Toon posts:

Kan ik in SLI gaan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben een beetje nieuw in het wereldje waar computers een hogere snelheid hebben vaan 800Mhz. Ik heb nu een redelijk nieuwe pc en ook een goede ben budgetvriendelijke grafische kaart. (xfx 7600 GT XXX) Alleen nu merk ik dat hij het soms wat lastiger heeft om bij bepaalde spellen op zijn best te draaien nu wil ik hem graag ondersteunen door hem samen te laten werken met een soortgenoot ( ofwel ik wil SLI gaan draaien) Alleen ik kan nergens het aantal watts aflezen van mijn videokaart. Ik weet dus niet of mijn pc een extra kaart aan kan aangezien ik maar 300 Watt te besteden heb.
Ik heb een
core 2 duo 2,13
1024 MB geheugenkaart
320 GB Harde schijf
al een XFX 7600 GT XXX videokaart.
Moederbord is helaas onbekend.

Dus nogmaals is er iemand die mijn kan vertellen of dit systeem ook nog zal draaien met een xtra videokaart?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
300 watt lijkt me wat krap. Maar ik zie sowieso het nut van SLI niet in. Je gaat er met zo'n relatief trage kaart maar weinig performance op vooruit tov het geld dat je betaald. Spaar liever nog even door en koop een goede kaart.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij nutteloos, 2x een 7600GT zal niet al te snel zijn, al is het natuurlijk snellerdan 1 ;).
Zou dan eerder geld uitgeven aan een andere, betere kaart. (Je kunt je 7600GT wel weer verkopen voor wat geld).

Zonder dat we je moederbord specs weten, weten we überhaupt niet of deze SLI ondersteunt. Jij wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik sli ondersteunheb hem even opgengemaakt ik heb dit moederbord; E-VGA Nforce 680i SLI DDR2 mainboard Rw. Nu heb ik zelf een review gelezen over een sli opstelling met deze 2 videokaarten. prestaties gingen veel hoger bijna het dubbele dan wanneer je hetzelfde doet met een 7950 ofzo. Dus van dat idee ben ik niet makkelijk om te praten.

Enige punt voor mij is het wattage van mijn pc.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Merk en type MB is van belang. Zijn zat programma's zoals Everest die dit zo voor je uitlezen zonder je kast open te hoeven maken.

Als je bang bent dat je voeding het niet trekt, lees je dan eens in bij Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 23-02-2007 13:11 ]

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu heb ik zelf een review gelezen over een sli opstelling met deze 2 videokaarten. prestaties gingen veel hoger bijna het dubbele dan wanneer je hetzelfde doet met een 7950 ofzo. Dus van dat idee ben ik niet makkelijk om te praten.
Post eens een link naar die review dan, want in de VGA charts van Tom's Hardware scoort een 7600GT SLI opstelling consequent zo'n 30% lager dan een enkele 7900GT, laat staan een 7950GT ) die bijna het dubbele presteert muv de benches die toch CPU-limited zijn waar het maar een paar procent scheelt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:25:
[...]

Post eens een link naar die review dan, want in de VGA charts van Tom's Hardware scoort een 7600GT SLI opstelling consequent zo'n 30% lager dan een enkele 7900GT, laat staan een 7950GT ) die bijna het dubbele presteert muv de benches die toch CPU-limited zijn waar het maar een paar procent scheelt...
Hierbij voor de TS het linkje naar de VGA charts (zat er toevallig toch in te kijken :) )

http://www23.tomshardware...=521&model2=528&chart=196

Verwijderd

Bespaar je de moeite en koop een Radeon 1950 Pro, dat kost je amper 50 euro extra en geeft een veel grotere performance boost (zegmaar anderhalf keer sneller).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik voel me een beetje dom als ik het zo lees maar kijks dan eens naar deze charts daar zie je de presties met in zonder sli van 3 nvidia kaarten de prestaties van de 7600 gt doen het in sli veel beter dan de rest. Hier heb ik ook mijn bevindingen op berust met het idee van ik moet nieuwe videokaart maar dan in sli bijna dubbele performance.
http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/21/

