Toon posts:

Draadloos doormiddel van tooltje automatisch instellen....?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Ik heb een vraagje/probleempje. Ik heb voor school een laptop (acer tm 4152 WLMI) maar zodra ik thuis kom wil ik ook daar graag draadloos internetten, geen probleem even web-key invoeren en klaar.

Kom ik dag erna weer op school, moet ik daar de web-key weer van hun invoeren... beetje gek wordt ik ervan.

is er eventueel een tooltje beschikbaar waarmee de web-keys automatisch worden ingevuld? of zijn deze zelf makkelijk te maken?

alvast bedankt....

Ron

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Hoe configureer je je wireless: via de Windows Zero Config, of via een tooltje van je WLAN kaartje? De eerste kan gewoon keys van "bekende" netwerken onthouden voor zover ik weet. De tweede hangt van het tooltje af.
En voor verder zoekwerk: het is een WEP-key, met de P van Protocol ;)

Zo scherp als een voetbal!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Reptile209 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:19:
Hoe configureer je je wireless: via de Windows Zero Config, of via een tooltje van je WLAN kaartje?
:w Welkom @ Non-Windows Operating Systems :>

0.0

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Je hebt oa wifi-radar

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Moet het commandline zijn? Want voor GNOME (maar ook XFCE) bestaat er de NetworkManager, waarmee je na het invoeren van de WEP- of WPA- key automatisch verbinding kan maken met draadloze netwerken. Voor KDE bestaat de KNetworkManager, die een KDE- interface geeft aan NetworkManager.
Jungian schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:25:
[...]

:w Welkom @ Non-Windows Operating Systems :>
Hij's blijkbaar verdwaald :D.

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-02-2007 21:33 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
hmm thnx

ik ga het meteen even proberen, kijken of het werkt
:)

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:19:
Hoe configureer je je wireless: via de Windows Zero Config, of via een tooltje van je WLAN kaartje? De eerste kan gewoon keys van "bekende" netwerken onthouden voor zover ik weet. De tweede hangt van het tooltje af.
En voor verder zoekwerk: het is een WEP-key, met de P van Protocol ;)
:D

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Onder Gnome kun je kiezen voor Gnome-Network-Manager.
Onder Ubuntu kun je deze gewoon via apt/Synaptic binnenhalen.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ronna66, ik heb geen enkel idee wat je geprobeerd hebt om het aan de gang te krijgen, welke pagina's je bezocht hebt en welke zoektermen je gebruikt hebt.

Lees de NOS FAQ nog even door over een topicstart en steek er iets meer moeite in ! :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.