20" TFT en groter - hoe om te gaan met een gesloten reeks?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:31
Klein vraagje over de 20" en groter topicreeks. Dit is nogal een wisseltrofee met over de delen heen vrij veel verschillende topicstarters. Nu is de laatste (17) dicht, zonder dat besproken is wie het nieuwe deel opvolgt. De laatste TS heeft een ruime week niet gepost en het is ook niet duidelijk of hij nr. 18 gaat opstarten of dat zomaar een willekeurig ander iemand dat gaat doen.

Lastige is dat er nu geen overlegplek is voor dit soort zaken en zonder overleg maakt het fatsoenlijk starten wat lastiger. Is het mogelijk om dit topic eventjes te openen om hier duidelijkheid over te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Is het zo belangrijk om dat overleg te hebben over 'wie het volgende deel opent'?

Ik zou eigenlijk denken dat als je er zelf een vaste poster bent en graag ziet dat er een volgend deel komt, dat je dat ook gewoon zelf kunt doen, zonder daar eerst overleg over te moeten hebben...

en als je een vervolgtopic geopent hebt, kun je eventjes de mod laten weten die het gesloten heeft, zodat hij een linkje in de sluitpost kan plaatsen :)

Volgens mij moet je daar verder niet al te moeilijk over doen :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
RM-rf schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:34:
Is het zo belangrijk om dat overleg te hebben over 'wie het volgende deel opent'?

Ik zou eigenlijk denken dat als je er zelf een vaste poster bent en graag ziet dat er een volgend deel komt, dat je dat ook gewoon zelf kunt doen, zonder daar eerst overleg over te moeten hebben...

en als je een vervolgtopic geopent hebt, kun je eventjes de mod laten weten die het gesloten heeft, zodat hij een linkje in de sluitpost kan plaatsen :)

Volgens mij moet je daar verder niet al te moeilijk over doen :)
Dit is in het verleden al eens eerder misgegaan met deze serie omdat iemand ook even gewoon een volgende deel opende, terwijl de TS van het voorgaande deel al druk bezig was met het bijwerken van de startpost. Gevolg, twee topics en een gepikeerde poster. Standaard methode is dacht ik dat de TS gelijk blijft, tenzij overleg anders uitwijst.

Ik wil het best zelf doen, maar het bijwerken van het nieuwe deel kost tijd. Als achteraf blijkt dat iemand anders daar ook al mee bezig was en ook een nieuw deel maakt, lijkt het me zonde van de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Gewoon eerst aan een moderator navragen of er al iemand is die aan een nieuw topic is begonnen. Als iedereen dat doet hoeft niemand zich gepasseerd te voelen. Een topic is niet van de topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:11:
Gewoon eerst aan een moderator navragen of er al iemand is die aan een nieuw topic is begonnen. Als iedereen dat doet hoeft niemand zich gepasseerd te voelen. Een topic is niet van de topicstarter.
Inderdaad. Het is toch ook een standaardprocedure dat je voor het openen van een nieuw topic overlegd met de mod als je dit nog niet met de vorige TS besproken hebt?
Verder zie ik persoonlijk ook niet zo'n probleem in het feit dat iemand anders nu het topic opent. Elk deel is aangepast door verschillende users zodat niemand kan zeggen dat hij het topic gemaakt heeft en het van "hem" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Ik heb de titel enigzins aangepast om verwarring te voorkomen ;) . Daarnaast kan je denk ik inderdaad het beste contact opnemen met de lokale moderatoren, eventueel via Schop een Modje :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ok. Ik heb zelf geen tijd voor starttopic maintenance, dus we wachten even af of iemand de draad weer oppakt. Als het te lang duurt, doe ik het misschien alsnog, wil niet dat mijn kindje zo'n stille dood sterft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ja schiet op, wil mijn ervaringen met mijn nieuwe 203b graag even delen 8)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
Waarom gaat hij dan op slot? Kan hij niet gewoon open bljven of kan de database niet meer dan 512 post per topci aan?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

In VB wordt een limiet gehanteerd van ongeveer 500 posts. Als er al een beperking is wat de database betreft ligt die in ieder geval veel hoger dan 500.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PromoX schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:49:
In VB wordt een limiet gehanteerd van ongeveer 500 posts. Als er al een beperking is wat de database betreft ligt die in ieder geval veel hoger dan 500.
Pas vanaf de ~20.000 posts wordt het echt vervelend om zo'n topic te openen, dus softwarematig is die limiet er niet. :P Het is wel gewoon vervelend om zo'n groot topic te handlen, en al helemaal om na 3 jaar een topicstart up to date te houden (aangezien ook topicstarters wel eens wegblijven van GoT :P), en daarom wordt die limiet aangehouden. Waarom dat in VB bij 500 posts is en op de rest van GoT over het algemeen op 1000 posts weet ik overigens niet. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Zie * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * en dan helemaal onderaan :). Ik ken de historie niet, maar het zal vast z'n redenen wel hebben. Lastig is soms wel. Bij sommige topics zou de limiet misschien ook best hoger mogen liggen dan 500, aangezien die op deze manier toch wel snel vol zijn. \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 17 is bijvoorbeeld op 3 februari geopend en op 19 februari alweer gesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door PromoX op 24-02-2007 16:58 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Inderdaad, bij deze dan ook meteen het verzoek om dit 20inch topic te vergroten naar een groter aantal post. Iets wat 2 maanden doorkan ofzo. 2 weken voor 500 posts dus een mooie zou 2000 posts zijn want het is idd een van de groosten en snels groeiende topics

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mwah, dan zou ik het eerder verhogen naar 1000 posts, wat gangbaar is op de rest van het forum. Anders kunnen we wel een limiet van 10.000 posts af gaan spreken voor het grote WoW-topic, want dat gaat krap een week mee geloof ik. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Dat is idd wel erg veel :) maar 1000 is ook goed vast staat in ieder geval dat 500 te klein is, tenminste naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
meelmark schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:25:
ja schiet op, wil mijn ervaringen met mijn nieuwe 203b graag even delen 8)
Sorry, geen tijd gehad om het te openen en eerlijk gezegd, ik heb ook niet voldoende tijd voor het topic onderhoud. Dus, ik hoop dat het laatste deeltje weer open gaat of dat misschien iemand anders het fakkeltje over wil nemen.

Ik het de vorige TS even een mailtje gestuurd, kijken of hij plannen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 24-02-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Nieuw deeltje geopend... Met de vraag, 500 of 1000 posts?

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 26-02-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beleid in VB is 500 posts. Dat geldt voor ieder topic.

Reden is dat het een bende werd met grote, onoverzichtelijke "Grote xx " topics die uit tientallen tot honderden pagina's bestonden (afhankelijk van instellingen). In PMG hebben we eerder de 500-post limiet ingevoerd en vonden het gelijk voordelen hebben - niet alleen qua overzichtelijkheid, maar ook omdat topics waar minder animo voor was niet heropend werden. Omdat dat in PMG een groot succes was hebben we het in VB ingevoerd en iig is er consensus onder de VB mods dat het bevordelijk werkt.

Dus voorlopig zien we weinig reden er vanaf te stappen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1