bla?
Heb je die uitgangsspanning gemeten of staat die op het labeltje? Ik ga ervan uit dat je hem gemeten hebt omdat je 19,9V noemt
Als dat zo is was dat waarschijnlijk toen hij onbelast was, en dan is de uitgangsspanning hoger dan de belaste spanning. In dat geval zal de spanning ook wel weer iets inzakken als je laptop aan staat.
Dat de voeding meer vermogen kan leveren (meer watts) is alleen maar goed, daar ligt het niet aan.
Dat de voeding meer vermogen kan leveren (meer watts) is alleen maar goed, daar ligt het niet aan.
Casemod: Cubeleon
Mooi, moet wel zeggen, heb 3 voedingen onbelast gemeten, en de originele zit op 19,5 (perfect dus) mijn oude 65 watt is 19,7, en dus de nieuwe is 19,9.
Niet erg dus?
Niet erg dus?
bla?
De voltages mogen rond de 5% uitwijken dacht ik. Kijk bij twijfel anders met speedfan oid wat je uiteindelijke voltages worden. Ik kan me niet voorstellen dat het veel uitmaakt.
Heb zelf een VIA C3 aan een el cheapo adaptertje hangen (5V) en die geeft ook geen problemen met voltages. (Ik schat in dat die adapter wel grotere afwijking heeft dan 20:19,5)
Heb zelf een VIA C3 aan een el cheapo adaptertje hangen (5V) en die geeft ook geen problemen met voltages. (Ik schat in dat die adapter wel grotere afwijking heeft dan 20:19,5)
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
Meer watt, dus het is een snellader.
Misschien fijn voor jouw voor het gebruiksgemak.
Maar wel niet fijn voor je batterij! Die overlijd er veel sneller van namelijk
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Het is voor een laptop dus het laad circuit zit in de laptop zelf, omdat een voeding meer vermogen kan leveren wilt dat ook niet zeggen dat die dat ook gaat doen.
De laptop zelf bepaald welk vermogen nodig is voor de werking en laden van de batterij en vraagt dit van de voeding.
De laptop zal dan ook wel zelf de laad stroom naar de batterijen regelen en dus kan het ook geen kwaad voor de batterij.
Normaal worden er verschillende voltages gebruikt worden op het mobo en dus zitten er in een laptop ook nog een deel stabilisatoren en regelaars. Hierdoor kan het wss niet zo veel kwaad om een afwijkende spanning aan de laptop te hangen.
Dat die VIA C3 problemen heeft denk ik dat ligt aan een te laag voltage op de adapter, waardoor de laptop niet altijd even goed zijn voltages kan aanhouden
De laptop zelf bepaald welk vermogen nodig is voor de werking en laden van de batterij en vraagt dit van de voeding.
De laptop zal dan ook wel zelf de laad stroom naar de batterijen regelen en dus kan het ook geen kwaad voor de batterij.
Normaal worden er verschillende voltages gebruikt worden op het mobo en dus zitten er in een laptop ook nog een deel stabilisatoren en regelaars. Hierdoor kan het wss niet zo veel kwaad om een afwijkende spanning aan de laptop te hangen.
Dat die VIA C3 problemen heeft denk ik dat ligt aan een te laag voltage op de adapter, waardoor de laptop niet altijd even goed zijn voltages kan aanhouden
Welnee, een laptop verbruikt of vraagt niet opeens meer stroom omdat er een adapter aan hangt die meer stroom kan leveren.Meer watt, dus het is een snellader.
Als hang je er een adapter aan van 2000W, 20V is en blijft 20V. En dat is het enige wat belangrijk is voor de laptop.
[ Voor 27% gewijzigd door joopv op 25-02-2007 23:20 ]
Pagina: 1