ik weet niet welke heatsink ik wil hebben

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
wie kan mij vertellen welke heatsink ik het beste op mn cpu kan zetten ( het lieftst zonder fan)
en ik wil er in de toekomst HEEEEEl misschien een beetje mee over klokken

pc gegevens:

MOBO: asus A8R32- MVP deluxe
cpu: amd athlon X64 dualcore 4600+
socket: 939
graka: X1950XTX crossfire ready
ram: 1gb van OCZ
1TB aan harde schijf ruimte

al vast bedankt

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Snap niet waarom je deze vraag stelt, dit lijkt me een typisch iets wat je heel goed zelf kan onderzoeken.
Kijk in wat webshops naar de koelers die voldoen aan jouw eisen. Google daarna naar wat reviews van die bepaalde koelers. Maak daar je keuze uit.... lijkt mij simpel.

Verwijderd

je kan toch wel ff googlen? (ga es naar madshrimps.be) ik zou kijken naar een scythe ninja. Maar echt passief gaat moeilijk worden.(misschien red de ninja het net)
http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html

denk dat je topic zo op slot gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:56 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik mis een beetje wat je zelf uitgezocht hebt en wat nou precies je gerichte vraag(en) is(zijn) ?

Of moeten wij maar gewoon een koeler voor je uitzoeken ? |:(

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 21:41
Ik weet niet welke heatsink ik wil hebben
Als jij het al niet weet, hoe moeten wij het dan weten??

Trouwens, zoiets als de "beste" heatsink bestaat niet aangezien de eisen van iedereen anders kunnen zijn. En met jouw gegevens zijn we wel iets maar nog niet genoeg. Want je geeft aan een heatsink zonder fan te willen maar dan moet de airflow van jouw case ook goed zijn! Dus welke case heb je? Welke fans? Wat is jouw casetemp? En vooral; waar heb je al gezocht naar iets bruibkaars en welke heatsinks heb je dus zelf al geselecteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 22-02-2007 19:00 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Er zijn een hoop mooie koelers voor socket 939. De Ninja is een goede. Arctic freezers zijn ook goed. En de Zalman koelers zijn ook goed waar voor je geld, al zijn die wel wat prijziger.

Maar je wilt koelen zonder fan, en dan ook nog (een heel klein beetje) overklokken.
Kleine beetjes zetten geen zoden aan de dijk, denk ik. En als je wil gaan overklokken is een goede koeling een eerste vereiste. Beetje paradoxaal, dus.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• puddinkie
ik zat te denken aan een coolermaster hyper 6+ of ninja scythe

ik ben eerste jaar nog niet van plan om over te klokken misschien over een jaartje over klokken
dus er mag wel een fan op komen als ik wil over klokken

kast: cm stacker van coolermaster

voor in de kast 1 x 120 fan
bover op de kast 1 x 80MM fan
achter in de kast 2 x 80mm fan en 1 x 120 fan en dan nog een cooler master voeding met 1x 120mm fan
hoop dat het zo genoeg is ?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dan zou ik nu gewoon de boxed cooler gebruiken. Pas als je gaat overklokken zou ik op zoek gaan naar een betere oplossing. De enige reden die ik nog zou kunnen bedenken om nu van koeler te veranderen, is de geluidsproductie van je huidige koeler, maar daar lees ik niets over?

Lekker laten zitten dus en een jaar verder opnieuw kijken. Dan zullen er vast al weer betere revisies van de nu populaire koelers uitgekomen zijn. :)

• puddinkie
haaha sorry d8 dat jullie dat zouden begrijpen als ik zeg zonder koeler :P:P

moet inderdaad wat stiller ;) :P

• puddinkie
heb nu ook nog wat meer gezocht:

Tuniq Tower 120 alleen beetje zwaar bijna 800 gram ( is mijn vraag voor deze is hij niet veel te zwaar?)

ninja scythe dat ik zo las was die vrij stil en moest een aardig goeie zijn

Thermalright SI-128 las alleen dat deze beter van dan de ninja scythe maar kan iemand mij meer over deze vertellen want kon er weinig info over vinden

kan iemand mij deze koelers wat meer toe lichten ???
en iemand misschien nog een ander idee??

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
De Thermalright hr-01 is gemaakt om passief of met een laagtoerige fan te werken, en wanneer je ermee wilt overclocken kun je er een fan opzetten.

• puddinkie
ohja heb nu nogal wat case fans er in kunnen er daar ook een paar minder van in ???
zo als die 80 MM fans er uit ??

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Qua prijsprestatie zou ik voor een Arctic Freezer 64 (dat is meen ik de AMD versie) gaan. Check de BBG maar even voor meer info en kijk een in de pricewatch voor prijzen. :)

Edit: De Freezer is overigens vrij stil en kan je met je mobo vast heel zacht laten draaien zodat ie onhoorbaar wordt (Cool n Quiet?) En een slimmere keuze als je een beetje wil overklokken.

