de server met de nieuwe schijf.
De schijf werkt. Na installatie moet je dus dat programma laten draaien. Dit duurt dan gelukkig hooguit een half uurtje.
Daarna kun je de rest weer gewoon koppelen.
Aangezien ik 1 schijf moet ruilen, ben ik nu alles aan het kopieren. Ben benieuwd.
Ik heb ook meteen een andere indeling gemaakt. Films en series in een eigen share map.
De map videos gebruik ik voor vakantie videos e.d.
Mijn vrouw heeft al aangegeven dat het uiteindelijk misschien wel snugger is om over te stappen op Vail.
Ze vroeg of het al te testen was, maar ben niet van plan om te converteren naar de beta en later wellicht weer terug te stappen.
Over een langer tijd gaan we kijken of we ook de RE schijven van WD gaan gebruiken ivm de garantie.
Fijn dat mijn lieve schat zo mee denkt. Maar goed, zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic heeft zij er ook wat aan.
Het zou wel leuk zijn (eerder handig) om de namen van de shares te kunnen veranderen. Bijvoorbeeld photos in foto's. enzovoorts.
De schijf werkt. Na installatie moet je dus dat programma laten draaien. Dit duurt dan gelukkig hooguit een half uurtje.
Daarna kun je de rest weer gewoon koppelen.
Aangezien ik 1 schijf moet ruilen, ben ik nu alles aan het kopieren. Ben benieuwd.
Ik heb ook meteen een andere indeling gemaakt. Films en series in een eigen share map.
De map videos gebruik ik voor vakantie videos e.d.
Mijn vrouw heeft al aangegeven dat het uiteindelijk misschien wel snugger is om over te stappen op Vail.
Ze vroeg of het al te testen was, maar ben niet van plan om te converteren naar de beta en later wellicht weer terug te stappen.
Over een langer tijd gaan we kijken of we ook de RE schijven van WD gaan gebruiken ivm de garantie.
Fijn dat mijn lieve schat zo mee denkt. Maar goed, zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic heeft zij er ook wat aan.
Het zou wel leuk zijn (eerder handig) om de namen van de shares te kunnen veranderen. Bijvoorbeeld photos in foto's. enzovoorts.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 31-05-2010 11:06 ]
Mijn vrouw is al net zoArunia schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:01:
[..]

Achteraf gezien had ik wellicht beter een andere server kunnen kiezen dan de POV CS-330 die ik nu heb. Merk dat ik graag had uitgebreid met hardeschijven. Heb zo meteen 2x 1,5TB in de server. De 1TB gaat mooi als backup van foto's en eigen films de kluis in. Dat is iets wat ik anders nog zou missen. Iets wat me sinds het begin al dwars zit. Het dupliceren gaat goed, maar wil toch een backup hebben ergens anders.
Ach, we laten elkaar in onze gekten.
Zij haar Disney gekte (grootste deel van de DVD/BD kast staat vol met Disney films. Ze heeft ze ook allemaal en het abo voor Disney Parijs.
Daarbij mag ik mijn game gekte e.d. houden.
Ach, we laten elkaar in onze gekten.
Zij haar Disney gekte (grootste deel van de DVD/BD kast staat vol met Disney films. Ze heeft ze ook allemaal en het abo voor Disney Parijs.
Daarbij mag ik mijn game gekte e.d. houden.
Op het moment test ik Vail, en ik moet zeggen: I'm impressed!
Restore van netbook gaat prima, en herinstall van Vail zelf ook. Vail zelf start ook een stuk sneller en nadat windows gestart is, is de server ook meteen rustig (lees: geen DE die 10 minuten druk bezig is met je schijven).
Wel moet ik erbij zeggen dat ik de primaire schijven uit de pool gehaald heb, misschien dat die daardoor zo snel is? De shares zijn via het netwerk ook veel sneller dan bij v1.
Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over Vail.
Restore van netbook gaat prima, en herinstall van Vail zelf ook. Vail zelf start ook een stuk sneller en nadat windows gestart is, is de server ook meteen rustig (lees: geen DE die 10 minuten druk bezig is met je schijven).
Wel moet ik erbij zeggen dat ik de primaire schijven uit de pool gehaald heb, misschien dat die daardoor zo snel is? De shares zijn via het netwerk ook veel sneller dan bij v1.
Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over Vail.
Zijn er hier nog mensen die Lights-Out gebruiken?
Exact sinds middernacht vandaag lijkt Lights-Out niet meer correct te functioneren: de server gaat altijd na 10min uit, onafhankelijk van de netwerk- en cpu belasting, ingelogde users etc.
Tot vannacht heeft alles altijd juist gefunctioneerd...
Exact sinds middernacht vandaag lijkt Lights-Out niet meer correct te functioneren: de server gaat altijd na 10min uit, onafhankelijk van de netwerk- en cpu belasting, ingelogde users etc.
Tot vannacht heeft alles altijd juist gefunctioneerd...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Kansloze vraag, word het niet eens tijd voor een deel 2?
Toppe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:48:
Kansloze vraag, word het niet eens tijd voor een deel 2?
Ik zit me trouwens af te vragen wanneer de eerste plugins/addins voor Vail verschijnen....
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2010 23:15 ]
Daarom dus? Zodra Vail er is lijkt mij het wel handig een 2e deel te hebben met een updated OP. Maar tot dan is het inderdaad niet nodig.TheVMaster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:15:
[...]
Inderdaad errug kansloos, wrom zou er een deel 2 moeten komen?
Ik zit me trouwens af te vragen wanneer de eerste plugins/addins voor Vail verschijnen....
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ow ok, omdat het al 115 pagina's telt en sommige topics tot 50 tellen? Maar goed, het was laat mensen;)
Heb exchange in een .iso liggen, morgen eens kutten met Virtual PC om te kijken of ik alles werken krijg, weet iemand nog een goeie how-to?>\
Grtz
Heb exchange in een .iso liggen, morgen eens kutten met Virtual PC om te kijken of ik alles werken krijg, weet iemand nog een goeie how-to?>\
Grtz
Zo, vanochtend de laatste map op verplaatsen gezet naar de pool.
Vanmiddag zal deze wel klaar zijn. Dan heb ik 1,9TB verplaatst.
Dan komt het laatste gedeelte. De 1,5TB leeg maken (ze hoeven niet te zien wat ik erop had staan. Bijv. prive foto's enzo.) waarvoor ik nog een goed programma zoek.
De 1,5TB ruilen voor een nieuwe. Die toevoegen aan de pool.
De 1TB unmounten en dan als backup schijf toevoegen aan de server. Deze kan dan eens in de week of maand gekoppeld worden om backups te maken van de belangrijke folders.
Gewoon 3 dagen aan het kopieren geweest >_< Volgende server krijgt gewoon een dedicated schijf.
Wat ik trouwens nog niet snap is dat het niet echt (voor zover ik weet) mogelijk is om een schijf aan de pool toe te voegen zonder dat de data verdwijnt.
Wat ik nu nog zoek is een mogelijkheid om de shares te hernoemen. Maar goed, dat komt tzt wel weer. Alhoewel ik verwacht dat het niet mogelijk is.
Vanmiddag zal deze wel klaar zijn. Dan heb ik 1,9TB verplaatst.
Dan komt het laatste gedeelte. De 1,5TB leeg maken (ze hoeven niet te zien wat ik erop had staan. Bijv. prive foto's enzo.) waarvoor ik nog een goed programma zoek.
De 1,5TB ruilen voor een nieuwe. Die toevoegen aan de pool.
De 1TB unmounten en dan als backup schijf toevoegen aan de server. Deze kan dan eens in de week of maand gekoppeld worden om backups te maken van de belangrijke folders.
Gewoon 3 dagen aan het kopieren geweest >_< Volgende server krijgt gewoon een dedicated schijf.
Wat ik trouwens nog niet snap is dat het niet echt (voor zover ik weet) mogelijk is om een schijf aan de pool toe te voegen zonder dat de data verdwijnt.
Wat ik nu nog zoek is een mogelijkheid om de shares te hernoemen. Maar goed, dat komt tzt wel weer. Alhoewel ik verwacht dat het niet mogelijk is.
[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 02-06-2010 22:29 ]
Anoniem: 191050
Geen matches
In bepaalde windows versies zit cipher ingebouwd, met cipher /w kun je deze een disk laten overwriten.
Thanks,Anoniem: 191050 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:29:
In bepaalde windows versies zit cipher ingebouwd, met cipher /w kun je deze een disk laten overwriten.
