Telfort en het KPN Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 00:53
Zoals de meeste Telfort gebruikers waarschijnlijk niet is ontgaan is Telfort over aan het stappen van het eigen netwerk naar het KPN netwerk.

Nu ben ik benieuwd of de kwaliteit nu verbeterd, waar ik me nogal aan erger is dat ik bij drukke evenementen en festivals vrijwel niet tot nauwelijks kan bellen of smsen.
De afgelopen 2 jaar heb ik op lowlands niet kunnen communiceren wat ik toch wel erg vervelend vind.
Ik was van plan over te stappen op een andere provider, maar dat is zo'n gedoe, als Telfort nu is verbeterd en mij wel in staat steld tijdens dit soort gelegenheden te bellen ben ik tevreden.
wat zijn jullie ervaringen? En eventueel met KPN tijdens festivals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

HKS-Skyline schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:17:
Zoals de meeste Telfort gebruikers waarschijnlijk niet is ontgaan is Telfort over aan het stappen van het eigen netwerk naar het KPN netwerk.

Nu ben ik benieuwd of de kwaliteit nu verbeterd, waar ik me nogal aan erger is dat ik bij drukke evenementen en festivals vrijwel niet tot nauwelijks kan bellen of smsen.
De afgelopen 2 jaar heb ik op lowlands niet kunnen communiceren wat ik toch wel erg vervelend vind.
Ik was van plan over te stappen op een andere provider, maar dat is zo'n gedoe, als Telfort nu is verbeterd en mij wel in staat steld tijdens dit soort gelegenheden te bellen ben ik tevreden.
wat zijn jullie ervaringen? En eventueel met KPN tijdens festivals.
overbelaste netwerken zul je altijd houden op bepaalde momenten (denk aan de jaarswisseling). Elke mast heeft nu eenmaal een beperkte capaciteit. En overstappen lost dan weinig op. Heb trouwens weinig behoefte aan bellen als ik bij een evenement (bv popfestival) ben, maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, KPN en Vodafone hebben hier de beste netwerken: beide voorzien van zowel GSM900 als GSM1800 en goede dekking. Telfort (en T-Mobile, Orange) gebruik(t)en alleen GSM1800 en dat leidt tot minderre ontvangst omdat die signalen bijvoorbeeld minder goed door gebouwen heen gaan.

In theorie moet 't dus een stuk beter worden.

En inderdaad, capaciteitsproblemen houd je altijd. Geen van de GSM netwerken is ingericht op duizenden mensen die aan dezelfde drie palen verbonden zijn. Da's ook economisch niet na te streven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55
Het is inderdaad beter geworden.
Een bekend zwart gat van Telfort wordt nu mooi opgevangen door het KPN netwerk.
Ook op de plekken waar de ontvangst minder is krijg ik nu automatisch het KNP netwerk.

Dat scheelt dus wel, en dat voor het tarief van Telfort. Heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
het bereik heb ik nooit problemen gehad, maar op evenementen konden andere mensen wel bellen, en mijn voicemail inspreken, ik kon alleen nooit andere bellen en smsjes kwamen er ook niet door.
terwijl dat bij de meeste anderen wel lukte die geen telfort gebruilkten.
ook moeizaam, maar ik kon zelfs om 3 uur snachts niet eens bellen of smsen.
bij telfort zeiden ze dat het aan mn telefoon moest liggen, maar ik had een nokia en een sony mee, dus dat is het niet, het ligt aan het netwerk, maar ik hoop dus dat het met het kpn netwerk wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

HKS-Skyline schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:52:
het bereik heb ik nooit problemen gehad, maar op evenementen konden andere mensen wel bellen, en mijn voicemail inspreken, ik kon alleen nooit andere bellen en smsjes kwamen er ook niet door.
terwijl dat bij de meeste anderen wel lukte die geen telfort gebruilkten.
ook moeizaam, maar ik kon zelfs om 3 uur snachts niet eens bellen of smsen.
bij telfort zeiden ze dat het aan mn telefoon moest liggen, maar ik had een nokia en een sony mee, dus dat is het niet, het ligt aan het netwerk, maar ik hoop dus dat het met het kpn netwerk wel lukt.
Je verhaal klinkt me nogal raar in de oren.
Ik betwijfel ten zeerste of dat aan het netwerk ligt, ik zou de oorzaak toch echt ergens anders zoeken, eventueel een brakke simkaart of toch echt gewoon je toestel. Heb je soms loden kleding aan? ;)

Het enige wat deze overstap verbeterd is de dekkingsgraad van het netwerk, het bekende GSM 1800 vs. 900 verhaal. Als je dus al nooit problemen met het bereik had, gaat de overstap je niet veel blijer maken.

