Toon posts:

Wie heeft er verstand van mobieltjes???

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.....
Ik kan waarschijnlijk een Nokia 3310 heel goedkoop krijgen maar weet niet precies wat voor kaart er dan in zit...
Ik wil graag een van Libertel of KPN...
Maar ik ben bang dat er een ben kaart in zit.!!
Ik heb niks met abbonement te maken en dan is mijn vraag aan alle tweakers!>>>>

Kan ik zomaar een andere kaart erin zetten zonder dat me dat al te veel kost

Ik heb wel zoiets gehoord dat dat 250 gulden kost bij KPN maar dat doe ik dan niet...
Zijn daar trucjes voor of programma's??? :?

Verwijderd

Hmmz, dan moet je die simlock vrij maken....

En dat kost 150 piek dacht ik.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
microdoid: ik raad je aan om wat minder topics te gaan openen.
en eens goed te kijken naar wat voor fora hier te vinden zijn.
zo is er bijvoorbeeld een Internet & telefonie forum

• d33n
wow wat zijn de adjes/modjes snel vandaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nou een normale topic geopend dus geen gezeik!!!
ik wil graag antwoord op mijn vraag en als je daar geen zinn in hebt om te posten hou je je poten maar van die ramplank af!!!!

• d33n
no problem mate.

was nu trouwens ook mijn fout, ik had op edit moeten drukken |:(

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 21:14 schreef MicroDroid het volgende:
Nou, ik heb nou een normale topic geopend dus geen gezeik!!!
ik wil graag antwoord op mijn vraag en als je daar geen zinn in hebt om te posten hou je je poten maar van die ramplank af!!!!
heejz! niet zo agressief hiero! daar houden wij niet van :( Marble had best gelijk ...

Verwijderd

Gaat je geld kosten. Kun je net zo goed die mobiel gewoon bij KPN kopen.

En doe rustig...

Verwijderd

Topicstarter
ach jah...
je kunt niet eens meer een topic openen zonder dat je er gezeik op krijgt jah!!!!
ga maar eens naar forum.formule1.nl
dat is pas een forum!!!!!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Dat gaat je Fl.50,- kosten voor het unlocken.....:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 21:29 schreef Gash het volgende:
yep??
en hoe wil je dat voor elkaar krijgen?/

• Gash
Dan doen wij het! :);):)

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 21:27 schreef MicroDroid het volgende:
ach jah...
je kunt niet eens meer een topic openen zonder dat je er gezeik op krijgt jah!!!!
Wat een kneus ben jij zeg, mogen de mensen hier je nieteens even op een vriendelijke doch dringende wijze op je fout wijzen? Als iedereen zomaar op 20 forum van dezelfde website z'n probleem gaat posten raakt iedereen het overzicht kwijt en dat is zonde...

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 21:45 schreef Gash het volgende:
Dan doen wij het! :);):)
Ik HAAT jou SOORT. Ongedierte ben je!! :(

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 00:07 schreef Sebastard het volgende:

[..]

meen je dat nou serieus *D

• Gash

[..]

Leg eens uit gozer!

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 21:27 schreef MicroDroid het volgende:
ach jah...
Euhm...ben een trouwe bezoeker van dat forum en dat forum gaat achter uit. En als je het daar beter vindt, wat doe je dan hier?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 21:29 schreef Gash het volgende:
Is goed!!! ;)

[..]

Waarom//???
Heeft hij iets verkeerds gezegd??? :(

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:49

ALH

Op zondag 04 februari 2001 21:25 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
Gaat je geld kosten. Kun je net zo goed die mobiel gewoon bij KPN kopen.

En doe rustig...
goed van je dat je nu ook in andere fora post, ik zag daarnet al een topic in audio/video&hifi, that's the spirit!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Ik ben tevreden over gash zijn hardware en voicechanger dus niet zo zeuren :)

Verwijderd

Gash heeft mijn GSM ook unlocked dus hij weet waar hij over praat ;)

• Rob
  • Niet online

Rob

Op maandag 05 februari 2001 19:27 schreef MicroDroid het volgende:

[..]

Is goed!!! ;)
[..]