[ Voor 35% gewijzigd door SqnLdr op 22-02-2007 19:58 ]

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
puddinkie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:48:
ohja heb nu nogal wat case fans er in kunnen er daar ook een paar minder van in ???
zo als die 80 MM fans er uit ??
Als je fanless je CPU wil koelen, denk het niet. Misschien voor stillere alternatieven kiezen (Papst, Nexus)

Verwijderd

noctua nh-u12F
krijg je meteen een fan bij die zeer stil is en natuurlijk een goede heatsink

is wat duurder ongeveer 58 euro maar je gaf geen budget

• puddinkie
oh ja draai op vista weet niet of dat nog wat uit maakt ??

• Roamor
  • Niet online
puddinkie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:07:
oh ja draai op vista weet niet of dat nog wat uit maakt ??
Software beïnvloed TCA in zoverre dat het een grotere belasting kan opleveren voor de hardware en daarmee de koeling.

Welke factoren van groter belang zijn (Airflow etc), kun je hier vinden:
Frequently Asked Questions TCO

Of het specifieke topic voor een stillere pc: [Cooling] Het stille pc topic deel 3

• puddinkie
heb is gekeken

volgens mij is het wel verstandig om toch nog een 120mm fan of groter er op te zetten

draait niet hard rond en maakt goeie lucht stroming

welke zouden jullie mij DAN aan raden ???

dan zit ik eigelijk te twijfelen tussen een hyper 6+ van cooler master

en een ninja scythe ??

welke zou dan het beste zijn ?

[ Voor 24% gewijzigd door puddinkie op 22-02-2007 23:03 ]

• Roamor
  • Niet online
Hardware.info heeft recent nog een mooie roundup gemaakt van casefans, dus daar kun je vast wel iets van je gading vinden. :)

• puddinkie
sharkoon silent eagle ???

en wat voor heatsink ??

ninje scythe ???

• puddinkie
ik denk dat ik toch voor de ninja scythe ga alleen is hij niet te zwaar????

heb asus amd moederbordje weet zo niet wat die kan hebben kwa gewicht ?

• Roamor
  • Niet online
De Scynthe komt met een backplate, die het gewicht beter verdeeld. Dat scheelt een hoop zorgen, maar met dergelijke koelers moet je wel voorzichtig zijn als je je kast verplaatst. ;)

offtopic: met de editknop rechtsboven Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kun je je bericht aanpassen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Roamor op 23-02-2007 00:13 ]

• puddinkie
ik ga af en toe nog wel is naar een lan party :)

is het dan wel zo verstandig om zo 1 te nemen ???

of is er nog een andere heatsink die steviger vast zit ??

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik zou gewoon een Alpine 64/Freezer 64 Pro nemen, die zijn sowieso al stil, en dan cool&quiet software draaien. Bij mijn Alpine 64 was het namelijk zo dat hij de cpu verschrikkelijk cool houdt, en in Windows draait de fan amper (soms draait de fan gewoon helemaal niet). Dat lijkt me een stuk handiger voor je, want passief op een dual-core dat lijkt mij geen goed plan.

Zou je verder alsjeblieft eens hoofdletters en punten willen gebruiken en gewone paragrafen schrijven ipv na elke zin op enter te rammen ;) ajb dankjewel.

• puddinkie
oke :) sorry maar uhm op wat voor pc heb jij die koeler draaien ?? die freezer 64 pro zit wel beetje kwa looks en alles bij mijn keus in de buurt

maar is die wel aardig ???

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
puddinkie schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:27:
oke :) sorry maar uhm op wat voor pc heb jij die koeler draaien ?? die freezer 64 pro zit wel beetje kwa looks en alles bij mijn keus in de buurt

maar is die wel aardig ???
Best aardig ja :) Al zal een dual-core Athlon 64 moeilijker te koelen zijn dan mijn 3700+'je, maar met cool&quiet zal die ook best stil zijn.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi,

Welkom op GoT, we verwachten hier dat je zelf wat moeite doet voordat je een topic opent. Dit houdt dus in dat je niet neerzet van ik heb een CPU koeler nodig, maar dat je al zelf een beetje onderzoekt welke er zijn (ga eens kijken bij de verschillende online winkels) en dan gaat uitzoeken welke voor jou geschikt zijn, qua budget en qua koel vermogen. Dit kan je heel simpel doen door de naam van de koeler in Google in te tikken. Dan krijg je 9 van de 10 keer een pagina waar een vergelijking op staat met andere koelers. Als je dan je keuze beperkt hebt tot 2 of 3 dan kan je deze aangeven in een topic met wat voor jou van belang is en waarom je denkt dat de ene koeler beter is als de andere maar waarom je nog zit te twijfelen.

[ Voor 89% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-02-2007 19:04 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.