Ik heb er ook even op gezocht (toen hij al draaide) en kwam erachter dat cipher 3 passes doet. 1x nullen, 1x éénen en 1x random.
Uiteraard veiliger, maar denk dat 1 pass wel goed genoeg is.
Dus heb ik een site gevonden met een script wat exact dat doet, maar dan alleen de nullen. Dus 3x sneller.
Doet een uur over 100GB >_< Dus kom uit op 15 uur. Waarschijnlijk dan morgen ergens klaar.
Je maakt mij wel erg nieuwsgierig naar wat jij op je schijven zet
Enen en nullenbabyxl schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 03:26:
- JoSchaap
- Registratie: November 2000
- Laatst online: 18-07 10:52
Had a life, got a modem..
:strip_icc():strip_exif()/u/14917/crop5a6e4e9fdfec1_cropped.jpeg?f=community)
Geen matches
ik draai WHS op onze backupserver puur en alleen om de makkelijke backupfunctie en cloud storage (al onze oude harddisks eindigen op deze energieslurper
)
maandelijks gaat de server aan, worden al onze pc's ge backupped en de documenten nogeens los (voor het gemak)
en dan zetten we m weer uit
reden: energieverbruik (dell 1600SC dualxeon) en herrie
maar soms draai ik er ook testomgevingen op (VMWare server)
of een gameserver
voor al deze doeleinden leent het zich prima
maandelijks gaat de server aan, worden al onze pc's ge backupped en de documenten nogeens los (voor het gemak)
en dan zetten we m weer uit
reden: energieverbruik (dell 1600SC dualxeon) en herrie
maar soms draai ik er ook testomgevingen op (VMWare server)
of een gameserver
voor al deze doeleinden leent het zich prima
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
babyxl schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 03:26:
ROFL!

Had ik niet verteld dat ik er eigen films op zet? (ohw wacht, dat was in het Dune topic.)
Afgezien van de standaard muziek, films en series staan er ook films door ons gemaakt (gewoon vakantie films) en foto's (idem) op. Die eerste 3 dingen interesseren me niet zo. Dat mogen ze van mij best zien. Die laatste twee wil ik niet zichtbaar hebben bij iemand van de computer zaak. Als ik de schijf eruit zou halen en terug zou brengen, dan zouden ze deze met simpele recovery methoden terug kunnen halen. Daar ben ik niet zo happig op. Overigens impliseer ik absoluut niet dat ze het zouden doen, maar het kan altijd.
Vandaar ook de nullen die er nu opgeschreven zijn. Hebben ze niet veel om naar te kijken.
Zou toch gek staan te kijken als ik ineens mezelf of mijn vrouw op internet zien staan (die kans is zelfs nog kleiner). Vandaar. Dus kort uitgelegd. Privé materiaal.
Heb sinds een tijdje dat op de Seagate schijven in mijn HP X510 Datavault de 'Reallocated Sectors Count' oploopt tot nu respectievelijk 5 en 3. Ik lees links en rechts dat Seagate hier vaker last van heeft. Vraag is natuurlijk? Hoe serieus is dit? Reden voor RMA? Ik merk er verder (nog) niks van.....
- JoSchaap
- Registratie: November 2000
- Laatst online: 18-07 10:52
Had a life, got a modem..
:strip_icc():strip_exif()/u/14917/crop5a6e4e9fdfec1_cropped.jpeg?f=community)
Geen matches
ik begrijp even niet wat dit met Windows Home Server ervaringen te maken heeft?wizl schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:30:
Heb sinds een tijdje dat op de Seagate schijven in mijn HP X510 Datavault de 'Reallocated Sectors Count' oploopt tot nu respectievelijk 5 en 3. Ik lees links en rechts dat Seagate hier vaker last van heeft. Vraag is natuurlijk? Hoe serieus is dit? Reden voor RMA? Ik merk er verder (nog) niks van.....

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Op die Datavault draait WHS
? En omdat het niet een kwestie is van schijfjes eruit en opsturen naar HP (zie de migratie/kopie avonturen van Arunia hierboven) wil ik graag eens horen wat jullie er van denken. Misschien is die 'Reallocated Sectors Count' wel symptomatisch voor WHS? Denk het niet overigens maar toch.