Waarom//???
Heeft hij iets verkeerds gezegd??? :(
Hij haat waarschijnlijk mensen die unlocken, maar BEN, Libertel etc etc unlocken zelf ook GSM's. Na 1 jaar na de koop van het toestel doen ze dat gratis, daartussenin voor een X bedrag.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

klopt, ik vind het triest dat providers hun telefoons locken, als ze gewoon zorgen dat het bereik en de tarieven normaal zijn hoeft niemand over te stappen naar een andere provider.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 20:28 schreef ALH het volgende:

[..]

goed van je dat je nu ook in andere fora post, ik zag daarnet al een topic in audio/video&hifi, that's the spirit!
Hey, niet offtopic gaan heh ;) Maar ik zei toch dat ik wel in andere fora kwam, alleen nooit of amper wat poste? Nu post ik gewoon mee :)

einde offtopic :o

Verwijderd

ga gewoon naar de zwarte markt kost maar 25 gulden

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ff een kabeltje en software. en weg simlock. verder is dutchtone aan het smijten met gratiz abo's en zo slecht is dutchtone nu ook weer niet.. www.telecom.nu en dan gratis allin 180 zonder gsm. suc6

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

kan iemand me nu ff uitleggen wat er illegaal is aan het unlocken van je EIGEN telefoon?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
kijk hier maar een even! http://www.immitatie.nl/

• F0kke
Unlocken is niet illegaal!

(copy and paste)

Rolnummer Zaaknummer

: KG 2000-32 : 131065

1.

Het verloop van het geding.

Dit blijkt uit de navolgende ter vonniswijzing overgelegde

stukken:

-de dagvaarding,

-de pleitnotities en producties van mr. Gijrath

-de pleitnotities en producties van de heer H.J.M. de Wit,

die ter zitting namens gedaagde is opgetreden.

De raadslieden van partijen hebben de respectieve standpunten nog nader toegelicht.

2.

Het geschil.

Eiseressen hebben -uiteindelijk -gevorderd, bij vonnis,

uitvoerbaar bij voorraad:

gedaagde te bevelen direct na betekening van het vonnis het wijzigen en kopiëren van c.q. iedere andere vorm van verveelvoudiging van de software, waardoor inbreuk wordt gemaakt op de aan eiseres sub 1 toekomende auteursrechten, dan welonrechtmatig wordt gehandeld jegens eiseressen, te staken en gestaakt te houden;

gedaagde te bevelen direct na betekening van het te dezen te wijzen vonnis (het aanbieden van) het deblokkeren van SIM-Lock codes van mobiele telefoons van het merk Motorola te staken en gestaakt te houden;

gedaagde te bevelen binnen twee dagen of een in goede justitie door de President te bepalen langere termijn na betekening van het te dezen te wijzen vonnis aan de raadsman van eiseressen schriftelijk een door een accountant gecontroleerde opgave te doen van de namen en adressen van de personen en/of bedrijven waarvoor gedaagde reeds Motorola-toestellen heeft gedeblokkeerd, uitgesplitst naar aantallen;

gedaagde te bevelen binnen twee dagen of een in goede justitie door de President te bepalen langere termijn na betekening van het te dezen te wijzen vonnis aan de raadsman van eiseressen schriftelijk een door een accountant gecontroleerde opgave te doen van de bij gedaagde nog aanwezige Motorola-toestellen die bestemd zijn om gedeblokkeerd te worden alsmede opgave te doen van de namen en adr~ssen van de personen en/of bedrijven waarvoor deze Motorola-toestellen bestemd zijn;

gedaagde te bevelen binnen twee dagen of een in goedejustitie door de President te bepalen langere termijn na betekening van het te dezen te wijzen vonnis aan de raadsman van eiseressen schriftelijk een door een accountant gecontroleerde opgave te doen van de winst die gedaagde met het deblokkeren van SIM-Lock codes heeft behaald;

gedaagde te bevelen afgifte te doen van het apparaat of middel waarmee gedaagde de SIM-Lock codes deblokkeert;

gedaagde te bevelen terstond na het te dezen te wijzen vonnis ieder inbreukmakend gebruik van het merk 'MOTOROLA' en van ieder overeenstemmend teken te staken en gestaakt te houden;

gedaagde te bevelen onmiddellijk na betekening van hetvonnis de rectificatie, zoals vermeld in de dagvaarding, gedurende drie maanden op te nemen op de website van gedaagde en te versturen aan geadresseerden van de nieuwsbrief waarin de mogelijkheid tot deblokkeren is geboden, of een zodanige rectificatie als de President juist acht, onder bepaling dat de tekst van de rectificatie niet mag worden gewijzigd en een afschrift daarvan aan de raadsman van eiseressen zal worden toegezonden;

gedaagde te veroordelen aan eiseressen ten titel van dwangsom te betalen een bedrag van f. 25.000, per overtreding van een van de hiervoor genoemde bevelen, dan wel, naar keuze van eiseressen,

f.5.000, voor iedere dag -een gedeelte van iedere dag daaronder begrepen -dat gedaagde in strijd met enig bovengenoemd bevel handelt;

gedaagde te veroordelen om aan eiseressen te vergoeden de door eiseressen (voorafgaande aan dit geding) gemaakte kosten-van rechtsbijstand in totaal voorlopig begroot op f. 12.000, alsmede om aan eiseressen te vergoeden een voorschot op de schadevergoeding voorlopig begroot op f. 50.000, althans op een door de President vast te stellen bedrag, te betalen binnen tien dagen na betekening van het vonnis;

gedaagde te veroordelen in de kosten van dit geding.