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38

-ET-

Phone Home

sli is niet gelijk aan dubbele performance. SLI maakt, zover ik begrepen heb, max een performance van 170%.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:45:
Hmm ik voel me een beetje dom als ik het zo lees maar kijks dan eens naar deze charts daar zie je de presties met in zonder sli van 3 nvidia kaarten de prestaties van de 7600 gt doen het in sli veel beter dan de rest. Hier heb ik ook mijn bevindingen op berust met het idee van ik moet nieuwe videokaart maar dan in sli bijna dubbele performance.
http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/21/
Stel je krijgt dubbele performance (wat niet zo is, 170% in het beste geval, maar gemiddeld zit het maar rond de 130%), dan ga je dus voor 100 euro van 1066 punten in 3DMark (1024x768 4/8) naar 1722 punten.

Dus 100 euro voor iets minder dan 700 punten.

Verkoop je je oude videokaart (waar je toch wel minstens 50 euro voor moet kunnen krijgen) en koop je een Radeon X1950 Pro die 150 euro kost, dan betaal je dus ook 100 euro en krijg je ook een winst van ongeveer 700 punten.

Daarbij in het hoofd houdend dat de 1950 een enkele kaart is en dus niet zo'n last heeft van drivers of spellen die specifiek geschikt moeten zijn voor SLI om een winst te behalen.

De winst tov de kaart die je nu hebt zal in veel spellen en in hogere resoluties met de 1950 alleen maar groter zijn.

Daarom is SLI nooit zo nuttig om te gebruiken als upgrade, daarvoor gaat de techniek gewoon te snel. SLI is meer voor de mensen die nu in 1x de max willen hebben en geld teveel hebben.

Echter ook bij de 1950 zou ik je een voeding upgrade kunnen aanraden.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

mvds

Totally awesome!

Ik kan alleen maar de mensen die hier eerder hebben gepost gelijk geven. Het is leuk om te besparen op je grafische kaart met een tweede kaart als upgrade in je achterhoofd. Maar tegen de tijd dat je die tweede kaart gaat kopen is het meestal beter om gewoon een nieuwe generatie kaart te kopen, en de oude te verkopen. Mijn tip, geef nu iets meer uit, en koop een kaart waar je gewoon wat langer plezier van hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op dat in die Guru3d review een aantal wat oudere spellen gepakt worden. Oudere spellen hebben minder grafische toeters en bellen en zijn dus meer gebaat bij een hoge clock speed van de GPU dan bij hoge geheugenbandbreedte of veel pixel/vertex processors. Daarom doet de 7600GT het goed, het is relatief hoog geclocked, maar heeft een smalle (128b) geheugenbus en maar de helft van de pixel processors van pakweg de 7900GT.

Zodra je echter nieuwere spellen pakt (ik noem een Oblivion...) die de onderste uit de kan halen van de videokaart, zie je die grotere geheugenbandbreedte en meer shaders meetellen en kan ook SLI weinig helpen aan de bottlenecks van de 7600GT. Daarom alleen al heeft een 7600GT SLI setup weinig zin: de spellen die echt goed draaien op de 7600GT draaien met een enkele al zo snel dat je niets hebt aan de speedup (zo draai ik met m'n X2 3800+ en 7600GT UT2K4 op 1600x1024 met alle toeters en bellen vol aan en haal ik al 110fps :z ) en de spellen die met een enkele 7600GT niet zo denderend draaien, draaien sowieso al beter op een enkele kaart met meer geheugenbandbreedte...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dion b hier heb ik wat aan nah ik denk dat ik me nu moet gaan afvragen waarvoor ik mijn videokaartje ga inruilen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:07:
Bedankt dion b hier heb ik wat aan nah ik denk dat ik me nu moet gaan afvragen waarvoor ik mijn videokaartje ga inruilen.
Ga gewoon naar je budget kijken en dan een kaart daarbij zoeken. De 7900GT heb je bijv. al voor 180E.

Zet gewoon je huidige 7600GT te koop hier bij de V&A voor een goeie prijs en je bent hem zo kwijt (85-100E?). Als die verkocht is ga je gewoon de volgende dag naar de shop om een nieuwe te halen. Dan ben je 1, je oude kwijt en 2, je hebt al geld binnen voor je oude en weet je wat je zelf nog extra moet bijlappen voor een nieuwe kaart.
Pagina: 1