De Datavault = gewoon de 'business' variant van WHS...met daarop gewoon WHS, maar qua cpu geloof ik meer een business serverJoSchaap schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:46:
[...]
ik begrijp even niet wat dit met Windows Home Server ervaringen te maken heeft?
Ikzelf had niet die problemen zoals jij. SMART gaf gewoon geen problemen aan. Dus het zat ergens anders in.
Maar als je je systeemschijf wilt vervangen omdat daar het probleem in zit, dan wordt je echt niet blij.
Kostte veel tijd in ieder geval.
Maar als je je systeemschijf wilt vervangen omdat daar het probleem in zit, dan wordt je echt niet blij.
Kostte veel tijd in ieder geval.
Doe eens een controlle met HD Tune, want SMART waardes zijn niet betrouwbaar.
Zo heb ik ook 2 schijven (allebei van hetzelfde type) die zoiets weergeven, maar geen bad sectors/blocks oid te vinden. Verder doen die schijven het ook gewoon prima.
Vakantie filmpjes en foto's, hé? Waarom krijg ik daar toch vunzige gedachtes bij? (j/k).
Nee hoor, ik kan me goed voorstellen dat je die liever voor jezelf wil houden. Enne, het overgrote gedeelte van computershops zullen daar niet zo snel naar kijken, maar je hebt er gasten tussen die dat wel erg graag doen (zag ik eens in een docu op TV). Je geloooft je ogen niet wat voor troep mensen op hun HD hebben staan! Daar is het internet zelf nog heilig bij...
Zo heb ik ook 2 schijven (allebei van hetzelfde type) die zoiets weergeven, maar geen bad sectors/blocks oid te vinden. Verder doen die schijven het ook gewoon prima.
Vakantie filmpjes en foto's, hé? Waarom krijg ik daar toch vunzige gedachtes bij? (j/k).
[ Voor 48% gewijzigd door Cybergamer op 05-06-2010 13:55 ]
Even een update:
Vail doet het perfect met DVBLogic TVSource! Ik ben nl. bezig een zog. TV Server in te richten op Vail (Digitale TV opnemen enzo).
De smartcard reader doet het ook goed, samen met de Cinergy C PCI HD, die het TV signaal ontvangen, en ik kijk via Windows Media Center (Win7) gewoon TV.
Ik ga ook nog eens kijken naar SageTV en MediaPortal (had ik al eens getest, maar nog niet zo uitgebreid).
Alleen nog problemen met gecodeerde zenders, maar dat komt omdat mijn kaart nog niet actief gemaakt is...
Vail doet het perfect met DVBLogic TVSource! Ik ben nl. bezig een zog. TV Server in te richten op Vail (Digitale TV opnemen enzo).
De smartcard reader doet het ook goed, samen met de Cinergy C PCI HD, die het TV signaal ontvangen, en ik kijk via Windows Media Center (Win7) gewoon TV.
Ik ga ook nog eens kijken naar SageTV en MediaPortal (had ik al eens getest, maar nog niet zo uitgebreid).
Alleen nog problemen met gecodeerde zenders, maar dat komt omdat mijn kaart nog niet actief gemaakt is...
[ Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 05-06-2010 14:02 ]
Anoniem: 286529
Geen matches
dit zou wel een ideale oplossing zijn voor eht probleem, ik heb nu dus 1 server in mijn meterkast staan en mijn media center staat er ook aangezien ik net een xbox360 heb aangeschaft en dus kan extenden.babyxl schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:01:
knip...
Maar wat zou het handig zijn om die media center weg te doen en mijn tuners in de server te proppen.
Het probleem is (denk ik) dat ik 2 hauppauge pvr-150 mce versions heb, bij de lijst op dvb logic staan deze kaarten er niet bij...
Volgend weekend even testen en kijken of het werkt.
Eh..dat zou inderdaad de meest ideale oplossing zijn, maar met de oplossing van BabyXL los je de noodzaak van een MCE niet op. De tv streams worden d.m.v. DVBLink alleen maar 'omgezet' van DVB-C/T (of analoog of IPTV) naar een IPTV stream op je netwerk welke door een DVBLink Client (je MCE) is op te pakken. Op die machine zal ook opgenomen worden, opnames die vervolgens weer naar WHS gemoved kunnen wordenAnoniem: 286529 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:55:
[...]
dit zou wel een ideale oplossing zijn voor eht probleem, ik heb nu dus 1 server in mijn meterkast staan en mijn media center staat er ook aangezien ik net een xbox360 heb aangeschaft en dus kan extenden.