Ik vind persoonlijk de gesprekskwaliteit van KPN op sommige punten stukken slechter dan Telfort, het geluid klinkt blikkeriger en minder scherp.
Nou moet ik zeggen dat ik dat alleen merk met bijv. een Nokia E50, een cheap ass LG klinkt sowieso bagger.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 21-02-2007 15:49 ]

• HKS-Skyline
lijkt me sterk dat alle 3 de telefoons die ik afgelopen jaren heb gebruikt en de 2 simkaarten van telfort allemaal brak waren? (het normaal wel zonder problemen wel deden, maar alleen tijdens drukke gelegenheden zoals lowlands dienst weigerden)
Ik had vol bereik, maar kon gewoon geen verbinding maken, regelmatig in mn scherm dat ik alleen noodoproepen kon plegen, en het deed het gewoon niet, sms ontvangen duurde eeuwen, soms wel 3 uur, sturen lukte gewoon niet, steeds het bericht dat er geen verbinding kon worden gemaakt.
lijkt me heel erg sterk om eerlijk te zijn

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Tegenwoordig stel ik als Telfort abbonee handmatig in dat mijn Nokia zich aanmeld op het KPN (altijd dus, permanent) netwerk. Werkt vlekkeloos, en ik bel tegen Telfort prijzen op een veel beter netwerk :)

[ Voor 6% gewijzigd door RobertJ op 22-02-2007 00:10 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 11:08

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Enigszins gemierenneuk, maar Telfort had wel degelijk 900Mhz EGSM masten...

Aangezien dat nu niet meer nodig is, heeft KPN de overbodige 900Mhz EGSM masten aan T-Mobile verkocht

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:21

momania

iPhone 30! Bam!

Ik ben er wel blij mee dat het allemaal bij he kpn netwerk komt. Heb op veel meer plaatsen waar voorheen bijna geen bereik was nu prima bereik :)

Enige dat bij mij niet goed werkt is de gprs zodra ik op het kpn netwerk zit. Volgens de telfort site zouden de telfort instellingen gewoon op het kpn netwerk moeten werken, maar helaas.
Iemand dit al opgemerkt en er misschien een oplossing voor?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19

Padvinder

doet z'n best

Ik heb nooit last gehad met het netwerk van Telfort. Zowel thuis (Den Haag) als buiten de randstad. Ik baal alleen van het feit dat met het netwerk van Telfort ook EDGE ophoudt te bestaan. Ik heb een EGDE only toestel, dus ik val terug naar GPRS snelheid bij KPN. Telfort belooft een passende oplossing, maar ik ben erg benieuwd.

zie ook: EDGE van Telfort, de moeite waard?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Padvinder schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:03:
Ik baal alleen van het feit dat met het netwerk van Telfort ook EDGE ophoudt te bestaan. Ik heb een EGDE only toestel, dus ik val terug naar GPRS snelheid bij KPN.
Same here... Op dit moment heb ik het netwerk ook handmatig ingesteld op telfort omdat ik anders continue op GPRS 'snelheid' zit ipv EDGE ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Anoniem: 76468

HKS-Skyline schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:04:
lijkt me sterk dat alle 3 de telefoons die ik afgelopen jaren heb gebruikt en de 2 simkaarten van telfort allemaal brak waren? (het normaal wel zonder problemen wel deden, maar alleen tijdens drukke gelegenheden zoals lowlands dienst weigerden)
Ik had vol bereik, maar kon gewoon geen verbinding maken, regelmatig in mn scherm dat ik alleen noodoproepen kon plegen, en het deed het gewoon niet, sms ontvangen duurde eeuwen, soms wel 3 uur, sturen lukte gewoon niet, steeds het bericht dat er geen verbinding kon worden gemaakt.
lijkt me heel erg sterk om eerlijk te zijn
"Alleen noodoproepen" betekent dat je geen Telfort bereik hebt.
De volle ontvangstbalk die je dan ziet is van een andere antenne, bijvoorbeeld van KPN, die alleen noodoproepen toestaat.
Pagina: 1