wireless usb zd1211 op linux

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
ik probeer mijn sagem usb stick in mijn clarkconnect linux server aan de praat te krijgen om zo als access point dienst te doen.

Ik heb de juiste (geloof ik ;)) drivers te pakken en uitgepakt met

tar zxvf zd1211-driver-82.tgz

de volgende stap was:

make
make install

beide zonder fout meldingen.
in mijn tutorial (hier) staat dat de installatie bestanden nu in /lib/firmware staan en het volgende commando zou moeten zijn:

modprobe -v zd1211

Dit geeft echter de melding:
FATAL: Module zd1211 not found.

de bestanden die in /lib/firmware staan zijn:

zd1211_ub
zd1211_uph
zd1211_uphm
zd1211_uphr
zd1211_ur

kan iemand mij aub verder helpen? heb nauwelijks linux verstand en ben er al te lang mee bezig...

thnx!

[ Voor 7% gewijzigd door NitSuA op 21-02-2007 15:31 ]

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bekijk deze topic eens. Veel succes in ieder geval.

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

NitSuA schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:26:

in mijn tutorial (hier) staat dat de installatie bestanden nu in /lib/firmware staan en het volgende commando zou moeten zijn:

modprobe -v zd1211

Dit geeft echter de melding:
FATAL: Module zd1211 not found.
heb je wel eerst depmod gedraaid?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12-2025
Het is mischien niet heel erg behulpzaam, maar ik raad iedereen aan ok hier eens te kijken. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1272005

Dit gaat over een identiek probleem met een ZD1211 chipset die als accespoint dienst moet doen.
Ik heb in mijn situatie andere drivers gebruikt, namelijk
http://zd1211.wiki.sourceforge.net en dan de vendor driver kiezen.

Mischien kun jij ook eens proberen om deze driver te compileren en aan de praat te krijgen. Als dit lukt dan zou alles zonder problemen moeten werken. Dus ook AP mode.

In het geval dat je je wifiadapter alvast wilt gebruiken als client kun je beter de zd1211rw driver gebruiken. Deze zit al in de kernel vanaf 2.6.18. Die werkt bij mij zonder problemen, alleen biedt geen ondersteuning voor master(AP) en ad-hoc modus.

Als het je lukt laat het mij dan a.u.b. weten want ik zit met exact hetzelfde probleem..

Alvast succes.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
Waarom gebruik je de oude zd1211 driver? Er heeft een rewrite plaatsgevonden, en momenteel wordt enkel nog de zd1211rw driver.

Als je het toch bij de zd1211 wil houden, lijkt het idd dat je "depmod -ae" vergeten bent