Maar wat zou het handig zijn om die media center weg te doen en mijn tuners in de server te proppen.
Het probleem is (denk ik) dat ik 2 hauppauge pvr-150 mce versions heb, bij de lijst op dvb logic staan deze kaarten er niet bij...
Volgend weekend even testen en kijken of het werkt.
Ik zit er over te twijfelen of ik een HTPC zal aanschaffen en mijn WDTV'tje weg doe.
Mijn situatie:
- WHS met Sabnzbd en MCE extenders
- PS3
- WDTV zonder LAN
Alles is aangesloten via Homeplugs, behalve de WDTV, en daar zit meteen het probleem. Ik kan dus alleen streamen via de PS3 en dat wil ik niet. Ten eerste omdat dan de server 9 van de 10 keer staat te transcoden als een gek (is maar een C2D E6300 met 2GB DDR2), ten tweede omdat de PS3 nou niet bepaald energiezuinig is en ten derde omdat ik dan mijn Logitech Harmony niet kan gebruiken. (het kan wel, maar kost me weer een adaptertje en dat wil ik ook niet)
Daarnaast zou openemen van TV (al is het analoog) natuurlijk SUPER zijn op je WHS. Maar als ik het zo hier en daar lees is dat geen optie.
Zijn er mensen die i.c.m. WHS een MCE pc'tje hebben draaien? (á la ASrock ION330 o.i.d.) En werkt dat goed?
Mijn situatie:
- PS3
- WDTV zonder LAN
Alles is aangesloten via Homeplugs, behalve de WDTV, en daar zit meteen het probleem. Ik kan dus alleen streamen via de PS3 en dat wil ik niet. Ten eerste omdat dan de server 9 van de 10 keer staat te transcoden als een gek (is maar een C2D E6300 met 2GB DDR2), ten tweede omdat de PS3 nou niet bepaald energiezuinig is en ten derde omdat ik dan mijn Logitech Harmony niet kan gebruiken. (het kan wel, maar kost me weer een adaptertje en dat wil ik ook niet)
Daarnaast zou openemen van TV (al is het analoog) natuurlijk SUPER zijn op je WHS. Maar als ik het zo hier en daar lees is dat geen optie.
Zijn er mensen die i.c.m. WHS een MCE pc'tje hebben draaien? (á la ASrock ION330 o.i.d.) En werkt dat goed?
CSB schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:14:
Ik zit er over te twijfelen of ik een HTPC zal aanschaffen en mijn WDTV'tje weg doe.
Mijn situatie:
- PS3
- WDTV zonder LAN
Dus wil je echt een soort van TV-server (en dat zou ik dus wel willenTheVMaster schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:26:
[...]
Eh..dat zou inderdaad de meest ideale oplossing zijn, maar met de oplossing van BabyXL los je de noodzaak van een MCE niet op. De tv streams worden d.m.v. DVBLink alleen maar 'omgezet' van DVB-C/T (of analoog of IPTV) naar een IPTV stream op je netwerk welke door een DVBLink Client (je MCE) is op te pakken. Op die machine zal ook opgenomen worden, opnames die vervolgens weer naar WHS gemoved kunnen worden
Hebben jullie trouwens die My Movies Add-in al eens geprobeerd?
Ziet er mooi uit en zou ideaal zijn, ware het niet dat ik geen connectie kan maken met de database op mijn WHS... En voor zover ik weet is het geen firewall issue, aangezien ik voor de test even mijn firewalls op beide systemen heb uitgeschakeld.
Ziet er mooi uit en zou ideaal zijn, ware het niet dat ik geen connectie kan maken met de database op mijn WHS... En voor zover ik weet is het geen firewall issue, aangezien ik voor de test even mijn firewalls op beide systemen heb uitgeschakeld.
I justCSB schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:36:
Hebben jullie trouwens die My Movies Add-in al eens geprobeerd?