Aan hunvorderinghebben eiseressen het volgende ten
grondslag gelegd.
-Gedaagde deblokkeert de SIM-Lock in de mobiele
telefoontoestellen die door eiseressen worden geproduceerd
en op de markt worden gebracht, door het wijzigen en/of verveelvoudigen van de in die toestellen aangebrachte software. Zodoende maakt hij inbreuk op het auteursrecht van eiseres sub 1., hetgeen onrechtmatig is.
-Door het deblokkeren van de toestellen bewerkstelligt gedaagde dat de bezitters van een dergelijk toestel, die zich bij de aankoop van dat toestel en het daarbij behorende abonnement hebben verbonden aan de algemene voorwaarden van een telecom-aanbieder, ten opzichte van die telecom-aanbieder wanprestatie plegen. Het is de bezitter van zo'n toestel ingevolge die algemene voorwaarden namelijk verboden om de toestellen door een ander dan de

desbetreffende telecom-aanbieder te laten deblokkeren. Gedaagde handelt hiermee onrechtmatig jegens eiseressen. -Gedaagde gebruikt op zijn website en in een nieuwsbrief het woordmerk 'MOTOROLA', dat als zodanig is gedeponeerd door eiseres sub 1, en waarvoor eiseres sub 2 een licentie heeft verkregen. Die inbreuk op het merkrecht van eiseressen is onrechtmatig.

-Als gevolg van het handelen van gedaagde lijden eiseressen schade, onder meer bestaande uit kosten en schade voortvloeiende uit claims die eiseressen hebben ontvangen of zullen ontvangen van telecom-aanbieders aan wie eiseressen hebben toegezegd niet door onbevoegden te deblokkeren SIM-Locks op de mobiele telefoons te zullen installeren. Gedaagde is aansprakelijk voor deze schade en dient die te vergoeden.

Gedaagde heeft geconcludeerd tot afwijzing van de vordering van eiseressen en heeft daartoe het volgende aangevoerd. -Gelet op de wijze waarop de mobiele telefoontoestellen worden verkocht, kan er geen sprake van zijn dat gebruikers van een mobiel telefoontoestel (van het merk Motorola) gebonden zijn aan algemene voorwaarden. Bij gebreke van een dergelijke overeenkomst kan er dus geen sprake zijn van wanprestatie, en ook niet van het uitlokken daarvan door gedaagde.

Voor zover dergelijke overeenkomsten wel moeten hebben te gelden tussen de telecom-aanbieders en de gebruikers van mobiele telefoontoestellen, blijkt uit de door de aanbieders gehanteerde algemene voorwaarden niet dat de Sim-Lock niet door anderen dan die aanbieders verwijderd mag worden.

-Gedaagde betwist niet het auteursrecht van eiseressen op de software in de Motorola-toestellen. Op de SIM-Lock zelf, die een cijfercode is, rust geen auteursrecht. Er is derhalve geen sprake van een inbreuk op auteursrechten van eiseres sub 1.

-De website van gedaagde, waarop hij zijn diensten aanbood, is inmiddels afgesloten.

-Gelet op het gestelde in het arrest BMW/Deenik van het Europees Hof van Justitie d.d. 23 februari 1999, kunnen eiseressen hun stellingen ten aanzien van de ongeoorloofdheid van het gebruik van het woordmerk 'MOTOROLA' niet staande houden.

De beoordeling.

4.1. De stelling van eiseressen, dat gedaagde inbreuk maakt op de auteursrechten van eiseres sub 1. gaat uit van de veronderstelling dat de SIM-Lock in de mobiele telefoontoestellen slechts verwijderd kan worden door het wijzigen of verveelvoudigen van de software die zich in de toestellen bevindt.

Uit hetgeen door eiseressen is aangevoerd is echter niet onvermijdelijkerwijze te concluderen dat hetzelfde resultaat (het uitschakelen van de SIM-Lock) niet ook op andere wijze of door gebruikmaking van een ander middel bereikt kan worden. In dit verband kan een vergelijking gemaakt worden met het openen van een slot door middel van een valse sleutel: met die sleutel (de methodiek van gedaagde) wordt het slot (de SIM-Lock) geopend, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat daartoe het mechaniek van het slot (de software in het telefoontoestel) is verveelvoudigd en/of gewijzigd. Hieruit volgt dat in het kader van dit kort geding rekening moet worden gehouden met de juistheid van gedaagdes bewering dat hij in staat is zonder op enigerlei wijze gebruik te maken van de software van eiseressen SIM-Locks te deblokkeren zodat niet voldoende aannemelijk is geworden dat gedaagde inbreuk heeft gemaakt en maakt op de auteursrechten van eiseres sub 1. Er kan derhalve ook niet gesteld worden dat gedaagde daarom onrechtmatig handelt door de SIM-Lock codes uit de Motorola-toestellen te verwijderen.

