Toon posts:

IDE naar 2 x pci-e?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik heb net mijn nieuwe systeem gehaald bij de lokale pc boer, maar nu blijkt dat er een verkeerde voeding erin is gezet, omdat ik perongelijk een voeding met te weinig (350) watt had besteld. Nu wil ik zelf een nieuwe voeding (550watt) erin zetten.
Ik zit echter met een klein vraagje, de videokaart is een Asus EN 8800GTX en hierbij moeten volgens de doos twee 6-pins pci-e kabeltjes in. Bij de oude voeding was dit gedaan met behulp van een IDE naar een 2 x pci-e kabeltje (hier een foto'tje: http://members.home.nl/wilmapostema/ide-pci-e.JPG (nogal grote resolutie)). Nu weet ik niet echt of dit wel goed is gedaan, aangezien er aan de kant van het verloopstukje nog 2 andere lege female IDE plugjes zitten. Mijn vraag is dan ook bij het instaleren van mijn nieuwe voeding; moet ik alle 3 de IDE pluggen gebruiken of zou 2 of 1 ook genoeg zijn?

edit: Het staat trouwens niet in de handleiding oid en heb het ook niet kunnen vinden met de zoekfunctie of google.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 21:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IDE is een standaard voor opslagapparaten zoals hdds.
Waarschijnlijk bedoel je molex naar PCI-E converterje.

Verder is het zo dat je voeding 1 of 2 12V rails heeft, de enige reden dat je meerdere molexen kan gebruiken is om ervoor te zorgen dat je niet teveel stroom door 1 kabeltje gaat trekken.

Verwijderd

Topicstarter
eh ja ik bedoel de stroomtoevoer van bijv cd spelers (heb daar niet zo`n verstand van).
Mijn nieuwe voeding heeft maar 1 pci-e plugje (6pins). Daarom wou ik dus weten of dit via zon convertertje allemaal wel goed zit qua stroom enz. De nieuwe voeding is een LC Power LC6550 (hier staat een revieuw http://tweakers.net/productsurvey/survey/3164), en hij heeft maar 1 pci-e aansluiting. Dat laatste stukje wat je schrijft snap ik niet helemaal. Wat zijn 12V rails en hoe zie ik hoeveel ik er heb? (ik ben nogal noob op dit gebied 8)7 )

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat het de bedoeling is dat je ze alle drie gebruikt en liefst drie van een aparte kabelboom.

De meeste moderne voedingen hebben twee aparte 12V rails. Zo kan een apparaat dat veel van de 12V lijn vraagt de andere apparaten niet beïnvloeden als deze op de andere rail hangen. Je kan dit zien op de sticker van je PSU.

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-02-2007 21:35 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat dit met gebruik van zo'n convertortje gewoon werken. Dus 1 maal de 6-pins uit de voeding zelf, en 1 maal aangesloten op een (of 2) molex connector.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je al één PCI-E connector van de voeding gaat gebruiken dan lijken mij 2 molexen inderdaad genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
het enigste stickertje op de doos staat op: max 550W , LC6550GP , version 2.0. De pc winkel waar ik de nieuwe voeding heb gehaald verzekerde mij ervan dat deze voeding geschikt zou zijn voor mn graka.. Als ik nou gewoon een pci-e plugje van de voeding af gebruik en 1 via dat convertertje dan moeten die 2 molexen dus van een apparte kabelbos zijn?.Verder heb ik dan nog de keuze om dan mijn cd speler aan een 3e kabelbos te hangen dus ik neem aan dat ik dat ook het beste kan doen dan? En nog een laatste vraagje, als ik dit ga proberen kan ik dan niks slopen :z

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, dat lijkt me het beste. Normaal kan je niets slopen, het ergste wat kan gebeuren is dat je systeem instabiel wordt omdat de 8800GTX nogal veel stroom vereist. Ik ben niet echt bekend met LC Power dus ik weet niet of het een goede voeding is.

De ratings kan je misschien op een sticker van de behuizing van de voeding vinden, dus niet op de doos.

Veel succes nog!

Verwijderd

Topicstarter
hier is een foto van de voeding, denk dat je dit stickertje bedoelt: http://members.home.nl/wilmapostema/IMG_1589.jpg. Ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen zoals julie het zijden. alvast heel erg bedankt voor de goede info.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik denk dat dat wel gaat werken. Gewoon proberen, zoveel kost zo'n convertertje ook niet lijkt me. Daarbij kan je zoals gezegd weinig slopen, het ergste zou zijn dat je pc uitvalt. Dan heb je ook snel de oorzaak en kan je je voeding ruilen nog lijkt me.
Ik zou het proberen voor die paar euro's die dat convertertje kosten. :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik geloof dat voor een 8800GTX een systeem met 28A op de 12V wordt aangeraden. Aangezien jij 16A+18A hebt, lijkt me het wel in orde zolang LC Power goede voedingen maakt.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 18:11

icecoolsniper

never run from a sniper!

Je moet 2 4 pins kabels aansluiten op 1 pci-e stroomconnector. Anders kan je onder load wel problemen verwachten met minder goede voedingen( doorsmelten e.d.).

edit:

LC power is ook geen bekend merk van voedingen. Ik hoop voor je dat je voltages goed zijn, zo niet koop dan een voeding van een goed merk.

Zie ook : Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

[ Voor 41% gewijzigd door icecoolsniper op 22-02-2007 09:46 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:29:
eh ja ik bedoel de stroomtoevoer van bijv cd spelers (heb daar niet zo`n verstand van).
Zo'n ding heet een Molex connector :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de boel aangesloten en hij doet et :*)
voeding lijkt prima, kan zware games draaien zonder stabiliteitsproblemen. Dus bij deze bedankt :)
Pagina: 1