Could not connect to the database server. Make sure the database is running. Of zoiets. Heb ik ook gechecked, de database draait. Alleen omdat het een express versie is die wordt meegeinstalleerd zit er geen management console bij. Ik weet dus niet of er wel een database wordt aangemaakt.
Daarnaast heb ik ook nog geen HTPC draaien waarop ik het kan checken. Heb de client versie geinstalleerd op mijn laptop, waarmee ik bovenstaande melding krijg.
Zit wel te denken om een HTPC te gaan kopen, alleen nu het 3D gebeuren een beetje begint te lopen zou ik het zonde vinden als mijn HTPC na een jaartje alweer verouderd is vanwege het niet kunnen afspelen van 3D...
Daarnaast heb ik ook nog geen HTPC draaien waarop ik het kan checken. Heb de client versie geinstalleerd op mijn laptop, waarmee ik bovenstaande melding krijg.
Zit wel te denken om een HTPC te gaan kopen, alleen nu het 3D gebeuren een beetje begint te lopen zou ik het zonde vinden als mijn HTPC na een jaartje alweer verouderd is vanwege het niet kunnen afspelen van 3D...
Maak anders ff een eigen topic aanCSB schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:08:
Could not connect to the database server. Make sure the database is running. Of zoiets. Heb ik ook gechecked, de database draait. Alleen omdat het een express versie is die wordt meegeinstalleerd zit er geen management console bij. Ik weet dus niet of er wel een database wordt aangemaakt.
Om er toch ff op terug te komen : probeer als je de management console eens het IP adres van je WHS te gebruiken, ik weet dat ik zo het probleem ook eens heb kunnen afvangen
Ik doe dit ook.CSB schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:14:
Mijn situatie:
- PS3
- WDTV zonder LAN
Ik gebruik mijn WHS als server en MCE. (niet voor op te nemen)
Op de WHS staat er XBMC en dat werkt als een trein en met een afstandbediening werkt alles zeer fijn
Ondertussen zijn bij mij de problemen uit Windows Home Server. Al met al zijn mijn ervaringen goed. Op eigenlijk het niet makkelijk toevoegen van bestaande drives aan de pool.
Je moet dus altijd ruimte over hebben om je bestanden naartoe te kopieren.
Ik had mijn schijven D en E waarvan D de 1TB en E de 1,5TB omgewisseld om de E op de aansluiting van D te zetten zodat die op de plek onder de DVD-drive kon en D eruit.
Dat kan dus niet, want hij vind hem dan niet meer.
Terug gezet waarna het weer werkte. Dat was dan weer minder.
Overigens heb ik nu best goede ervaringen met de 1,5TB EARS van WD.
Als Sysdrive is het wat extra werk om het goed te krijgen. Dan moet je de schijf bewerken met het programma van WD. Voor de rest geen probleem, maar doe dit na de basis installatie en de updates. Voordat je alle bestanden op die schijf gaat zetten. Dat laatste maakt niet zoveel uit behalve dat het extra tijd kost voor het programma zelf.
Als pool gewoon de jumper erop.
Ik heb er nu 2 in zitten en de server is een stuk sneller met de 64MB cache.
Je moet dus altijd ruimte over hebben om je bestanden naartoe te kopieren.
Ik had mijn schijven D en E waarvan D de 1TB en E de 1,5TB omgewisseld om de E op de aansluiting van D te zetten zodat die op de plek onder de DVD-drive kon en D eruit.
Dat kan dus niet, want hij vind hem dan niet meer.
Terug gezet waarna het weer werkte. Dat was dan weer minder.
Overigens heb ik nu best goede ervaringen met de 1,5TB EARS van WD.
Als Sysdrive is het wat extra werk om het goed te krijgen. Dan moet je de schijf bewerken met het programma van WD. Voor de rest geen probleem, maar doe dit na de basis installatie en de updates. Voordat je alle bestanden op die schijf gaat zetten. Dat laatste maakt niet zoveel uit behalve dat het extra tijd kost voor het programma zelf.
Als pool gewoon de jumper erop.
Ik heb er nu 2 in zitten en de server is een stuk sneller met de 64MB cache.