4.2. Ten aanzien van het door eiseressen gestelde uitlokken tot wanprestatie door gedaagde overweegt de President het volgende. In de overgelegde teksten van de algemene voorwaarden van de telecom-aanbieders (Dutchtone, KPN, Libertel en Ben) waar eiseressen zich te dezen aanzien op beroepen is niet duidelijk te lezen dat het gebruikers van een mobiele telefoon verboden is om de SIM-Lock door een ander dan de desbetreffende telecom-aanbieder te laten 'Terwijderen. Daar staat immers telkens niets anders dan dat het toestel uitsluitend met de bijgeleverde SIM-kaart is te gebruiken en dat voor het deblokkeren daarvan kosten zijn verschuldigd. In dit kort geding, waarbij de betrokken contr-actspartijen, te weten de telecom-aanbieders en de afnemers van hun diensten, niet eens partij zijn, kan dus niet zonder meer aangenomen worden dat die afnemers wanprestatie plegen door gedaagde de SIM-kaart te laten deblokkeren. Daarvoor zou niet aan twijfelonderhevig moeten zijn dat a. die algemene voorwaarden in die rechtsverhouding gelden en b. dat die voorwaarden de gebruikmaking van de diensten van gedaagde -hoezeer deze mogelijkerwijze ook onvoorzien en ongewenst zijn verbieden. Dit is geen van beide het geval.

Waar hier dus niet van wanprestatie kan worden uitgegaan, kan te dezen de stelling van eiseressen dat gedaagde zich schuldig maakt aan uitlokking tot wanprestatie niet opgaan. Daarmee vervalt ook deze grondslag aan de desbetreffende vorderingen van eiseressen.

4.3. uit het voorgaande volgt dat er niet mag worden uitgegaan van ongeoorloofd handelen van gedaagde bij het aanbieden van zijn diensten tot het verwijderen van de SIMLock uit mobiele telefoons van Motorola. Het gebruik van het woordmerk 'Motorola'op de web-site en in de nieuwsbrief is derhalve, als zijnde onvermijdelijk voor het aanbieden van diensten, specifiek gericht op bepaalde, door de merkhouder zelf in het verkeer gebrachte producten, niet te beschouwen als een inbreuk op het aan eiseressen toekomende merkenrecht.

4.4. De vorderingen van eiseressen zullen, gelet op het voorgaande, worden afgewezen, met veroordeling van eiseressen in de kosten van dit geding.

5.

De beslissing.

De President

wijst af de vorderingen van eiseressen;

veroordeelt eiseressen in de kosten van deze procedure, tot op heden aan de zijde van gedaagde begroot op f 400, aan ver,schotten .

Dit vonnis is gewezen door mr. Mendlik, president, en uitgesproken ter openbare terechtzitting van 20 januari 2000 in tegenwoordigheid van de griffier.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 19:36

Allardie

AT..

[..]

Hij werkt bij Q denk ik, dat is toch zo'n winkelconcept van Telfort (dacht ik), en hij zal wel veel telfort telefoon ge unsimlocked:? zien worden8-)

• achappey

achappey

...

waarom worden die topics gesloten omdat men zegt dat het illegaal is? volgens mij is dat gewoon napraterij van de mod's

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Er zijn ellenlange discussies geweest hier op GoT. Wat bleek: unlocken is wel degelijk illegaal. Erover praten natuurlijk niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

• F0kke
Op donderdag 22 februari 2001 17:07 schreef havana het volgende:
Er zijn ellenlange discussies geweest hier op GoT. Wat bleek: unlocken is wel degelijk illegaal. Erover praten natuurlijk niet.
De rechter heeft uitgewezen dat het legaal is. Het is jou telefoon en wat je ermee doet is jou zaak, niet die van ben, dutchtone niet die van kpn enz.

• achappey

achappey

...

Op donderdag 22 februari 2001 23:20 schreef EvilFox het volgende:

[..]

De rechter heeft uitgewezen dat het legaal is. Het is jou telefoon en wat je ermee doet is jou zaak, niet die van ben, dutchtone niet die van kpn enz.
pcies, maar er is hier "ooit" bepaald dat het illegaal is dus blijft het zo... :(

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op Sunday 04 February 2001 21:27 schreef MicroDroid het volgende:
ach jah...
:'(

Wat zeg je daar ?

Dit is pas een forum .

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Op Thursday 15 March 2001 22:54 schreef pier het volgende:

[..]

:'(

Wat zeg je daar ?

Dit is pas een forum .
En dit is een waarschuwing!

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Dit topic had al lang gesloten moeten worden. Jammer dat ik niet eerder GM was, stonden 10 waarschuwingen in!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.