Ik word er schijtziek van; ik kan nog steeds niet kopieeren naar de server. Ik haal snelheden (nouja.... snelheden) van zo'n 20 mb en na 10 seconden is het gedaan. Transfer stopt en dan is het meteen de melding dat er iets met de verbinding aan de hand is. Wat niet het geval is want voor de rest werkt alles; RDP, uploaden via mijnwhs.homeserver.com (echter niet groter dan 2 Gb) en via de shortcut Shared Folders kan ik overal bij en zelfs streamen naar m'n mediaplayer gaat als een tiet.
Waarom kan ik niet gewoon kopieeren vanuit een map op m'n pc naar een map in de Shared Folders?
Waarom kan ik niet gewoon kopieeren vanuit een map op m'n pc naar een map in de Shared Folders?
Ik zit zelf te denken aan een combo als dit:D-e-n schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:08:
[...]
Dus wil je echt een soort van TV-server (en dat zou ik dus wel willen) dan ben je dus aangewezen op iets als SageTV of Mediaportal? En dan heb ik de indruk dat er aan de combinatie WHS-Mediaportal nogal wat haken en ogen zitten.
Vail als host, dan Win7 met WMC als guest. Communicatie tussen Vail en Win7 guest verloopt via het DVBLink pakket. Hier ga ik van de week mee aan de slag om te kijken of dat werkt...
Ik weet niet of dit gaat werken met WHS zelf aangezien DVBLink bda drivers gebruikt...
Maar als ik het goed begrijp functioneert je WHS dan dus niet als videorecorder? En dat zou ik eigenlijk dan wel willen.babyxl schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:30:
[...]
Ik zit zelf te denken aan een combo als dit:
Vail als host, dan Win7 met WMC als guest. Communicatie tussen Vail en Win7 guest verloopt via het DVBLink pakket. Hier ga ik van de week mee aan de slag om te kijken of dat werkt...
Ik weet niet of dit gaat werken met WHS zelf aangezien DVBLink bda drivers gebruikt...
Op deze manier dus wel. Maar ik ben nog bezig met uitwerken van dit idee, een dezer dagen ga ik deze theorie uittesten (moet toch een reinstall doen ivm verlopen van DVBLink trial).D-e-n schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:48:
[...]
Maar als ik het goed begrijp functioneert je WHS dan dus niet als videorecorder? En dat zou ik eigenlijk dan wel willen.
Maar het liefst zou ik wel zien dat DVBLink zelf zou kunnen opnemen ja. Misschien komt dat nog, want die developers zitten niet stil.
Ik wil een netwerkschijf en hier komen bestanden in te staan die worden gebruikt door een programma op 2 pc's. Nu heb ik gelezen op het internet dat het niet aan te raden is om deze in een share op te slaan. Maar gewoon op D:\ en dan daar een folder aan te maken. Of een extra harde schijf plaatsen en deze niet toevoegen aan de storage pool wat raden jullie aan?
Benieuwd waar je dat gelezen hebt, linkje?
Als je geen gebruik gaat maken van de WHS mogelijkheden kun je mijn inziens beter een simpele NAS aanschaffen voor wat je wilt bereiken.
Als je geen gebruik gaat maken van de WHS mogelijkheden kun je mijn inziens beter een simpele NAS aanschaffen voor wat je wilt bereiken.
http://mswhs.com/2007/07/...t-on-windows-home-server/.
Hier staat dat op het moment van het schrijven van data naar de share, het kan zijn dat windows extender deze wil verplaatsen naar een andere schijf.
Hier staat dat op het moment van het schrijven van data naar de share, het kan zijn dat windows extender deze wil verplaatsen naar een andere schijf.
Dat is een post van bijna drie jaar geleden, sindsdien is er het een en ander veranderd in de drive extender technology. De landingzone die toen nog gebruikt werd is er nu niet meer, bestanden worden nu rechtstreeks op hun definitieve plek gezet bij mijn weten. Kan me dus niet voorstellen dat je die maatregel nog moet nemen.
Ik heb op mijn hobby pc op dit ogenblik Vail draaien en na een en ander werkend te hebben gekregen wil ik overschakelen van v1 naar Vail.Nu wordt er wel op geattendeerd dat het (natuurlijk) nog een zgn.release candidate is met alle risico`s van dien.Indien ik géén rare fratsen uithaal en hem gewoon gebruik waarvoor die bedoeld is kan ik dan overschakelen of toch beter tot eind van het jaar wachten?
Is er al een release candidate van Vail dan, dacht dat er alleen een beta versie was?